شورلت

معرفی شورلت کوروت مدل 2026، بازطراحی داخلی و جایگزینی دکمه‌ها با نمایشگر

نسخهٔ بروز شدهٔ کوروت با کابین کاملاً جدیدی معرفی شده که ردیف ناخوشایند دکمه‌ها را با سه صفحه‌نمایش مدرن جایگزین کرده است.

تنها ویژگی کوروت C8 که خیلی از مالکان نمی‌پسندیدند، آن دیوار معروف دکمه‌ها بین راننده و سرنشین بود. حال اما شورلت به این انتقادات توجه کرده و نسخهٔ بروز شدهٔ کوروت را برای مدل ۲۰۲۶ با تغییر بزرگی در داخل معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید در تمام مدل‌ها از استینگری گرفته تا ZR1 با ارتقاهای چشمگیر در کابین، شامل یک چیدمان سه نمایشگری، دکمه‌های کمتر و گزینه‌های جدید برای تزئینات داخلی راهی بازار خواهد شد. ویژگی اصلی این به‌روزرسانی، کابین دیجیتال جدید است که شامل یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۷ اینچی با گرافیک‌های مدرن‌تر، یک صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر ۱۴ اینچی و یک صفحه‌نمایش لمسی ۶.۶ اینچی در سمت چپ فرمان می‌شود.

این نمایشگرها به طراحان شورلت اجازه داده‌اند که دیوار دکمه‌ها در کنسول میانی را حذف کنند و به‌جای آن ظاهری بسیار تمیزتر و ساده‌تر ارائه دهند. علاوه بر این، انتخاب‌گر حالت رانندگی به‌جای جدیدی منتقل شده و این تغییر فضایی برای یک پد شارژ بی‌سیم زیر صفحه‌نمایش فراهم کرده که پوششی برای ثابت نگه داشتن گوشی دارد کنترل‌های سیستم تهویه نیز به پایین صفحه‌نمایش منتقل شده‌اند تا دسترسی بهتری داشته باشند. تغییرات کنسول مرکزی جدید فقط به زیبایی محدود نمی‌شود و بهبودهای کاربردی هم دارد. دو جا لیوانی حالا با نورپردازی تزئین شده‌اند، یک درگاه USB-C اضافه شده و یک دستگیره برای سرنشین تعبیه شده است.

ضبط کننده داده‌های عملکرد هم ارتقا یافته است و به لطف صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، حالا داده‌های دقیق‌تری از پیست و ویدیوهای دورهای رانندگی ارائه می‌دهد. درنهایت، اپلیکیشن پرفورمنس که اولین بار در کوروت E-Ray معرفی شد، بهبود یافته و به همه مدل‌های کوروت ۲۰۲۶ گسترش پیدا کرده است. این اپلیکیشن اطلاعاتی مثل جریان لحظه‌ای اسب بخار و گشتاور، شتاب جانبی، تایمرهای شتاب و دماسنج‌های اضافی برای لاستیک‌ها، روغن، مایع خنک‌کننده موتور و روغن گیربکس ارائه می‌دهد.

خریداران همچنین کوروت حالا گزینه‌های رنگی بیشتری برای داخل خودرو دارند زیرا علاوه بر رنگ‌های استاندارد کابین، چهار طرح رنگی جدید اضافه شده است. علاوه بر این، برای اولین بار امکان انتخاب ترکیب‌های رنگی نامتقارن هم وجود دارد و شامل مشکی جت در سمت راننده و صندلی قرمز آدرنالین برای سرنشین می‌شود. برای ZR1، قاب فیبر کربنی دور صفحه آمپر دیجیتالی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود که برای E-Ray یا Z06 سفارشی خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته، سقف تارگای الکتروکرومیک است که امکان انتخاب بین سه سطح شفافیت (کامل، متوسط و کم) را می‌دهد.

با وجود ارتقاهای چشمگیر کابین، کوروت ۲۰۲۶ در بیرون هیچ تغییری نسبت به مدل قبلی ندارد. همچنین هرچند پیشرانه‌ها و تنظیمات شاسی هم بدون تغییر مانده‌اند ولی پکیج پرفورمنس ZTK حالا ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ‌تری را به همراه دارد. این ترمزها با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و ۶ پیستونه در عقب، عملکرد ترمزگیری بهتری ارائه می‌دهند. قیمت کوروت C8 مدل ۲۰۲۶ اواخر امسال اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Boss 429

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بنازم GM کبیر را. چه کردی با این نسل C8. تا سالیان سال آماده باشید که از این نسل بشنوید. چه اخبارش چه خاطراتش.

    موافقم 66
    مخالفم 6
    1. همایون

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      واقعا GM و شورولت گل کاشتن تو این نسل و بهترین نسل کوروت رو عرضه کردن سالها بعد محبوبیت این نسل بیشتر از c2 و c3 میشه هیچوقت انقدر همه چیز تموم نبوده این نسل کاری کرده که تو همه زمینه‌ها کوروت به پورشه و فراری برسه قبلا همه میگفتن تو پیست‌ها و سرپیچها کوروت حریف اینا نمیشه ولی استفاده از ترکیب موتور وسط این نقیصه هم رفع کرد احتمالا طرفدارای پورشه و فراری و لامبو ناراحت بشن ولی این نسل کوروت بهترین پکیج رو نسبت به قیمتش بین تمام سوپرکارها ارائه میده شاید تنها ایرادش برای مجموعه دارها فروش زیادش باشه که باعث میشه ماشینشون مثل برندهای ایتالیایی و آلمانی منحصر به فرد نباشه

      موافقم 56
      مخالفم 8
      1. net

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (3831 ديدگاه)

        این مدل صفحه نمایش و کنسول برای ماشین اسپرت کوپه خوبه نه سوپر اسپرت

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. Cadillac-V

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (228 ديدگاه)

      کوروت داره آماده میشه برای رقابت با ۹۱۱
      امسال که کادیلاک با سوپرسداناش رسماً سوپرسدان های بی ام و رو رنده کرد
      ببینیم کوروتم ۹۱۱ رو رَنده میکنه یا نه، قطعا باید یه مقایسه بین پورشه ۹۱۱ توربو S و شورولت کوروت ZR1 انجام بشه
      تازه ممکنه دوباره دوج وایپر با موتور V12 بیاد تو میدون…

      موافقم 36
      مخالفم 24
  2. صدرا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هرچی از زیبایی رنگ سبز بگم کم گفتم

    موافقم 33
    مخالفم 6
  3. (Ali(chevynova

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7723 ديدگاه)

    به به
    اصالت استینگری ۱۹۶۷ که ۴۳۰ اسب بود رو داخلش میشه حس کرد
    کوروت ،۷۲ ساله برای تمام اقشار تولید میشه و با قیمت مناسبش به راحتی توان رقابت با خیلی گرونترها رو داره
    فرمول جادویی کوروت فقط در دستانGM عزیز هست که تونسته ۷ دهه این محصول رو در اوج نگه داره
    بابا مرحبا کوروت ۱۹۷۳
    بابا مرحبا موتور ۴۲۷ آلمینیومی
    بابا مرحبا گیربکس مانچی
    بابا مرحبا کارتل روغن موتور ۳۲۷

    موافقم 36
    مخالفم 35
  4. alire

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قدیمیشو دوست داشتم موست وانتد ۱

    موافقم 15
    مخالفم 6
  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    غربیلک فرمونش خیلی باحال و جذابه

    موافقم 27
    مخالفم 4
  6. سوشیانت

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مهم ترین چیزی که کوروت رو خفن میکنه پرفورمنسش هست ولی خب کابین رو هم پیشرفته تر کرده چه بهتر

    موافقم 29
    مخالفم 12
  7. Mr. gt c

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (454 ديدگاه)

    خوشبختی یعنی داشتنش….

    موافقم 37
    مخالفم 1
  8. Siyavash

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    کاش نمایشگر نمیذاشتن و همون دکمه ها بودن..

    موافقم 10
    مخالفم 9
  9. یوسفی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    💓🥰💐
    قیمت مناسب و جذاب

    موافقم 19
    مخالفم 1
  10. BlackWing

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    هیچ ماشینی تو این بازه قیمتی توان رقابت با کوروت رو نداره ، حتی ۹۱۱

    موافقم 27
    مخالفم 11
  11. علی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دوستان گرامی
    با سلام ، لطفا کارزار زیر را امضا بفرمایید تا اعتراضمون نسبت به افزایش ناعادلانه تعرفه های واردات خودرو مشخص و منعکس بشه.
    متاسفانه تعرفه خودروهای زیر ۱۵۰۰ سی سی که ۵۵ درصد بود و زیر ۱۰۰۰ سی سی که ۲۰ درصد بود همانند خودروهای بالای ۱۵۰۰، به ۱۰۰ درصد افزایش یافته و فرقی بین خودروی اقتصادی و لوکس در نظر گرفته نشده. با این تصمیم اشتباه انگیزه ای برای رقابت خودروسازان داخلی نمی‌ماند و هیچ خودروی وارداتی رقیب هیچ خودروی داخلی نخواهد بود و واردات فلسفه ای جز رفاه افراد متمول نخواهد داشت. لطفا کارزار رو ضمن امضا انتشار بدید و دوستانتون رو برای امضاش ترغیب کنید.

    https://www.karzar.net/200766

    موافقم 6
    مخالفم 3
  12. Taha Ayoobi

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6094 ديدگاه)

    نههههه
    من عاشق اون ردیف دکمه ها بودم
    خداوکیلی زشت بود؟
    این کابین جدید خیلی خیلی عالیه ولی من عاشق اون ردیف بودم.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  13. علی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هم اینجا باید دنا بخریم یک میلیارد ونیم با اینکه اینقدر پولمون بی ارزشه بازم یک ونیم میلیارد به دلار 75تومنی میشه 20هزار دلار آخه چخبره لعنتی های ظالم دنا پلاس 20هزار دلار !!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا