شورلت

شورولت کامارو 1971 بازتولید با 681 اسب بخار قدرت!

به تازگی یکی از شاخص‌ترین نمونه‌های بازتولیدی شورولت کامارو ۱۹۷۱ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 برای فروش آماده شده است و می‌خواهیم نگاهی به این خودروی هیجان‌انگیز داشته باشیم.

دومین نسل شورولت کامارو خودروی خاصی به شمار می‌رود. اگرچه این نسل کامارو را نمی‌توان پر سر و صداترین نسل آن دانست اما واقعاً جزو شاخص‌ترین خودروهای عضلانی دوران خود به شمار می‌رود و هنوز هم می‌توان از آن لذت برد. البته این نسل کامارو به خاطر بهبود هندلینگ و چسبندگی خود در مقایسه با نسل اول شناخته می‌شود و شورولت برای مدل سال ۱۹۷۱ آن برخی تغییرات ظاهری و داخلی را تدارک دیده بود.

البته از نظر فنی تغییرات بیشتری وجود داشت زیرا جنرال موتورز می‌خواست کامارو با بنزین تولیدی آن دوران همخوانی داشته باشد. همچنین میزان قدرت تولیدی پیشرانه‌ها نیز کاهش یافت و باقی داستان را نیز به خوبی می‌دانید. با در نظر گرفتن این موضوع، برخی شرکت‌ها و افراد دست روی دومین نسل کامارو گذاشته‌اند تا با معرفی نسخه‌های رستومود یا بازتولید خاطرات آن دوران را زنده کنند.

این شورولت کامارو ۱۹۷۱ که مشاهده می‌کنید تغییرات زیادی را تجربه کرده و با نام مستعار Split Decision شناخته می‌شود. همچنین باید گفت خودروی موردبحث در سال ۲۰۱۹ تونست جایزه گودگایز بیلدر را نیز به خود اختصاص دهد. بدنه آبی متالیک با نوارها و عناصر نقره‌ای رنگ کاملاً به چشم می‌آیند و کاپوت سفارشی و اسپلیتر جلو جزو تغییرات ظاهری کامارو هستند. جلوپنجره یکپارچه خودرو نیز مشابه نسخه ZL1 است. سپرهای متفاوت، قوس چرخ‌های جدید، دستگیره‌های درب جدید، چراغ‌های عقب مشابه کامارو ۱۹۶۹، چراغ‌های جلوی سفارشی، چهار خروجی اگزوز و رینگ‌های متفاوت و لاستیک‌های پهن جزو دیگر تغییرات خودروی عضلانی موردبحث هستند.

کامارو ۱۹۷۱ بازتولید همچنین از سیستم تعلیق سفارشی با بازوهای کنترلی لوله‌ای، ساب فریم جدید، فرمان هیدرولیک و کالیپرهای ترمز ویلوود سود می‌برد. کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن خاص است و در داخل کامارو می‌توانیم صندلی‌های اسپرت، سیستم کنترل تهویه مطبوع کلاسیک، کنسول مرکزی سفارشی، شیفتر دنده لوکار، شیشه‌های برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی پایونیر با نمایشگر لمسی و فرمان سه پره را مشاهده کنیم. یکی از مهم‌ترین بخش‌های کامارو ۱۹۷۱ به قلب تپنده آن مربوط می‌شود که از نوع ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LS3 است و تغییرات زیادی در آن رخ داده است. این نیروگاه آهنین از دو توربو سود می‌برد و هم‌اکنون ۶۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بد نیست بدانید نسخه استوک و جعبه‌ای پیشرانه LS3 با قدرت ۴۳۰ اسب بخار در دسترس است. البته از اینکه پیشرانه یاد شده ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید نمی‌کند سورپرایز شدیم اما حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت نیز برای لذت بردن از کامارو کفایت خواهد کرد، این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    اووووووففففففففف

    موافقم 34
    مخالفم 1
  2. .Amir.

