ارائهٔ پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ جدید برای شورلت بلیزر مدل 2020

پنج‌شنبه 10 مرداد 1398 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Chevrolet-Blazer-2019-1024-01
هرچند شورلت بلیزر پس از چندین سال غیبت به‌تازگی در قالب یک کراس‌اوور میان سایز بازگشته است اما در همین مدت کوتاه جایگاه خود را در بازار کراس‌اوور...
تبلیغات

هرچند شورلت بلیزر پس از چندین سال غیبت به‌تازگی در قالب یک کراس‌اوور میان سایز بازگشته است اما در همین مدت کوتاه جایگاه خود را در بازار کراس‌اوور پسند این روزها تثبیت کرده به‌گونه‌ای که طی شش ماه نخست سال جاری نزدیک به 15 هزار دستگاه فروش داشته است. بلیزر در ابتدا با دو پیشرانهٔ تنفس طبیعی مختلف شامل 2.5 لیتری چهار سیلندر و 3.6 لیتری V6 به بازار عرضه شده اما در گزارشی گفته شده برای مدل 2020 پیشرانهٔ جدیدی به لیست موتورهای این کراس‌اوور اضافه شده است.

برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ جی‌ام‌سی آکادیا مدل 2020 جنرال موتورز یک پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ جدید را ارائه کرد و حالا طبق گفتهٔ Car & Driver همین پیشرانه برای بلیزر مدل 2020 هم ارائه می‌شود. گفته شده این موتور که 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت استاندارد در تیپ‌های 2LT و 3LT بلیزر عرضه می‌شود. البته قرار نیست این موتور توربوی جدید جایگزین پیشرانهٔ 2.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی شود و آن موتور که 193 اسب بخار قدرت دارد همچنان در تیپ‌های L و LT ارائه خواهد شد.

البته برای این پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ جدید سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که برای نمونه‌های مجهز به موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی، این سامانه حتی به‌صورت آپشن هم ارائه نمی‌شود. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز می‌توانند موتور 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی با 308 اسب بخار قدرت و 366 نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند ولی باید هزینهٔ زیادی بپردازند زیرا طبق گزارش Car & Driver، این پیشرانهٔ شش سیلندر فقط در تیپ‌های بالا ردهٔ RS و پریمر ارائه می‌شود که قیمت آن‌ها به ترتیب از 41,795 دلار و 43,895 دلار آغاز می‌گردد.

شورلت بلیزر مدل 2020 از ماه اکتبر راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود و اطلاعات بیشتری از آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد. هرچند هنوز مصرف سوخت این پیشرانهٔ 2 لیتری توربو مشخص نیست اما جنرال موتورز قبلاً گفته است که این پیشرانه به تکنولوژی سوپاپ TriPower و سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است که به‌منظور کاهش مصرف سوخت، در زمان سبک‌باری پیشرانه، دو سیلندر را غیرفعال می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

 

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.