پورشهشورلت

کوروت C8 در برابر کیمن GT4، موتور وسط‌های دوست‌داشتنی!

مطمئناً در سبد محصولات پورشه همه مدل افسانه‌ای ۹۱۱ را به‌عنوان رقیب اصلی شورلت کوروت می‌شناسند اما از زمانی که کوروت C8 به بازار آمده، نزدیک‌ترین رقیب این سوپراسپرت آمریکایی در بین ساخته پورشه دیگر ۹۱۱ نیست زیرا پورشه این محصول نمادین موتور عقب خود را کمی نرم‌تر کرده تا مثل مدل قدیمی ۹۲۸ به یک خودروی اسپرت مسافرتی تبدیل شود درحالی‌که شورلت با تغییر مکان پیشرانهٔ V8 کوروت در نسل C8، به‌طورجدی روی پرفورمنس تمرکز کرده است؛ بنابراین حالا سری موتور وسط دونفرهٔ ۷۱۸ به اسپرت‌ترین مدل در سبد محصولات پورشه تبدیل شده است.

هر چند سال یک‌بار، پورشه یک ۹۱۱ اسپرت‌تر یا یک کیمن نرم‌تر را به بازار عرضه می‌کند اما نقطهٔ نهایی پرفورمنس این خودروها همواره سری GT بوده است و کیمن GT4 اولین ۷۱۸ است که به‌وضوح توانایی‌های اسپرتی بیشتری از ۹۱۱ دارد؛ اما دلایل دیگری هم برای این مقایسه وجود دارد. هم پیشرانهٔ V8 کوروت و هم شش سیلندر تخت کیمن تنفس طبیعی هستند، در هردو خودرو پیشرانه پشت کابین بین دو محور نصب شده و هردو شاسی استانداردی دارند که برای استفاده در پیست‌ها نیازی به اصلاح یا تغییر نخواهد داشت؛ بنابراین، این نبردی بین دو موتور وسط است که هرکدام تلاش می‌کند برتری خود را بر دیگری دیکته کند.

قیمت پایهٔ کوروت C8 استینگری با پکیج پرفورمنس ۵ هزار دلاری Z51 که افزایش قدرت به ۴۹۵ اسب بخار، تعلیق و ترمزهای ارتقاءیافته، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و کمک‌فنرهای مغناطیسی ۱,۸۹۵ دلاری را شامل می‌شود، از ۶۶,۸۹۰ دلار آغاز می‌شود؛ اما خودروی آزمایشی ما ۱۹,۸۲۰ دلار هم آپشن دارد که اصلی‌ترین آن پکیج ۳LT با قیمت ۱۱,۹۵۰ دلار است. این پکیج داخل کوروت را با چرم و جیر باکیفیت می‌پوشاند. کمربندهای ایمنی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، پانل سقف فیبر کربنی، صندلی‌های کامپتیشن و تریم فیبر کربنی داخلی هم دیگر آپشن‌های C8 آزمایشی ما هستند.

قیمت کیمن GT4 از ۱۰۰,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود و این نمونهٔ قرمزرنگ آزمایشی با آپشن‌ها ۱۰۵,۲۳۰ دلار قیمت دارد. بیش از نیمی از این اضافه قیمت به خاطر گرم‌کن صندلی‌ها، کنترل تهویهٔ اتوماتیک، اپل کارپلی و آینهٔ تیره شوندهٔ خودکار است و ۲,۳۲۰ دلار دیگر به سیستم ناوبری اختصاص دارد. این یعنی کیمن ۴۲۰ اسب بخاری در نسخهٔ پایه مثل دیگر اعضای دنیای پورشه خودرویی تقریباً بی‌آپشن است. به همین دلیل، یک کوروت فول آپشن نزدیک به ۲۰ هزار دلار از یک کیمن GT4 تقریباً لخت ارزان‌تر است که این ارزش بالای سوپراسپرت آمریکایی را نشان می‌دهد. پس از گذراندن مدتی با این دو خودرو، می‌توانیم قاطعانه بگوییم که در این نبرد هیچ بازنده‌ای وجود ندارد و هرچند ما خودروها را رتبه‌بندی کرده‌ایم اما سعی کنید به این نتیجه بیشتر با دید برندهٔ اول و برندهٔ دوم نگاه کنید.

مقام دوم: شورلت کوروت استینگری

نقاط مثبت: ارزش شگفت‌انگیز، ارائهٔ اعداد و ارقام قابل‌ستایش، هر نگاهی را به خود جذب می‌کند

نقاط منفی: کابین احساس خفه‌ای دارد، در کنار رقیبش کمی از جذابیت خود را از دست می‌دهد، غرش V8 کجاست؟

چکیده: بهترین کوروت تاریخ هنوز هم آن‌قدر عالی نیست که بتواند این کیمن را مغلوب کند

در مورد جذابیت کوروت موتور وسط شک نکنید زیرا با قاطعیت میگوییم که همه ازجمله خود ما این کوروت جدید را دوست دارند. به همین دلیل C8 دو بار در لیست ۱۰ خودروی برتر سال کارانددرایور جای گرفت. استینگری همچنین چه در پیست و چه در خط مستقیم از GT4 سریع‌تر است. این ماشین ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، ۴۰۰ متر را در ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند، در آزمایش شتاب جانبی عدد ۱.۰۳ جی را ثبت می‌کند و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۶.۹ متر متوقف می‌شود؛ بنابراین، C8 به خاطر اعداد و ارقام در این رقابت دوم نشد بلکه به دلیل احساسی که هنگام تولید این اعداد داشت مدال نقره گرفت.

کوروت با ۲۳۸ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتر و ۱۳۲ میلی‌متر عرض بیشتر از کیمن GT4، هنگام رانندگی خودروی بسیار بزرگ‌تری احساس می‌شود که احساس با وزن ۱۶۵۰ کیلوگرمی آن که نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم از پورشه بیشتر است تقویت می‌شود. همچنین هرچند روی کاغذ کابین کوروت ۵۶ لیتر از کیمن بزرگ‌تر است اما داخل پورشه دل‌بازتر احساس می‌شود که این احتمالاً به دلیل خط کمر پایین و کنسول میانی باریک آن است. پرفورمنس چشمگیر C8 موجب شد بتواند یک دور پیست ۳ کیلومتری گراتان را یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از GT4 طی کند اما خودرو در پیست بیش‌ازحد منضبط احساس می‌شود. گویی کوروت روح خود را برای رسیدن به پرفورمنس فروخته است.

در کوروت نمی‌توانیم حالت رانندگی موردعلاقهٔ خود را پیدا کنیم زیرا در حالت تور فرمان خیلی سبک و در حالت پیست بسیار سنگین است. علاوه بر این، فرمان بازخورد بسیار کمی هم دارد تا جایی که سروصدای لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S اطلاعات بیشتری نسبت به احساس فرمان به راننده می‌دهد. همچنین درحالی‌که کیمن در گرمای بیش از ۳۲ درجهٔ بدون مشکل در پیست دور می‌زد، گیربکس دوکلاچهٔ کوروت پس از چند دور در گرم‌ترین موقع روز دچار اشتباه شد.

مشکلات در کیفیت ساخت کوروت را هم نمی‌توان نادیده گرفت هرچند باید توجه داشت که خودروی آزمایشی ما از نمونه‌های تولید اولیه بود. نه سپر جلو و نه سپر عقب خودروی آزمایشی به‌طور هماهنگ با بدنه مونتاژ نشده و شکاف‌های بین پانل‌های بدنه هم یکسان نبودند. البته اجازه ندهید این انتقادات شما را ناامید کند زیرا کوروت عالی است. این خودرو رانندگی آسان و بسیار سریعی دارد و از فضای بار بزرگی هم بهره می‌برد. دلیل دوم شدن کوروت به احساس ما بازمی‌گردد. C8 در بسیاری از موارد واقعاً خوب است اما خودروی دیگری اینجا است که حتی بیشتر از این خوب است.

مقام اول: پورشه کیمن GT4

نقاط مثبت: صدای جذاب شش سیلندر تخت در دور ۸,۱۰۰ rpm، به‌طور شگفت‌آوری راحت، احساس بهتر

نقاط منفی: نزدیک به ۲۰ هزار دلار قیمت گران‌تر اختلاف زیادی است، کاش GT4 تورینگ هم وجود داشت

چکیده: یک خودروی تقریباً بی‌نقص

در ابتدا فکر می‌کردیم کیمن GT4 از لحاظ راحتی سواری در برابر سواری لوکس کوروت هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما GT4 بهتر از چیزی که انتظار داشتیم عمل کرد و کوروت سواری بدتری به نمایش گذاشت که احتمالاً به خاطر تنظیم تعلیق آن برای استفاده در پیست است. علاوه بر این، صندلی‌های اسپرت کامپتیشن کوروت نشیمنگاه سفت‌تری نسبت به صندلی‌های GT2 دیگر کوروت‌هایی که با آن‌ها رانندگی کرده‌ایم دارند درحالی‌که صندلی‌های استاندارد کیمن هم از صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی سفارشی آن راحت‌تر هستند. این تفاوت‌ها، اختلاف جزئی راحتی سواری بین دو خودرو را به صفر می‌رسانند.

قرض گرفتن قطعات سیستم تعلیق از نسل قبلی ۹۱۱ GT3 خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. به‌عنوان‌مثال، بخشی از سروصدای ۷۷ دسی‌بلی خودرو در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت که از ۷۰ دسی‌بل کوروت بیشتر است، به خاطر اتصالات همین تعلیق است. بااین‌حال، این اتصالات به‌طور دقیق چرخ‌هایی با لاستیک‌های میشلن اسپرت کاپ ۲ را در جای خود نگه می‌دارند تا کیمن بتواند در ۴۵.۴ متر از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت متوقف شود و شتاب جانبی ۱.۰۸ جی را ثبت کند. غربیلک فرمان آلکانترای پورشه که دکمه‌ای ندارد و کاملاً گرد است هم ترابایت‌ها اطلاعات را در اختیار راننده قرار می‌دهد و پیچ‌ها را با دقتی در حد جراحی قلب طی می‌کند. این غربیلک کاملاً با غربیلک فرمان مربعی، دکمه‌دار و تقریباً بی‌احساس کوروت در تضاد است.

در تعادل این خودروها هم تفاوتی اساسی وجود دارد زیرا هرچند عقب هردو خودرو روی جاده‌ها پایدار است اما در پیست وقتی خودروها تا جای امکان تحت‌فشار قرار می‌گیرند، پورشه بازیگوشی بیشتری دارد. این موضوع روی آسفالت چرب گراتان به‌خوبی خود را نشان می‌دهد و در جاهایی که انتهای کیمن به انحراف تمایل دارد، کوروت خود را در مسیر حفظ می‌کند. هرکسی بگوید گیربکس اتوماتیک برای GT4 بهتر است، قطعاً از گیربکس دستی جادویی پورشه در ردلاین ۸,۱۰۰ rpm استفاده نکرده است. دسته‌دندهٔ کوتاه این گیربکس فقط با ضربه‌ای کوچک در دندهٔ مناسب قرار می‌گیرد. پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت کیمن صدای شبیه به ۹۱۱ GT3 ندارد اما آن‌قدر نزدیک است که صدای کسل‌کنندهٔ موتور در دورهای پایین را فراموش خواهید کرد. همچنین صدای این موتور به میزان قابل‌توجهی از موتور V8 کوروت که جنرال موتورز صدای آن‌را برای C8 بسیار کاهش داده بیشتر است.

ما با خودروهای زیادی رانندگی کرده‌ایم و اخیراً هیچ خودرویی وجود نداشته است که در پیچ‌ها به‌خوبی این کیمن باشد و درعین‌حال برای رانندگی‌های روزانه هم به‌اندازهٔ کافی راحت باشد. GT4 اما بدون بال بزرگ عقب حتی از این هم بهتر می‌شود. مغلوب کردن کوروت ارزان‌تر، سریع‌تر و قوی‌تر دستاورد بزرگی است و احتمالاً GT4 بازهم از این افتخارات کسب خواهد کرد. بی‌تردید، این بهترین خودروی سال ۲۰۲۰ و همین‌طور یکی از بهترین و ناب‌ترین خودروهای اسپرتی محسوب می‌شود که پورشه تاکنون ساخته است.

مشخصات فنی

کوروت استینگری

پورشه کیمن GT4

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۳.۹ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۷.۵ ثانیه ۸.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۳ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
توقف از ۱۱۰ ۴۶.۹ متر ۴۵.۴ متر
شتاب جانبی ۱.۰۳ جی ۱.۰۸ جی
حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر/ساعت ۳۰۲ کیلومتر/ساعت
فاصلهٔ محوری ۲,۴۸۴ میلی‌متر ۲,۷۲۳ میلی‌متر
طول ۴,۴۵۸ میلی‌متر ۴,۶۳۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۰۱ میلی‌متر ۱,۹۳۳ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۷۰ میلی‌متر ۱,۲۳۴ میلی‌متر
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۴۵۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۴۲۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۲.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۴,۹۹۵ دلار ۱۰۰,۵۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۷۱۰ دلار ۱۰۵,۲۳۰ دلار
امتیاز کلی ۲۰۱ ۲۰۲

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. Porsche 911

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    یکی از رقابت هایی که عاشقشم…😍😎

    موافقم 20
    مخالفم 3
  2. عرفان

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    من خودم عاااشق پورشم
    خیلی براش احترام قایلم (کیبوردم همزه نداره!)
    عاشق دنده ی دستی هم هستم
    اما خداوکیلی نمیتونم نمره ی طراحی داخل که برامم خیلی مهمه رو به پورشه بدم !
    کوروت طراحی داخلش واقعا حس خوبی داره

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. Nima

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      طراحی داخلو پورشه واقعا قدیمیه.

      موافقم 16
      مخالفم 4
  3. امیرحسین

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    باز انتخابم کوروت

    موافقم 31
    مخالفم 15
    1. مهراب

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (41 ديدگاه)

      فقط به دلیل احساس اقا کوروت رو دوم اعلام کرده
      احساسش به خودش مربوطه نه ما

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. فرید

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      به نظر من برنده اول کوروت است

      موافقم 13
      مخالفم 9
  4. R@m!n

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چیزی به پایانه سال میلادی نمونده به عبارتی این بررسی تقریبا میشه برای دو ساله پیش !!! دلیلی داره از بررسی های قدیمی مطلب کار می کنین ؟؟

    یه پیشنهادی می کنم بررسی تکی کوروت رو تو همین مجله بخونین. تو اون بررسی هیچ کدوم از این معایبو بیان نمی کنه و جوری تعریف می کنه که انگار این ماشینو خدا ساخته اما تو این بررسی یهو یادش میوفته فیت اند فینیش اجزا مشکل داره !!! یا از اونور از طراحی داخلی تعریف می کنه باز اینجا ازش ایراد می گیره.

    واقعا خدای تناقض هستن کارشناسای این سایت. البته خب به میزان شارژه حسابشون بستگی داره.

    بحثه کوروت بزاریم کنار بنظرم مدلای پرفورمنس کیمن واقعا ارزشی ندارن چون براحتی از لحاظ قیمت به 911 نزدیک میشن و خب در هیج زمینه ای به 911 نمی رسن. سیاستی که پورشه تو کیمن های پرفورمنس اجرا می کنه واقعا حرکته مسخره ای هست، میاد قطعاته نسل قبل 911 رو این ماشین سوار می کنه و قیمت گذاری بسیار خنده داری هم میزاره که حرکته درستی نیست یه جور حقه به مشتری هست. میشه خیلی راحت نسل قبل 911 رو خرید اونم با افت قیمت مناسب.

    موافقم 30
    مخالفم 22
    1. Arman

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      چه ربطی به شارژ حساب و این صحبتا داره،همیشه ایرادات بیشتر به چشم میاد وقتی که یه ماشین یا هرچیزی در کنار رقیبش مقایسه بشه تا وقتی که تنهایی بررسی میشه

      موافقم 18
      مخالفم 11
      1. R@m!n

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        فیت اند فینیش چیزی نیست که با مقایسه با رقیب به دست بیاد انقدر عیانه که تو همون نگاهه اول مشخص میشه. انقدر سخته فهمیدنش ؟؟ خوبه تو مملکتی زندگی می کنیم که انقدر فاصله بینه گلگیر و صندوق عقب دیدیم که بدونیم فیت و اند فینیش یعنی چی.

        موافقم 11
        مخالفم 14
        1. Arman

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          خودوشون توی متن اشاره کردن که از نمونه تولید اولیه هست این کوروت و همه همون اول این ایرادات ساخت رو از کوروت گرفتن که کوروت بعد اصلاح کرد
          کلا اینکه یه مجله ماشینی که مورد علاقمون نیست رو بهتر از ماشین مورد علاقمون بدونه و بعد بگیم حتما پول گرفتن،خیلی حرف بی معنی هست،البته تنها راه واس اینکه طرف خودشو آروم کنه همینه

          موافقم 14
          مخالفم 8
        2. R@m!n

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          از کسی که معیارش سوپرکار بلوندی هست انتظاره بیشتری هم ندارم. حتما یه کم وقت بزاری این مسائلو بهتر درک می کنی.

          حتی کامنتم درست نمی خونی و نمی فهمی منظورو نمی دونم اصرار برای ریپلای کردن چیه ؟؟ موضوع بررسی های این سایته نه کوروت. بله این ماشین مشکلاتی داشت مثله کاپوت و بعضی باگ های نرم افزاری که برطرف شد.

          موافقم 9
          مخالفم 14
    2. Sina10

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من اینکه بررسی ها رو حتی قدیمی کار کنن خیلی خوبه
      کلا بررسی ها رو همه روکار کنن چون متحوای خیلی بیشتری از درگ های خسته کننده داره

      موافقم 14
      مخالفم 3
    3. TOM KRISTENSEN

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      میاد قطعاته نسل قبل ۹۱۱ رو این ماشین سوار می کنه و قیمت گذاری بسیار خنده داری هم میزاره که حرکته درستی نیست یه جور حقه به مشتری هست

      اصلا اینجوری نیست،کاری که gt4 با ادم میکنه ۹۱۸ انجام نمیده

      موافقم 8
      مخالفم 11
    4. AMIN (M.A.S)

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      اقا رامین همیشه گفتن ایراد ها و یافتنشون به یه بررسی یا حتی چند بررسی محدود نمیشه مثال عالیش همون شوی وگا هست
      وقتی میگه کابینش حس خفه داره یا کیفیت اجزا خیلی بالا نیست داره در مقایسه با کیمن میگه
      یعنی مثلا در مقایسه با کیمن کیفیت کابینش کمتره که اصلا غیر عادی نیست و کیمن گرون تره
      ولی شاید مثلا کوروتو با یه ماشین دیگه قیاس کنه و بگه کابینش با کیفیته و منظورش اینه که نسبت به اون ماشین با کیفیته
      از تایم ها و عملکرد کیمن خیلی اگاهی ندارم ولی انصافا فراتر از یه 911 قدیمیه و کلا فرق داره و حس میکنم اینGT4از 911 هم قیمتش یعنی کررا S به خاطر موتور وسط بودنش هندلینگ بهتری داشته باشه و تایم های پیست های مختلفش این قضیه رو ثابت میکنه:
      GT4کیمن———————–911 کررا S

      لمانز بوگاتی: 1:49.37————————-1:51.97
      لاگونا سکا: 1:36.14————————-1:39.30
      نوربرگ رینگ :7:32.00————————-7:37.90
      زاکسن رینگ: 1:31.51————————-1:35.19
      و…
      کیمن هندلینگش بهتره (درنظر بگیرید که خیلی از کررا اس در مسیر مستقیم کند تره) و هم به خاطر موتور وسط بودن و هم وجود گیربکس دستی و موتور تنفس طبیعی دوربالا خیلی لذت بخش تره
      GT4RS که بهترین ورژن کیمنه هم که یکی از بهترین ماشین های تاریخ پورشه هست

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        امین جان می تونی بهم میگی چطوری فیت اند فینیش در مقایسه با رقیب بدست میاد؟؟؟ کوروت همون روز اول مشکل داشت اما این سایت که جزو اولین ها بود کوچکترین اشاره ای نکرد.
        من راجب کیفیت داخلی کوروت حرفی زدم تو کامنت ؟؟
        از شما انتظار نداشتم.

        خب حالا راجب کیمن GT4 و GT4RS :

        این ماشین ها به معنای واقعی پورشه های 911 GT3 و GT3RS نسل قبل تو یه ماشینه دیگه هستن. خب چرا باید به این ماشینا پول داد ؟؟ اونم همچین قمیت هایی. کیمن انقدر آماره بدی تو فروش داره که پورشه سه ساله تعداده فروشو منتشر نمی کنه. چرا نباید همون 911 قدیمی رو خرید که سنه زیادیم نداره ؟؟؟ 911 کررا اصلا عددی نیست تو بحثه پرفورمنس میون مدلای پورشه. این یه ماشینه که تمرکزش رو لوکس بودنه.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقا رامین ناراحت نشید من عرض کردم مثلا کیفیت کابین و منظورم این بود که خیلی اوقات خیلی از این نظرات توی مقایسه بدست میاد
          علت ناراحتی شما رو میدونم شما از این بابت ناراحتید که حرفای مجله ها بعضی وقتا حتی متناقض با مقاله های قبلیشون هست چه برسه به سایر مجلات
          من خودم بعضی مواقع تعجب میکنم مخصوصا سر اون مقاله مقایسه هلکت ردای با شلبی و کامارو ZL1 که گفته بود ردای در یک چهارم مایل کند ترینه!!! و از قضا نوشته همین کار اند درایور هم بود! شما هم زیرش فرمودید که به نظر مجلات توجه نکنید و درست هم فرمودید
          یه توصیه ای خدمتتون کنم
          شما که خودتون حرفه ای هستید و میدونم اکثر مقاله ها راجع به این کوروت رو میخونید وقتی میبینید یکی از مقاله ها بلا نسبت زیادی پرت و پلا میگه زیاد خودتونو ناراحت نکنید و کلا توجه نکنید بهش!!!
          من خودم واقعیتش مدت هاست نظرات کار اند درایور و بعضی مقالات موتور ترند رو تا تو جاهای دیگه نبینم قبول نمیکنم
          همون موتور ترند اومد توی ویدیو درگ بزرگ شماره9 با هلکت ردای تایم 11.77زد درصورتی که موتور ویک که از نظر اعتبار خیلی پایین تره تایم 11.4زده بود یا حتی توی درگ بزرگ شماره 6 که غوغا کردن و با هلکت معمولی با یه لانچ افتضاح تایم 11.9 زدن!!! درصورتی که بازم همون موتور ویک فک کنم تایم 11.2یا همچین چیزیو ثبت کرده و میبینید چقدر جایگاه این ماشینا رو پایین اوردن و این ها مثلا معتبر ترین مجله امریکا هستن!!!!!
          درباره فیت اند فینیش واقعیتش منظورتونو متوجه نمیشم منظورتون همون اوورهنگ عقب هست؟
          اگر منظورتون اوورهنگ عقبه که من حس نمیکنم از نظر اندازه مشکلی داشته باشه و اینجا به یه ایراد مونتاژی اشاره کرده ولی اگر منظور شما چیز دیگری هست متوجه نمیشم
          و همچنین راجع به اینکه میشه با پول کیمن GT3 دست دوم خرید
          خب هرکسی نظری داره و خیلی ها این ماشینو به خاطر موتور وسط و دستی بودن و یا اصلا صفر کیلومتر بودن بیشتر میپسندن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من ناراحت نشدم امین جان اونم دسته آدمی با اطلاعات مثله تو که برای دوستانی مثله تو احترام بسیار زیادی قائلم حتی اگر نظره مخالف باشه، داریم اینجا بحث می کنیم طبیعتا ممکنه تفاهماتی نباشه حالا نظرات مختلفه کاملا هم طبیعیه. فیت اند فینیش که خب طبق گفتشون مشکلاته چفت شدن سپر با بدنه هست که خب درست هم بود اما این موضوع تو همون ماه های اول به سرعت رفع شد، البته مشکلاته دیگه ای هم داشت.

          صرفا حرفم راجب این مجلات اینه که به هیچ وجه معیار معتبر و قابل اعتمادی در باب منبع خودرویی نیستن و اگر کسی راجب این حوزه میخواد اطلاعات کسب کنه بهتره بیشتر وقت بزاره تا به ترجمه این سایت یا کانال های یوتیوبی بسنده کنه و نظر بده.
          منم مقالاته این سایتارو سه سالی میشه دنبال نمی کنم و به این علت اینجا کامنت میزارم برای دوستان در حد سواده اندکم مقداری شفاف سازی کرده باشم که این مقالات مطالبشون سندیت نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 4
    5. mohamadreza(TESLA)

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      ۹۱۱ ها آنچنان افت قیمت پیدا نمیکنن
      خب دلیلشم واضحه
      ۹۱۱ نماد و اصلی ترین محصول یه کمپانی مثل پورشه هس و اصلا پورشه با این مدل شناخته میشه …
      مخصوصا در این شرایط کرونایی که دیلر شیپ ها همشون خالی و تولید ماشین کم شده تازه افزایش قیمت هم پیدا میکنن …
      مثلا الان یه کررا اس مدل ۲۰۱۴ را با ۸۰ تا کار ۹۰ تا قیمت میزارن !!! که اصلا دینامیک رانندگیش با gt4قابل قیاس نیس …( بنظرت کررا اس ۸ سال قبل با کلی کیلومتر بهتره یا کیمن جی تی ۴ نو ۲۰۲۲ ؟!)
      اگر از لحاظ رانندگی بخوای یه ماشین هم رده جی تی ۴ بگیری باید سراغ gt3rs نسل قبل بری که با پولش میشه ۳ تا جی تی ۴ گرفت !!!!
      پس افت قیمت برا ۹۱۱ هیچ معنا و مفهومی نداره !
      الان کررا ۴ اس مدل ۲۰۰۶ ؛ ۷۰ هزار دلار قیمت میخوره !!!
      گفتم دیگ افت قیمت و سه تا رقم ۹۱۱ کلا مثل آب و نفت هستن ؛ هیچ وقت باهم نمیتونن قاطی بشن ..
      بنظرم کیمن gf4به صرفه ترین و بهترین محصول پورشه در قبال پول پرداختیه ..

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        محمد جان کررا 2006 قیمت همون زمانش 70k بود الان با 20 30 هزارتا میشه خرید. مقداری با دقت سرچ کن.

        پورشه 911gt3 نسل 991 الان بین 150 تا 170 هزار تا قیمت داره که از لحاظ هندلینگ کررا و کیمن اصلا به حساب نمیان. اصلا نمی دونم چرا از کررا صحبت می کنین؟؟

        خب این وسط چرا باید رفت سراغه یه ماشین 120k یا تو مدل RS به قیمتی برابر 150k ؟؟؟ زمانی قیمتش به صرفه میشد که زیر 90k میرفت.

        موافقم 0
        مخالفم 5
        1. 1123

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          درسته نسخه های کررا و توربو دچار افت قیمت میشن ولی gtها افزایش قیمت رو هم تجربه میکنند
          بطور مثال gt3rs 4.0 ها تا 1 میلیون دلار هم قیمت گذاری میشن

          موافقم 2
          مخالفم 0
    6. Arman

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      ببخشید که معیارم نظرات تو نیست که تو عمرت النترا ٢٠١٩ هم ندیدی از نزدیک و میای کار اند درایوری رو دیس میکنی که کل دنیا قبول دارن! البته از سوپرکار بلوندی هم بهتر میدونی اونکه چیزی نمیدونه فقط اونقدر اعتبار داره که برندها حتی کانسپتاشون هم میدن تست کنه
      اذیت نکن خودتو

      موافقم 10
      مخالفم 7
      1. R@m!n

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        باشه من هیچی ندیدم حرص نخور عموجون.

        موافقم 7
        مخالفم 6
      2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        یه کاری میکنین همین آقا رامین گل هم که از معدود آدمهای مفید و با کامنت های ارزشمند سایت هستن هم برن

        موافقم 4
        مخالفم 4
      3. HamiD

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        اون بخاطر چیزش میدن کانسپت ها رو تست کنه … شاید اول تست میشه بعدا تست میکنه … چی بگم والا …
        در ضمن …
        میگی تو عمرت الانترا 2019 ندیدی
        جون این ماشین نهایتا 2 ساله که معرفی شده…
        بعد طرف تو این بیست سی سالی میخواست اینو ببینه؟! ناموسا!؟ یعنی تو 5 سال پیش الانترا 2019 میدیدی و ما نمیدیدیم؟! جون دل تو خیلی قوی هستی و قدرت های فرا انسانی داری که آینده رو تو گذشته میبینی …

        موافقم 3
        مخالفم 1
    7. mohamadreza(TESLA)

