نگاه دقیق‌تری به نسخهٔ آفرودی شورلت سیلورادو ZR2، رقیب جدید رپتور

یک‌شنبه 21 شهریور 1400 - 14:30
مطالعه 6 دقیقه
Chevrolet-Silverado-ZR2-1
این روزها پیکاپ‌های آفرودی بسیار محبوب شده‌اند تا جایی که 30 درصد از کل فروش سیلورادو به نسخهٔ آفرودی تریل باس اختصاص دارد. به همین دلیل، شورلت...
تبلیغات

این روزها پیکاپ‌های آفرودی بسیار محبوب شده‌اند تا جایی که 30 درصد از کل فروش سیلورادو به نسخهٔ آفرودی تریل باس اختصاص دارد. به همین دلیل، شورلت هم‌زمان با فیس‌لیفت سیلورادو، نسخهٔ آفرودی جدید و توانمندتر ZR2 را به خانوادهٔ این پیکاپ اضافه کرده تا هم خریداران بیشتری را جذب کند و هم برای فورد رپتور رقیبی داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های ظاهری اصلی سیلورادو ZR2 جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد با لوگوی توخالی شورلت و چراغ‌های LED کوچک است. کمی پایین‌تر هم یک سپر فولادی منحصربه‌فرد نصب شده که زاویهٔ حملهٔ پیکاپ را به 31.8 درجه بهبود داده است. برای جلوگیری از ورود خسارت در هنگام آفرود، گوشه‌های این سپر به‌آسانی قابل جدا کردن هستند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری سیلورادو ZR2 هم می‌توان به قلاب‌های بکسل قرمزرنگ، صفحات محافظ منحصربه‌فرد، تریم مشکی‌رنگ روی کاپوت، نشان‌های قرمزرنگ ZR2 و رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 33 اینچی آفرود اشاره کرد. در عقب نیز سر اگزوزها قبل از سپر پایان یافته‌اند تا از ورود هرگونه آسیب به آن‌ها در هنگام آفرود جلوگیری شود.

در داخل خودرو نیز خریداران از تودوزی مشکی و خاکستری سنگی به همراه ‌تریم نقره‌ای تیره بهره‌مند خواهند بود. علاوه بر این، سیلورادو ZR2 به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و همین‌طور نمایشگر 13.4 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.

این پیکاپ در بخش فنی هم ارتقاءهایی را تجربه کرده تا کاملاً برای مسیرهای خشن آماده باشد. مهم‌ترین ویژگی در این بخش سیستم تعلیق منحصربه‌فرد با فنرهای اختصاصی، ارتفاع بیشتر از زمین و دامپرهای 40 میلی‌متر DSSV است. این دامپرها برای اولین بار است که برای سیلورادو ارائه می‌شوند. دیگر ارتقاءهای فنی ZR2 نیز شامل کالیبراسیون خاص شاسی برای آفرود و قفل‌های دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب می‌شود. این مدل همچنین 284 میلی‌متر از زمین فاصله داشته و به حالتی بنام تراین مجهز شده که امکان رانندگی با یک پدال روی صخره‌ها را فراهم می‌کند.

در زیر کاپوت ZR2 اما نباید انتظار خبر هیجان‌انگیزی را داشته باشیم زیرا این نسخه با قوی‌ترین پیشرانهٔ سیلورادوی معمولی یعنی همان 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی آشنا ارائه می‌شود که 420 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین پیکاپ آفرودی شورلت کمی از فورد رپتور با 450 اسب بخار قدرت و تا حد زیادی از رم TRX با 702 اسب بخار ضعیف‌تر است.

هنگامی‌که در مورد دلیل قدرت پایین ZR2 از مقامات شورلت پرسیده شد، در پاسخ گفته‌اند که سیلورادو ZR2 در کلاس خاص خودش قرار دارد و پرفورمنس آفرود فقط به مقدار عظیمی اسب بخار نیست بلکه در این حوزه چگونگی کارکرد قطعات و ویژگی‌های پیکاپ باهم بیشتر اهمیت دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد ZR2 قصد دارد به‌طور مستقیم پسران خشن فورد و دوج را به چالش بکشد. البته ممکن است قدرت کمتر سیلورادو ZR2 برخی طرفداران را ناامید کند اما احتمالاً این پیکاپ آفرودی جدید ارزان‌تر از رپتور و TRX خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.