شورولت کامارو 1971 بازتولید با 681 اسب بخار قدرت!

سه‌شنبه 28 شهریور 1402 - 05:30
مطالعه 5 دقیقه
epic-1971-chevrolet-camaro-restomod-is-a-bespoke-wonder-hides-killer-engine-under-hood_1
به تازگی یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های بازتولیدی شورولت کامارو 1971 مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری LS3 برای فروش آماده شده است و می‌خواهیم نگاهی...
تبلیغات

به تازگی یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های بازتولیدی شورولت کامارو 1971 مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری LS3 برای فروش آماده شده است و می‌خواهیم نگاهی به این خودروی هیجان‌انگیز داشته باشیم.

دومین نسل شورولت کامارو خودروی خاصی به شمار می‌رود. اگرچه این نسل کامارو را نمی‌توان پر سر و صداترین نسل آن دانست اما واقعاً جزو شاخص‌ترین خودروهای عضلانی دوران خود به شمار می‌رود و هنوز هم می‌توان از آن لذت برد. البته این نسل کامارو به خاطر بهبود هندلینگ و چسبندگی خود در مقایسه با نسل اول شناخته می‌شود و شورولت برای مدل سال 1971 آن برخی تغییرات ظاهری و داخلی را تدارک دیده بود.

البته از نظر فنی تغییرات بیشتری وجود داشت زیرا جنرال موتورز می‌خواست کامارو با بنزین تولیدی آن دوران همخوانی داشته باشد. همچنین میزان قدرت تولیدی پیشرانه‌ها نیز کاهش یافت و باقی داستان را نیز به خوبی می‌دانید. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی شرکت‌ها و افراد دست روی دومین نسل کامارو گذاشته‌اند تا با معرفی نسخه‌های رستومود یا بازتولید خاطرات آن دوران را زنده کنند.

این شورولت کامارو 1971 که مشاهده می‌کنید تغییرات زیادی را تجربه کرده و با نام مستعار Split Decision شناخته می‌شود. همچنین باید گفت خودروی موردبحث در سال 2019 تونست جایزه گودگایز بیلدر را نیز به خود اختصاص دهد. بدنه آبی متالیک با نوارها و عناصر نقره‌ای رنگ کاملاً به چشم می‌آیند و کاپوت سفارشی و اسپلیتر جلو جزو تغییرات ظاهری کامارو هستند. جلوپنجره یکپارچه خودرو نیز مشابه نسخه ZL1 است. سپرهای متفاوت، قوس چرخ‌های جدید، دستگیره‌های درب جدید، چراغ‌های عقب مشابه کامارو 1969، چراغ‌های جلوی سفارشی، چهار خروجی اگزوز و رینگ‌های متفاوت و لاستیک‌های پهن جزو دیگر تغییرات خودروی عضلانی موردبحث هستند.

کامارو 1971 بازتولید همچنین از سیستم تعلیق سفارشی با بازوهای کنترلی لوله‌ای، ساب فریم جدید، فرمان هیدرولیک و کالیپرهای ترمز ویلوود سود می‌برد. کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن خاص است و در داخل کامارو می‌توانیم صندلی‌های اسپرت، سیستم کنترل تهویه مطبوع کلاسیک، کنسول مرکزی سفارشی، شیفتر دنده لوکار، شیشه‌های برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی پایونیر با نمایشگر لمسی و فرمان سه پره را مشاهده کنیم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کامارو 1971 به قلب تپنده آن مربوط می‌شود که از نوع 8 سیلندر 6.2 لیتری LS3 است و تغییرات زیادی در آن رخ داده است. این نیروگاه آهنین از دو توربو سود می‌برد و هم‌اکنون 681 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بد نیست بدانید نسخه استوک و جعبه‌ای پیشرانه LS3 با قدرت 430 اسب بخار در دسترس است. البته از اینکه پیشرانه یاد شده 1000 اسب بخار قدرت تولید نمی‌کند سورپرایز شدیم اما حدود 700 اسب بخار قدرت نیز برای لذت بردن از کامارو کفایت خواهد کرد، این‌طور نیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.