9 حقیقتی که درباره اولین کامارو نمی‌دانستم!

چهارشنبه 5 خرداد 1395 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
50-years-of-chevrolet-camaro-07
پنجاه سال پیش اولین پروتوتایپ شورولت کامارو ساخته شد. به منظور بزرگداشت تولد این خودروی اسپورت نمادین، انجمن خودروهای تاریخی 9 حقیقت جالب درباره‌ی...
تبلیغات

پنجاه سال پیش اولین پروتوتایپ شورولت کامارو ساخته شد. به منظور بزرگداشت تولد این خودروی اسپورت نمادین، انجمن خودروهای تاریخی 9 حقیقت جالب درباره‌ی کامارو را منتشر کرده است. در اینجا این 9 حقیقت را با هم مرور می‌کنیم.

9. کامارو در سینسیناتی متولد شد

ممکن است که دلیل خوبی برای باور اینکه کامارو در دیترویت به وجود آمده داشته باشید اما این‌گونه نیست. اولین پروتوتایپ آزمایشی کامارو در 21 می 1966 و در نوروود اوهایو، چند کیلومتر آن‌طرف‌تر از سینسیناتی ساخته شد. این مکان یک کارخانه‌ی بزرگ برای تولید پروتوتایپ های بعدی بود و تعداد 49 دستگاه از این مدل‌ها برای توسعه‌ی خط تولید و تجهیزات موردنیاز برای تولید انبوه ساخته شد.

8. کامارو یک پروژه‌ی خیلی محرمانه بود

بر خلاف موستانگ که فورد معرفی همگانی را برای کانسپت خود در نظر گرفت، شورولت کامارو یک پروژه‌ی خاص و محرمانه بود. جنرال موتورز تا زمان اعلام نام خودرو در ژوئن 1966 هیچ اخباری را درباره‌ی این خودرو منتشر نکرد.

7. این خودرو همچنین پانتر خوانده می‌شد

جنرال موتورز نام‌های مختلفی از جمله GeMini،Commander و Wildcat را پیش از پانتر برای کامارو در نظر گرفته بود. کمپانی 100 هزار دلار را برای نشان‌های پانتر در نظر گرفته بود تا اینکه چند هفته پیش از معرفی خودرو نام کامارو برگزیده شد.

6. رقابت کامارو و موستانگ بلافاصله آغاز شد

نبرد موستانگ و کامارو به‌طور گسترده‌ای در دیترویت آغاز شد. موستانگ ثابت کرد که مدل Corvair جنرال موتورز دستورالعمل صحیحی ندارد و همین عامل باعث توسعه‌ی کامارو گردید. کامارو تنها در سه سال رنگ واقعیت به خود گرفت. هرچند فورد نیم میلیون موستانگ را در 1965 به فروش رساند، کامارو نیز خیلی بی‌دست‌وپا نبود و در دو سال اول عرضه به فروش 400 هزار دستگاهی دست‌یافت.

5. کامارو سنتی طلایی را شروع کرد

اولین پروتوتایپ کامارو ظاهر و طرح کابین طلایی رنگی داشت و این سنت تا سال‌ها در کامارو پابرجا بود. شگفت‌انگیز اینکه پروتوتایپ طلایی کامارو با شماره‌ی 100001 هنوز هم وجود دارد.

4. مسلماً کامارو مهم‌ترین مدل جنرال موتورز در 50 سال اخیر است

مطمئناً افراد زیادی موافق‌اند که شورولت کامارو مهم‌ترین خودروی جنرال موتورز در 50 سال بوده است. بله کامارو قطعاً نقشی پر رنگ برای این برند بازی می‌کند اما این خودرو تنها باعث عملکردی بهتر در فروش و اعتبار شورولت نشد بلکه کمک کرد تا بازار خودروهای عضلانی به پا خیزد. پس‌ازآن جنرال موتورز یک تکیه‌گاه برای صنعت خودروهای عضلانی شد که اثری از توقف در آن دیده نمی‌شود.

3. اولین کامارو وارد دفتر ثبت انجمن ملی خودروهای تاریخی خواهد شد

اولین پروتوتایپ کامارو در حال ورود به دفتر ثبت خودروهای تاریخی می‌باشد و در حال حاضر از دستورالعمل‌های جامع و مستند ارائه‌شده توسط دفتر ثبت رکوردهای مهندسی و تاریخی آمریکا استفاده می‌کند. زمانی که این کار تکمیل شد، این خودرو نیز به دیگر مدل‌های خاطره‌انگیزی چون پروتوتایپ شلبی کبرا دیتونا خواهد پیوست.

2. کامارو سومین خودروی پرطرفدار کلکسیونی است

بیش از یک میلیون کلکسیونر خودروی بیمه شده در آمریکا وجود دارد و طبق گفته‌های Hagerty، کامارو سومین خودروی پرطرفدار برای کلکسیونرها است. اما چه خودروهایی رتبه‌های اول و دوم را دارند؟ موستانگ در رتبه‌ی دوم و شورولت کوروت در رتبه‌ی اول قرار دارند.

1. اولین کامارو در ماه آگوست و در دیترویت به نمایش در خواهد آمد

اگر می‌خواهید تاریخ را از نزدیک لمس نمایید، اولین کاماروی تاریخ در نمایشگاه HVA دیترویت به نمایش در خواهد آمد. این رویداد به منظور بزرگداشت پنجاهمین سال تولد این خودرو برگزار می‌شود و زمان آن از 13 تا 20 آگوست است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.