تست داینوی شورولت کوروت جدید با نتیجه‌ای عجیب!

چهارشنبه 1 آبان 1398 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
1 - 2020-Chevrolet-Corvette-C8-at-the-dyno-front-side-view
شورولت کوروت جدید تنها زیر 3 ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که برای یک سوپرکار کاملاً عملکرد مناسبی است؛ اما موضوع این است...
تبلیغات

شورولت کوروت جدید تنها زیر 3 ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که برای یک سوپرکار کاملاً عملکرد مناسبی است؛ اما موضوع این است که کوروت خودرویی با اسب بخار بسیار زیاد نیست و حتی در برابر خودروهایی همچون لامبورگینی اوراکان با قدرت فراتر از 600 اسب و مک لارن 720S با خروجی بالای 700 اسب بخار محصولی ضعیف‌تر محسوب می‌شود. به‌طور مشابه، این مدل حتی 5 صدم ثانیه از کوروت ZR1 نسل قبلی هم سریع‌تر بوده که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر سوپرشارژردار با حداقل قدرت 755 اسبی استفاده می‌کند. با وجود تمامی این حرف و حدیث‌ها، کوروت جدید به همان اندازه خودروهای قوی‌تر، سریع بوده و این در حالی است که تنها 495 اسب بخار دارد. آیا واقعاً قدرت کوروت جدید همین‌قدر است؟!

به دنیای موتور ترند وارد می‌شویم که اخیراً زمان قابل‌توجهی را با کوروت جدید گذرانده است. این مجله معتبر همچنین اقدام به تست داینوی کوروت جدید هم کرده است. خلاصه کلام اینکه این خودرو قدرت باورنکردنی 558 اسب بخاری را ثبت کرده و به یاد داشته باشید که این قدرت روی چرخ ها ثبت شده است. هنوز هم اتلاف قدرت بین زمین و پیشرانه وجود داشته هرچند میزان دقیق آن برای یک خودروی پیشرانه وسط با گیربکس دوکلاچه اتوماتیک به آن اندازه‌ای نیست که در یک خودروی اتوماتیک معمولی مشاهده می‌شود.

اما معنی این گفته‌ها چیست؟ 15 درصد اتلاف قدرت معمولاً به‌صورت نرمال بین میل‌لنگ تا تست داینو در نظر گرفته می‌شود و وقتی یک محاسبه انجام دهید خواهید دانست که پیشرانه کوروت تا 650 اسب بخار قدرت دارد. با حساب کردن اتلاف انرژی 10 درصدی قدرت پیشرانه به 620 اسب بخار می‌رسد و حتی اگر هیچ اتلاف قدرتی هم وجود نداشته باشد (که غیرممکن است) قدرت این پیشرانه حداقل 558 اسب بخار خواهد بود؛ بنابراین قدرت کوروت جدید بسیار بیشتر از عدد اعلامی شورولت بوده است.

موتور ترند برای اطمینان از یافته‌های خود این تست را با خودروی دیگری هم انجام داده و نتایج کاملاً نزدیک به هم بوده‌اند. آن‌ها همچنین چندین تست با دنده‌های مختلف را انجام داده و قدرت 558 اسب بخاری پیشرانه کاملاً مستند شده است. مهندسان جنرال موتورز به برخی چیزها که از قبل می‌دانستیم اشاره کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قدرت بیشتر پیشرانه‌ی خنک اشاره کرد (هرچند پس از انجام 6 تست پیشرانه اصلاً خنک نخواهد بود). همچنین آن‌ها گفته‌اند گیربکس دوکلاچه اتلاف قدرت کمتری دارد.

ما پیش از این هم تست‌های داینوی دیگری را دیده‌ایم اما این موارد هم نمی‌توانند تفاوت قابل‌توجه وجود داشته درباره کوروت جدید را توضیح دهند. خودروسازان گاهی اوقات اعداد درستی را اعلام نمی‌کنند و می‌خواهند اعتبار خودروی خود را بالا ببرند و شاید درباره کوروت هم همین اتفاق افتاده باشد. احتمال دیگر هم قوی‌تر بودن کوروت جدید نسبت به باورهای پیشین می‌باشد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.