شورولت

با پول کوروت Z06 جدید چه خودروهای اسپرت دیگری می‌توان خرید؟

شورلت کوروت Z06 جدید قوی‌تر از لامبورگینی اوراکان و خوش‌صداتر از فراری F8 تریبوتو است و یک‌سوم قیمت مک‌لارن ۷۲۰S را دارد. با قیمت این ماشین که چیزی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود، واقعاً چه خودروهای اسپرت دیگری می‌توان خرید؟ پاسخ دادن به این سؤال خیلی سخت است زیرا در بازار رقیب مستقیمی نمی‌توان برای Z06 پیدا کرد اما بااین‌حال، خودروهای اسپرتی در بازار حضور دارند که از لحاظ قیمت هم‌سطح سوپرکار جدید شورلت خواهند بود.

قبل از اینکه به معرفی این خودروها بپردازیم، بهتر است ویژگی‌های کوروت Z06 جدید را یادآوری کنیم. ستارهٔ اصلی این ماشین قطعاً پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی جدید آن است. این موتور که ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد، مثل رقبای اروپایی به میل‌لنگ تخت مجهز است و می‌تواند تا ۸,۶۰۰ rpm دور بگیرد. مهم‌ترین ویژگی موتور Z06 جدید اما تنفس طبیعی بودن آن است که به معنای صدای جذاب و فقدان تأخیر خواهد بود.

لوتوس امیرا

قیمت ۹۳,۹۰۰ دلار
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر

در پاییز سال ۲۰۲۲ یعنی چند ماه بعد از عرضهٔ کوروت Z06 به بازار، لوتوس امیرا راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو متعلق به مرسدس دارد و قیمت آن از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود اما اولین نمونه‌های امیرا که وارد بازار ایالات‌متحده می‌شوند از نوع فرست ادیشن با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تویوتا هستند که ۹۴ هزار دلار قیمت دارند. این خودرو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۲۷۰ اسب بخار ضعیف‌تر از Z06 است و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۲ ثانیه آن نیز حدود ۱.۵ ثانیه از کوروت کُندتر است. بااین‌حال، شاید از دید خیلی‌ها برتری لوتوس ارائهٔ گیربکس دستی باشد یعنی چیزی که کوروت ندارد.

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4

قیمت ۱۰۲,۵۵۰ دلار
پیشرانه ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر

پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 فقط بهترین عضو خانوادهٔ کیمن نیست بلکه یکی از بهترین پورشه‌های بازار محسوب می‌شود. مثل لوتوس، GT4 هم از Z06 بسیار ضعیف‌تر است و موتور ۴ لیتری آن تنها ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد اما این موتور تنفس طبیعی است و تا ۸ هزار rpm دور می‌گیرد. علاوه بر این، برای کیمن GT4 در کنار گیربکس دوکلاچه، گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه می‌شود. همچنین فاصلهٔ محوری کیمن حدود ۲۵ سانتی‌متر از کوروت کمتر است و احتمالاً ۲۳۰ کیلوگرم سبک‌تر است؛ بنابراین، GT4 یک خودروی اسپرت بشدت چابک و لذت‌بخش است که برای پیست‌ها و جاده‌های پرپیچ‌وخم بسیار مناسب خواهد بود.

جگوار F تایپ R

قیمت ۱۰۴,۳۵۰ دلار
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر

برخلاف دو خودروی قبلی، این جگوار یک کوپهٔ لوکس است که درعین‌حال خلق‌وخوی اسپرتی هم دارد. F تایپ R از لحاظ قدرت به کوروت نزدیک‌تر است زیرا پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن ۵۷۵ اسب بخار قدرت دارد و حتی به لطف برخورداری از سوپرشارژر، گشتاور بیشتری هم نسبت به موتور تنفس طبیعی کوروت تولید می‌کند. جگوار همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که کشش آن‌را افزایش می‌دهد؛ اما با همهٔ این‌ها، F تایپ R در پرفورمنس هرگز حریف Z06 نخواهد شد و در پیست هم حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. همچنین در این کوپهٔ بریتانیایی هم خبری از گیربکس دستی نیست.