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      رامین جان حالا کاری به ارزش داشتن کیمن در قبال پول پرداختی و ۹۱۱ ندارم و بیخیال این موضوع اصلا …
      ولی پایین گفتی کررا ۴ اس با ۲۰_۳۰ تا پیدا میشه!
      الان من چند تا لینک واست میفرستم تا ببینی
      اصلا و ابدا نمیشه که بتونی ۹۱۱ با این قبمت پیدا کنی ….
      اینم لینک ها : ( اگر لینک مستقیم بفرسم میره تایید ؛ پس یه حرف t بعد از حرف s میزارم ؛ اونو حذف کن بعدش سرچ کن )
      httpst://www.carfax.com/vehicle/WP0AB29939S721457

      httpst://www.carfax.com/vehicle/WP0CA29974S653717 این تاره مدل ۲۰۰۴ هس !!!

      httpst://www.carfax.com/vehicle/WP0AB29919S721330

      httpst://www.carfax.com/vehicle/WP0AB29989S720403

      آخرین لینک ارزون ترین کررا ۴ اس هس که تونستم توی وبسایت کارفکس پیدا کنم که حدود ۵۵ هزار دلار قیمتشه و نزدیک ۱۶۰۰۰۰ تا هم راه رفته که برا همچین ماشینی خیلی زیاده …

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. R@m!n

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من 46k هم دیدم ایشالا بازم بگردیم یه تر و تمیزشو پیدا کنیم 😂 جدای از شوخی برای بار چندم میگم من راجب GT3 حرف زدم نه کررا !!! این دو محصول تو دنیای متفاوت هستن.
        بگذریم بنظرم خیلی از موضوع پرت شدیم و خیلیم کامنت گذاشتم این دفعه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    8. Elmiraj

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      کل زور Car & Driver در جهت توجیه قیمت الکی گرون کیمن بود و لاغیر….

      موافقم 5
      مخالفم 10
  5. sam

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    حریف کیمن نشد بعضیا با چه رویی میان با 911 مقایسش میکنن

    موافقم 11
    مخالفم 25
    1. Ali_x76

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      پایینترین ورژن کوروت C8 با یک امتیاز اختلاف به بالاترین ورژن کیمن (که ۲۰ هزار تا گرونتره) باخت.
      همین کیمن GT4 تو بررسی ها، بعضی از مدل های پایین ۹۱۱ رو میزنه.
      ضمن اینکه به زودی Z06 (که البته مدل میانی محسوب میشه) وارد بازار میشه و بررسی و رقابتش با آلمانی ها واقعا جذاب میشه.
      امیدوارم GM یکم دست بجنبونه و سریعتر به ZORA و ZR1 برسیم.

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. M.Kazem.K

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        C8 با 911 مقایسه نشده C8 ZO6 با 911 مقایسه شده که فرقشون از زمین تا آسمونه :)

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. M.Kazem.K

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (860 ديدگاه)

          و البته اینم باید گفت که از لحاظ قیمتی بخوایم رقابتی منصفانه رو داشته باشیم باید کوروت ZR1 که در آینده قراره بیاد رو وارد رقابت با 911 کنیم !

          موافقم 4
          مخالفم 5
  6. واییی نرو سمیه ( Arash AF10 )

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    همیشه گفتم بازم میگم کوروت خیلی خفن و باحاله ولی عجیبه که چرا بالای 300 کیلومتر نمیره ولی اون پورشه کسل کننده 302 تا میرع :|

    موافقم 1
    مخالفم 17
  7. GT

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب منم پورشه هست ارزش پرداخت پول بیشتر را داره، خدا میدونی دیگه GT4 RS چه هیولایی هست

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. R@m!n

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      911GT3RS نسل 991 هست که به اسمه کیمن GT4 RS می فروشن. چیزه جدیدی نیست.

      موافقم 8
      مخالفم 9
      1. TOM KRISTENSEN

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (163 ديدگاه)

        چرا هست،لذت رانندگی پورشه کیمن (تقریبا در اکثر اوقات)از ۹۱۱ خیلی بهتره(تقریبا تو دنیا کم نضیره)
        برای همین کیمن به لذت رانندگی خالص معروفه
        (من با اکثر مدل های ۹۱۱ و کیمن رانندگی کردم و واقعا کیمن gt4 از بقیه قرن ها جلوتر بود)

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. mohamadreza(TESLA)

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        دوست عزیز
        قبلا هم چندین بار این حرف رو زدی و همچنان هم داری روی نظرت الحاح میکنی !!
        من بار ها گفتم ما توی سایت صرفا چند تا عدد و ارقام و مشخصات دیدیم و بس ..
        در حالیکه حس پشت فرمون با هیچ ویدیو و کلیپ و … قابل بیان و وصف نیست …
        کما اینکه ما همه فکر میکنیم حس رانندگی کاین و آر اس کیو ۸ و اوروس عین هم هستش !!
        در حالی که مپینگ گیربکس و موتور و حس فرمون این ماشینا از زمین تا آسمون متفاوته …
        من زمانی به این نتیجه رسیدم که همیشه با خودم میگفتم تیگوان و آئودی کیو ۵ و ماکان عین هم اند و پورشه داره گرون فروشی میکنه ولی وقتی به واسطه یکی از فامیلامون ( همسر دخترعموم ) پشت این ماشینا نشستم بر خلاف کاغذ که پلتفرم و تقریبا موتورهای یکسانی داشتن ؛ حس رانندگی پورشه اصلا با اون دو تای دیگ قابل مقایسه نبود …
        خلاصه حرفم اینه که رانندگی کیمن به طور قطع جذاب تر از ۹۱۱ های هم رده قیمتیش هس و ارزش تمام دلارهایی که به پاش ریخته شده رو داره …

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          خب چه ربطی به حرفه من داشت ؟؟؟ الان صحبتی راجب کیفیت رانندگی زدم ؟؟ من تا حالا تو عمرم راجبه کیفیت سواری ماشینی که سوار نشدم نظر ندادم به کسی چه برسه به اینجا.

          بالاترم ادامه جوابو دادم دیگه اینجا تکرار نمی کنم.

          موافقم 2
          مخالفم 5
      3. MC20

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1600 ديدگاه)

        رامین جان سلام . . . خدا بهت صبر بده دوست من . . . توضیح بعضی چیزها . . . برای بعضی دوستان الان غیر ممکن هست . . . ایشالا چند سال دیگه شاید به حرف های امثال تو رسیدن . . . به جای گوش کردن و یاد گرفتن . . . باهات کل کل میکنن !!!!! و عجبا که الانترا شده معیار ارزش !!!! بازم میگم خدا بهت صبر بده . . . من که دارم رفع زحمت می کنم . . . امیدوارم تو و حمید و سینا 10 و محمد امین و آبتین و مدزدمکس و ممد ژانگولر و بقیه دوستان گلم . . . قوی و پرانرژی سنگر علم و تجربه و اصالت و قدمت رو در کامنت ها حالا حالا ها حفظ کنین و امیدوارم تا همیشه اسم های شما عزیزانم اینجا بدرخشه . . . راستی شرمنده سر فورد دلخوری پیش اومد . . . واقعا ناخواسته بود . . . امیدوارم حلال کرده باشی . . . ارادت . . . مهدیار .

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. HamiD

          ۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          سلام …
          عی بابا کجا داری میری داداش …
          تازه رفیق شدیم …
          بمون بمون نرو …
          جدی میگم …
          با این بچه مچه ها هم کل کل نکن …
          ارزش نداره …

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. MC20

          ۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1600 ديدگاه)

          سلام حمید جان … قربونت داداش … رفیق بودیم از اول … خدارو شکر اون یه کوچولو سوتفاهم ها که مونده بود … رفع شد … در کل من مخلصم داداش … در ضمن چی بگم والا … جو کامنت ها به نظرم یه جوری شده … توضیحش مشکله خودت می دونی منظورم چیه … من با این سن وسال … دیگه نمیکشم … بیام سایت افاضات بعضی از دوستان رو بخونم … هنوز هیچی رو ثابت نکردن ماشالاه ادعاها تا آسمون میره … ولی بازم باشه به روی چشم تا جایی که بشه سنگر و خالی نمی کنیم داداش … ارادت …

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Porsche 911

          ۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          مهدیار جان کجا برادر
          یکی از بهترین کسایی هستی که باهاشون رفیق شدم و میتونم روز به روز ازش چیز یاد بگیرم بمون
          کاری به این بچه ها نداشه باش شما آقایی داداش…💚💚

          موافقم 4
          مخالفم 0
        4. MC20

          ۲ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1600 ديدگاه)

          سلام محمد جانم . . . مخلصم . . . بزرگواری داداش . . . شما لطف داری مشتی . . . من هم بسیار خوشحالم که این سایت کاربران بسیار با شعور و مهربانی مثل شما داره که من باهاشون رفیق شدم . . . توضیح شرایط کمی دشواره . . . همون طور که قبلا به شما خصوصی گفتم ، شرایط همیشه بودن توو سایت ، فعلا مثل سابق ، مهیا نیست . . . به محض برطرف شدن مسایل ، با کله بر میگردم پیشتون . . . دلم وای نمیسته آخه . . . دلم همه جا با شماست . . . از یه طرف ، هر از چند گاهی دلم که می گیره . . . میام سایت بهتون سر بزنم . . . می بینم چند نفر از دوستان دارن درفشانی میکنن . . . یه خورده تحمل بلبلی کردن گنجشک ها ، سخت شده واسم . . . البته ایراد از منه . . . بماند . . . ولی بازم بروی چشم داداش . . . هر زمان بتونم با افتخار . . . بی منت . . . منه بی سواد ، در خدمتتون هستم . . . تا بازم من ، از شما ها یاد بگیرم . . . همتون رو دوست دارم . . . به امید روزهای بسیار بهتر با دوستان بسیار دانا و مهربانی چون شما . . . ارادت . . . مهدیار .

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. R@m!n

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من سر کل کل با کسی ناراحت نمیشم دوسته من. دلخوری هم اصلا نیست ایشالا که شما و همه دوستان سلامت باشین.

          راستش فضا خیلی دیگه کودکانه شده منم دیگه ترجیح میدم دیگه کامنتی نزارم ایشالا که همه خوب و سلامت باشن.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        6. Porsche 911

          ۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          قربانت برادر منظرت هستیم شما تاج سری
          در کل برات مهم نباشه به قول خودت بلبلی کردن گنجشک سخته ولی میشه اصلا محلشون نداد
          در کل بگم برادر هر جا بری تو قلب مایی
          مخلصت محمد 💚👑

          موافقم 2
          مخالفم 0
      4. abdi_mahdi

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        رامین تاحالا تجریه رانندگی با دوتاشو داشتی؟ اگه نداشتی چیزی نگو دربارش چون رکورد نورنبرگشونم با هم فرق داره حتی حس رانندگیشونم باهم فرق داره!

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          اولا دوسته من به کسی ربطی نداره کی اینجا چی کامنت میزاره.
          دوماً با عرضه تاسف از اون ماایی که نمی دونم کی هستن حتی یک خطم راجبه این ماشین ندیدم. حتما برو دو خط راجبه این دو ماشین که گفتم دو خط تحقیق کن.
          سوما جای پریدن به دیگران کامنتارو با دقت ببین کسی راجب کیفیت سواری صحبت نکرده.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      5. abdi_mahdi

        ۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        داری میگی کیمن همون 911 هست ماهم بهت میگیم که سواریشون و… متفاوته پس کیمن دقیقا 911 نیست!

        موافقم 2
        مخالفم 0
      6. Porsche 911

        ۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        رامین جان کیمن حدود ۲۵ ساله که اومده البته باکستر اول اومد اگه اشتباه نکنم بعد نسخه کوپه یعنی کیمن
        از همون ابتدا فلسفه ساخت کیمن این بود که از ۹۱۱ های نسبتا رده بالا ارزون تر باشه و رو لذت رانندگی و راننده محور بودن تمرکز کنه
        اون موقع ۹۱۱ ها از نظر رانندگی خیلی جذاب تر از الان بودن ولی الان که لذت رانندگی خالص رو بجز مدل های GT نمیتونیم خیلی ببینیم کیمن خیلی انتخاب به صرفه و خوبیه و یجور خلا بین ۹۱۱ هارو پر میکنه

        و خیلی چشم داشتی به پرفورمنس نداشته باشه هرچند الان دست کمی هم نداره و کیمن GT4RS ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت میره و شتابش هم خیلی سریع شده
        خودت میدونی دیگه دور دور رو کم کنیه و همه میخوان خودرو هاشون سریع باشه…

        از ساختار فنی کیمن یا باکستر میشه به راننده محور بودن و روی لذت رانندگی تمرکز داشتن پی برد
        مثلا مدل GTS
        یه اسپرت کوپه جمع و جور با انجین ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی تخت و قرار گیری در وسط خودرو به همراه گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب بودن
        کاملا یه پکی هست که داد میزنه واسه لذت رانندگی ساخته شده
        اخیرا مجله موتور ترند هم یک رقابت بین همین کورت که اتفاقا نسخه ای هست که هیچ مشکلی از لحاظ مونتاژ و… نداره با تریم Gts کیمن رقابت کرده که کیمن اونجا هم برنده شد
        این حرفم مدرکی نیست که بگم کورت همیشه زیر کیمنه حرفم اینه که مجلات بسیار زیادی هم بهش اشاره کردن این هست که کورت اصالت خودش و خوی وحشی گریش رو گم کرده
        شاید بگین ولی خیلی سریع شده
        ولی شما که آمریکایی باز هستی میدونی اصل کورت یه آمریکایی با موتور v8 پرقدرته
        حتی الان دیگه اون صدای v8 هم به اندازه قبل جذاب نیست

        موافقم 4
        مخالفم 0
  8. Alireza

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اولین باره میبینم دارن از کابین کوروت ایراد میگیرن،حس خفگی کابین، بسیار جالب انگیز است

    موافقم 16
    مخالفم 4
  9. ALIREZA

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    اختلاف امتیازشون ۱ هست درسته ؟ اگه اینطوره کوروت واقعا ارزش خیلی بیشتری داره

    موافقم 11
    مخالفم 7
  10. TOM KRISTENSEN

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عاشق پورشم
    اما
    اما
    اما
    انتخابم پورشست

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. AMG GT R-CLK GT R

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    انتخابم بدون تعصب کوروت هست

    موافقم 14
    مخالفم 8
  12. یک کاربر

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    کوروت برتر بود بنظرم .
    اختلاف ۴۰۰۰۰ هزار دلاری قیمت ، یک میلیارد و دویست میلیون تومان ایران

    موافقم 11
    مخالفم 8
  13. viper

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    پدال چند وقته مطلب درباره دوج نداشتی 😭😭😭😭😭😭

    یه مطلب خوب میشه درباره دوج قدیمی بذاری ؟؟؟؟ به عنوان هدیه شب یلدا 😂😂😂😂😂🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 9
    مخالفم 1
  14. Lamborghini

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کیمن بیشتر به دلم میشینه طراحی نرم پورشه رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 10
    مخالفم 5
  15. ارش

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    معلومه که پورشه بهتره تجربه ۱۹ قهرمانی در بالاترین سطح رقابت ها یعنی لمانز شورلت چی ؟

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. M.Kazem.K

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      :| :| :| :|

      موافقم 1
      مخالفم 4
    2. GT

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      مگه بالاترین سطح رقابت ها فرمول یک نیست؟! 😅

      موافقم 1
      مخالفم 2
  16. یانکی

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اصلا طرفداری احمقانه نویسنده رو کنار میزاریم ولی 40 هزار دلار اختلاف قیمت رو چیکار کنیم.موتور وی8 تنفس طبیعی رو چیکار کنین.زخ کوروت رو چی.پورشه بد ترکیب تو گنده ترین حالتش پشم کوروت نیست.طرف یه عمره این بد ترکیب رو که بنیانش فولکس بیتل هست رو ول نمیکنه

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. GT

      ۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      با خودت اینجوری نکن، از دست میریا نگی نگفتی.
      اصلا ارزش نداره برای خودرویی که احتمالا هیچ وقت قرار نیست سوارش بشی اینطوری خودتو پَرپَر کنی و به بقیه برند ها توهین کنی 🙂
      خبر فوری: یانکی به تنظیمات کارخانه برگشت (هیت اروپایی ها)

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. حسین

      ۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      کوروت سلطان زشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Shirko

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (252 ديدگاه)

    اگه پورشه توربو اس هم بود ، باز کوروت رو انتخاب می کردم.

    موافقم 5
    مخالفم 11
  18. Reza ar

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من عشق پورشه ام و کلا با آمریکایی ها حال نمیکنم ولی کوروت جدید انقدر باحال و ارزشمنده که هرکسی و جذب میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  19. دايان

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    فکر میکردم c8 از کیمن بهتر باشه! ولی ظاهرا نیست
    دم پورشه گرم خدایی

    موافقم 5
    مخالفم 5
  20. سعید

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    همش با یک اختلاف امتیاز اختلاف، کوروت به کیمن باخته. بعد توی نتیجه گیری گفته “کوروت هنوز اونقد خوب نیست…” !!!!!!

    موافقم 5
    مخالفم 3
  21. 1123

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    مشخصه که کیمن بهتره، شما فقط قیمت تو آمریکا رو مقایسه نکن تو بعضی کشورای اروپایی کوروت بخاطر حجم موتورش تا 110 هزار پوند هم قیمت میخوره

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. R

      ۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      با اون حجم باید ۶۲۰ اسب تولید میکرد نه ۴۹۵!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. 1123

        ۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        چرا؟ مگه ضعف قدرت داره؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
  22. 1123

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    گمان میکنم کوروت استینگری چیزی مابین 911 کررا اس و کیمن gt4 باشه
    ولی نه به اندازه 911 لوکسه نه به اندازه کیمن هیجان انگیز

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا