موتور V8 هیبریدی 900 اسبی، قوای محرکهٔ احتمالی کوروت C8 ZR1
شورلت کوروت C8 مطمئناً یکی از جنجالیترین خودروهای امسال بوده است و از زمان معرفی تاکنون خبرها و حواشی بسیار زیادی در مورد آن منتشر شده است که تقریباً همهٔ آنها در پدال پوشش دادهایم. حال نیز موتورترند به نقل از منبعی میگوید نسل جدید ZR1 که پرچمدار مورد انتظار کوروت C8 است، به پیشرانهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی با خروجی چشمگیری مجهز خواهد بود. این اولین بار است که خبرهای مشخصی در مورد نسخهٔ هیبریدی C8 منتشر شده و منبع آن تأیید کرده است که این نسخه خیلی زود به بازار میآید.
ZR1 جدید از همان پیشرانهٔ Z06 جدید استفاده خواهد کرد که گفته میشود یک نمونهٔ V8 دو میلسوپاپ با میللنگ خطی و سیستم پرخوران توئین توربو خواهد بود یعنی مشابه موتوری که هماکنون در سینهٔ کوروت C8.R مسابقهای قرار گرفته است. سیستم هیبریدی این قوای محرکه نیز کاملاً عملکرد محور خواهد بود. در این سیستم یک موتور الکتریکی بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار میگیرد تا خروجی قوای محرکه به عدد قابلتوجه 900 اسب بخار افزایش پیدا کند؛ اما این همهچیز نیست زیرا ظاهراً کوروت C8 از فضای خالی در صندوق بار جلویی خود برخوردار است که برای نصب دو موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است.
گفته میشود این موتورها پرفورمنس خودرو را افزایش داده و برای کمک به محور عقب از کنترل بُرداری گشتاور و همینطور دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی استفاده خواهند کرد. این یعنی اساساً کوروت C8 ZR1 خودرویی چهارچرخ محرک خواهد بود. از سوی دیگر، منبع موتورترند میگوید شایعهٔ استفاده از پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 بلکوینگ کادیلاک در نسخههای آیندهٔ کوروت C8 نادرست است زیرا جنرال موتورز منابع لازم را برای توسعهٔ دو پیشرانهٔ V8 جدید بهطور همزمان در اختیار کادیلاک و شورلت قرار داده است.