معرفی رسمی شورلت اکوئناکس جدید، یک کراساوور برقی مقرونبهصرفه
شورلت با رونمایی از اکوئناکس EV جدید، به معرفی خودروهای الکتریکی خود ادامه میدهد. این خودرو در دو نسخهٔ محرک جلو و چهارچرخ محرک به بازار عرضه میشود. نسخهٔ محرک جلو 210 اسب بخار قدرت و 328 نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد در نسخهٔ چهارچرخ محرک به 290 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور میرسند. اکوئناکس EV از باطریهای اولتیوم جنرال موتورز استفاده میکند که در دو ظرفیت مختلف ارائه میشوند اما شورلت فعلاً اعداد کیلووات ساعت آنها را اعلام نکرده است.
بااینحال، این شرکت برد تخمینی نسخههای مختلف کراساوور الکتریکی جدید خود را مشخص کرده است. اکوئناکس EV در نسخهٔ محرک جلو با باطریهای استاندارد میتواند تا حدود 400 کیلومتر را طی کند که این عدد با باطریهای بزرگتر به 480 کیلومتر افزایش پیدا میکند اما در نسخهٔ چهارچرخ محرک این برد به 450 کیلومتر کاهش میابد. باطریهای استاندارد اما فقط در تیپ پایهٔ 1LT ارائه میشوند و کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند صرفاً باید باطریهای بزرگتر را سفارش دهند.
شارژر استاندارد اکوئناکس EV از نوع 11.5 کیلووات ساعتی سطح دو است که در هر ساعت 55 کیلومتر به برد خودرو اضافه میکند اما در تیپ بالا ردهٔ 3RS امکان سفارش شارژر 19.2 کیلووات ساعتی هم وجود دارد که با هر ساعت شارژ، بردی 82 کیلومتری را ارائه میکند. علاوه بر این، کراساوور جدید شورلت از قابلیت شارژ سریع تا 150 کیلووات هم برخوردار است که در کمتر از 10 دقیقه بردی 110 کیلومتری را فراهم میکند. اکوئناکس EV همچنین میتواند برای اشیاء و ابزارآلات مختلف مثل مته تا 3 کیلووات برق تأمین کند.
این خودرو در مقایسه با اکوئناکس درونسوز کنونی حدود 70 میلیمتر عریضتر و 25 میلیمتر کمارتفاعتر است و هنگام خواباندن صندلیهای عقب فضای بار 1615 لیتری را فراهم میکند. تیپهای LT این ماشین دماغهای همرنگ بدنه دارند درحالیکه برای تیپهای RS سپر جلوی مشکیرنگ در نظر گرفته شده است. تیپ پایهٔ 1LT در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 11 اینچی بهره میبرد و همهٔ تیپها به تکنولوژیهای ایمنی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، چراغهای خودکار و دستیار پارک عقب مجهز هستند.
در تیپ 2LT تنظیم برقی هشت جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 17.7 اینچی، کروز کنترل تطبیقی و حتی سیستم خودران پیشرفتهٔ سوپر کروز به لیست تجهیزات اضافه میشود و در بیرون هم یک نوار LED روی دماغه زیر کاپوت کار میشود. تیپ 2RS از لحاظ تجهیزات تا حد زیادی با 2LT یکسان است اما بجای رینگهای 19 اینچی از نمونههای 20 اینچی تیرهرنگ بهره میبرد.
در تیپ 3LT خریداران از تنظیم برقی شش جهتهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب و کنترل تهویهٔ دو منطقهای بهرهمند میشوند و امکان سفارش سیستم صوتی Bose، هدآپ دیسپلی و دوربین دید عقب را هم خواهند داشت. در تیپ پرچمدار 3RS هم شاهد غربیلک فرمان D شکل و رینگهای 21 اینچی هستیم. اکوئناکس EV در پاییز 2023 در ابتدا فقط در تیپ 2RS به بازار عرضه میشود و طی دوازده ماه بعد بهتدریج دیگر تیپهای آنهم ارائه خواهند شد. یکی از آخرین تیپهایی که به بازار خواهد آمد تیپ پایهٔ 1LT با قیمت حدود 30 هزار دلار خواهد بود.