دوئل شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون

شنبه 20 آبان 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Chevrolet-Impala-VS-Toyota-Avalon
در ادامهٔ روند برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم. در دوئل چهارم این گروه شورلت SS و...
تبلیغات

در ادامهٔ روند برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم. در دوئل چهارم این گروه شورلت SS و دوج چارجر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این نبرد مجموعاً تعداد 1493 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء چارجر موفق شد با دریافت 1307 رأی و کسب 87 درصد از کل آراء مقتدرانه پیروز گردد درحالی‌که SS تنها 186 رأی دریافت کرده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های بزرگ شاهد رقابت میان تویوتا آوالون و شورلت ایمپالا خواهیم بود.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

بیوک لاکراس

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر 300

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

کرایسلر 300

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

؟

دوج چارجر

شورلت ایمپالا

ایمپالا یکی از باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید شورلت است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال 1958 بازمی‌گردد. در این سال نسل اول ایمپالا معرفی شد که البته صرفاً در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شد اما در نسل دوم که تنها یک سال بعد معرفی شد، نسخهٔ سدان هم به مدل‌ها اضافه شد و از نسل سوم به بعد نسخهٔ استیشن هم به خانوادهٔ ایمپالا اضافه گردید. در سال 1966 یعنی یک سال پس از معرفی نسل چهارم ایمپالا، شورلت سدان کاپریس را هم معرفی نمود که در اصل نسخهٔ لوکس‌تر و گران‌تر ایمپالا بود. بدین ترتیب ایمپالا در شش نسل تا سال 1985 به تولید رسید و پس‌ازاین برای چند سال غایب بود تا اینکه نزدیک به یک دهه بعد یعنی در سال 1994 نسل هفتم آن معرفی شد. در این نسل نسخهٔ کوپه از مدل‌های ایمپالا حذف شد اما همچنان کاپریس به‌عنوان نسخهٔ لوکس آن تولید می‌شد. با خاتمهٔ تولید نسل هفتم ایمپالا در سال 1996، این خودرو بار دیگر چند سال غایب شد تا اینکه نهایتاً نسل هشتم آن در سال 2000 در قامت یک سدان بزرگ دیفرانسیل جلو بازگشت. در این نسل نسخهٔ استیشن هم حذف شده و همچنین خبری از مدل کاپریس هم نبود. ایمپالا پس از عبور از این راه پرپیچ‌وخم هم‌اکنون به نسل دهم رسیده است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم اپسیلون II جنرال موتورز ساخته شده که با دیگر سدان‌های بزرگ دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز یعنی بیوک لاکراس و کادیلاک XTS مشترک است. این سدان فول سایز آمریکایی هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که همگی از نوع بنزینی تنفس طبیعی هستند. موتور اول یک نمونهٔ 2.4 لیتری چهار سیلندر با 182 اسب بخار قدرت و دومی 2.5 لیتری چهار سیلندر با 196 اسب بخار قدرت است. ولی ایمپالا در رقابت ما با قوی‌ترین موتور خود شرکت کرده که یک واحد 3.6 لیتری V6 با 305 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است.

تویوتا آوالون

آوالون اما سابقه و تجربهٔ بسیار کمتری نسبت به ایمپالا دارد چراکه این سدان فول سایز ژاپنی برای اولین بار در فوریهٔ سال 1994 در نمایشگاه شیکاگو معرفی شده و با مدل 1995 به بازار آمد. این نسل تا سال 1999 روی خط تولید تویوتا در کارخانهٔ ایالات‌متحدهٔ آن قرار داشت اما پس از خاتمهٔ تولید در ایالات‌متحده، بین سال‌های 2000 تا 2005 در استرالیا به تولید رسید. از طرف دیگر در سال 1999 نسل دوم آوالون برای بازار ایالات‌متحده معرفی شد که بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با تویوتا کمری ساخته شده بود. سپس نمایشگاه دیترویت 2004 جایی بود که تویوتا نسل سوم سدان فول سایز خود را معرفی کرد که با تجربهٔ فیس‌لیفتی تا سال 2012 به تولید رسید. هم‌اکنون اما آوالون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2012 رونمایی شد یعنی دقیقاً در همان زمان و مکانی که نسل کنونی شورلت ایمپالا رونمایی گردید؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ دوئل امروز دقیقاً هم‌سن هستند. این نسل از آوالون روی پلت‌فرم K تویوتا ساخته شده که با تویوتا هایلندر و لکسس ES مشترک است. این سدان فول سایز ژاپنی برای مدل 2015 فیس‌لیفتی جزئی را هم تجربه کرد که در نمایشگاه شیکاگو 2015 معرفی شد. تویوتا سدان فول سایز خود را با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌کند. موتور اول یک نمونهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که صرفاً به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود. موتور دوم اما که جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی برای این دوئل هم انتخاب شده است، یک واحد 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی است که 270 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت در هردو نسخه نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. البته نسل چهارم آوالون هم‌اکنون تقریباً به پایان عمر خود رسید و به‌زودی شاهد معرفی نسل پنجم آن خواهیم بود. آثار این افزایش سن در فروش آوالون قابل‌مشاهده است به‌گونه‌ای که از سال 2013 به بعد فروش آن همواره روند نزولی داشته است.

 

 

مشخصات فنی

شورلت ایمپالا

تویوتا آوالون

پیشرانه

3.6 لیتری V6

3.5 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

305 اسب بخار

270 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن متر

335 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

جلو

جلو

شتاب صفرتاصد

6 ثانیه

6.1 ثانیه

مسافت 400 متر

14.8 ثانیه

14.5 ثانیه

حداکثر سرعت

240 کیلومتر/ساعت

210 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

10.2 لیتر (ترکیبی)

9.2 لیتر (ترکیبی)

وزن

1745 کیلوگرم

1630 کیلوگرم

طول

5.11 متر

4.95 متر

فاصلهٔ محوری

2.83 متر

2.82 متر

حجم صندوق بار

540 لیتر

455 لیتر

قیمت پایه

28,375 دلار

34,195 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9872621]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.