کوروت ZR1 در آزمایش رسمی کارانددرایور ظرف ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و عنوان سریعترین خودروی محرک عقب را از مکلارن 750S گرفت.
شورلت کوروت ZR1 جدید با عملکردی خیرهکننده، مکلارن 750S را پشت سر گذاشت و عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل عقبی که تاکنون توسط کارانددرایور آزمایش شده را به خود اختصاص داد آنهم با قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار کمتر از رقیب بریتانیایی. مکلارن 750S سال گذشته این عنوان را از فراری 296 GTB گرفته بود، اما حالا کوروت ZR1 با موتور V8 توئین توربوی ۵.۵ لیتری ۱۰۶۴ اسب بخاری، در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۲.۲ ثانیه زمان نیاز داشت و با یکدهم ثانیه از مکلارن پیشی گرفت.
مکلارن 750S با موتور V8 توئین توربوی ۴ لیتری، ۷۵۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، اما در برابر ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور کوروت ZR1 حرفی برای گفتن ندارد. فراری ۲۹۶ GTB نیز با قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو و یک موتور الکتریکی، ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد اما بازهم حریف کوروت نمیشود. وزن کوروت ZR1 با ۱۷۳۸ کیلوگرم، ۱۳۶ کیلوگرم سنگینتر از فراری و ۲۸۳ کیلوگرم سنگینتر از مکلارن است اما قدرت بسیار بیشتر سوپرکار شورلت باعث شد بتواند این اضافهوزن را جبران کند. نسبت قدرت به وزن بهتر کوروت با ۳.۶ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار در مقایسه با ۴.۳ کیلوگرم برای مکلارن و فراری، باعث برتری آن شد.
درحالیکه کوروت ZR1 در شتاب صفر ۹۶ کیلومتر بر ساعت فقط یکدهم ثانیه از مکلارن سریعتر بود اما با افزایش سرعت این فاصله بیشتر شد. این ماشین ظرف تنها ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و در ۷.۱ ثانیه به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید که به ترتیب ۰.۳ ثانیه و ۰.۶ ثانیه از 750S سریعتر است. فراری هم برای رسیدن به ۱۶۰ و ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت به ترتیب ۴.۷ و ۷.۳ ثانیه زمان نیاز داشت و در سرعتهای بالاتر اندکی از مکلارن پیشی گرفت. در ۴۰۰ متر، کوروت ZR1 با زمان ۹.۵ ثانیه از خط پایان عبور کرد درحالیکه مکلارن این مسیر را در ۹.۸ ثانیه و فراری در ۹.۷ ثانیه طی کرد.
وقتی مکلارن 750S عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب را از فراری ۲۹۶ GTB گرفت، تنها در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برتری داشت و در سرعتهای بالاتر و ۴۰۰ متر عقب افتاد اما کوروت ZR1 تقریباً در تمام معیارهای شتاب برتری مطلق دارد. این ابرخودروی آمریکایی با قیمت آزمایششده ۲۰۵,۲۶۵ دلار، در مقایسه با ۵۳۸,۳۹۹ دلار فراری و ۴۴۹,۷۹۰ دلار مکلارن، ارزشی استثنایی ارائه میدهد.
مهدی
۱۰ خرداد ۱۴۰۴در حد همون sf و 296 هست همین انتظار هم ازش میرفت با توجه به گشتاور زیادی که داره
کنترل این گشتاور رو چرخ عقب هنرمندانست که تونستن انجام بدن
تا ببینیم تو پیست چکار میکنه که احتمالا ضعیفتر از sf خواهد بود
SMS
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اگر وزنش کمتر بشه که از موشک هم سریعتر میشه
سوشیانت
۱۰ خرداد ۱۴۰۴واکنش صادقانه دوج دیمون ۱۷۰ دف عقب با شتاب ۱.۶۶
shetab-car
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اون ماشین برا درگ هست هندلینگ اینو نداره قطعا تو مسیر مستقیم فقط عالیه تو پیست نمی تونه مثل کوروت باشه
صامورایی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴خب پس با منطق تو الان یکی داره دروغ میگه
یا دیمن ۱۷۰ سریعترین شتابو داره یا این
حالا بگو کی دروغ میگه؟
سوشیانت
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اعداد دروغ نمیگن ۲.۳ در برابر ۱.۶۶
رامین
۱۱ خرداد ۱۴۰۴فقط منطق اونایی که دیسلایک میزنن یعنی اعداد دروغ میگن خدایی چند سالتونه شماها آخه شماها با علم ریاضیات هم منافات دارید🫥🫥🫥
رامین کریمی
۱۱ خرداد ۱۴۰۴به نظر یه جای کار میلنگه نمیشه با اطمینان گفت ولی خب تمام تلاش تیم حرفه ای دوج واسه ثبت شتاب در مسیر مستقیم بوده چه از نوع لاستیک و رینگ های خودرو گرفته تا ضرایب دنده و دیفرانسیل و خیلی چیزهای دیگه که میتونه موثر باشه فکر نمیکنم دوج دیمن توان رقابت با این شورولت در مسیرهای طولانی تر و بیشتر از چهارصد متر را داشته باشه
Nismo
۱۱ خرداد ۱۴۰۴اون ماشین روی آسفالت درگ همچین تایمی رو ثبت کرده
این ماشین روی آسفالت معمولی