سوپراسپرتهای مردمی، ملاقات کوروت C8 با نسل اول آکورا NSX
شورلت کوروت C8 یک سوپراسپرت موتور وسط برای عموم مردم است اما نزدیک به 30 سال پیش، این نقش را تا حدودی آکورا NSX بازی میکرد. هرچند بین این دو خودرو اختلاف سن سه دههای وجود دارد اما حالا یک آکورا NSX مدل 1991 در کنار یک کوروت C8 مدل 2020 قرار گرفته است. هرچند هردوی این سوپراسپرتها در ترکیب موتور وسط باهم اشتراک دارند اما تفاوتها میان آنها بسیار زیاد است که شاید مهمترین آن، خود پیشرانه باشد.
در سینهٔ کوروت یک موتور 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که 495 اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه در NSX از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 با 270 اسب بخار قدرت استفاده میکند. تفاوت کلیدی دیگر میان این دو خودرو در انتقال قدرت است یعنی جایی که سوپراسپرت ژاپنی با دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشد اما در کوروت انتقال قدرت فقط توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت میگیرد.
با توجه به اینکه خودروها همواره بزرگ و بزرگتر میشوند، تعجبی ندارد که NSX به میزان قابلتوجهی کوچکتر از C8 باشد بهگونهای که 226 میلیمتر کوتاهتر، 122 میلیمتر باریکتر و 63 میلیمتر کمارتفاعتر از همتای آمریکایی خود است. فاصلهٔ محوری NSX هم 193 میلیمتر کمتر است؛ بنابراین طبیعی است که سوپراسپرت سالخوردهٔ ژاپنی، با 1365 کیلوگرم وزن، 161 کیلوگرم از کوروت 1526 کیلوگرمی سبکتر باشد.
هرچند طراحی دو سوپراسپرت بسیار باهم تفاوت دارد اما NSX از یک مزیت قابلتوجه نسبت به کوروت برخوردار است و آن اینکه چون بال عقب خودرو بهصورت یکپارچه با لبهٔ درب صندوق بار آن طراحی شده، مزاحمتی برای بارگیری یا تخلیهٔ صندوق ایجاد نمیکند.
درمجموع هرچند ممکن است این دو خودرو تشابهات چندانی باهم نداشته باشند اما جنرال موتورز یکی از طرفداران بزرگ نسل اول NSX بوده است. به گفتهٔ رئیس کنونی جنرال موتورز «مارک رئوس»، هنگامیکه اولین نمونههای NSX به ایالاتمتحده رسیدند، جنرال موتورز یک دستگاه از آنرا خریداری کرد. رئوس میگوید این ماشین ما را شگفتزده کرد و شرکت از آن چیزهای زیادی آموخت که از برخی از این آموختهها در کوروت C5 استفاده کرد.