مقایسهٔ نسل جدید شورلت کوروت با رقبای نزدیک

یک‌شنبه 30 تیر 1398 - 14:33
مطالعه 5 دقیقه
Corvette-C8-VS-Competitors
سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان...
تبلیغات

سرانجام پس از چندین سال توسعه، شورلت رسماً نسل جدید کوروت را معرفی کرده است. هرچند فعلاً امکان رانندگی با کوروت جدید وجود ندارد اما حداقل می‌توان روی کاغذ آن‌را با رقبای نزدیک خود مقایسه کرد. البته فعلاً نسخهٔ پایهٔ کوروت معرفی شده و در این مقایسه حضور یافته است اما در آینده نسخه‌های قوی‌تر این سوپراسپرت هم معرفی خواهند شد که گفته شده به پیشرانه‌های توئین توربوی جدید مجهز خواهند بود و احتمالاً با سوپراسپرت‌های رده‌بالاتری مثل فراری F8 تریبوتو و مک‌لارن 720S رقابت خواهند کرد.

در این مقایسه اما خودروهایی شامل آکورا NSX، آئودی R8، آستون‌مارتین ونتیج، مک‌لارن 570S، مرسدس AMG GT، نیسان GT-R و پورشه 911 کاررا S به‌عنوان رقبای نزدیک کوروت C8 انتخاب شده‌اند. همهٔ این‌ها خودروهایی هستند که یک شخص ممکن است بجای کوروت با توجه به عواملی مثل قیمت یا عملکرد، تصمیم به خرید آن‌ها بگیرد.

کوروت C8

آکورا NSX

آئودی R8

آستون ونتیج

مک‌لارن 570S

AMG GT

نیسان

GT-R

911 کاررا S

قیمت

60,000 دلار

159,495 دلار

171,150 دلار

152,820 دلار

191,100 دلار

116,895 دلار

115,235 دلار

114,650 دلار

پیشرانه

6.2 لیتری V8

3.5 لیتری V6

5.2 لیتری V10

4.0 لیتری V8

3.8 لیتری V8

4.0 لیتری V8

3.8 لیتری V6

3.0 لیتری H6

تنفس

طبیعی

توئین توربو

طبیعی

توئین توربو

توئین توربو

توئین توربو

توئین توربو

توئین توربو

قدرت

495اسب بخار

580اسب بخار

570اسب بخار

510اسب بخار

570اسب بخار

475اسب بخار

570اسب بخار

450اسب بخار

گشتاور

640نیوتن متر

645نیوتن متر

550نیوتن متر

685نیوتن متر

600نیوتن متر

630نیوتن متر

635نیوتن متر

530نیوتن متر

گیربکس

8 سرعتهدوکلاچه

9 سرعتهدوکلاچه

7 سرعتهدوکلاچه

8 سرعتهاتوماتیک

7 سرعتهدوکلاچه

7 سرعتهدوکلاچه

6 سرعتهدوکلاچه

8 سرعتهدوکلاچه

محور محرک

عقب

چهارچرخ

چهارچرخ

عقب

عقب

چهارچرخ

چهارچرخ

عقب

شتاب 0 تا 96

>3 ثانیه

2.9 ثانیه

3.4 ثانیه

3.5 ثانیه

3.0 ثانیه

3.9 ثانیه

2.8 ثانیه

3.5 ثانیه

حداکثر سرعت

-

307کیلومتر

324کیلومتر

315کیلومتر

330کیلومتر

304کیلومتر

315کیلومتر

307کیلومتر

وزن

1527کیلوگرم

1725کیلوگرم

1685کیلوگرم

1530کیلوگرم

1344کیلوگرم

1540کیلوگرم

1784کیلوگرم

1534کیلوگرم

 

همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، کوروت جدید با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی خود با رقبای قدرتمندی مواجه است. هرچند کوروت C8 با 495 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور قدرتمندترین خودروی این مقایسه نیست اما از لحاظ شتاب در بین بهترین خودروهای این کلاس قرار می‌گیرد. این موضوع حتی بیشتر قابل‌توجه خواهد بود وقتی می‌بینیم کوروت C8 با پیشرانه‌ای سنتی هنوز هم به‌اندازهٔ کافی قدرتمند هست که بتواند با قوای محرکهٔ پیشرفته‌ای مثل آکورا NSX که از ترکیبی از توربوشارژرها و موتورهای الکتریکی به‌عنوان نیروهای کمکی استفاده می‌کند رقابت کند.

از سوی دیگر، طی نسل‌های گذشتهٔ کوروت، مهندسان شورلت تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت داخلی خودرو انجام داده‌اند که این تلاش‌ها در نسل C8 به اوج رسیده است. البته تا پیش از نشستن درون کابین کوروت نمی‌توان در مورد کیفیت متریال نظر داد اما درمجموع کابین کوروت C8 پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. کابین این نسل طرحی راننده محور دارد به‌گونه‌ای که نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌طور مستقیم به سمت راننده نصب شده است. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم نواری طولانی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل قسمت‌های مختلف تعبیه شده است.

شورلت هنوز قیمت دقیق کوروت C8 را اعلام نکرده اما تخمین زده که قیمت آن از زیر 60 هزار دلار آغاز خواهد شد. این یعنی کوروت موتور وسط به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبای خود ارزان‌تر است. علاوه بر این، کسانی که خواهان عملکرد بیشتر هستند نیز می‌توانند پکیج پرفورمنس Z51 را سفارش دهند که خروجی موتور را به میزان 5 اسب بخار و 10 نیوتن متر افزایش می‌دهد و قطعاتی مثل تعلیق تهاجمی‌تر، ترمزهای بزرگ‌تر، خنک‌کنندگی بهبودیافته و اگزوز تجدیدنظر شده را به خودرو اضافه می‌کند. البته قیمت این پکیج هنوز مشخص نیست اما حتی بدون این قطعات هم کوروت C8 ترکیب فوق‌العاده‌ای از قیمت و عملکرد را ارائه می‌کند.

منبع: Motor1

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.