نبرد شانهبهشانه موستانگ GT و کامارو SS
فورد موستانگ و شورولت کامارو از همان آغاز فرهنگ خودروهای عضلانی آمریکا رقیب سرسخت یکدیگر بودهاند. جدیدترین جنگ بیپایان این دو خودرو را میتوانید در ویدئوی پایان این مطلب مشاهده کنید جایی که فورد موستانگ GT پرفورمنس پک 2 در برابر شورولت کامارو SS 1LE قرار گرفته است. این دو خودرو از قطعات آئرودینامیکی متفاوت، سیستم تعلیق بهبود یافته و دیگر ویژگیهای متمایز سود میبرند.
زیر کاپوت موستانگ GT پیشرانهی 8 سیلندر 5 لیتری کایوت فورد با قدرت 460 اسب بخاری و گشتاور 569 نیوتون متری قرار دارد. پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری کامارو SS نیز خروجی 455 اسبی و گشتاور 616 نیوتون متری دارد. اگرچه مشخصات عملکردی این دو خودرو مشابه هم هستند اما کامارو سبکتر بوده و این موضوع میتواند در خط درگ سرنوشتساز باشد. تیم Throttle House به این خاطر کامارو 2018 را انتخاب کردهاند که از نظر فنی مشابه مدل سال 2019 بوده و تنها تفاوت آن با مدل جدیدتر به نمای ظاهری مربوط میشود.
کامارو در ابتدای درگ پیش میافتد و فاصلهی قابلتوجهی با موستانگ ایجاد میکند. البته زمانی که دو خودرو به خط پایان نزدیک میشوند موستانگ تلاش خود را بیشتر کرده و فاصله کاهش مییابد اما خب این تلاشها کافی نیست. کامارو این مسابقه را با فاصلهی دو خودرو از موستانگ میبرد. البته این مسابقه تنها یکبار برگزار شده و تعویض رانندهها یا خط حرکتی میتوانست نتایج متفاوتی ایجاد کند.
رقابتهای کمی به اندازهی رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو خبرساز شدهاند. البته رقابت فورد و فراری را نیز نباید از یاد برد. فورد F-150 با پیکاپ های دیگر هم رقابت سرسختانهای دارد. چرا فورد دوست دارد این همه ساز مخالف بزند؟ بههرحال رقابت تنگاتنگ فورد با دیگر رقبا باعث شده مصرفکنندگان به بهترین محصولات دست پیدا کنند. جنگ موستانگ و کامارو از سال 1967 و زمان معرفی کامارو برای رقابت با موستانگ آغاز شده و در این بین مشتریان برندگان اصلی این رقابت بودهاند...