شورولت سیلورادو EV در مقایسه با رقبا؛ تسلا سایبرتراک، ریوین، هامر و فورد لایتنینگ

جمعه 17 دی 1400 - 18:30
مطالعه 6 دقیقه
chevrolet_silverado_45_031c01aa0e63098d
ظرفیت تولید وانت پیکاپ برقی شورولت با قیمت 105 هزار دلار، در 12 دقیقه پیش‌فروش شده است. این شرایط، استقبال بسیار خوب از سیلورادو EV را نشان...
تبلیغات

ظرفیت تولید وانت پیکاپ برقی شورولت با قیمت 105 هزار دلار، در 12 دقیقه پیش‌فروش شده است. این شرایط، استقبال بسیار خوب از سیلورادو EV را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که حدود یک سال تا تولید انبوه فاصله دارد. به همین دلیل، مقایسه‌ی سیلورادو EV با دیگر وانت‌های برقی بازار امریکا مثل تسلا سایبرتراک، ریوین R1T، هامر EV و فورد لایتنینگ اهمیت دارد.

سیلورادو EV با توان پیمایش ۶۴۵ کیلومتر تولید می‌شود.  مدل RST به عنوان نسخه‌ی فول آپشن، دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۶۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۶۳ نیوتن‌متر خواهد داشت. سیلورادو EV در کلاس وانت‌های پهن‌پیکر عرضه خواهد شد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه ارائه خواهد کرد. این محصول با سیستم شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی، در زمان ۱۰ دقیقه انرژی لازم برای ۱۶۰ کیلومتر رانندگی خواهد داشت. سیلورادو EV می‌تواند تریلر ۴/۵ تنی را یدک بکشد یا ۶۰۰ کیلوگرم بار در عقب، حمل کند.

مدل پایه از سیلورادو EV با قدرت ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور ۸۳۴ نیوتن‌متر، تولید می‌شود و نسخه‌ی WT نام خواهد داشت. این پیکاپ از نظر توان پیمایش، تفاوتی با مدل RST ندارد؛ اما طبیعتا از نظر توانایی حمل بار، ضعیف‌تر است. مدل RST سیلورادو EV امکانات جالبی مثل فرمان‌پذیری چرخ عقب و سوپر کروز نیز خواهد داشت.

سیلورادو EV حدود یک  سال با عرضه‌ی عمومی فاصله دارد. ابتدا مدل RST با آستانه قیمت ۱۰۵ هزار دلار تولید خواهد شد. احتمالا از اوایل سال ۲۰۲۴، مدل WT از سیلورادو EV با قیمت ۴0 هزار دلار عرضه می‌شود.

کپی لینک

بررسی قیمت شورولت سیلورادو EV در برابر رقبا

زمانی‌که مدل پایه از وانت برقی شورولت تولید شود، هم‌قیمت فورد لایتنینگ و ارزان‌تر از ریوین R1T خواهد بود. البته تسلا سایبرتراک هم قرار است با آستانه قیمت 40 هزار دلار عرضه شود؛ اما هامر EV در کلاس قیمتی 80 تا 100 هزار دلار، فروخته خواهد شد.

اگر سایبرتراک در سال 2024 تولید انبوه شود، رقیب مهمی برای شورولت سیلورادو EV خواهد بود و در غیر این صورت، فورد و شورولت تنها تولید کنندگان وانت الکتریکی با آستانه قیمت 40 هزار دلار باقی خواهند ماند.

کپی لینک

توان پیمایش سیلورادو EV در برابر رقبا

ظرفیت باتری شورولت سیلورادو رسما اعلام نشده است اما این خودرو احتمالا دارای باتری 200 کیلووات ساعت از نوع آلتیوم مشابه هامر EV خواهد بود. البته چنین تجهیزاتی مناسب نسخه‌ی فول آپشن سیلورادو با قیمت 105 هزار دلار است و نمی‌توان اطمینان داشت برای مدل پایه نیز ارائه شوند؛ هرچند که شورولت اعلام کرده است تمامی نسخه‌های سیلورادو EV توان پیمایش مشابه در حدود 645 کیلومتر خواهند داشت.

نسخه‌ی پایه از فورد لایتنینگ همراه باتری 98 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 370 کیلومتر دارد. این وانت با ظرفیت باتری 145 کیلووات ساعت و توان پیمایش 480 کیلومتر هم در آینده تولید خواهد شد.

ریوین R1T هم‌اکنون با ظرفیت باتری 135 کیلووات ساعت و توان پیمایش 500 کیلومتر تولید می‌شود.

تسلا سایبرتراک قرار است باتری250 کیلووات ساعت داشته باشد و 800 کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی کند.

برای هامر EV باتری 200 کیلووات ساعتی ارائه خواهد شد؛ اما این مدل سنگین‌تر از سیلورادو EV است و احتمالا توان پیمایش  530 کیلومتر خواهد داشت.

از مجموع اطلاعات موجود می‌توان نتیجه گرفت، تا زمانی که تسلا سایبرتراک تولید نشود؛ شورولت سیلورادو EV بهترین وانت برقی جهان از نظر شعاع حرکتی با یک شارژ است.

کپی لینک

زمان شارژ سیلورادو EV در برابر رقبا

مدل 105 هزار دلاری از سیلورادو EV، سریع‌ترین سیستم شارژ را در مقایسه با دیگر وانت‌های الکتریکی دنیا دارد.

هامر و سیلورادو EV پیکاپ‌های الکتریکی جنرال موتورز با سیستم شارژ 350 کیلووات هستند. این خودروها می‌توانند پس از 10 دقیقه اتصال با دستگاه شارژ سریع DC، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت 160 کیلومتر ذخیره کنند.

ریوین R1T هم‌ از نظر سرعت شارژ DC، شرایط خوبی دارد. این مدل، با سیستم 210 کیلووات ساعت هماهنگ است و پس از 20 دقیقه شارژ، توان پیمایش 225 کیلومتر خواهد داشت.

فورد لایتنینگ در رتبه‌ی پایین‌تر از نظر سرعت شارژ قرار می‌گیرد. این مدل، با شارژر 150 کیلووات ساعتی کار می‌کند و حدود 40 دقیقه زمان لازم دارد تا 80 درصد ظرفیت خود را تکمیل کند. با این شرایط، 10 دقیقه اتصال لایتنینگ به سیستم فست شارژ فورد، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود 75 تا 100 کیلومتر را تامین می‌کند.

تسلا سایبرتراک با چهار موتور برقی، قابل اتصال به شارژر 250 کیلوواتی خواهد بود. این خودرو باتری 250 کیلووات ساعتی و توان پیمایش 800 کیلومتر دارد، پس می‌توان مطمئن بود با 10 تا 20 دقیقه اتصال به شارژر DC، مسافت بیشتری نسبت به فورد لایتنینگ و ریوین R1T طی کند؛ اما ظاهرا در مقایسه با سیلورادو EV جایگاه پایین‌تری دارد؛ چراکه دارای موتورهای قدرتمندتر و پرمصرف‌تر است.

روی کاغذ، وانت شورولت سیلورادو EV بهترین وانت دنیا از نظر قابلیت کار با شارژرهای DC و صرفه‌جویی در زمان لازم برای ذخیر‌ه‌ی انرژی است.

کپی لینک

قدرت و سرعت گیری سیلورادو EV در برابر رقبا

وانت‌های الکتریکی شورولت و فورد، از نظر توانایی فنی و شتاب اولیه، کاملا زیر سایه‌ی ریوین R1T هستند.

اگر تسلا سایبرتراک با مجموع قدرت 800 اسب بخار تولید شود، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 2/9 ثانیه خواهد شد. این مدل، احتمالا نسخه‌ی چهارموتوره با قدرت بیشتر و شتاب بهتر نیز خواهد داشت. هامر EV هم قرار است با مجموع قدرت 1000 اسب بخار تولید شود و در زمان 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

هم‌اکنون ریوین R1T با قدرت 835 اسب بخار در بازار امریکا عرضه شده است. این پیکاپ تازه‌وارد، تنها 3/5 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

فورد لایتنینگ فعلا با دو مدل با قدرت‌های 426 و 563 اسب بخار تولید می‌شود.  مدل قوی‌تر، 4/5 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

سیلورادو EV هم، دو مدل با قدرت‌های 510 و 645 اسب بخار دارد. بنابر اعلام شرکت سازنده، نسخه‌ی قوی‌تر از سیلورادو EV می‌تواند 4/5 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

از اطلاعات فوق می‌توان نتیجه گرفت وانت الکتریکی شورولت، شتاب‌گیری متناسب با رقبا ندارد و خصوصا در مقابل ریوین R1T، ضعیف‌تر است.

کپی لینک

توانایی حمل بار و یدک‌کش سیلورادو EV در برابر رقبا

یکی از مهم‌ترین عوامل فنی برای خریدار یک وانت در امریکا، قابلیت بارکشی است. این موضوع علاوه‌بر توانایی حمل بار روی قسمت پشت کابین، برای کشیدن تریلر هم اهمیت دارد.

عجیب نیست که قدرتمندترین وانت برقی موجود در بازار امریکا، بهترین نمونه برای بارکشی هم باشد. ریوین R1T، می‌تواند تریلر 5 تنی را یدک بکشد یا 800 کیلوگرم بار در پشت داشته باشد.

از نظر حمل بار، تفاوت چندانی بین فورد لایتنینگ و شورولت سیلورادو EV وجود ندارد. هر دوی این وانت‌ها می‌توانند تریلر 4/5 تنی بکشند؛ اما لایتنینگ قابلیت حمل 907 کیلومتر روی قسمت بار دارد؛ درحالی‌که سیلورادو EV فقط توانایی حمل 590 کیلوگرم خواهد داشت. فورد قول داده است در سال آینده، نسخه‌ای از لایتنینگ با امکان کشیدن تریلر 9 تنی عرضه کند.

هامر EV هنوز به تولید انبوه نرسیده اما از نظر بارکشی، ضعیف‌تر از سیلورادو EV است. این مدل، می‌تواند تریلری به وزن 3/4 تن را یدک بکشد و 590 کیلوگرم بار در پشت حمل کند.

مدیران تسلا قول داده‌اند با تولید سایبرتراک، محصولی بهتر از دیگر وانت‌های برقی دنیا برای بارکشی عرضه‌ کنند. این مدل قرار است بتواند تریلری با وزن 6/3 تن یدک بکشد و 1600 کیلوگرم روی قسمت بار، حمل کند.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.