معرفی شورلت بولت و بولت EUV جدید با بُرد 420 کیلومتر و قیمت کمتر

سه‌شنبه 28 بهمن 1399 - 04:12
مطالعه 12 دقیقه
Chevrolet-Bolt_EUV-2022-6
حملهٔ الکتریکی جنرال موتورز به‌سرعت در حال پیشروی است زیرا این شرکت پس از کادیلاک لیریک و هامر EV حالا شورلت بولت و بولت EUV جدید مدل 2022 را...
تبلیغات

حملهٔ الکتریکی جنرال موتورز به‌سرعت در حال پیشروی است زیرا این شرکت پس از کادیلاک لیریک و هامر EV حالا شورلت بولت و بولت EUV جدید مدل 2022 را معرفی کرده است. این خودروها با طراحی جسورانه، قیمت مقرون‌به‌صرفه و بُرد حداقل 400 کیلومتر، بخشی از برنامهٔ جنرال موتورز برای عرضهٔ 25 خودروی الکتریکی جدید تا سال 2025 هستند. این بولت‌ها هرچند به‌اندازهٔ لیریک یا هامر EV چشمگیر و پرزرق‌وبرق نیستند اما نقش مهمی در برنامهٔ آیندهٔ بدون آلایندگی جنرال موتورز دارند.

بولت از زمان معرفی در سال 2017 نسبتاً موفق بوده زیرا بیش از 100 هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. از این مهم‌تر، 75 درصد از خریداران بولت برای اولین بار مشتری جنرال موتورز بوده‌اند. به همین دلیل، شورلت به دنبال ادامهٔ این موفقیت است و به همین دلیل این هاچ‌بک الکتریکی را فیس‌لیفت کرده است. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ بولت با چراغ‌های جدید دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریکی در بالا، کاپوت متمایز و حذف جلوپنجرهٔ تزئینی، کاملاً بازطراحی شده است. تغییرات ظاهری خودرو با سپر جدید و شبرنگ‌های باریک‌تر، درب صندوق جدید و چراغ‌های شیک‌تر، تا عقب بولت ادامه پیدا کرده است.

شورلت هنگامی‌که روی فیس‌لیفت بولت کار می‌کرد با خریداران این خودرو صحبت کرده تا از نظرات آن‌ها باخبر شود. در این نظرسنجی‌ها مشخص شد درحالی‌که بسیاری از این خودرو راضی بوده‌اند اما به داخل آن علاقهٔ چندانی نداشته‌اند. به همین دلیل، برای رفع ایرادات، بولت مدل 2022 به غربیلک فرمان جدید، داشبورد سنتی‌تر و دکمه‌های باکیفیت‌تر مجهز شده است. برای این خودرو همچنین یک کنسول مرکزی شناور با شیفتر دکمه‌ای جدید هم در نظر گرفته شده است. در فیس‌لیفت بولت، مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی و در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر 10.2 اینچی بروز شدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قرار گرفته است که حالا از اپل کارپلی بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، صندلی‌ها نیز با الگوی مثلثی و دوخت متضاد، از نو طراحی شده‌اند.

شورلت اما علاوه بر فیس‌لیفت بولت، نسخهٔ کراس‌اوور این خودرو را هم با نام بولت EUV معرفی کرده که مدلی کاملاً جدید است. هرچند این خودرو نام مشابهی با بولت هاچ‌بک دارد اما هیچ‌کدام از پانل‌های بدنهٔ آن‌ها باهم مشترک نیست. ازجملهٔ تفاوت‌های ظاهری بولت EUV با نسخهٔ هاچ‌بک می‌توان به نمای جلویی چشمگیرتر، اتاق منحصربه‌فرد، ریل‌های روی سقف و نمای منحصربه‌فرد عقب با چراغ‌های متمایز اشاره کرد. از این مهم‌تر، کراس‌اوور الکتریکی شورلت 160 میلی‌متر کشیده‌تر از نسخهٔ هاچ‌بک بوده و فاصلهٔ محوری آن‌هم 74 میلی‌متر بیشتر است که این ویژگی، کابین جادارتر با 993 میلی‌متر فضای پای عقب را ایجاد کرده است. بااین‌حال، حداکثر ظرفیت صندوق بار هردو نسخه تقریباً برابر و حدود 1600 لیتر است.

برخلاف بیرون، بولت EUV در داخل تا حد زیادی با برادر هاچ‌بک خود اشتراک دارد اما بااین‌وجود، نسخهٔ کراس‌اوور مجهزتر خواهد بود زیرا خریداران آن به‌صورت استاندارد از شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند سود می‌برند و می‌توانند آپشن‌های سطح بالایی مثل گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و سانروف پانورامیک را هم برای آن سفارش دهند. علاوه بر این، بولت EUV اولین محصول شورلت و همین‌طور اولین محصول الکتریکی جنرال موتورز با سیستم نیمه خودران سوپر کروز محسوب می‌شود. این سیستم امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست در بیش از 320 هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا را فراهم می‌کند.

در همین حال، هردو نسخهٔ بولت به‌صورت استاندارد به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیادهٔ جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط مجهز هستند و امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی، هشدار عبور و مرور عقب و سیستم دید اطراف HD هم برای آن‌ها وجود دارد.

هردو نسخهٔ بولت به یک پکیج باطری لیتیوم یونی 65 کیلووات ساعتی مجهز هستند که یک موتور الکتریکی با 201 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را تغذیه می‌کند. این یعنی بولت‌ها هردو محرک جلو هستند که این می‌تواند جذابیت نسخهٔ EUV را کاهش دهد. در عوض اما بولت بُرد قابل‌توجهی دارد زیرا با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا حدود 420 کیلومتر را طی کند. انتظار می‌رود بُرد بولت EUV به خاطر ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتر، چیزی در حدود 400 کیلومتر باشد. هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع 11 کیلوواتی هم برخوردار هستند که نیم ساعت شارژ با این شارژرها، 160 کیلومتر به برد بولت و 153 کیلومتر به برد بولت EUV اضافه می‌کند.

البته مطمئناً بیشتر شارژ این خودروها در خانه انجام می‌گیرد که در این صورت با برق 240 ولت، پُر شدن باطری‌ها به حدود 7 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. با برق 120 ولت نیز هر یک ساعت شارژ تنها 6.5 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند. بولت EUV به‌صورت استاندارد به شارژر دوسطحی مجهز است که خریداران را قادر می‌سازد تا به‌راحتی دوشاخهٔ شارژر را برای برق 120 ولت یا 240 ولت تعویض کنند. این شارژ برای بولت هاچ‌بک سفارشی خواهد بود. نکتهٔ جالب اینکه شورلت هزینهٔ نصب شارژر سطح دو (240 ولت) در محل سکونت خریداران هردو نسخهٔ بولت را پرداخت می‌کند.

بولت و بولت EUV از تابستان آینده به بازار عرضه خواهند شد. قیمت نسخهٔ هاچ‌بک این ماشین از 32 هزار دلار آغاز می‌شود که 5500 دلار از نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ارزان‌تر است. به گفتهٔ مقامات شورلت، این کاهش قیمت در حالی صورت گرفته که بولت مدل 2022 از نسخهٔ قبلی مجهزتر شده است. قیمت بولت EUV نیز از 34 هزار دلار شروع می‌شود که این یعنی کسانی که خواهان خودروی جادارتری از بولت هاچ‌بک هستند می‌توانند با کمی پرداخت بیشتر، نسخهٔ کراس‌اوور را خریداری کنند. شورلت همچنین یک نسخهٔ لانچ ادیشن را هم برای بولت EUV ارائه کرده که به نشان‌های ویژه، رینگ‌های منحصربه‌فرد، سانروف پانوراما، درگاه شارژ چراغ‌دار و سیستم سوپر کروز مجهز است و قیمت آن از 43,495 دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.