نبرد سنگینوزنها! درگ پیکاپهای هِوی دیوتی شورلت، رم و فورد
پیکاپهای هِوی دیوتی یا همان وظیفه سنگین همانطور که از نامشان مشخص است، برای مسابقه ساخته نشدهاند. این غولها برای انجام کارهای سنگین و حمل یا بکسل محمولهها طراحی و ساخته شدهاند ولی بااینوجود، این بدان معنا نیست که این پیکاپها تحت شرایط خاصی خودروهای سریعی نیستند و تماشای مسابقهٔ آنها سرگرمکننده نخواهد بود زیرا وقتی نیروگاههای دیزلی بزرگی زیر کاپوت آنها قرار گرفته، قطعاً مسابقهٔ درگ بین آنها میتوان هیجانانگیز باشد.
در ابتدا بهتر است ببینیم چه چیزی زیر کاپوت این سه پیکاپ غولپیکر پنهان شده است. رم به پیشرانهٔ 6.75 لیتری شش سیلندر دیزلی کامینز مجهز است که در این نسخه 375 اسب بخار قدرت و 1152 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، سیلورادو از نیروگاه 6.6 لیتری V8 توئین توربوی دیزلی دورامکس با 445 اسب بخار قدرت و 1234 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. شورلت اما کمی سنگینتر از رم است و بنابراین حداقل روی کاغذ، باید شاهد رقابت کاملاً نزدیکی باشیم.
در اولین درگ این ویدئو، شورلت و رم به مصاف هم میروند که رقابت آنها واقعاً نزدیک است و برنده با اختلافی جزئی از خط پایان عبور میکند. حال در این زمان، پیکاپ سنگین فورد در نسخهٔ تِرمور و با پیشرانهٔ بنزینی به این مهمانی اضافی میشود. F250 کمی سبکتر از رقبا است و در سینهٔ خود یک نیروگاه 7.3 لیتری V8 با 430 اسب بخار قدرت و 644 نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. در اینجا هم مثل شورلت، انتقال نیرو از طریق گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر میکنید فورد F250 میتواند برندهٔ راند قبلی یعنی سیلورادو 2500HD را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
تماشا در یوتیوب: