کوروت ZR1 میتواند به حداکثر سرعت فوقالعادۀ ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما برای انجام این کار مهندسان جنرال موتورز ترفند جالبی را به کار گرفتهاند.
شورلت کوروت ZR1 جدید سریعترین نسخه در تاریخ این خودرو است، چه از نظر شتاب و چه از نظر سرعت نهایی. جنرال موتورز حتی ادعا میکند که این خودرو با سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، سریعترین خودروی جهان با قیمت زیر یک میلیون دلار است. این رکورد چند ماه پیش توسط مارک روس، رئیس جنرال موتورز، در یک پیست آزمایشی ثبت شد؛ اما برای رسیدن به این سرعت، خودرو باید به شیوهای خاص تنظیم شود و در دنده مناسب قرار گیرد که برخلاف انتظار، دنده آخر نیست.
در مشخصات فنی، ردلاین ZR1 جدید 8 هزار rpm اعلام شده است اما این تمام ماجرا برای رسیدن به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت نیست زیرا قدرت موتور در دنده هفت شروع به افت میکند و در دنده هشت بهشدت کاهش مییابد. برای حفظ قدرت، خودرو باید در دنده شش بماند. به گفته جنرال موتورز، ZR1 بهگونهای مهندسی شده که در دنده شش ردلاین مخفی ۸,۱۰۰ rpm دارد و اجازه میدهد شتابگیری تا بیش از ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت ادامه یابد. این خودرو با این هدف کاملاً آزمایش و مهندسی شده و تمام خودروهای مشتریان قادر خواهند بود در شرایط مناسب پیست به این شاهکار دست یابند.
چطور ZR1 محرک عقب شتاب سریعتری از E-Ray چهارچرخ محرک دارد؟
روی کاغذ، خودروهای چهارچرخ محرک معمولاً در زمان شتابگیری بهتر از دیفرانسیل عقب عمل میکنند، زیرا چسبندگی در هر چهارچرخ، انتقال قدرت و کشش را بهبود میبخشد. به همین دلیل، ابتدا تصور میشد که کوروت E-Ray چهارچرخ محرک با وزن ۱۷۱۲ کیلوگرم، ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، عملکرد بهتری نسبت به ZR1 دیفرانسیل عقب با وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم، ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد اما آزمایشت واقعی نشان داد که ZR1 با زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۳ ثانیه، ۰.۲ ثانیه سریعتر از E-Ray است.
برای این موضوع دلایل مختلفی میتوان متصور شد که یکی از آنها توزیع وزن است. وزن بیشتر روی چرخهای محرک میتواند در شتابگیری برتری ایجاد کند. عامل دوم، مرکز ثقل خودرو است که بر جابهجایی وزن روی چرخها تأثیر میگذارد. مرکز ثقل بالاتر، وزن بیشتری را به چرخهای عقب منتقل میکند و احتمالاً چسبندگی بهتری ایجاد میکند؛ E-Ray احتمالاً وزن بیشتری در قسمت پایین بدنه دارد. عامل سوم، لاستیکهای خودرو است که نقش مهمی در چسبندگی به جاده دارند. ZR1 از لاستیکهای جدید کاپ بهره میبرد که احتمالاً نسبت به E-Ray برتری دارد.
JaMsHiD-B
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دست مریزاد به مهندسان جنرال موتورز
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۱ خرداد ۱۴۰۴سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه
خواستم یه موضوعی رو بگم که امیدوارم سرش دعوا نشه
(لطفاً کامنتم رو کامل و با دقت بخونید)
من میخواستم بگم که ماشینهای آمریکایی واقعاً محدودیت سرعت ندارن یا اگه داشته باشن فوق العاده کمه که با یه ریمپ نهایتاً تا ۵ کیلومتر به سرعت نهاییشون اضافه میشه اما دقیقاً برعکس خودروهای آمریکایی خودروهای اروپایی و به خصوص آلمانی فوق العاده محدودیت سرعت دارن یعنی چیزی حدود ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر یا حتی بیشتر
به عنوان مثال بخوام بگم الان همین کوروت که ۳۷۵ تا میره دیگه واقعاً آخرین سرعتش هست و فقط در صورتی می تونه بیشتر از این سرعت بره که تقویت های خشن بشه مثلاً ۲۰۰ یا ۳۰۰ اسب تقویت شه
یا یه مثال دیگه مثلاً کادیلاک ct5 v که حداکثر سرعتش ۳۲۰ کیلومتر هستش دیگه واقعاً با ریمپ هم بیشتر از این نمیره مگر تقویت بشه
اما خودروهای آلمانی مثل بی ام و m5 یا مرسدس بنز e63 خیلی راحت اگه ریمپ بشن ۴۰ کیلومتر میاد رو تاپ اسپیدشون مثلاً اگه اعلام کارخانه ۳۰۵ یا ۳۱۵ کیلومتر هست با ریمپ ۳۵۰ یا ۳۶۰ تا میرن بازم تاکید میکنم که فقط با برداشتن محدودیت به چنین سرعتی می رسن نه با تقویت
یا مثلاً بی ام و m3 رو بخوام مثال بزنم با یه ریمپ ساده ۳۳۰ تا رو راحت میره
در صورتی که همون کادیلاک که مثال زدم با ریمپ شاید به ۳۲۵ کیلومتر هم تاپ اسپیدش نرسه در صورتی که اعلام کارخانه ۳۲۰ کیلومتر هست و با ریمپ نهایتاً ۵ کیلومتر بهش اضافه بشه
(به هر حال شما آمریکایی فنها زیاد دلتون رو تاپ اسپید خوش نکنید چون ماشیناتون واقعاً دیگه بیشتر از اعلام کارخونه نمیرن اما خودرو های آلمانی راحت با یه ریمپ ۳۵ کیلومتر به تاپ اسپیدشون اضافه میشه)
حسن
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خودروسازان لاف زن تبلیغاتی که برای اینکه بگن از بقیه بهترن حتی اسب بخار دروغین و کمتر از قدرت روی چرخها را اعلام میکنن بعد از قدرت تبلیغاتیه 350 کیلومتر بر ساعت میگذرن و محدودش میکنن تا طرفدارای متوهمی مث تو حرص بخورن خب ثبتش میکردن با تبلیغاتش دنیا را پاره میکردن جیب مردما میزدن
والا اگه میشد و میتونستن سرعت را بالا 400 میبردن که یه بیسوادی مث تو که فرق ریمپ و تقویت را نمیفهمه نیاد چرند ببافه بلکه بیاد صفحه را اتیش بزنه بگه اینا 500 تا میرن بقیه کشکن
فعلا که المان تو تاپ اسپید پشمک هم نیست تعجبه انقد رو دارید توهماتتون را جزوی از تواناییه خودروسازان مورد علاقتون جا میزنید و چرت و پرت میبافید
تو پیست درگ اصلا از اول هیچی نبودن و نیستن
تو خط مستقیم نهایت عظما یه توربو اس پورشه هست
هایپر کارم که نمیتونن بزنن 918 بود که میخواستن بزرگش کنن وایپر ذلیلش کرد
اخه تعجبه چرا انقد متوهمید و الدورم بلدرم دارید
حسن
۲۲ خرداد ۱۴۰۴فرض محال محاله
سرعت ب ام و 305 تاست 40 تا هم اضاف بشه 345 تا چجوری 360 تا دراوردی
همین الان پورشه 335. 340 را داره
اگه میدونستی برا اضاف کردن 5 کیلومتر خودروسازان اسپرت ساز حاضرن چقد هزینه کنن مث مورچه که افتاده تو جوهر صفحه سیاه نمیکردی
چجوری ب ام و با ریمپ نمیشه حداکثر توان و جا داره و میتونه بیشتر بره اما
اما اینکه مدیر کت و شلواریه کارخونه باهاش 375 تا زده میشه حداکثر توان و بیشتر نمیره
کی به کیه یه ریمپ بزن فردا برو رکورد سرعت تواتارا را بزن بکو 500 رفتم
فقط اون المان پرستایی که لایکت کردن بعد میگی المانی فن یسواده و منطق نداره میگن چرا میگی
وجدانا ساقیتا عوض کرد
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۲ خرداد ۱۴۰۴اولاً اونی که باید ساقی شو عوض کنه تویی عشقم نه من
دوماً شما آمریکایی فنها چرا انقدر فشاری میشید واقعاً خیلی زود فشاری میشید
الان من در واقع حقیقت رو گفتم ولی تو انقدر فشاری شدی که نتونستی جلوی خودتو بگیری و اومدی دو تا کامنت طولانی نوشته که فقط جواب منو بدی
اصلا مگه شما میدونی ریمپ چیه؟؟؟؟
میدونی فرق ریمپ با تقویت چیه؟؟؟؟؟؟
ببین عزیزم ریمپ با تقویت زمین تا آسمون فرق میکنه که اگه بخوای وارد خود ریمپ هم بشی باز دو تا قسمت داره یکیش برای حذف محدودیت هست و یه قسمتش هم برای اینه که یه مقدار قدرت به پیشران اضافه کنه که در واقع یه جورایی به ایسیو فرمان میده که موتور از تمام توانش استفاده کنه
ولی من باز منظورم این ریمپ نبود و منظورم این بود که فقط محدودیت حذف بشه و تستهاش تو یوتیوب هست میتونید برید ببینید که یه m3 پایه با ۴۸۰ اسب حدوداً ۲۹۵ تا با محدودیت میرفت ولی راننده محدودیت رو حذف کرد و ماشین به راحتی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر رسید
اون ۳۵۰ یا ۳۶۰ کیلومتر هم دقیقاً برای و اون m5 و e63 گفتم
و اون ۳۵ یا ۴۰ کیلومتر رو تقریبی گفتم و گفتم که حداقل ۵ یا ۴۰ کیلومتر به تاپ اسپیدشون اضافه میشه و یا حتی بیشتر
حتی اگه ویدیوهاشو نگاه کنید با محدودیت ۳۰۵ کیلومتر هم تا ۳۱۷ تا میره دقیق لی بعد از اون یهو قفل میکنه و دیگه اضافه نمیکنه
در ضمن تاپ اسپیدهایی که آلمانیها اعلام میکنند یه جورایی رو دور موتور ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ اعلام میکنند ما برو کل تاپ اسپیدها رو نگاه کن برای آلمان ببین دقیقاً رو ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ قفل میشه
ولی همین کوروت دیدن موتور نمیکشه اومدن ردلاین مخفی براش گذاشتن ۸۱۰۰
یا همون سدان کادیلاک وقتی به تاپ اسپید اعلام کارخانه میرسه دور موتورش رو ۷۰۰۰ هست
این محدودیتهای ودروهای اروپایی هم به خاطر قانونهای سختگیرانه اروپاست انقدر دلت رو به تاپ اسپید خودروهای آمریکایی خوش نکن ون آمریکاییها تو تاپ اسپید هیچی نیستن
همین فراری رو اگه دور موتورش رو تا ۸۰۰۰ یا ۸۵۰۰ ببری راحت برات ۳۸۰ یا بالاتر رو میره در صورتی که محدودیت داره و باید محدودیتش برداشته بشه تا به این دور برسه
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴مهندسی فقط آلمان
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رضا
بی ام و جتا ۱۹۵۵ هم جزوه همون مهندسی آلمانه که ازش دم میزنی؟
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه شورولت نوا ۱۵۰ میلیون تومانی با کاربراتوری که هیچ وقت تنظیم نیست جزو مهندسی آمریکاست
https://s6.uupload.ir/files/img_۲۰۲۵۰۶۱۱_۱۲۴۲۰۹_isov.jpg
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نه ولی این یکی نشون دهنده مهندسی خالص خودرو سازی کشورته
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/09/1976-Chevrolet-Nova-4dr-Sed-rear.jpg
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رضا
خوب لجت درمیاد از نواها
ولی خوبه بدونی نوا در نمونه های مرتبش تا ۶۵۰ فی میخوره که از بنز معماری و دانشجویی هم بیشتره و ۳ تا نمونش رو در فرمولا گالری تهران واقع در پاسداران فروختن
پس بچسب به همون پراید ۸۱ ی که داری
Nismo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴حاج علی پراید ساخته فورده
از شما بعید بود
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴نیسمو
پراید ساخت مزدا بوده و نمونه های که ازش به امریکا وارد شد به اسم فورد فستیوا عرضه میشد
JaMsHiD-B
۲۲ خرداد ۱۴۰۴علی نوا حتما مهندسی ماشین آمریکایی هشت سیلندر هشت لیتری خوبه با صد اسب بخار و نسبت تراکم هفت به یک
cehx
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فقط کافیه تعصب نداشته باشه تا اوج مهندسی رو در این خودرو ببینی
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اوج؟ در همین کلاس خودرویی آلمان حرف خیلی زیادی برای گفتن داره
اصالت و تاریخچه
ظرافت و زیبایی
کیفیت و قدرت
ارزش و اعتبار
هندلینگ و تعلیق و چسبندگی
و…
فقط مرسدس بنز آلمان توانایی رقابت با تمام صنعت خودرو سازی آمریکا رو داره سایر کشور های اروپایی که بماند…
این کوروت هم با کلی اما و اگر برای خط مستقیم ساخته شده
رضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴طاها
حالا دیدی تعصب چجوریه؟
چه حسی پیدا کردی؟
دقیقا همون اسمش تعصب پوچی هست که امثال شما دارن منظورم
علی نوا، سوشیانت، تو
که بعد از خوندن کامنت های شما بهمون دست میده…
جدیدا هم کاربری به اسم کادیلاک وی هم به این جمع اضافه شده
با تعریف و تمجید مثل ماشاءالله یا مرحبا یا دادن لینک های متعدد به همراه تنش و تمسخر بی جا به کی چی ثابت میشه؟ هیچی
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴پس بگو
از کامنتهای من و سوشیانت و cadillac v حرصت گرفته پس
زور بهت میاد که تا یه حرف بی پایه و اساس میزنید میاد و یه لینک میذاره و همه ی حرفهاتون رو ضایع میکنه
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رضا
یه دونه کامنت متعصبی از من نشون بده بعد بیا نصیحت کن!
در ضمن، یه نگاه به اروپایی فن ها هم بنداز، ما هم خیلی حال نمیکنیم با همه کامنتاشون
تو این چند وقت نه من نه علی شوی نه سوشی هیچ چیز خاصی نگفتیم ولی این فشار شما نشون میده که از قبل با ذهنیت اشتباه داری نتیجه گیری میکنی.
Cadillac-V
۲۱ خرداد ۱۴۰۴رضا
مهندسی آلمانی فقط یه تَوهمه
مهندسی برتر فقط مهندسی آمریکایی💪🏻🇺🇲
مهندسی آمریکایی یعنی همون شورولت کوروتی که از ۷۲ سال پیش تاکنون داره تموم نسلهای ۹۱۱ رو لوله میکنه
https://www.pedal.ir/chevrolet/1991-chevrolet-corvette-zr-1-vs-1991-porsche-911-turbo/
https://www.pedal.ir/porsche/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87-911/
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴راز این سرعت در عقبه ۷۲ ساله کوروت نهفته هست
جایی که در سال ۱۹۵۳ اتاقش تمام فایبر بود و در ۱۹۵۷ موتورش انژکتوری شد و در سال ۱۹۶۵ موتور دست ساز آلمینیومی ۴۲۷ کوروت ۴۳۰ و در ۱۹۶۹ تونست با مدلzr1 به ۵۸۰ اسب برسه
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۲۱ خرداد ۱۴۰۴والا بالاخره ما نفهمیم تو طرفدار کاربراتی یا انژکتور؟؟؟؟؟؟؟؟
انقدرم از قدرت ماشین آمریکایی نگو همون مرسدس بنز (تی ۸۰) ۱۰۰ سال پیش برای کل آمریکا کافیه لازم نیست بازم مثال بزنم
انقدر دلتون رو به تاپ اسپید خودروهای آمریکایی خوش نکنید چون اروپاییها فوق العاده محدودیت دارن در صورتی که ماشین آمریکایی اصلاً محدودیتی ندارن پس انقدر از تاپ اسپید حرف نزنید
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴من بیشتر از اونکه طرفدار کاربراتور یا انژکتور باشم ، طرفدار واقعیتهایی هستم که امثال تو اروپایی فن رو فشاری میکنه مثل تاپ اسپید و شتاب چلنجر ۱۷۰ که زد مکلارن ۳۰۰ هزار دلاری رو لوله کرد یا همین کوروت که با نصف قیمت یه فراری تونسته کاری بکنه که الکی گرونهای بیخاصیت توانش رو ندارن
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴علی شوی …
استاد یه سوالی …
چه طور ماشین ارزونی که هدفش دسترسی بیشتر اقشار جامعه به رانندگی اسپرت هست ، تمام اتاقش از فایبر می تونه ساخته بشه ؟
اونم در 1953 م !!!!!
این که هزینه تولید و فروش رو بسیار بسیار بسیار بالاتر از قیمت تمام شده کوروت می بره ؟
پاگانی با لامبورگینی سر نخریدن دستگاه اتوکلاو ( برای استفاده از فیبر کربن در ساختار کامپوزیتی اتاق ) در دهه 80 م ، دعوا کردن و در نهایت پاگانی اومد بیرون …
لامبورگینی بهش گفته بود اولا چون فراری از فیبرکربن استفاده نمیکنه ، ما هم لازم نیست بکنیم و ثانیا چون هزینه وحشتناک و سرسام آوری داره ، اصلا توجیه اقتصادی نداره …
بعد چه طور کوروت ارزون قیمت در سال 1953 م ، از فیبر کربن در ساخت اتاق استفاده کرده ؟
اولین کوروتی که در ساختش از فیبر کربن استفاده شد ، نسخه “کربن 65” است که در سال 2018 ، توسط شرکت جنرال موتورز به مناسبت ۶۵ سالگی کوروت معرفی شد …
این نسخه در بخشهای مختلف داخلی و خارجی خود از فیبر کربن استفاده کرده است …
استفاده از فیبر کربن در خودروسازی از اوایل سال 2000 میلادی به طور فزاینده ای همه گیر شد، اما به طور کامل در تولید انبوه به کار گرفته نشد …
در آن زمان ، هیجان برای الیاف کربن در خودروهای اسپورت و سوپراسپرت به دلیل قیمت بالای آن افزایش یافت ، اما کاربرد آن همچنان محدود بود …
تمام فایبر !!!
1953 !!!
اونم کوروت !!!
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴فایبر گلاس
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴! i M α η δ υ α R
میدونی جالبی داستان چیه؟هیچ اطلاعاتی از خودروسازی امریکا نداری و اوج دانسته های که داری فقط در اون حده که بدونی فورد و شورولت آمریکایی هستن
سال ۱۹۵۳ کوروت اتاقش از فایبر تولید شد و میتونی نحوه تولیدش رو با فایبر گلاس از اینترنت سرچ کنی و ببینی
البته مثل همون داستان موتور ۱۶ کادیلاک که پدال گذاشت و قبولش نتونستی بکنی ، اینهم نمیتونی قبول کنی
! i M α η δ υ α R
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خب استاد …
من که هیچ وقت ادعا نکردم فن آمریکا هستم …
در مورد V16 هم به دیتیل ، تاریخ رو شکافتم و قضاوت باشه با دوستان …
تو هنوز مثل اون دوستت کادیلاک ، متوجه نیستی مازراتی اختراع کرده …
کادیلاک روی خودروی سواری تولید سری ، استفاده کرده …
اختراعش در 1929 توسط مازراتی و تولید سری اش در 1930 توسط کادیلاک …
اگه قبول داشته باشی 1929 از 1930 قدیمی تره ، همه چی حله …
در ضمن اینا به کنار …
اگه فایبر گلاس استحکام کافی رو داشت و کامل بود ، استفاده ازش کاهش پیدا نمی کرد …
شاید اون زمان استفاده ازش نوآورانه و خوب بوده اما امروز دیگه اون قدر افتخار کردن نداره …
اونی که افتخار کردن داره ، فیبر کربنه …
در خودروهای امروزی ، استفاده از فایبرگلاس برای بدنه در مقایسه با فولاد، بسیار کم است …
در اکثر خودروها، فولاد (یا آلیاژهای فولادی) همچنان به عنوان ماده اصلی بدنه استفاده میشود …
از اینم بگذریم …
این جا هم مثل V16 ، که کادیلاک دنبال مازراتی دوید و بهش نرسید …
قسمت این بوده کوروت دنبال یه برند آمریکایی بدوه و به اون هم نرسه …
دست تقدیر همیشه دوم بودن رو براتون رقم زده …
😁😁😁
ببین چی پیدا کردم !!!
اولین خودرویی که به طور انبوه از فایبرگلاس برای بدنه استفاده کرد، خودروی وودیل وایلدفایر (Woodill Wildfire) بود. این خودرو در سال ۱۹۵۲ تولید شد …
وودیل وایلدفایر مدل ۱۹۵۲ ، با آن بدنهی جذاب و فایبرگلاس و پیشرانهی قدرتمند ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری کادیلاک با ۳۹۰ اسب بخار ، آمده تا معادلات سرعت را در زمان خود به هم بزند . فقط تصور کنید ، وزن این خودرو کمتر از ۹۰۷ کیلوگرم است ! به زبان ساده ، این یعنی پرواز روی آسفالت ، آن هم در دورانی که خودروهای سریع، معنای دیگری داشتند …
این خودروی جذاب که اولین بار در سال ۱۹۵۲ متولد شد، حاصل خلاقیت “بلانچارد رابرت “وودی” وودیل”، فروشنده خبره دوج و ویلیس بود …
او با استفاده از بدنهی فایبرگلاس شرکت گلسپار و شاسی ویلیس، این شاهکار را خلق کرد. و جالب است بدانید، وودیل وایلدفایر به عنوان نخستین خودروی تولید انبوه با بدنهی فایبرگلاس شناخته میشود …
بله، درست شنیدید!
وودیل وایلدفایر ، با تولید این خودرو در ۱۹۵۲ ، حتی یک سال زودتر از کوروت افسانهای با بدنهی فایبرگلاس پیشی گرفت …
اما این پایان ماجرا نیست!
تعداد تولید این خودرو آنقدر محدود بود که فقط حدود ۱۵ دستگاه از آن در کارگاه وودی ساخته شد …
به همین دلیل، دیدن وودیل وایلدفایر امروزه، تجربهای بسیار نادر و خاص است. بیشینه سرعت ثبت شده برای این خودرو 193 کیلومتر برساعت بود …
برای تو که فن آمریکایی ، زشته که ندونی اولین فایبر گلاس رو کی ساخته …
برای من که فایبر گلاس مهم نیست ، دونستن و ندونستن اش ، توفیری نداره …
از نظر من فیبر کربن ، افتخار کردن داره …
Cadillac-V
۲۱ خرداد ۱۴۰۴و این یعنی نهایت دقت، اصالت و مهندسی آمریکایی
همین جاهای دیگه تولید میشد قیمت بالای ۱/۵ میلیون دلار داشت، اما با قیمتی نصف سوپراسپرتا و عملکردی درحد بوگاتی شیرون میلیون دلاری هایپر کار، نشون داده مهندسی برتر آمریکایی یعنی چی
از اونجایی که جدیدترین و نهایت سوپراسپرت لامبورگینی روهم لوله کرده پس به زودی زود شاهد رکورد زنی های جدیدی ازش خواهیم بود💪🏻🇺🇲
همچنین تا یکی دوسال دیگه شاهد دوج وایپر با موتور V12 خواهیم بود.
Viper is coming…💪🏻🇺🇲🐍
ali_x76
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کلا توی گیربکسها، بسته به مهندسی و تعداد دنده، یک (گیربکسهای ۶ سرعته و کمتر)، دو (گیربکسهای ۷، ۸ و ۹ یا ۱۰ سرعته) یا سه (گیربکسهای ۱۰ سرعته) دنده اخر به صورت overdrive هستن و برای کاهش استهلاک، مصرف سوخت و افزایش کاربری روزمره درنظر گرفته میشن و به خاطر ضریب خیلی سبکشون، حداکثر سرعت خودرو توی اون دنده به دست نمیاد.
نمونهش همین کوروت که حداکثر سرعتش توی دنده ۶ به دست میاد و دنده ۷ و ۸ برای سرعتهای بزرگراهی و استفاده روزمرهان نه برای لپ تایم و ماکسیمم سرعت.
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۴تو همه محصولات مخصوصا دو کلاچه ها دنده آخر یا دو دنده آخر، به اصطلاح دنده overdrive هستن برای مصرف سوخت که کوروت و ۹۱۱ دو دنده آخرشون overdrive هست و حداکثر دور برنامه ریزی شده تو دنده شش تنظیم شده.
تکراری شده انقدر گفتم ولی این موتور هنوز حتی نزدیک محدودیتش هم نشده و بسیار محتاط ستاپ شده. تو محفظه موتور هنوز جا برای گذاشتن توربو بزرگتر و ادوات بیشتر هست. علیرغم حجم بیشتر و استفاده از سیستم خنک سازی سنگین water to air وزنش ۲۴۰ کیلو هست که فقط ۲۰ کیلو از موتور لامبو تمراریو سنگین تره.
PURIYA
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اگه حداکثر سرعتش تو دنده ۶ به دست میاد پس چرا ۸ دنده ساختنش؟ فکر کنم دنده ۷ و ۸ برای اینه که تو سرعت های بالا با دور موتور پایین رانندگی کنی تا هم مصرف سوخت کم باشه هم فشار به موتور نیاد
مثلا با ۳۰۰ تا میری ولی دور موتور رو ۳و ۵۰۰ هست یه همچین چیزیه فکر کنم
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴PURIA جان …
به نظرت ضرایب دنده یک گیربوکس 8 سرعته ، با ضرایب دنده یه گیربوکس 6 سرعته برابره ؟
ایرادی که به ماکسیمای اتومات میگیرن چیه ؟
در گیرباکس اتومات 4 سرعته در سرعت 180 کیلومتر ، باید توی دنده 3 باشی …
هر چه تعداد دنده ها کمتر باشه ، استفاده کامل و بهینه از تمام توان موتور ، اتفاق نمیفته …
تمام توان به تورک تبدیل نمیشه و بخشی اش هدر میره …
حالا اگه همین سرعت 180 تا رو با گیربوکس دستی توی دنده 4 یا 5 باشیم ، مصرف سوخت و فشار و لرزش وارده به موتور و گیربوکس ، چقدر فرق میکنه !!!
دور موتور چقدر پایین تر میاد …
تعداد دنده کمتر ، باعث میشه طراح ، ضریب دنده رو کوتاه تر بگیره و فشار روی موتور و گیربوکس و مصرف سوخت و استهلاک بیشتر بشه و صدای تولیدی موتور بالا بره …
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دوستان احتمال میدم شوی از مهندسی دیمون برای شتاب گیری بهره گرفته باشه البته یه احتمال هست.میدونیم تو شتاب گیری هر چی وزن بیشتر روی محور محرک مخصوصا محرک عقب باشه چسبندگی بیشتر میشه.مهندسان داج تو دیمون اومدن فنربندی عقب رو به شکلی تنظیم کردن که موقع شوک شتاب عقب ماشین به شدت رو به پایین بره و جلوی ماشین با مزاحمت کم رو به بالا به این شکل وزن خوبی رو چرخهای عقب میوفته.حالا کوروت که فنر بندی قابل تنظیم داره میتونه موقع شتاب گیری این کار رو بکنه.
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴مهندسی دیمون!!!
کوتاه بیا رفیق
دیمون پیش این مثل مقایسه توسن و میلواکی
R@min
۲۱ خرداد ۱۴۰۴ول کن اینارو بزار خوش باشن.
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴ای بابا😤
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۱ خرداد ۱۴۰۴مشتی مگه گفتم پراید که گارد میگیری.میگم تعطیل شدی خوب کاری کردی رفتی تو کارگاه نجاری کار یاد بگیری ولی به جای اینکه موقع چایی بشینی پای حرف اوستا کارها تا برات از برتری میلواکی نسبت به توسن بگن پاشو برو یه دوتا جعبه میوه درست کن.بگذریم چرا فکر میکنید دیمون فقط یه موتور قدرتمند هست و لاستیک درگ.نخبر کلی مهندسی شده.برو سرچ کن کاپوت دیمون رو ببین که همون کاپوت ساده چقدر مهندسی شده تا بهترین جریان هوا رو وارد و خارج بکنه.یا اینکه کامپیوتر ماشین جوری برنامه ریزی شده تا کولر رو روشن کنه و هوای سرد متراکم رو وارد سوپر شارژ بکنه تا زمان درگ انجام دادن بالاترین سطح قدرت رو تولید بکنه.تغییرات گیربکس رو یه نگاه بنداز وقتی راننده دوتا پدال شیفتر رو نگه داشته و پاش پدال گاز رو تخته کرده همزمان موتور دور میگیره تا سوپر شارژ بوست تولید بکنه ولی ماشین ثابت هست و گیربکس هم تو دنده ولی تو شرایط غیر این شما پدال ترمز رو نگه داری . پدال گاز رو فشار بدید قدرت موتور به ترمز غلبه میکنه و اینجا شما موفق شدی بورنات بکنی ولی دیمون قرص سر جاشه و لاستیک هیچ چرخشی نداره این شوخی نیست کلی باید مهندسی کرد تا تورک کانورتور بتونه اجازه بده همزمان موتور دور بگیره برای تولید بوست سوپر شارژ و همزمان نگه داشتن دنده یک برای لانچ.وگرنه این همه ماشین ۱۰۰۰ اسبی سبک و دارای آیرودینامیک بسیار مناسب پس چرا نمیتونن رکورد دیمون رو بشکنن
Taha Ayoobi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴من قبول دارم مهندسی دیمن پیش این خیلی کمتره ولی به قول یانکی اونجوری هم نیست که حالا اینجوری در موردش بگیم.
Nismo
۲۱ خرداد ۱۴۰۴جی دی ام جان سلام امیدوارم خوب باشی
میتونی یه توضیحی راجب موتور فورد GT بدی
موتور، توربوها، گیربکس، آیرودینامیکش و…
ممنون میشم
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴چشم حتماً توضیحات لازمو میذارم
Nismo
۲۲ خرداد ۱۴۰۴jdm: حتما یه خطایی پیش اومده
اگر زحمتی نیست مجدداً بذارید مستفیض بشیم
JDM سابق
۲۲ خرداد ۱۴۰۴درود سلطان
من کامنت درباره دوج دیمن گذاشته ام که پاک شد
توضیحات مورد نظر شما در اسرع وقت و در پستی درخور، به طور کامل کامنت میشه، نگران نباشید
Nismo
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بسیار ممنون از زحمات شما
پاینده و پیروز باشید
JDM سابق
۲۲ خرداد ۱۴۰۴@Taha Ayoobi
یه کامنت بلند گذاشتم توضیحات لازمو دادم متاسفانه پدال منتشر نکرد
به رفیق پایینیمون که درباره موتور V6 فورد توضیح خواستن هم گفتم پدال کامنتمو قورت داد در کمال تعجب پدال اون قسمت از کامنتم که مربوط به حذف کامنت بود حذف کرد و فقط یه خط کامنت منتشر کرد
ببینم اینم حذف میکنن یا نه
حمیدرضا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴حرکت جالبی زدن خوشم اومد
yektachafi
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کابوس شبانه اساتید
(Ali(chevynova
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کوروت ۷۲ ساله کابوس شون هست
amirboss
۲۱ خرداد ۱۴۰۴«به گفته جنرال موتورز، ZR1 بهگونهای مهندسی شده که در دنده شش ردلاین مخفی ۸,۱۰۰ rpm دارد و اجازه میدهد شتابگیری تا بیش از ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت ادامه یابد.»
اصولاً دنده های هفت و هشت در کوروت حالت اوردرایو هستن برای جلوگیری از فشار بیش از اندازه در موتور، کم شدن استهلاک و مصرف سوخت در سرعت های بالا که البته به نسبت دنده بسیار سبک مرتبط هست.شاید چیزی بین ۰/۵ تا ۰/۷ به یک. البته این نظر منه و تو واقعیت احتمالا متفاوت باشه(من نسبت معمول اوردرایو رو مثال زدم)
این یه راهکار هوشمندانه از شورولت هست که میشه به نهایت توانمندی یه خودرو دست پیدا کرد.
JDM سابق
۲۱ خرداد ۱۴۰۴چیزه خوب رو نمیشه بد کنی برعکس ZR1 نسل قبل که دربارش بد گفتم این ماشین چند پله بالاتره کلا نقاط ضعف رو به قوت تبدیل کرده اعم از کابین، ترکشن کنترل، گیربکس و لانچ و..
Mr. gt c
۲۱ خرداد ۱۴۰۴هربار که خیر از zr1 جدید میاد چشام گرد میشه و برق میزنه، کاش میشد به داشتنش فکر کرد :(
Homayoun
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دم جنرال موتورز و شورولت گرم که با تقریبا با یک پنجم قیمت به خریدار اجازه میدن تجربه مالکان پرچمدارهای لامبو و فراری و مکلارن رو تجربه کنن
واقعا این خودرو همه چیز تمومه واسه یه عشق ماشین کاش ماهم تو یه کشور آزاد بودیم تا شانس مالکیت این عروسک رو داشته باشیم
Mr wrong
۲۱ خرداد ۱۴۰۴دوس داشتم کوروت اون چراغ های جفتی گرد رو کنار نمیزاشت اونا نماد کورت بودن
اگه توی c8 تکرار میشدن ابهتش دو چندان میشد
! i M α η δ υ α R
۲۱ خرداد ۱۴۰۴با توجه به افت گشتاور در دنده 7 و 8 ، طبیعی و هوشمندانه است که مپینگ دریچه گاز جوری نوشته بشه که در دورموتوری که حداکثر تورک آزاد میشه ، به اون ردلاین و سرعت برسیم و تنها دنده ای که برای اون دور در اختیار طراح باقی می مونه دنده 6 هست …
از این بگذریم …
با احترام ، دلایلی که در پاراگراف آخر مقاله ذکر شد ، هر سه تاش به نظر من ناکافی بود …
هرز نزدن این ماشین با یک محور رو نمیشه تنها به توزیع وزن و ثقل بالاتر و وزن بیشتر روی محور محرک ( زور این تورک اونقدر زیاده که میتونه محور سنگین تر رو هم به رقص در بیاره ) و لاستیک خوب ( که خنده داره ) ، ربط داد …
داستان هوشمندانه تر و کمی پیچیده تر از اینهاست که با این تعاریف دم دستی ، توجیه بشه …
اولا واضحه که همه تورک در شروع حرکت به محور عقب وارد نمیشه …
ثانیا چیزی که من بهش رسیدم ( الان دو هفته است ذهن من رو هم درگیر کرده ) اینه که مکانیسم انتقال قدرت به محور عقب رو با دو فاز و سه تا سیکل مجزا ، میشه تشریح کرد و اتفاقا شاید نبوغ ساده ای هم در پس ماجرا ، پنهان شده باشه …
در فاز اول ، در سیکل اول ، لانچ کنترل در پاسخ به مپینگ گیربوکس ، فقط حداکثر نیرویی که خودش لازم و مجاز میدونه رو اجازه میده که به چرخ های عقب منتقل بشه …
سپس در سیکل دوم ، جایی که طبیعتا مثل هر سیستم های لانچ کنترل عادی باید باز هم اجازه بده که طبق خواست گیربوکس ، نیروی بیشتری به چرخ برسه تا چرخ هرز بزنه ، خیلی هوشمندانه مانع انتقال بیشتر نیروی اضافی ، به چرخ در حال چرخش میشه و اصطلاحا چرخ در حال گردش رو ، قفل میکنه و تنها اجازه میده چرخ با پتانسیل خودش ، با همون دوری که بهش تزریق شده ، حرکت کنه …
سپس در سیکل سوم ، در کسری از ثانیه ، درست قبل از این که چرخ بخواد از دور بیفته ، از گیربوکس می خواد و اجازه میده که این بار ، نیروی بیشتری به چرخ منتقل بشه …
بلافاصله ، وارد فاز دوم میشیم …
در سیکل اول ، فاز دوم ، جایی که باز هر لانچ کنترل معمولی ، به گیربوکس اجازه میده نیروی بیشتری به چرخ برسه تا ماشین هرز بزنه یا اوور استیر بشه ، دوباره لانچ کنترل این ماشین ، هوشمندانه چرخ در حال حرکت رو اصطلاحا قفل میکنه و چند میلی ثانیه صبر میکنه تا چرخ با همون مقدار نیرویی که بهش تزریق شده گردش کنه ( قطعا برای این بده بستون بخوبی با گیربوکس مچ شده تا از استهلاک بیشتر گیربوکس و عقب بندی و … جلوگیری بشه ) …
در سیکل دوم ، باز در لحظه شروع از دور افتادن گردش چرخ ، نه تنها درخواست گیربوکس برای انتقال نیرو به چرخ رو اجابت میکنه ، بلکه به گیربوکس دستور میده ، نیروی بیشتری لازم داریم و اجازه میده به چرخ نیروی بیشتری فرستاده بشه …
در سیکل سوم باز ، چرخ در حال حرکت رو اصطلاحا قفل میکنه و مانع رسیدن نیروی اضافی به چرخ میشه تا چرخ با همون گشتی که بهش تزریق شده حداکثر دور و گردش رو انجام بده …
و این سیکل با یک ریت سهمی ، هی نیروی وارد آمده به چرخ رو بیشتر و همزمان با یک ریت خطی ، نیروی اضافی رو در هر سیکل ، قطع میکنه و تمام این فرایند ، در هر میلی ثانیه یا کسری از ثانیه ، اتفاق میفته …
این تکنیک به نظرم ، چیزی شبیه به همون تکنیک انتقال نیروی ترمز هست که در تکنولوژی ABS برای اولین بار اختراع شد و مانع چسبیدن لنت به دیسک و کشیدن ترمز ( ماشین ) و تصادف شد …
ارمیا
۲۱ خرداد ۱۴۰۴کلا آمریکایی مدلش اینه چندین اسب بخار با کلی اختلاف قیمت از اروپایی تحویل میگیری
حسن
۲۱ خرداد ۱۴۰۴از نظر من این تنها نیست نه که بی تاثیر بوده اما همه چیز نیست
وقتی نمیدونن اضافه کردن 40 کیلومتر به سرعت معمول خودروهای دنیا یعنی چه …ساده سازیه مساله اسونترین راهه اصلا گذاشتن 40 تا رو 330 تااعجاب اوره
الان همه ی خودروهای همتراز سرعت 330 تا 340 دارن اگه اینجوری میشد به راحتی 40 تا اضافه کنن مث اب خوردن اینکارا میکردن
اولین مساله تک پیشرانه بودنه یعنی یک مولفه ی ثابت بر متغیرات تاثیر میذاره پس اون مولفه اگر قدرتمند باشد تاثیر مثبتش قطعیه
دومین مساله بی نهایت بودن قدرته و قدرتش برای این سرعت و حتی تا 400 جواب میده
یعنی این موتور با گاز بازی میکنه نه گاز با موتور (راننده باید مواظب پدال گاز باشه ) پس وقتی میتونه و گاز میده موتور جواب میده
سوم کاهش دانفورس و تکامل در ورودی و خروجیهای هوا برای کنترل ثبات خودرو
چهارم طراحی این طراحی هیچ باگ فرسایشی نداره لامصب خود خود سفره ماهیه
ولی با تمام این تفاصیل واقعا 40 تا از استاندارد دنیا بالاتر رفتن شاهکاره