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    توربو با ماسل کار ((در اصل پونی کار)) در تضاد هستش نمیدونم چرا.
    اصل وقتی اسم توربو رو روی ماسل کار میشنوم واقعا برام عجیبه.
    ولی چه ورقی شده خییییییلی خوشگله.

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. مازیار

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    فقط کاش نمای عقبش بدون تغییر بود
    چراغهای عقب نواری کامارو کلاسیک عالیه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  4. (Ali(chevynova

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    ماشالاه ۷۱
    هرچند اگه با انجین ۴۵۴ فابریک خودش هم بود میتونست ۳۷۰ اسب قدرت در حالت استاندارد داشته باشه در سال ۷۱
    ((۴۵۴ وقتی سال۱۹۷۰ معرفی شد ۴۳۰ اسب قدرت داشت))

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. JDM سابق

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      البته LS6 چهاصدو سی اسب داشت
      LS6 سیصد و خورده ای
      عجب موتوره غولی هم بود
      ۴۲۷ و ۴۵۴ و ۳۵۰ بهترین موتور های اولدسکول جنرال‌موتورزن

      موافقم 9
      مخالفم 1
  5. blackwing

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    کاش چراغ های عقب به اون قشنگی رو دست نمیزدن

    موافقم 17
    مخالفم 1
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10233 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    بنازم
    چه عشقی
    چه نفسی
    چه جوووونی
    هرچی هم الان بهترینو لاکچرینو لوکسترینو لِوِل‌ترینو تَر تَرینو بسازند از آمریکاشو ژاپنشو آلمانشو ایتالیاشو …… باززززززز روح خودرو برای قبل از سال ۲۰۰۰ هست به پائین !

    وقتی میگم روح خودرو ، دقیقاً منظورم همین ماشینه که گویی زندست جون داره و میتونه با صاحبش حرف بزنه !!!
    این چیزی نیست که فن‌های بیسوادِ کره چینی بفهمند و درکش کنند !!!

    موافقم 20
    مخالفم 50
  7. رضا

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به به عجب ماشینی! بندازی کف بزرگراه آلمان

    موافقم 14
    مخالفم 2
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چه رخی داره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. Siyavash

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (665 ديدگاه)

    بنازم چقدر زیبا..
    تویه این سبک از ماشین به نظرم قدرت باید ۴۵۰ تا نهایتا ۶۰۰ اسب باشه بخاطر امنیت و کنترل ماشین میگم بیشتر از ۶۰۰ اسب یا مثلا بعضی تیونینگ کار ها میان ۹۰۰ اسب یا ۱۰۰۰ یا حتی بیشتر اسب قدرت برایه این دلبر ها انتخاب می‌کنن که به نظرم اصلا جالب نیست چون شاسی و بقیه اجزای این ماشین قدرت و کشش این قدرت هایه عظیم رو ندارن….میگم ۴۵۰ اسب تا ۶۰۰ اسب به نظرم برایه تیونینگ این سبک ماشین عالی هست هست…البته با سوپرشارژ نه توئین توربو…..
    کاشکی ماهم شرایط این رو داشتیم که میتونستیم همچین ماشین و همچین کارایی انجام بدیم نه این که فقط عکس اینارو ببینیم و آه حسرت بکشیم….امیدوارم همه بچه هایه پدال و هرکی که عاشق ماشین هست به اون ماشینی که علاقه دارن برسن….
    خودم که از این دنیا یه نیسان gtr..یه لکسس lfa.. وایپر Acr..یه ۹۱۱..و فراری 458 میخوام…
    😁😁😁 میدونم یه کوچلو زیاد میخوام…ولی میخاااام

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Viper

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      وایپر گفتی داغ دلمو تازه کردی 😔

      موافقم 4
      مخالفم 0
  10. Abbas

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سبحان الله
    چنتا ازینا ساخته شده؟

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا