بازگشت شورلت سیلورادو به رتبهٔ دوم در آمار فروش سهماههٔ اول 2020
سهماههٔ نخست سال 2020 برای همهٔ مردم دنیا ازجمله خودروسازان دورهٔ بسیار عجیبی بود زیرا شیوع ویروس کرونا بسیار از مردم را مجبور به ماندن در خانه کرد. این یعنی مردم نتوانستند به نمایندگیهای فروش خودرو بروند که این موضوع کاهش شدید فروش خودرو در کشورهای مختلف دنیا را به همراه داشته است. بااینحال در این شرایط نگرانکننده، در بخش بشدت رقابتی پیکاپهای فول سایز بازار ایالاتمتحده، هر سه خودروساز بزرگ آمریکا دلیلی برای خوشحال بودن دارند.
در طول سهماههٔ نخست سال جاری، فروش خانوادهٔ قابلاحترام فورد سری F با کاهشی 13.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 186,562 دستگاه رسیده است. بااینحال این رقم هنوز بهاندازهٔ کافی زیاد هست که همچنان فورد عنوان فروش بیشترین پیکاپ با یک برند را در اختیار داشته باشد؛ اما بااینحال از لحاظ فروش کلی پیکاپهای فول سایز، جنرال موتورز میتواند بسیار خوشحال باشد زیرا مجموع فروش شورلت سیلورادو و جیامسی سییرا طی سه ماه اول امسال به 196,707 دستگاه رسیده که بیشتر از فروش فورد سری F است.
از این میزان، سهم سیلورادو 143,698 دستگاه و سییرا 53,009 دستگاه بوده و بدین ترتیب شورلت سیلورادو با پشت سر گذاشتن دوج رم بار دیگر به جایگاه دومین پیکاپ پرفروش آمریکا رسیده است زیرا فروش خانوادهٔ پیکاپهای رم در این مدت 128,805 دستگاه بوده است. هرچند این رقم افزایشی 7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد اما بااینحال رم دوباره مغلوب سیلورادو شده و به رتبهٔ سوم نزول کرده است. درهرحال افزایش فروش پیکاپهای جنرال موتورز و دوج در این دورهٔ سیاه که اکثر خودروها با کاهش فروش دورقمی مواجه شدهاند بسیار قابلتوجه است.
اما پرسش اصلی خودروسازان و بهطورکلی اقتصاد جهانی، اتفاقی است که در سهماههٔ دوم امسال روی خواهد داد. اثرات شیوع ویروس کرونا در ایالاتمتحده تا ماه مارس اصلاً جدی نبود اما اوضاع هماکنون بسیار بحرانی است و ممکن است بسیاری از کارخانهها و نمایندگیهای فروش تا ماه می یا حتی بعدتر باز نشوند. به همین دلیل، تحلیلگران وضعیت کنونی را بیسابقه دانستهاند. در این شرایط، تراکها به دلیل حاشیهٔ سود بالا، برای آیندهٔ صنعت خودروسازی آمریکا بسیار مهم هستند.