سبقت فروش کوروت از کامارو در سال 2021 برای اولین بار
سال 2021 را میتوان یکی از عجیبترین سالها از لحاظ آمار فروش خودروها و خودروسازان مختلف دانست زیرا چالشهایی که در طول این سال برای صنعت خودروسازی جهانی به وجود آمد، تغییرات بزرگی را در آمار فروش ایجاد کرد. بهعنوانمثال، برای اولین بار پس از 90 سال، جنرال موتورز عنوان پرفروشترین خودروساز دنیا را از دست داد و در فروش ماسل کارها هم برای اولین بار دوج چلنجر تاج پادشاهی را از فورد موستانگ گرفت. یکی دیگر از عجایبی که در آمار فروش سال گذشته رخ داده است، پیشی گرفتن کوروت از کامارو است.
در طول سالها و دههها، کوروت به دلیل قیمت بالاتر، فروش کمتری از کامارو داشته است اما در سال 2021 برای اولین بار فروش این سوپرکار افسانهای از برادر عضلانی خود بیشتر شده است. در این سال که نسل جدید کوروت بهطور کامل در بازار حضور داشته است، فروش این خودرو با افزایش چشمگیر 52.8 درصدی از 21,627 دستگاه به 33,042 دستگاه رسیده است. این فروش فوقالعاده که از سال 2015 تاکنون بیسابقه بوده است در حالی حاصل شده که در طول سال 2021 خط تولید کوروت C8 به دلیل کمبود قطعات چندین بار متوقف شد و کوروت در نمایندگیهای فروش بهآسانی برای خرید پیدا نمیشد.
از سوی دیگر، فروش کامارو که به نظر میرسد جنرال موتورز از آن قطع امید کرده است، در سال 2021 با کاهش 26 درصدی به تنها 21,893 دستگاه رسیده و برای اولین بار از کوروت کمتر فروخته است. البته در سال 2002 که سال آخر تولید نسل چهارم کامارو بود، فروش این خودرو به 28,404 دستگاه رسید درحالیکه کوروت در آن سال 32,555 دستگاه فروخت اما ازآنجاییکه در آگوست 2002 تولید نسل چهارم کامارو پایان یافت، طبیعی بود که فروش آن در طول این سال کاهش داشته باشد؛ بنابراین، در سالهای عادی هیچگاه فروش کوروت از کامارو بیشتر نشده بود.
با توجه به شرایط و شایعات، بهاحتمالزیاد کامارو سالهای پایانی عمر خود را سپری میکند و بهزودی این ماسل کار افسانهای بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار خواهد رفت هرچند که شایعاتی به ساخت یک سدان الکتریکی جدید با نام کامارو اشاره کردهاند. از سوی دیگر اما آیندهٔ کوروت C8 بسیار روشن است زیرا بهتازگی نسخهٔ Z06 این خودرو معرفی شده و در آینده هم شاهد عرضهٔ نسخههای دیگری مثل E-Ray هیبریدی، ZR1 و زورا خواهیم بود.