شورلت

کوروت ZR1، خودروی ایمنی مسابقات ایندی‌کار، قوی‌تر از خودروهای مسابقه‌ای!

شورلت کوروت ZR1 به خودروی ایمنی مسابقات ایندی‌کار تبدیل شده و با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت از خودروهای مسابقه‌ای این رقابت‌ها قوی‌تر است!

شورلت کوروت ZR1 جدید با قدرت خیره‌کننده ۱۰۶۴ اسب بخار، عنوان قدرتمندترین خودروی ایمنی در تاریخ مسابقه ایندی‌کار را از آن خود کرده است. این خودرو که قرار است در مسابقه سال ۲۰۲۵ خودروهای مسابقه‌ای را به خط شروع هدایت کند، از خودروهای مسابقه‌ای ایندی‌کار قدرت بیشتری دارد. خودروهای ایندی‌کار مجهز به موتور ۲.۲ لیتری توربوشارژ V6 هستند که در بالاترین تنظیمات بوست، حدود ۷۰۰ اسب بخار تولید می‌کنند. سیستم هیبریدی جدیدی که از اواسط فصل ۲۰۲۴ در این سری معرفی شد و برای اولین بار در ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۲۵ به کار می‌رود، حدود ۶۰ اسب بخار به این توان اضافه می‌کند. درنتیجه، خودروهای مسابقه‌ای ایندی‌کار در بهترین حالت به توانی نزدیک به ۸۰۰ اسب بخار می‌رسند.

این در حالی است که کوروت ZR1 با اختلاف قابل‌توجه ۲۶۴ اسب بخار بیشتر، یک غول واقعی در دنیای خودروهای جاده‌ای و حتی مسابقه‌ای محسوب می‌شود. البته، این برتری در قدرت به معنای سرعت بالاتر نسبت به خودروهای ایندی ۵۰۰ نیست. کوروت ZR1 می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد، اما خودروهای مسابقه‌ای ایندی‌کار در دورهای تعیین خط، به لطف وزن کمتر، لاستیک‌های مخصوص و داون‌فورس بالا، می‌توانند میانگین سرعتی مشابه این عدد را در چهار دور پیست ایندیاناپولیس به دست آورند. بااین‌حال، این واقعیت که یک خودروی جاده‌ای از نظر قدرت از خودروهای مسابقه‌ای پیشی گرفته، نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر در مهندسی خودروهای پرفورمنس مدرن است.

کوروت ZR1 به‌عنوان خودروی ایمنی ایندی ۵۰۰، با رنگ‌آمیزی جذاب سبز و طلایی روی بدنه سفید، به پکیج آیرودینامیکی کربن آئرو مجهز شده که حداکثر نیروی داون‌فورس را فراهم می‌کند. شورلت از سال ۲۰۰۲ به‌طور انحصاری خودروهای ایمنی مسابقات ایندی‌کار را تأمین می‌کند و از سال ۲۰۱۷، این نقش به کوروت‌ها اختصاص یافته است. امسال، مایکل استراهان، ستاره سابق فوتبال آمریکایی و مجری برنامه «گود مورنینگ آمریکا» که خود یک کلکسیونر مشتاق خودرو است، به‌عنوان راننده مهمان پشت فرمان این ZR1 خواهد نشست. اگر علاقه‌مند به تماشای عملکرد کوروت ZR1 به‌عنوان خودروی ایمنی و همچنین یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان هستید، مسابقه ایندی ۵۰۰ در روز یکشنبه، ۴ خرداد ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چقدر زیباس شاهکاره
    من بیشتر خودرو های اروپایی رو میپسندم ولی عاشق خودرو های آمریکایی هم هستم
    هیچ تعصبی هم ندارم ، اگه دوستان تعصبی بفهمن تعصب چقدر رو زندگیشون تأثیر بدی میزاره تعصب رو میزارن کنار

    موافقم 53
    مخالفم 7
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (508 ديدگاه)

      ببخشید زیر پیام شما پیام میدم موستانگ رکوردش رو تو رینگ ۵ ثانیه بهبود داد شد ۶.۵۲

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. nima

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      شاید بنظر خیلی ها کوروت نسل ۸ زیبا باشه اما واقعا از اصالت کوروت بدوره و کاش اسمش هر چیزی بود بجز کوروت و من عاشق کوروت های موتور جلو با اصالتم که حفظ نشدن

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (5991 ديدگاه)

        اصالت به این چیزا نیست

  2. ashkanyp

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    حیف که دیگه نذاشتن آمریکایی بیاد کیش واگرنه مثل همیشه چند نفر کوروت میوردن و لذت صدا و حرکتشو میبردیم

    موافقم 24
    مخالفم 9
  3. PURIYA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (673 ديدگاه)

    کارِت دسخوش داره شورلت، ممنون بابت ساخت این اسطوره، این ماشین در یادها خواهد ماند
    چون قوی ترین پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی دنیا روشه و اینکه قوی ترین کوروت تاریخ هست، واقعا بنازم
    بچه ها می تونین برین سایت شورلت اینو به سلیقه خودتون سفارشی کنین خیلی جالبه

    موافقم 30
    مخالفم 7
    1. کامران

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      پیشرانه ZR1 توئین توربو هست، نه تنفس طبیعی!!!!

      1. PURIYA

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (673 ديدگاه)

        همین پیشرانه مدل بدون توربوش یعنی تنفس طبیعی داره و روی zo6 نصب هست و در همون حالت تنفس طبیعی قدرت عجیب ۶۷۰ اسب بخار رو تولید میکنه، ردلاین اش هم خیلی بالاست

  4. SepehrV10

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کوروت گرند اسپرت ۲۰۱۷ هم این مدلو داشت

    موافقم 6
    مخالفم 4
  5. JDM سابق

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (959 ديدگاه)

    جدیدا تصاویر جاسوسی از اتاق کوروت ۲۰۲۶ به بیرون درز کرده که نشون میده ارگونومی داخل کابین بهبود یافته
    دکمه های وسط کنسول حذف شدن،یه نمایشگر جدید اضافه شده، سلکتور تغییر مود رانندگی تغییر کرده، یه مقداری هم قرتی بازی اطراف دریچه های کانال تهویه و جا لیوانی ها در آوردن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  6. Nismo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1819 ديدگاه)

    فکر کنم با خود اون ماشین ها مسابقه بده ببره😂

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (5991 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. (Ali(chevynova

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7690 ديدگاه)

    با ۲ تا کاربرات ۴ دهنه چه بکنه
    اصالت و پشتوانه ۷۲ ساله این ماشین تمومی نداره

    موافقم 17
    مخالفم 19
  8. علی Shelby

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (719 ديدگاه)

    کوروت عشقه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. Axel Stone

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام،من عاشق کوروتم،ولی یه ماشین دیگه ای رو هم در همین حد دوست دارم و اونم ماشینی نیست جز،دوج وایپر،اما حیف و صد حیف که تولیدش متوقف شد،و بازم صد حیف که تقویت شده ترین وایپر هم در حد و اندازه های این کوروت نیست!؟! شرکت دوج به اندازه شورولت باسلیقه نیست که قدر داشته ها و تاریخ و ابهت خودروهاش رو بدونه!؟!

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (5991 ديدگاه)

      ایشالا اونم برمیگرده

      موافقم 2
      مخالفم 2
  10. حسن

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    بزرگشونه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  11. Taha Ayoobi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (5991 ديدگاه)

    بهترین سیفتی کار کل تاریخ

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا