دوئل شورولت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون

پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 09:00
مطالعه 6 دقیقه
Chevrolet-Colorado-VS-GMC-Canyon
در یکی دیگر از قسمت‌های انتهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن دو پیکاپ ژاپنی...
تبلیغات

در یکی دیگر از قسمت‌های انتهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن دو پیکاپ ژاپنی یعنی تویوتا تاکوما و هوندا ریج‌لاین در برابر هم قرار گرفتند و مجموعاً موفق به کسب 1617 رأی شدند. از این آراء تاکوما توانست با دریافت 1142 عدد یا کسب 70 درصد از کل آراء پیروز رقابت شود درحالی‌که در سبد آراء ریج‌لاین تعداد 475 رأی وجود دارد. حال امروز در دوئل دیگری از گروه پیکاپ‌های متوسط دو پسرعموی آمریکایی بنام‌های شورولت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون باهم به رقابت خواهند پرداخت.

شورولت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

؟

تویوتا تاکوما

فورد رنجر

مزدا BT50

نیسان ناوارا

رنو آلاسکان

فورد رنجر

؟

ایسوزو D-Max

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

مرسدس بنز X کلاس

تویوتا هایلوکس

؟

میتسوبیشی ترایتون

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

فولکس‌واگن ترنسپورتر

فیات تورو

میتسوبیشی ترایتون

؟

شورولت کلرادو

شورلت در سال 2003 پیکاپ متوسطی بنام کلرادو را به‌عنوان جایگزینی برای مدل S10 معرفی کرد. این پیکاپ روی پلت‌فرم GMT355 جنرال موتورز ساخته شده بود که با خودروهایی چون ایسوزو D-Max و هامر H3 مشترک بود. این نسل از کلرادو توسط ایسوزو هم با نام سری i به بازار عرضه شد. سپس در سال 2011 نوبت به معرفی نسل دوم کلرادو رسید اما این بار در ابتدا نسخه‌ای از کلرادو معرفی شد که مخصوص بازارهای خارج از ایالات‌متحده مانند برزیل، تایلند و استرالیا بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بانکوک 2011 رونمایی شد. سپس در نمایشگاه خودروی استرالیا در همان سال، نسل جدید کلرادو با برند هولدن برای بازار استرالیا و نیوزلند رونمایی شد. سرانجام دو سال بعد نوبت به معرفی نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کلرادو رسید که برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس 2013 رونمایی شد. این نسخه که در دوئل ما هم شرکت کرده است، در نمای جلویی تفاوت‌های قابل‌توجهی با نسخهٔ مخصوص بازارهای خارج از ایالات‌متحده دارد. همچنین درحالی‌که نسخهٔ مخصوص بازارهای خارج از ایالات‌متحده صرفاً با یک پیشرانهٔ 2.8 لیتری توربودیزل به بازارهای مختلف عرضه می‌شود، برای نسخهٔ آمریکایی سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که عبارت‌اند از 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی، 2.5 لیتری چهار سیلندر توربودیزل و 3.6 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی که برای دوئل هم همین موتور انتخاب شده است.

جی‌ام‌سی کانیون

هم‌زمان با معرفی پیکاپ جدید کلرادو توسط شورلت، جی‌ام‌سی نیز پیکاپ جدیدی بنام کانیون را بر اساس آن معرفی کرد. نسل اول کانیون تقریباً به‌طور کامل با کلرادو یکسان بود و عملاً صرفاً برند آن تغییر کرده بود. سپس بعد از معرفی نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کلرادو در اواخر سال 2013، نسل دوم کانیون نیز در ژانویهٔ 2014 رونمایی شده و برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت همان سال به نمایش عمومی درآمد؛ اما کانیون در این نسل برخلاف نسل قبلی تفاوت‌های ظاهری قابل‌ملاحظه‌ای با کلرادو دارد به‌نحوی‌که نمای جلویی آن به‌کلی با پسرعموی خود متفاوت است. البته کانیون صرفاً در یک نسخه برای ایالات‌متحده ساخته می‌شود و نسخهٔ دیگری ندارد. این پیکاپ آمریکایی بر اساس نسخهٔ آمریکایی کلرادو ساخته شده و از لحاظ فنی کاملاً با آن یکسان است که یعنی با همان سه پیشرانهٔ مذکور به بازار عرضه می‌شود. طبیعتاً ما نیز در این دوئل همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 را برای کانیون هم انتخاب کرده‌ایم. این موتور 310 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط گیربکس‌های مختلفی در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. همچنین کانیون نیز مانند دیگر محصولات جی‌ام‌سی در نسخهٔ لوکس دنالی هم ارائه می‌شود که در ظاهر با جلوپنجرهٔ کرومی از نسخه‌های معمولی متمایز شده است.

مشخصات فنی

شورلت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

پیشرانه

3.6 لیتری V6

3.6 لیتری V6

تنفس

طبیعی

طبیعی

قدرت

310 اسب بخار

310 اسب بخار

گشتاور

375 نیوتن متر

375 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب/چهارچرخ

عقب/چهارچرخ

شتاب صفرتاصد

6.1 ثانیه

6.3 ثانیه

مسافت 400 متر

14.8 ثانیه

14.9 ثانیه

حداکثر سرعت

160 کیلومتر/ساعت

160 کیلومتر/ساعت

مصرف سوخت

12.3 لیتر (ترکیبی)

12.3 لیتر (ترکیبی)

طول

5.40 متر

5.40 متر

فاصلهٔ محوری

3.26 متر

3.26 متر

وزن

2038 کیلوگرم

2093 کیلوگرم

ظرفیت بار

715 کیلوگرم

715 کیلوگرم

ظرفیت کشش

3.2 تن

3.2 تن

قیمت پایه

20,995 دلار

21,880 دلار

قیمت موردبررسی

31,760 دلار

34,935 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9886208]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.