نبرد دایناسور و سفرهماهی! درگ کوروت C8 و رم TRX
هرچند در دوران کنونی خودروهای الکتریکی در حال سلطه بر صنعت خودروسازی هستند اما هنوز هم خودروهای بنزینی بسیار قدرتمندی در بازار حضور دارند زیرا امروزه خودروسازان بیش از هر زمان دیگری در محصولات خود قدرت تولید میکنند و قویترین خودروهای پرفورمنس تاریخ را روانهٔ بازار میکنند. این رویه تا جایی پیش رفته که هماکنون در بازار حتی یک پیکاپ 700 اسب بخاری هم داریم. منظور ما رم TRX است که برای نبرد با فورد رپتور به بازار آمده اما این دایناسور خشمگین در برابر نمادی مثل کوروت C8 چگونه عمل میکند؟ هنسی میخواهد به این سؤال پاسخ دهد و به همین دلیل یک TRX را در پیست آزمایشی خود در برابر یک سفرهماهی موتور وسط قرار داده است.
TRX حاضر در این ویدئو کاملاً نو بوده و تازه تحویل گرفته شده است. زیر کاپوت این هیولا همان نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ مشهور هلکت قرار گرفته که در اینجا 702 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سوپر پیکاپ رم ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد. هرچند کوروت بسیار ضعیفتر از TRX است اما از سوی دیگر بسیار کوچکتر و سبکتر هم هست. در سینهٔ این سوپراسپرت پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز قرار گرفته که 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در مسابقهٔ اول، TRX به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود شروع بهتری دارد و در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه کوروت تا حدود سرعت 90 کیلومتر بر ساعت خود را به رقیب میرساند و درنهایت با پشت سر گذاشتن آن پیروز میشود. در مسابقهٔ دوم هم همین نتیجه تکرار میشود و TRX پس از شروع بهتر، نهایتاً مغلوب کوروت میشود. البته قطعاً این ویدئو نمیتواند نشاندهندهٔ برتری یکی از این خودروها نسبت به دیگری باشد زیرا دو خودرو هیچ سنخیتی باهم ندارند اما بااینحال، تماشای اینکه یک پیکاپ غولپیکر آفرودی میتواند با یک سوپراسپرت موتور وسط رقابت کند بسیار هیجانانگیز است.