آیا شورولت SS برای سال 2017 به پیشرانهٔ LSA مجهز میشود؟
همانطور که میدانید شورولت SS درواقع همان هولدن کومودور ساخت استرالیا است که در ایالاتمتحده عرضه میشود. کومودور در بریتانیا هم توسط برند واکسهال و بانام VXR8 عرضه میگردد؛ اما جنرال موتورز قصد دارد پلت فرم زتا که کومودور و انواع دیگر آن (یعنی شورولت SS و واکسهال VXR8) بر روی آن ساخته میشوند را کنار گذارد. بر این اساس کارخانهٔ جنرال موتورز در استرالیا نیز تعطیلشده و به بیش از 100 سال تولید هولدن در استرالیا پایان داده خواهد شد.
بنابراین سال 2017 پایان راه شورولت SS خواهد بود درحالیکه شایعاتی از استرالیا نشان میدهد که جنرال موتورز ارائهٔ SS را با موتور سوپرشارژ LSA برای سال پایانی تولیدش برنامهریزی کرده است. البته چنین حرکتی در خانوادهٔ کومودور بیسابقه نیست چراکه هماکنون نسخهٔ تقویتشدهٔ کومودور یعنی HSV Clubsport R8 و واکسهال VXR8 GTS هر دو مجهز به پیشرانهٔ LSA هستند. این موتور 580 اسب بخار قدرت دارد که به میزان قابلتوجهی بیشتر از قدرت 415 اسب بخاری موتور LS3 شورولت SS کنونی است.
بااینوجود بهزودی باید با تنها سدان دیفرانسیل عقب شورولت یعنی SS دوستداشتنی خداحافظی کنیم درحالیکه هنوز هیچ برنامهای برای جایگزین آن اعلامنشده است. این در حالی است که یک جایگزین نوعی برای هولدن کومودور وجود خواهد داشت که قطعاً دیفرانسیل جلو و یا چهارچرخ محرک خواهد بود. بعلاوه این خودرو بهصورت وارداتی در استرالیا عرضه میشود. حدس و گمانهایی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالاً نسل جدید بیوک لاکراس بهعنوان جایگزین کومودور با برند هولدن در استرالیا عرضه شود.