شورلت سیلورادو ZR2 بیسون، توانمندترین پیکاپ آفرود جنرال موتورز

چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 06:30
مطالعه 5 دقیقه
Chevrolet-Silverado-ZR2-1
شورلت سال گذشته نسخهٔ آفرودی سیلورادو ZR2 را معرفی کرد حالا با رونمایی از ZR2 بیسون پا را از این هم فراتر گذاشته است. این پیکاپ که با همکاری...
تبلیغات

شورلت سال گذشته نسخهٔ آفرودی سیلورادو ZR2 را معرفی کرد حالا با رونمایی از ZR2 بیسون پا را از این هم فراتر گذاشته است. این پیکاپ که با همکاری American Expedition Vehicles ساخته شده، بر پایهٔ موفقیت مدل کوچک‌تر کلرادو ZR2 بیسون شکل گرفته و به‌گونه‌ای طراحی شده است که حد نهایی پیکاپ نیم تنی برای ماجراجویی باشد. بدین منظور، سیلورادو ZR2 بیسون به کمک‌فنرهای هِوی دیوتی مجهز شده که از فولادی با ضخامت 3 میلی‌متر بهره می‌برند.

علاوه بر این، روی سپرها قلاب‌های بکسل و جاپایی تعبیه شده و سپر جلو هم به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان نصب وینچ را فراهم می‌کند. از کف این پیکاپ آفرودی هم با صفحات محافظ فولادی محافظت شده که سه و نیم برای قوی‌تر از ورق‌های فولادی با استحکام بالا هستند. ZR2 بیسون همچنین روی رینگ‌های 18 اینچی AEV اختصاصی به رنگ مشکی براق قرار گرفته که با لاستیک‌های 33 اینچی گودیر رانگلر تریتوری پوشیده شده‌اند. هرچند فاصلهٔ این سیلورادو از زمین نسبت به نسخهٔ ZR2 معمولی بدون تغییر باقیمانده و همچنان 284 میلی‌متر است اما به لطف تغییرات در سپرها و تایرها انتظار می‌رود زوایای آفرودی آن کمی بهبود پیدا کند.

ZR1 بیسون علاوه بر این ارتقاءها، از همان کیت آفرود چشمگیر ZR1 معمولی هم بهره می‌برد که شامل کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV، فنرهایی با حداکثر تراول، قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی جلو و عقب و حالت تراین که امکان خزش روی صخره‌ها با یک پدال را فراهم می‌کند می‌شود. زیر کاپوت خودرو هم همان پیشرانهٔ آشنای 6.2 لیتری V8 با 420 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

سیلورادو ZR1 بیسون در ظاهر نیز با نوارهای همرنگ بدنه در جلوپنجره، تریم مشکی مات روی درب پشتی و برچسب‌های اختصاصی از نسخهٔ معمولی متمایز شده است درحالی‌که خریداران از کابین درجه‌یک با نشان AEV روی پشت‌سری‌ها و کف‌پوش‌های چهارفصل هم بهره‌مند خواهند شد. سیلورادو ZR2 بیسون اوایل سال آینده روی خط تولید می‌رود و قیمت آن از 78,490 دلار آغاز خواهد شد که حدود 8 هزار دلار از سیلورادو ZR2 معمولی گران‌تر است.

اما علاوه بر معرفی این نسخهٔ آفرودی جدید، برای مدل 2023 پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل سیلورادو هم ارتقاء پیدا کرده است. این موتور حالا به پیستون‌های فولادی جدید، تنظیم مجدد کمپرسور توربو، انژکتورهای جدید و بهبود کنترل دما مجهز شده است. به لطف این ویژگی‌ها، خروجی پیشرانه به 305 اسب بخار قدرت و 670 نیوتن متر گشتاور رسیده که 28 اسب بخار و 47 نیوتن متر نسبت به قبل افزایش داشته است. این موتور دیزلی بروز شده تا پایان امسال برای تیپ‌های تریل باس، LT، RST، LTZ و های کانتری سیلورادو قابل سفارش خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.