دوج چلنجر هلکت ردآی وایدبادی

قیمت ۸۲,۶۷۵ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۹۷ اسب بخار
گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر

قوی‌ترین و درعین‌حال ارزان‌ترین خودروی این لیست، چلنجر هلکت ردآی وایدبادی است. این ماشین که پرچم‌دار خانوادهٔ چلنجر محسوب می‌شود، با قیمت ۸۲ هزار دلاری، بیش از ۱۰ هزار دلار از کوروت Z06 ارزان‌تر است و از سوی دیگر، با برخورداری از قدرت عظیم ۷۹۷ اسب بخار، بسیار قوی‌تر است؛ بنابراین روی کاغذ این هلکت انتخاب بسیار جذابی به نظر می‌رسد اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، خواهیم دید که ماسل کار دوج هرگز خودروی چابکی نیست و در پیست‌ها به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند به Z06 نزدیک شود. هلکت ردآی بیشتر به درد پیست‌های درگ و مسیرهای مستقیم می‌خورد هرچند که در اینجا هم با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۳.۷ ثانیه، لااقل در شتاب اولیه با اختلاف مغلوب Z06 خواهد شد.

پورشه ۹۱۱ کاررا

قیمت ۱۰۲,۵۵۰ دلار
پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۳۸۵ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر

عجیب است که ارزان‌ترین نسخهٔ پورشه ۹۱۱ از کوروت Z06 جدید گران‌تر است. همچنین این خودرو با موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو که تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ضعیف‌ترین خودروی این لیست است و نزدیک به ۳۰۰ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به کوروت دارد! در ۹۱۱ کاررا همچنین برخلاف کیمن GT4 خبری از گیربکس دستی نیست و صرفاً گیربکس دوکلاچه ارائه می‌شود. انتقال نیرو هم در این نسخه به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد و سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک قیمت را به نزدیک ۱۱۰ هزار دلار افزایش می‌دهد. پس چه دلیلی دارد که بجای کوروت Z06 یا دیگر خودروهای این لیست سراغ کاررا پایه رفت؟ خب شاید برای برخی صرف اینکه سه عدد ۹۱۱ روی خودروی‌شان نقش بسته باشد کافی است.

نیسان GT-R

قیمت ۱۱۵,۳۳۵ دلار
پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر

و سرانجام به گران‌ترین خودروی این لیست یعنی گودزیلای افسانه‌ای می‌رسیم. GT-R در بازهٔ قیمتی حدود ۱۰۰ هزار دلار، از لحاظ پرفورمنس نزدیک‌ترین خودرو به کوروت Z06 است زیرا به لطف ۵۷۰ اسب بخار قدرت که توسط پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو تولید می‌شود به همراه گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً هم‌سطح Z06 است. گودزیلا همچنین در پیست هم خودروی توانمندی است و هرچند گران‌ترین خودروی این لیست به‌حساب می‌آید اما اختلاف قیمت زیادی با کوروت جدید ندارد. پس شاید GT-R را بتوان اصلی‌ترین رقیب Z06 دانست اما یک مشکل بزرگ در اینجا وجود دارد که آن سن بسیار بالای سوپراسپرت نیسان است. به همین دلیل، GT-R در برابر کوروت تازه‌نفس مثل یک پیرمرد فرتوت به نظر می‌رسد.

کدام خودروی اسپرت را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (406 ديدگاه)

    واقعا که بی رقیب هم تو عملکرد هم قیمت😍😍😍😍😍

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۹
    1. ممد ژانگولر

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2024 ديدگاه)

      پدال تو لیست رای گیری پورشه کیمنو نذاشتی بجاش دوبار جگوارو گذاشتی
      از عمد که نبوده ؟ بوده ؟ اشکالی ندار پیش میاد

      ولی خوب با کمال احترام به اسم کوروت که سابقه طولانی در تولید ماشینای با عشق داره
      رای من پورشه ۹۱۱ با کیفیت و شکست ناپذیره که همیشه ی سیلی به همه زده و خیلی هم ظاهر مؤدب و بی حاشیه ایی داره البته اگه بدی تیونش کنن بهتره

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲۱
      1. ممد ژانگولر

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2024 ديدگاه)

        پدال دمت گرم از این چالشها زیاد بذار
        چون خیلیها رویا بافی زیاد میکنن و نگاهشون از تعصبه
        ولی وقتی بفهمی پول زحمت کشیدتو میتونی بهینه تر انتخاب کنی حس خوبی میده و از نظر روانی باعث میشه از یکلام بودن خارج بشی و بفهمی مدلهای دیگه هم حرفی برای گفتن دارن حتی با داشتن فاکتور قیمت کمتر

        مطرح کردن این جور مطالب و نظرات رو پرسیدن درس خیلی خوبی به همه میده که یادبگیریم ‌محصولی انتخاب کنیم که از همه نظر و از جمله فاکتور مهم قیمت جوابگوی ما باشه

        البته ما یک فاکتور مهم دیگه داریم که هیچ فرمولی نداره و با هیچ‌ وسیله ایی نمیشه اندازه گیری کرد و اون اینه (((( عشق ❤️))))

        موافقم ۹
        مخالفم ۳
    2. عشق ب ام و

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      انتخاب من بدون شک کیمن gt4 خواهد بود..
      چون بطور قطع حس چابکی و تودستی بیشتر در سر پیچ ها خواهد داشت …
      و موتور بوکسور پورشه که یه شاهکاره …
      ساخت موتور بوسکور از عهده هر کمپانی برنمیاد ..‌
      روغن کاری در این موتور ها به دلیل مشکل با جاذبه زمین خیلی سخت تر از موتورای خطی و وی شکله …..
      فقط ۲ تا کمپانی این نوع موتور ها رو میزنن
      پورشه و سوبارو
      در ضمن اعتقاد شخصی من بر اینه که اسب بخار حداکثر ۵۰۰_۵۵۰ تا …
      بیشتر از این به نوع زیاده رویه بیخوده …
      اگر بشه از ۴۵۰ تا اسب به شکل بهینه استفاده کرد هیچ نیازی به قدرت های ۷۰۰_۸۰۰ تایی نیست …

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲۱
    3. Reza Waffen SS

      ۱۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      من یه ۹۱۱ میخرم

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  2. Ali_x76

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    چیزی که من سرچ کردم، کایمن حدود ۱۶۰ کیلوگرم از کوروت سبک تره، نه ۵۰۰ کیلو
    کایمن حدود ۱۴۰۰
    کوروت حدود ۱۵۶۰

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  3. Silent

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (425 ديدگاه)

    وقتی قراره با ۹۰k بری سروقت تولیدات اروپایی ۲۰۰ هزارتایی!! این کاری هست که فقط از Corvette امریکایی برمیاد! ماشینی که نسل جدیدش با کابین بی نظیر! آخرین برگی بوود که رو کرد پیش از مدرن کردن انجین هاش.
    ………………………
    کانال Hagerty برترین سدان های ۴در رو تست ریس و درگ و پیست ش رو برا اولین بار یکجا نسبتا کامل پوشش داده لینکش رو گذاشتم خواستین رووش کار کنید :
    TESLA PLAID
    CT5-V Blackwing
    M5 CS BMW
    زمان هاش هم توسط درایور حرفه ای رندی پووبست زده شده.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۳
    1. Silent

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (425 ديدگاه)

      https://www.youtube.com/watch?v=j7YqdGt19tw

      ترجمش هم می شد کرد

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. GT

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (649 ديدگاه)

      سایلنت لینکش را کجا قرار دادید؟ تمایل پیدا کردم ببینم چیه، البته احتمالا باز هم آمریکایی ها را برنده اعلام که کردند که انقدر ذوق مرگ شدی🙂😏

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
      1. Silent

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (425 ديدگاه)

        لینک رفت برا تایید!!! این کلیپ احتمالا جواب خیلی از سوالاس و پربازدید می شه

        Hagerty یوتیوب بزنی میاد

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
    3. Sina10

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2179 ديدگاه)

      مشخص بود تسلا همرو میبره چون این پیست یک پنجم نوربرگرینگ و پیست های طولانی هم نیست از نظر طول ، چون توی مسافت کوتاه رقبا رو با خاک یکسان میکنه
      توی جهنم سبز ، همین تسلا جلوی رقبا کم میاره ، حتی رقیب M4 هم نمیشه
      رکورد کادیلاک برام خیلی جالب بود، چقدر این ماشین و M5 CS به هم نزدیکن ، و جالبه هر دو از جگوار پراجکت که سریعترین سدان دنیا توی پیست محسوب میشد ، بالاتر هستن ، کادیلاک توی پیست با فاصله خیلی کم سریعتر بود و از اون طرف توی خط مستقیم ب‌‌ام‌و سریعتر بود
      البته که هیچی رکورد رسمی خود کلادیلاک و ب‌ام‌و نمیشه ، باید دید برنامه ای برای رکورد زدن دارن یا نه ، اگه داشته باشن اونوقت رقابتشون دیدنیه. چون تایمشون خیلی به هم نزدیکه
      دو تا از بهترین سدان های تاریخ
      یکی ب‌ام‌و که خیلی خیلی گرونه و کادیلاک خیلی ارزون ، یکی ب‌ام‌‌و با قیافه بسیار جذابش و خاص و کادیلاک با کابین معمولی ، یکی ب‌ام‌و سریع در خط مستقیم و کادیلاک کند در خط مستقیم ، یکی کادیلاک سریعتر در پیست و ب‌ام‌و کمی کند تر ( البته مورد آخریو باید منتظر رکورد خود شرکتشون باشیم که قابل اطمینان تره ، متاسفانه ب‌ام‌و علاقه ای به رکورد زدن نداره) ، یکی کادیلاک سنتی با گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب ، یکی ب‌ام‌و چهار چرخ متحرک و موتور توربو
      انتخاب بین اینا امکان پذیر نیست!!! خود پلادم حرف نداره ، تو خط مستقیم رقبا رو محو و نابود میکنه ، تو پیست های کوتاه تر ، هم از رقبا سریعتره ، قیمتش هم خوبه و قدرتش هم فضاییه ولی خب رقباش جذاب ترن ، تو پیست های طولانی تر سریعترن ، قیافه جذاب تری در کابین و نمای بیرون دارن و ماشین های جذاب تری برای رانندگی هستن
      فقط وفقط با سلیقه میشه بین اینا ماشین برتر رو انتخاب کرد

      موافقم ۶
      مخالفم ۹
      1. Silent

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (425 ديدگاه)

        از خیلی از برنامه های حوصله سر بر! حرفه ای تر توو نیم ساعت جمعش کردن با اکیب عالی فیلمبرداری!

        جاش نیست فقط همین قدر Plaid s ماشینی ۱ سال نیست و طبیعتا باس جاا برا آپگریدهای جدیدش برا مشتری داشته باشه که اوون می شه نسل سال دیگش با پک اسپورت کالیبرترمز و باطری های سبکتر ۴۶۸۰و …

        موافقم ۴
        مخالفم ۶
        1. Silent

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (425 ديدگاه)

          اووون بچه سالی که لایکااا رو دستکاری می کنه جالبه که سایت نتونسته کاری ش بکنه!

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۱
      2. [email protected]!n

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        سینا جان بی ام و به طور رسمی تو همه پیست ها تایم می زنه و کادیلاک هم چون فقط تو آمریکا عرضه میشه تو ویرجینا که سخت ترین پیست آمریکاس تایم رسمی زد و از M5C سریع تر بود. حالا مشخص نیست بی ام و با CS و مدلای دیگه تو این پیست تایم می زنه یا نه ؟! البته اگر ببینن می تونن رکوردو جابجا کنن حتما اینکارو می کنن.

        در کل آلمانی ها سیاستشون هست که تو تمام پیست ها تایم بزنن و بی ام و و پورشه هم همیشه با تیمای مهندسیشون تو پیست های معروف هستن.

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. Sina10

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2179 ديدگاه)

          رامین جان ، ب‌ام‌و قضیه اش فرق میکنه
          ب‌ام‌و عمدتا خودش زمان نمیگیره و مجله هایی مثل auto sport زمان میگیره
          پورشه رو قبول دارم ، پورشه که کلا ماشین دستش میاد سریع میبره تو پیست زمان بگیره ، ولی اگه دیدن شرایط مناسب نیست این کارو نمیکنن
          مثلا ۹۱۱ توربو رو توسط پورشه انچنان مانوری توی پیست روش داده نشد ولی ۹۱۱ GT3 رکوردش توی پیست بشدت مورد توجه قرار گرفت ،
          ب‌ام‌و همونطور که گفتم سیاستش همینه ، شاید توی پیستای دیگه خودش تایم بزنه ولی نوربرگرینگ خیلی کم و محدود
          M5 CS ,M5 , M5 C , M4 , M2 C همگی توسط نشریه هایی مثل auto sport تایم زدن و توسط گبهارت که راننده متوسطیه ، حتی M3 GTS و M3 CSL هم توسط اتواسپرت تایم هایی زده شده بود!! خب مثلا M4 C تواناییش توی پیست خیلی زیاده و تایمش با وجود راننده غیر از خود ب‌ام‌و مشابه تسلا پلاد شده بود! اما بازم ب‌ام‌و خودش حرکتی نزد
          توی پیست VIR ، ب‌ام‌و M5 بازم توسط کارانددرایور رکورد زده بود نه خود ب‌ام‌و
          و قطعا بین تایم یه نشریه و مجله تا خود شرکت کلی فاصله هست ، اینکه CT5-V از M5 C در پیست سریعتره مشخصه ،دولی M5 CS حتی توی همین ویدیو هم فاصله اش از CT5-V بسیار کم یا حتی قابل چشم پوشی بود و حتی انتطار میرفت ب‌ام‌و خیلی سریعتر باشه

          موافقم ۳
          مخالفم ۷
        2. [email protected]!n

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1590 ديدگاه)

          دوسته من بی ام و تمام ماشیناشو تو پیست توسعه میده و تایم هایی که توسط مجلاتی مثله اتو اسپرت و کارانددرایو ثبت میشه با حضور تیم مهندسی و ستاپ مخصوص خود برند بی ام و هست.

          کادیلاک هم زمانش توسط کارانددرایو بوده اما با حضور تیم کادیلاک و رانندش.

          به طور کلی یه راننده مستقل هر چقدرم حرفه ای باشه حداقل ۲ ثانیه کندتر تایم میزنه. برای همین مجلات باید از برند اجازه بگیرن و حتما زیر نظر مهندسینش تایم بزنن تا اجحاف نشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        3. Sina10

          ۱۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2179 ديدگاه)

          اتفاقا راننده هر چقدر حرفه ای باشه اگه راننده خود شرکت نباشه به اون اندازه سریع نمیره ،
          حداقل ۲ ثانیه به نظرم کمه
          به نظرم اگه ب‌ام‌و بخواد رکورد بزنه اعداد بسیار سریعتری ثبت میکنه
          پورشه۹۱۱ GT2 RS توسط auto sport که انجام شد : ۶:۵۸.۲۸
          همین ماشین توسط خود پورشه : ۶:۴۷.۲۵ (نکته ، سیستم های صوتی حذف شده بودن)
          ۹ ثانیه اختلاف
          بین تایم اتو اسپرت یا اسپرت اتو و تایم دیگه ای که فکر کنم از خود ب‌ام‌و بوده ، نزدیک ۱۰ ثانیه اختلاف وجود داشته!!
          البته اختلاف همیشه اینقدر نیست ولی خب بعضی وقتا اینجوری میشه
          حتی با نظارت خود شرکت!
          محصولات ب‌ام‌و توی پیست میتونن بازم سریعتر برن اما سیاست کنونی ب‌ام‌و تایم نزدنه ،

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    4. 1123

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (27 ديدگاه)

      شما خودت پلد رو ترجیح نمیدی به Z06؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
      1. Silent

        ۱۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (425 ديدگاه)

        Z06 آخرین شاهکار از نسل انجین های امریکایی هست که دیگه قرار نیست جایی تولید شه! حتی ۱۰۰۰ zora هم ev خواهد بود ترکیبی.

        توو تکنولوژی سیلکن ولی همیشه نسل بعد بهتره! PLAID 4680

        موافقم ۴
        مخالفم ۶
  4. Sina10

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    سوال اسونی بود ،خود کوروت با فاصله ، بعدش نیسان و سپس ۹۱۱
    ولی خب اگه خودم همینقدر پول داشتم و میخواستم یه ماشین ( هر چی میخواد باشه) بخرم ، سراغ M5 کامپتیشن یا با پول بیشتر نسخه CS اش میرفتم یا شایدم CT5-V بلک وینگ

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  5. SFXSuperFast

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    کوروت واقعا بی رقیبه
    کسی که سرمایه ۲_۳ میلیون دلاری داره
    اگر بخواد یه اسپورت واسه آخر هفته ش بگیره
    دیوانه ست چیزی غیر از کوروت بخره
    دیوانه ست.
    طراحی خوبی داره(عالی نیست ولی جاییش ضعف بزرگی توی طراحی نداره)
    اتفاقا با تغییرات جدید و پکیج ارودینامیک کامل میشه گفت زیباست حتی.
    موتورش هم که یه تیکه جواهره
    شاسیش فوق‌العاده ست چسبندگی عقبش بی نظیره و با همون انجین عادیش شتاب زیر ۳ثانیه داشت
    با این انجین توی ۱/۴ مایل و ۱/۲ مایل با امثال اوراکان، فراری F8، آونتادور، پورشه ۹۱۱های پرچمدار و مک‌لارن های غیرپرچمدار می‌تونه به راحتی سرشاخ بشه
    و با کسری از قیمتشون برای اینکه بتونن میلیمتری شکستش بدن اشکشون رو دربیاره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  6. new RAMIN

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1971 ديدگاه)

    نمیدونم چرا رخ جگوار نابودم کرد! انصافا جگواری هست برای خودش!

    به این عکس توجه کنید…
    https://images.hindustantimes.com/rf/image_size_630x354/HT/p2/2020/11/22/Pictures/_6f12545a-2c9d-11eb-a1f1-9949958d68df.jpg

    حالا به این عکس توجه کنید…
    https://www.netcarshow.com/Jaguar-F-Type-2021-800-01.jpg

    نمیدونم چرا تازگی ها ماشین های انگلیسی نظرمو داره خیلی جلب میکنه با اینکه رقبا خیلی بهترن! انصافا طراحی جگوار زیباس…تا حالا از این زاویه عکسFتایپ ندیده بودم.

    موافقم ۸
    مخالفم ۴
    1. AMG GT R

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (658 ديدگاه)

      F تایپ که خیلی زیباست
      ولی شماره به XF فیس لیفت نگاه بنداز لامصب زیباترین سدان تاریخ هست

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  7. GT

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    اول خودش، دوم نماد خودروهای اسپرت ( ٩١١) و بعد کیمن
    راستی آقای kf منم پول ندارم اینا را بخرم فقط موارد مورد علاقه خودم را میگم 😂

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  8. محمد ب

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (175 ديدگاه)

    کوروت از همشون بهتره

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  9. مازیار

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (721 ديدگاه)

    بنظرم انتخاب یک اتومبیل از یک گروه میتونه اشکال متفاوتی داشته باشه
    مثلا اگه بخوام در مقام یک کاربر سایت خودرویی از سوی دیگر این دنیا بین یک گروه اتومبیل اسپرت یکی رو انتخاب کنم خوب اولویتهای مهم مشخصات فنی و عملکرد هست که در اینجا کوروت حرف اول رو میزنه و ارائه این پکیج با این قیمت تحسین برانگیزه
    اما اگه انتخابی برای تملک باشه در اون صورت برای من اولویت اول جذابیت ظاهری هست که شامل طراحی خارجی و داخلی میشه چون عملا شتاب حدود ۴ و سرعت حدود ۲۵۰ برای مصرف عمومی کفایت میکنه و در اینجا جگوار رو انتخاب میکنم
    لعنتی خیلی خوش تیپه

    ۹۱۱ هم که مثل همیشه همه جوره جوره😀

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. میثم

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2153 ديدگاه)

    ۱. شورولت کوروت
    ۲. نیسان GT_R
    ۳. لوتوس امیرا

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  11. GT

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (649 ديدگاه)

    ((پس چه دلیلی دارد که بجای کوروت Z06 یا دیگر خودروهای این لیست سراغ کاررا پایه رفت؟ خب شاید برای برخی صرف اینکه سه عدد ۹۱۱ روی خودروی‌شان نقش بسته باشد کافی است))
    خودتون جواب خودتون را دادید! فقط نام ٩١١ کافیه، هر چند من خودم به کوروت رأی دادم، ولی نام ٩١١ یه حس خاصی داره که در نام هیچ خودروی دیگری این حس وجود نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  12. Karl Benz

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1875 ديدگاه)

    کوروت

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  13. AMIN(M.A.S)

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (540 ديدگاه)

    انتخابم چشم بسته هلکت ردای واید بادی
    با پول نسخه پایه شورولت میشه نسخه فول اپشن ردای رو خرید و از امکانات زیاد ،فضای سر و پا و بار زیاد،طول و عرض و ارتفاع زیاد ،قدرت و گشتاور زیاد و خلاصه همه چیز زیادش لذت برد
    در خط مستقیم هم هیچ ماشینی ازین لیست بهش نزدیک نخواهد شد (البته هدف خرید شوی با هلکت متفاوته)
    خیلی جالبه اگر بدونید ضریب آیرودینامیکی این ماشین عدد ۰.۳۸۴cd هست و برای مقایسه پژو ۴۰۵ ضریب ایرودینامیکیش ۰.۳۵cd هست!
    نه تنها چارجر ها چلنجر ها و سایر سدان ها و ماسل کارهای قدیمی داج تقریبا هیچوقت از نظر ایرودینامیکی شرایط خوبی نداشتن حتی وایپر هم به عنوان سوپر کار این برند از ایرودینامیک خوبی برخوردار نبود
    تراک ها و ون ها هم بماند…
    با وجود اینکه این برند با خودروهای ایرودینامیک تقریبا بیگانه هست اما اولین ماشینی امریکایی که در تونل باد طراحی شده بود از برند داج بود!
    بعد از معرفی نسل جدید داج چارجر درسال ۱۹۶۸ نسخه ای به نام چارجر ۵۰۰ برای مسابقات دیتونا طراحی شد تا به پیروزی های فورد GT در این مسابقات خاتمه بده و با وجود تغییرات فنی اما از نظر طراحی این ماشین تفاوت آنچنانی با چارجر۱۹۶۸نداشت
    این خودرو در فصل۱۹۶۸کاری از پیش نبرد و شکست خورد و این باعث خشم مهندسان داج شد
    درواقع اونها فهمیده بودن که صرفا استفاده از انجین های بزرگ نمیتونه کارساز باشه و نیاز به تغییرات اساسی هستن
    برای اینکار اونها درون تونل باد دماغه ای به طول ۴۶۰mm و باله ی بزرگی به اندازه ۵۸۰mmبه عقبش اضافه کردن
    به لطف این تغییرات در قسمت جلوی این ماشین تا۵۴۵kg و در قسمت عقب تا ۲۷۲kg داون فورس تولید میکرد و در آزمایش های پیش تولید تا۲۰۸مایل برساعت سرعت گرفت!!! این ماشین چارجر دیتونا نامیده شد
    این ماشین ها با انجین ۴۴۰مگنوم عرضه شدن و ۴۲۶همی هم به عنوان اپشن دردسترس بود و گفته میشه حدود ۴۳۰ دستگاه از نوع۴۴۰و بقیه(مابین ۷۰تا۸۰ دستگاه) با اپشن ۴۲۶همی معرفی شدن و علت این عرضه محدود هم کمبود وقت بود چون برای اینکه ماشینی در مسابقات دیتونا حاضر بشه باید یک نسخه خیابانی تولید انبوه (فراتر از۵۰۰دستگاه در یک سال) می داشت
    و اما مسابقات
    این ماشین در ۱۲ مسابقه ماشین در هشت تا به مقام اولی رسید و مقتدرانه قهرمان فصل۱۹۶۹شد و روی پیست دیتونا به سرعت ۲۰۰.۴۴ مایل رسید که برای یک خودرو خیابانی و حتی یک خودرو مسابقه ای در پیست دیتونا بی سابقه بود
    در فصل ۱۹۷۰ نسخه ریبج شده این ماشین به نام پلیموث رودرانر سوپربرد هم با اقتدار قهرمان شد و مسئولان مسابقات از ترس از بین رفتن جذابیت مسابقاتشون با وضع قانون محدودیت حداکثر حجم انجین۵۰۰۰CC برای ماشین هایی که از کیت و ظاهر ایرودینامیکی بهره میبردن از حضور این هیولاها جلوگیری کردن
    و فک کنم هنوزم این قانون برای مسابقات پابرجا هست
    و چند سال پیش هم یک نسخه از دیتونا به قیمت حدود۱M فروخته شد!! اونم ماشینی که زمان عرضه مردم استقبال زیادی ازش نکرده بودن…

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  14. Clean Energy

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (242 ديدگاه)

    کوروت رو انتخا میکنم و اگه پول داشتم یه دونه نارنجی شو میخریدم…
    اژ نظر من اینطور خوبه
    کوروت
    ۹۱۱
    کیمن
    تمام

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  15. [email protected]!n

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    کوروت از همه ی رقبای این لیست چه تکنولوژی چه پرفورمنس یه سطح بالاتره و اصلا برای رقابت با ایتالیایی ها، انگلیسی ها و مدلای پرفورمنس پورشه آماده شده.

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  16. محمد مختاری آذر

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (930 ديدگاه)

    من به کیمن رای دادم چون مهندسی خالص آلمانی هستش و قابل ترجیح به مهندسی آمریکا هستش دوم هم حتما شورلت سوم هم نیسان هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۸
  17. M.K karimi

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (384 ديدگاه)

    (( شورلت کوروت Z06 جدید قوی‌تر از لامبورگینی اوراکان و خوش‌صداتر از فراری F8 تریبوتو است و یک‌سوم قیمت مک‌لارن ۷۲۰S را دارد.)) بنظرم همین یه جمله حق مطلب رو ادا کرد !

    ولی وقتی رسیدم به هلکت راستش رایم عوض شد . قبول دارم در غیر قدرت و اباهت و صدا انجین همی هلکت برتری نسبت به کروت نداره اما خب عشقه دیگه …

    اینجا اگه بخوای عقلانی و روی کاغذ حساب کنی قطعا به غیر گزینه Z06 به هیچ گزینه ای نمیرسی اما خب یه فاکتور دیگه به نام تعصب و عشق و علاقه به برند و مدل مورد علاقه هر نفر مطرح میشه که رای ها رو عوض میکنه . مثل طرفداران پورشه یا دوج و…

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  18. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    هیچ کدومشون به کوروت نمیرسن ولی اختلافشون در بعضی موارد مثل gt r اونقدم بد نبود ولی انتخابم همون کوروته

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  19. امیرحسین

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چ میکند کوروت
    جااااااااااااانم
    باز انتخاب شخصی مهمه تو انتخاب هر کسی و قابل احترام
    برای من کوروت انتخاب اول و آخر هست تو این لیست
    ظاهر برتر و اسپرت
    قیمت مناسب
    پرفورمنس عالی
    از همه مهمتر یه v8 تنفس طبیعی
    یعنی جانمی جان
    خدایا یه کوروت

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  20. Blak tiger

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اول کوروت بعد جی تی آر

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  21. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    اول خود کوروت بعدش هلکت، جفتشون عشقن هیچکدوم حرف کوروت نمیشه انتخاب منم کوروته…

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. یانکی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1574 ديدگاه)

      شورلت یه کاری کرده رقبا برای جواب باید ماشینی با قیمت حداقل ۴۰۰ چوب بسازن.انتخاب خودم چلنجر دیوانه.بعد کوروت.بقیه هم یه کبریت تمام.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  22. Alireza

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (555 ديدگاه)

    یکی دیگه از دلایلی ک باید ب کوروت احترام گذاشت

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  23. ارشیا

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    به لوتوس رای دادم.
    نمیدونم چرا
    یکی بگه چرا من به لوتوس رای دادم🤣🤣🤔😥

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. MC20

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      برای این که خوش سلیقه ای و اصیل دوست داری فقط یکم زود قانع شدی … لوتوس اگر بی نظیر نباشه حتما کم نظیره … فقط کمی گرونه ، چون داره پول اصالت و نبوغ و قدمتش رو می گیره … لوتوس اصل جنسه ناب ناب … خدمات منحصر به‌فردش ، به دنیای خودرو و فرمول ، جاودانه است … این مدل … شاهکاره … … با این برقی شدن ها …این جواهرات سالها بعد قیمتی تر هم میشن …خوش به حال هرکی میخره …

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  24. MC20

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    جاست گوجیلا …

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  25. Porsche 911

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (441 ديدگاه)

    عالین همگی
    به نظرم هر کدوم یه کلاس متفاوتی دارن و همه در رتبه بندی و کلاس بندی خودشون از بهترین ها هستن
    من خودم انتخابم
    اول از همه کیمن
    بعد کورت و بعد ۹۱۱
    حالا چرا اول کیمن خب هر کسی علاقه اش سمت یه کلاس خودرویی هست و من اینجا تصمیم گرفتم یک پیست محور خالص رو انتخاب کنم
    چون کیمن GT4 داخل پیست خیلی فرض و چابکه

    خبر هم رسید که نسخه RS داخل نوربرگ رینگ رکورد نسخه Gt4 رو زد با اختلاف بیش از ۱۵ ثانیه!
    پس ببنید چقدر سریعه!!

    رتبه دوم هم که کورت بود خیلی دوستش داشتم و واقعا یه جواهر عالیه

    رتبه سوم هم ۹۱۱ دوست داشتنیه که همه جوره عالی به حساب میاد

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  26. امپراطوری خورشید

    ۱۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قطعا گودزیلای همیشه پیروز

    موافقم ۲
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا