شورلت

معرفی رسمی شورلت اکوئناکس جدید، یک کراس‌اوور برقی مقرون‌به‌صرفه

شورلت با رونمایی از اکوئناکس EV جدید، به معرفی خودروهای الکتریکی خود ادامه می‌دهد. این خودرو در دو نسخهٔ محرک جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود. نسخهٔ محرک جلو ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسند. اکوئناکس EV از باطری‌های اولتیوم جنرال موتورز استفاده می‌کند که در دو ظرفیت مختلف ارائه می‌شوند اما شورلت فعلاً اعداد کیلووات ساعت آن‌ها را اعلام نکرده است.

بااین‌حال، این شرکت برد تخمینی نسخه‌های مختلف کراس‌اوور الکتریکی جدید خود را مشخص کرده است. اکوئناکس EV در نسخهٔ محرک جلو با باطری‌های استاندارد می‌تواند تا حدود ۴۰۰ کیلومتر را طی کند که این عدد با باطری‌های بزرگ‌تر به ۴۸۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند اما در نسخهٔ چهارچرخ محرک این برد به ۴۵۰ کیلومتر کاهش میابد. باطری‌های استاندارد اما فقط در تیپ پایهٔ ۱LT ارائه می‌شوند و کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند صرفاً باید باطری‌های بزرگ‌تر را سفارش دهند.

شارژر استاندارد اکوئناکس EV از نوع ۱۱.۵ کیلووات ساعتی سطح دو است که در هر ساعت ۵۵ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند اما در تیپ بالا ردهٔ ۳RS امکان سفارش شارژر ۱۹.۲ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که با هر ساعت شارژ، بردی ۸۲ کیلومتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، کراس‌اوور جدید شورلت از قابلیت شارژ سریع تا ۱۵۰ کیلووات هم برخوردار است که در کمتر از ۱۰ دقیقه بردی ۱۱۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. اکوئناکس EV همچنین می‌تواند برای اشیاء و ابزارآلات مختلف مثل مته تا ۳ کیلووات برق تأمین کند.

این خودرو در مقایسه با اکوئناکس درون‌سوز کنونی حدود ۷۰ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر است و هنگام خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار ۱۶۱۵ لیتری را فراهم می‌کند. تیپ‌های LT این ماشین دماغه‌ای همرنگ بدنه دارند درحالی‌که برای تیپ‌های RS سپر جلوی مشکی‌رنگ در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ ۱LT در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱ اینچی بهره می‌برد و همهٔ تیپ‌ها به تکنولوژی‌های ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، چراغ‌های خودکار و دستیار پارک عقب مجهز هستند.

در تیپ ۲LT تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی، کروز کنترل تطبیقی و حتی سیستم خودران پیشرفتهٔ سوپر کروز به لیست تجهیزات اضافه می‌شود و در بیرون هم یک نوار LED روی دماغه زیر کاپوت کار می‌شود. تیپ ۲RS از لحاظ تجهیزات تا حد زیادی با ۲LT یکسان است اما بجای رینگ‌های ۱۹ اینچی از نمونه‌های ۲۰ اینچی تیره‌رنگ بهره می‌برد.

در تیپ ۳LT خریداران از تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای بهره‌مند می‌شوند و امکان سفارش سیستم صوتی Bose، هدآپ دیسپلی و دوربین دید عقب را هم خواهند داشت. در تیپ پرچم‌دار ۳RS هم شاهد غربیلک فرمان D شکل و رینگ‌های ۲۱ اینچی هستیم. اکوئناکس EV در پاییز ۲۰۲۳ در ابتدا فقط در تیپ ۲RS به بازار عرضه می‌شود و طی دوازده ماه بعد به‌تدریج دیگر تیپ‌های آن‌هم ارائه خواهند شد. یکی از آخرین تیپ‌هایی که به بازار خواهد آمد تیپ پایهٔ ۱LT با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    یه رقیب سر سخت واسه تسلا مدل ۳

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
  2. پدرام

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (516 ديدگاه)

    شبیه هیوندای نشده جلوش؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۲۷
    1. Phonix

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (337 ديدگاه)

      نه
      ایونیک که کلا این شکلی نیست
      کل ایونیک ها رو میگم
      بقیه ماشین هاشم اینطور نیست
      کلا سبک طراحی شولت ها و کادیلاک های جدید عالیه

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۰
    2. Erfan

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      بهتر بود که حداقل می‌گفتید شبیه کدوم مدل تا بهتر میشد دید و مقایسه کرد

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  3. یوسف

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (588 ديدگاه)

    بلیزر الکتریکی جذاب تره، این مثل بقیه الکتریکی ها یه بدنه ساده با یه نوار ال ای دی به عنوان چراغه

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. سامان

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    پرچ‌آم ، چقد ارزون .

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  5. راستین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (178 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه و نسبتن ارزونه. ولی خیلی شبیه بلیرز الکتریکی.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا