شورلت

شورولت کلرادو ZR2 دِزِرت باس؛ پکیج آفرود 9990 دلاری با مدت عرضه محدود!

ظاهراً پکیج دِزِرت باس شورولت کلرادو ZR2 فقط به مدت یک سال در دسترس مشتریان خواهد بود. این پکیج ۹۹۹۰ دلاری شامل تجهیزات آفرود متنوعی است اما به نظر می‌رسد خاتمه عرضه آن راه را برای معرفی مدل جدید بایسون AEV هموار خواهد کرد.

زمانی که شورولت اقدام به معرفی کلرادو ۲۰۲۳ جدید کرد، با افزودن پکیج دزرت باس، تریم ZR2 که در حالت استاندارد نیز توانایی‌های زیادی دارد به مدلی قوی‌تر و تواناتر در خارج از جاده تبدیل شد. ZR2 در حالت استاندارد از نسخه قدرتمند پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و ۵ حالت سواری آن شامل مواردی همچون باجا نیز بوده است. به این موارد باید دامپرهای کاراتر و لاستیک‌های ۳۳ اینچی را نیز اضافه کرد.

اما پکیج دزرت باس که در مجموع ۹۹۹۰ دلار قیمت دارد مواردی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، سپر جلو با قابلیت نصب وینچ، نوار نورانی ۴۰ اینچی، کیت سیم‌کشی برای نصب چراغ‌های بیشتر، دوربین رو به زمین، میله اسپرت فضای بار، نشان‌ها و نوشته‌های مشکی و رنگی را به خودرو اضافه می‌کند. البته با توجه به تعداد قطعات نصب شده روی خودرو و همچنین تفاوت کمی که این پکیج در عملکرد خودرو ایجاد می‌کند شاهد ارزش بالای پکیج دزرت باس نیستیم هرچند خریداران این روزهای وانت‌ها اهمیت چندانی به موارد یاد شده نمی‌دهند.

برخی رسانه‌ها معتقدند پایان عرضه زودهنگام این پکیج به معرفی قریب‌الوقوع شورولت کلرادو ZR2 بایسون AEV مرتبط است. قبلاً تصاویر جاسوسی این خودرو به همراه جی ام سی کانیون AT4X با اسنورکل مدل AEV منتشر شده بود و به نظر می‌رسید هر دو خودرو از لاستیک‌های بزرگ‌تر گوودیر رانگلر ترین MT با ابعاد احتمالی ۳۵ اینچی استفاده می‌کنند. این لاستیک‌ها با دو نوع رینگ‌های متفاوت همراه شده بودند. دو وانت موردبحث علاوه بر لاستیک‌های بزرگ‌تر از لاستیک زاپاس بزرگ در فضای بار استفاده می‌کردند که این امر تأثیر زیادی روی بهبود زاویه فرار خودروها خواهد داشت. اگرچه نصب این لاستیک زاپاس در موقعیت جدید باعث افزایش فضای بار می‌شود اما روی میدان دید عقب تأثیر منفی دارد.

جدای از این، فرمول AEV می‌تواند شامل تغییرات دیگر همچون جلوپنجره جدید، سپرهای فولادی، قوس چرخ های متفاوت، سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر از سطح زمین و حتی تغییراتی در اکسل باشد. شایان ذکر است پکیج بایسون در ZR2 مدل ۲۰۲۲ قیمت ۵۷۵۰ دلاری داشت درحالی‌که قیمت پکیج بایسون AEV به ۱۲۹۹۹ دلار می‌رسید. اگر کیت جدید بایسون AEV باعث شود قیمت خودرو به حدود ۵۸ هزار دلار مشابه ZR2 دزرت باس برسد تعجب نخواهیم کرد. با توجه به تصاویر و مشخصات منتشر شده انتظار داریم این پکیج در آینده نزدیک معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. همه چیز دان ۲

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    جسارته ها ، بی ادبیه ، همون ۹۹۹۰ دلارو بدی به ما ، یه دونه سورن توربوعه پلاسه صندوق عقب برقیه …… ای وای ببخشید اون هنوز تو جاده کرج اختراع نشده ….. منظورم شیشه عقب برقیه سانروف دار رینگ فلزی ،،، آلومینیم نه بابا ، اون چیه ، زود میشکنه ،،، رینگ فولادی قالپاق دار با ست تیغه برف پاک کن اضافه می خریم .

    موافقم 33
    مخالفم 8
    1. علی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      هر سخن جایی و هر نکته …
      تو همچین پستی باید از سمند و میگفتی؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      چه هِیبَتی داره داداشمون کلرادو هیولا !

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        ماشالاه امریکن پیک آپ اصیل

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. Shayan

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (60 ديدگاه)

          واقعا که اسم درخور شخصیته
          ولی واقعا در حال حاضر بهترین پیکاپ میان سایزه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. net

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      این وانت zr2 و وانت جی ام سی کانیون زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی در بین وانتهای میان سایز در دنیا دارند و طراحی داخلی zr2 و جی ام سی کانیون از رنجر لوکستر هست.zr2 و جی ام سی کانیون سقف سانروف داره خوبه اگر سقف سانروف هر دو تا صندلی عقب کشیده شده بود قشنگتر میشد در صورتی که رنجر سقف سانروف نداره.اتاق عقب این zr2 و اتاق عقب جی ام سی کانیون بیشتر به وانت فول سایز میخوره و نسبت به اتاق عقب رنجر و هایلوکس بزرگتره و کنسول وسط دنده zr2 و جی ام سی کانیون پهن تر هست مثل وانتهای فول سایز و نسبت به کنسول دنده رنجر و هایلوکس پهن تر هست و گلگیر لاستیک عقب اتاق zr2 و جی ام سی کانیون مثل وانتهای فول سایز بیرون زدگی داره در صورتی که گلگیر عقب هایلوکس و رنجر مسطح هست و بیرون زدگی نداره .نوک چراغ جلو zr2 نازک شده و دوخت متضاد زرد و قرمز طراحی داخلی zr2 بد هست

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. F

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فورد رنجر یا شورولت کولورادو.

    راستی رنجر رپتور هم قفل دیفرانسیل جلو داره؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. Mohsen63

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کابینش زیباس.پیکاپ آمریکایی یه چیزه دیگس.

    موافقم 15
    مخالفم 0
  4. VIPER

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    شوی کلورادو و جیمس کنیون بهترین پیکاب میدسایز

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      خودم فن امریکایی ام اما هایلوکس و تاکوما یه چیز دیگن

      موافقم 2
      مخالفم 29
  5. پوریا چالش

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چرا با 1000دلار نیسان نخرم تازه هم دو دره هم ابیه از همه جالب تر اینه ک. صدا لامبورگینی اونتادور میده دیقا سواریس هم مثل اونتادور خشکه 😂

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. Hamilton1970

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اما همیشه شورولت کلرادو رو از فورد رنجر بیشتر دوست داشتم:)
    با این هیبت خوراک ایرانه…
    به امید روزی که بیاد و طبیعت بکر ایران رو ببینه…

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. JDM سابق

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    این نسخه درزت باسه
    ما هم پیکاپ هامون نسخه زرت باسه
    علی الخصوص اریسان و پراید وانت

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا