استراتژی جدید شورولت کامارو برای رقابت با حریفان
همین چند سال پیش و از سال 2010 تا 2014 شورولت کامارو حاکم بلامنازع کلاس خودروهای اسپورت آمریکا بود و از نظر فروش حرف اول را میزد. از آن زمان تاکنون کامارو افت کرده و پشت سر رقیب اصلی و دیرینهی خود یعنی فورد موستانگ قرار گرفته است. این افت و عقبافتادگی مخصوصاً از زمان معرفی نمونهی بازطراحی شدهی کامارو محسوستر شده است.
و اگرچه مقامات شورولت قبلاً میگفتند این خودرو کاملاً جذاب بوده و سوددهی خوبی دارد اما کامارو بازهم افت کرد و از نظر آمار فروش پس از موستانگ و داج چلنجر قدیمی تر در رتبهی سوم قرار گرفت.
شورولت هماکنون تلاش میکند آب رفته را به جوی بازگرداند و میخواهد روی نسخههای ارزانتر کامارو تمرکز بیشتری داشته باشد. همینجاست که دو رقیب این برند موفقیت عظیمی به دست آوردهاند.
مهندس ارشد کامارو با اشارهای ویژه به موستانگ گفته است: "صادقانه باید گفت آنها سهم ما را گرفتهاند. قیمت پایین مدلهای چهار سیلندر... اینجاست که فروش بالایی را شاهد هستیم و استراتژی قیمتگذاری ما نیز باید بهبود یابد. ما برنامههایی برای شاخبهشاخ شدن با رقبا و پیروزی داریم."
شورولت به منظور رقابت شدیدتر با رقبا اقدام به کاهش حدود هزار دلاری قیمت پایهی کامارو 1LS کرده و قیمت آن را به 25995 دلار رسانده است. همچنین قیمت مدلهای 1LT و 2LT نیز کاهش یافته است. این خودروساز از طرف دیگر اقدام به عرضهی نسخه جدید توربو 1LE کرده که دارای پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو و برخی ویژگیهای متمرکز روی پیست میباشد.
فروش شورولت کامارو تا به اینجای سال افت 28 درصدی داشته که حدود 3 برابر بدتر از عملکرد متوسط کلی خودروهای اسپورت بوده است. مقامات این شرکت امیدوارند مدل جدید توربو 1LE که قیمت پایهی 30995 دلاری دارد به حضور بیشتر کامارو در بازار کمک کند.
مدیر بازاریابی خودروهای سواری و کراس اوور شورولت نیز دراینباره میگوید:
چیزی که در بازار خودروهای اسپورت رخ میدهد حضور مدلهای ارزانتر بیشتر در بازار است. ما با عرضهی مدل SS کاری استثنایی انجام دادیم اما واقعیت این است که مردم زیادی خواهان مدلهای اسپورت با بهایی در حدود 30 هزار دلار هستند و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.