شورلت

شورولت سیلورادو 2024 با پیشرانه جدید و آپشن‌های بیشتر معرفی شد

شورولت با اعلام برخی تغییرات در وانت پیکاپ محبوب سیلورادو ورود آن به مدل سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. مواردی همچون پیشرانه جدید و آپشن های گسترده‌تر جزو به‌روزرسانی‌های سیلورادو فیس لیفت هستند.

نسل فعلی شورولت سیلورادو در مدل سال ۲۰۲۲ خود به‌روز شده بود که شامل به بهبود طراحی ظاهری، تکنولوژی‌های بیشتر کابین و ارائه نسخه آفرود ZR2 بود. البته تغییرات رخ داده در مدل سال ۲۰۲۴ ملایم‌تر هستند و بیشتر روی بهبودهای جزئی تریم های گوناگون تمرکز دارند. سیلورادو ۲۰۲۴ هم‌اکنون و برای اولین بار در تریم ZR2 با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل دورامکس عرضه می‌شود. قدرت این نیروگاه به ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۷۱ نیوتون متر می‌رسد. شایان ذکر است نسخه استاندارد سیلورادو ZR2 از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند.

پیشرانه دورامکس یاد شده تنها تغییر رخ داده در سیلورادو ۲۰۲۴ نیست اما بهبودهای دیگر خیلی چشمگیر نیستند. شورولت تصمیم گرفته نام پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری خود را توربومکس بگذارد. این نیروگاه نیز ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتون متر گشتاور دارد هرچند آمریکایی‌ها اشاره‌ای به بهبودهای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری نکرده‌اند. پیشرانه یاد شده در مدل سال قبل ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد.

وانت پیکاپ موردبحث هم‌اکنون با دو رنگ جدید آبی لیکشور و خاکستری اسلیت در دسترس است. نشانگر کمربند ایمنی عقب و سیستم اگزوز فعال با حالت اسپرت نیز جزو دیگر بهبودهای سیلورادو مدل ۲۰۲۴ هستند. همچنین مدل میدنایت ادیشن هم‌اکنون با تریم های کانتری در دسترس است و می‌توان پله‌های تاشو برقی و چراغ‌های LED را برای آن سفارش داد. مشتریان می‌توانند تریم های کانتری را با کروز کنترل تطبیقی نیز در اختیار داشته باشند. پکیج ظاهری تیره رنگ هم برای تریم های کاستوم، کاستوم تریل باس، RST، LT تریل باس و ZR2 در دسترس خواهد بود.

این خودروساز آمریکایی اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم را نیز برای تریم WT در نظر گرفته است. پکیج‌های ایمنی و WT نیز با دستیار پارک جلو و عقب همراه می‌شوند و نهایتاً می‌توان به برخی تغییرات ظاهری اشاره کرد. فعلاً قیمت سیلورادو ۲۰۲۴ مشخص نیست اما مدل سال ۲۰۲۳ آن قیمت پایه ۳۸,۱۹۵ دلار داشته است. به نظر می‌رسد قیمت خودروها در حال افزایش است و شاید سیلورادو نیز چنین چیزی را تجربه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    به به
    ماشالاه امریکن شوی اصیل
    اون موتور ۸ سیلندرش خیلی برام جذابه
    کلاس امریکن پیک اپ فول سایز یکی از بهترین سگمنت های خودرویی برای من هست
    مثل همیشه هم ۳ پرفروش این کلاس تعلق داره برای فورد و شوی و دوج

    موافقم 45
    مخالفم 8
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      بهتره برای این مطلب گذری بزنیم به گذشته و معرفی انجین ۴۵۴ بیگ بلاگ شوی
      در این مطلب اشاره به قدرت و گشتاور بسیار زیاد ۴۵۴ شورولت داره که بعنوان یکی از بهترین انجینهای بیگ بلاگ با بهترین پرفورمنس ازش یاد میشه اونم برای سال ۱۹۷۰

      For 1970, the Big-Block was expanded again, to 454 cu in (7.4 L), with a bore x stroke of 4+1⁄4 in × 4 in (108.0 mm × 101.6 mm). The 1970 Chevrolet Corvette LS-5 version of this engine was factory-rated at 390 bhp (395 PS; 291 kW) and 500 lb⋅ft (678 N⋅m), and the LS-6 engine equipped with a single 4-barrel 800 cu ft/min (23 m3/min) Holley carburetor was upgraded to 450 bhp (456 PS; 336 kW) at 5600 rpm and 500 lb⋅ft (678 N⋅m) at 3600 rpm of torque.[36][37]

      It has been suggested[by whom?] that the LS-6 was nominally substantially underrated, which was a common practice of American car makers;[citation needed] and that the engine actually produced well over 500 hp (373 kW) as delivered from the factory. Indeed, the AHRA ASA (Showroom Stock Automatic) Class record-holding Chevelle LS-6 for the 1970 racing season posted a best-of-season trap speed of 106.76 mph (172 km/h),[38] which suggests something on the order of 350 “as installed” (SAE Net) HP for a 3,900 pounds (1,769 kg) car-and-driver combination.[citation needed] Indeed, Super Chevy Magazine conducted a chassis dyno test of a well-documented, well tuned, but stock 1970 LS-6 Chevelle and recorded 283 peak HP at the wheels[32] – a figure that lines up quite well with the previously referenced 350 SAE Net HP figure.[citation needed]

      An even more powerful version, producing 465 hp (347 kW) and 610 lb⋅ft (827 N⋅m), of the 454, then dubbed LS-7 (not to be confused with the modern, mid 2000s, 7-litre Chevrolet Corvette engine that powered the C6 Z06, which is an LS7). Several LS-7 intake manifolds were individually produced and sold to the general public by a few Chevrolet dealers as optional performance parts. The LS-7 was later offered as a crate engine from Chevrolet Performance with an officially rated power minimum of 500 hp (373 kW) gross.

      In 1971, the LS-5 produced 365 hp (272 kW) and 550 lb⋅ft (746 N⋅m), and the LS-6 option came in at 425 hp (317 kW) and 575 lb⋅ft (780 N⋅m). In 1972, only the LS-5 remained, when SAE net power ratings and the move towards emission compliance resulted in a temporary output decline, due to lowered compression, to about 270 hp (201 kW) and 468 lb⋅ft (635 N⋅m). The 1973 LS-4 produced 275 hp (205 kW) and 468 lb⋅ft (635 N⋅m), with 5 hp (4 kW) and 10 lb⋅ft (14 N⋅m) gone the following year. Hardened valve seats further increased reliability and helped allow these engines to last much longer than the earlier versions, even without the protection previously provided by leaded fuel. 1974 was the last year of the 454 in the Corvette, although the Chevelle offered it in the first half of the 1975 model year. It was also available in the full size Impala/Caprice through model year 1976.

      موافقم 21
      مخالفم 9
    2. زیزیگولو

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4900 ديدگاه)

      شورولت سیلورادو خیلی بزرگو عضلانیو قلچماق هستش و توانایی یدک کشی بالایی داره و یه جورایی به اجبار تو کلاس پیکاپا جا گرفته!!!!!!

      موافقم 32
      مخالفم 4
    3. F

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      ببخشید منظور شما از داج همون رم هست؟
      مگه دیگه از هم جدا نشدن؟

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        جدا شدن ولی زیر مجموعه دوج هست همچنان
        دقت کنید لوگوی قوچ دوج با رم یکسانه

        موافقم 19
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          نه الان رم یه شرکتی هست که کاملا برای کرایسلره دیگه خبری از لوگوی قوچ در دوج نیست حتی تو سایت دوج هم دیگه رم رو نمیبینی

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    شورولت اگه انجین ۴۵۴lsx رو بذاره روی سیلورادو به راحتی میتونه رقیبی برای فورد رپتور و دوج تیرکس عرضه کنه
    البته سیاست شوی الان رقابت با وانتهای پرفورمنس دوج و فورد نیست و صلاح دونسته با وانتهای استاندارد به رقابت با اونها بپردازه
    البته که بیش از ۱۰۰ سال تجربه ساخت پیک اپ برای شوی اون رو استادی در این کلاس پرفروش کرده که سنگ محکی حساب میشه برا بقیه

    موافقم 24
    مخالفم 6
  3. همه چیز دان ۲

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خوب بچه ها ، می خوایم ریاضیات سوم ابتدایی رو از اول باهاتون کار کنیم ؛:
    خوب یه نیسان با ۹۵ اسب بخور دو تن علف می بره ، اونوقت شورلت سیلورادو با ۳۰۵ اسب بخار چند کیلو علف می بره :؛ آفرین عزیزانم ، ۳۰۵ رو ضربدر ۲۰۰۰ میکنیم تقسیم بر ۹۵ ،
    یا به عبارتی ، 95 ÷ (305×2000) سینوس آلفا کسینوس بتا آفرین بچه های گلم ، پس ما با یه سیلورادوی آبی ، مطابق اونچه که در عکس می بینید می تونیم ۶ تن علف جمع کنیم ببریم شهر بفروشیم

    موافقم 9
    مخالفم 32
    1. (Ali(chevynova

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      حالا من ریاضی پایه چهارم رو درس میدم
      بنز با ۱۴۰ سال سابقه یه وانت به اسم xکلاس ساخت با کمک نیسان و فقط ۲ سال در بازار حضور داشت و بخاطر کاهش فروش از رده خارج شد ولی شورولت بیش از ۱۰۰ ساله وانت میفروشه و فقط فروش ۶ ماهه وانتهاش از فروش ۱ سال کل بنز که شامل اتوبوس و ون و امبولانس میشه بیشتره
      حالا…….
      شورولت چقدر بیشتر از بنز فروخته؟

      موافقم 41
      مخالفم 16
      1. Bmwgg6

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اطلاعات کامل نیست😐😂

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. Alan.r

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1090 ديدگاه)

        مرسدس با ۱۴۰ سال سابقه پیکاپی ساخته به اسم
        G63 6×6 با سه محور متحرک و پنج دیفرانسیل قفل شونده و موتور V8 twin turbo با ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتون متر گشتاور و محور های پرتال و ۴۶ سانت ارتفاع از زمین و عمق پیشروی یک متر و هم چنین امکان تنظیم باد تایر ها از داخل کابین چیزی که آمریکایی ها تو خوابشون هم نمی‌بینن
        در ضمن مرسدس یه برند پرمیومه و انتظار فروش بالا رو نباید ازش داشت(هرچند خودت از من بهتر می‌دونی)

        موافقم 26
        مخالفم 30
        1. (Ali(chevynova

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          بنز پریمیومه و اتوبوس و مینی بوس و تاکسی و ون تجاری میفروشه؟
          یا خیلی تولیداتش خاص و کمیابه مثل تریلیهاش و کمپرسیهاش؟
          یا معنی پریمیوم رو نمیدونی یا بهت اشتباه یاد دادن و یا خودت رو زدی به اون راه

          موافقم 22
          مخالفم 21
        2. ARMAN سابق

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (453 ديدگاه)

          بعد اونوقت در حال حاضر چند نفر می تونن از ماشینی که کلا حدود 100 تا ازش تولید شده بخرن؟؟
          چند میلیون دلار باید براش بدن؟؟؟
          و اصلا یه آدم سالم و بالغ به یه بنز چند میلیون دلاری بار میزنه؟؟؟؟؟
          و کاربردش غیر از فخر فروشی و پز دادن چیه؟؟؟ آفرود؟؟؟ بله آفرود می تونه بره ولی اینجا دوتا چیز هست.
          یکی همون داستان G معمولیه که کمتر کسی باهاش آفرود میره چه برسه به این که قیمتش میلیونیه و کلا 100 تا ازش هست. یعنی اگه کسی بخواد چند میلیون پول بده و اینو بگیره که باهاش بره آفرود اصلا پیدا نمی کنه.
          دومین مورد اینه که یه قانون نا نوشته هست که میگه ماشینی که سه محور داره تو بعضی جاها مثل خر گیر می کنه و برا همین کمتر شرکتی یه ماشین سه محور زده که مشتری بگیره و بره پز بده.
          خلاصه مطلب اینکه تو پیکاپ سازی هیچ وقت شرکتی به آمریکا نمیرسه.
          ژاپنم پیکاپای خوبی میزنه ولی اونا هم به آمریکا نمیرسن.
          آلمان و اروپا چی؟؟؟ ‌‌
          اونا به گرد پای ژاپنم نمی رسن چه برسه به آمریکا
          شاید بگین فولکس واگن آماروک داره ولی همونم رو پلتفرم ناوارا هستش
          پس خواهشن تو بحث پیکاپ نیاین بگین آلمان اینجوری بنز اونجوری و یکم دیدتونو عمیق تر کنین.

          موافقم 19
          مخالفم 11
        3. سوشیانت

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          آمریکا هم پیکاپ ساخته بالای ۷۰۰ اسب مثل رم تی آل ایکس پیکاپ لوکس ساخته مثل جی ام سی سیرا دنالی اولتیمیت و زاویه حمله و فرار فوق العاده جیپ و فورد بنز تو خوابش هم نمیتونه همچین چیزی بسازه

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          بنز و آلمان هم تو خوابشون نمیتونن به زاویه حمله و فرار فورد و جیپ برسن یا به لوکسی جی ام سی سیرا یا به اسپرتی رم

          موافقم 13
          مخالفم 10
        5. iman1199

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آرمان و سوشیانت جان البته اینم‌ در نظر بگیریم که درسته که سازندگان اروپایی در بحث پیکاپ ساختن مثل امریکایی ها ورود نکردن ولی برتری خودشون رو میتونن میتونن مثل امریکایی ها اثبات کنن در درجه اول الان تو هر چیزی دیگه مثال بزنیم همینطور هست ( مثلا تو بحث کامیون سازی هرکدوم در نوع خودش برتر هستن ) تو این مورد هم همینطوره ولی چون اولویت و علاقه خودشون به شرایطی دیگه هم بستگی داره ( مثلا تو اروپا با توجه به شرایط ماشین های دیگه رو بجای پیکاپ استفاده میکنن ) ترجیح دادن به تولیدات دیگه توجه کنن وگرنه تو این مورد هم میتونن مثل امریکایی ها برتر باشن مثلا تو بحث سوپر اسپرت سازی اروپایی ها بیشتر توجه کردن و تو پیکاپ سازی هم امریکایی ها تمرکز کردن ولی اونقدری پتانسیل و توانایی دارن که هرکدوم تو هر زمینه ای توانایی های همدیگه رو پوشش بدن چون در حد هم هستن این دوتا یا بتونن در هرچیزی دیگه برتری خودشون رو اثبات کنن در درجه اول ولی در حال حاظر هرکدوم تمایل تولید محصولات مختلف خودشون رو در جایی که خواستن به بهترین شکل سوق دادن

          موافقم 8
          مخالفم 2
    2. iman1199

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همهچیزدان۲
      با این محاسبات هیچ چیز نمیدانی چون وانت نیسان رو با یک پیکاپ تراک فول سایز مقایسه میکنی
      وانت نیسان به گرد ‌‌پای پیکاپ تراک های جنرال موتورز کلا نمیرسند
      حتی اگه بررسی کرده باشی که نکردید میبینی که افرادی در یوتویب هستند که از این کارها زیاد میکنند برای امثال شما ها تو همین مورد یکی از کانال های یوتیوبی ده ۱۰ تن بار رو روی یکی از همین پیکاپ تراک های امریکایی سوار کردن و انواع شکنجه ها رو روش انجام دادن ولی آخ نگفت پس اون رو ببینی چی میگی

      نیسان وانت که با دو ۲ تن بار ترمزش تعطیله و اسم ماشین نمیشه روش گذاشت اگه ده ۱۰ تن رو روی وانت نیسان سوار کنی که کلا از از هم میپاشه و متلاشی میشه شاسی هم از وسط میشکه

      ولی اون پیکاپ تراک امریکایی با ده ۱۰ تن بار آخ هم نگفت
      اینهایی که اینجا میبینی وزن رو این مقدار گفتن برای این بوده که بهترین عملکرد رو در هر شرایطی داشته باشه وگرنه ده ۱۰ تن هم سوارش کنی آخ نمیگه

      موافقم 23
      مخالفم 4
    3. رامین

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (257 ديدگاه)

      آقای همه چی دان بنده حدود ۴۰ سال پیمانکار بودم و شرکت ساختمانی و راه سازی داشتم یعنی یه چیزهایی از سیلورادو دو دف هشت سیلندرهای قدیمی دیدم که مغز سرت سوت میکشه به یگانگی خداوند حدود شش تن میلگرد رو از جاده خاکی و شیبی آورد کارگاه واسم که نیسان با دو تن بار محال ممکن بود از اون شیب بالا بیاد البته مجبور شد حدود سی چهل متر رو دنده عقب بیاد بالا متاسفانه تجربه کاری ندارید فقط دو بار پشت رل نشستید چهار تا سایت رو نگاه کردید حرفهای بی ارزش میگید نیسان عالیه در مدل جدید ولی اونی که شما ازش دم میزنی برا زمان رضا شاه بوده نمیدونم چطوری فکر میکنید و مینویسید

      موافقم 12
      مخالفم 8
  4. Mad.z.Max

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    خدایا، جوونیم به خواستن یه سیلورادو گذشت
    ایران، قبرستون آرزوها

    موافقم 22
    مخالفم 2
  5. عارف

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    چندین ثانیه محو تماشای طراحی دنده هاش شدم.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. Hamilton1970

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    من کلا فن هیچ طرفی نیستم ولی اون موتور V8 6.2 لیتری واقعا تیون خور خوبی داره
    می‌دونم دنیای ویدیوگیم با واقعیت فرق داره اما تو گیم فورتزا این موتور تیون خور ترین موتور گیم بود. فکر کنم تو واقعیت هم همین باشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. حافظ حافظ پور 🤬🤬🤯🤯😰😰💀☠🤘👎

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    پس اگه کرایسلر موتور ۱۰ سیلندر ۸۴۰۰ سی سی را سوار کنه رو رم ۳۵۰۰ اچ دی اونوقت چی میگین

    موافقم 5
    مخالفم 6
  8. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این حضرت هم قیمت فیدلیتی 7 نفرست ؟ عجب

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. Akbar top

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    موتورخطی دیزلیش اگه خورجینی بود خیلی عالی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Akbar Khazaee

    ۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    موتور دیزلیش اگه خورجینی بود بهتر بود.من قبولش دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا