درگ هیجانانگیز کوروت C8 با 911 کاررا و آئودی R8 محرک عقب
شورلت کوروت C8 چند وقتی است در بازار اروپا عرضه شده و در این قاره هم نظرات را به خود جلب کرده است. البته کوروت در اروپا مقداری از مزیتهای خود را از دست داده است زیرا از یک سو به دلیل قوانین آلایندگی سختگیرانهتر قارهٔ سبز که استفاده از فیلتر ذرات را اجباری میکند، خروجی پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی آن با کمی کاهش از 495 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور به 482 اسب بخار و 613 نیوتن متر رسیده است. از سوی دیگر، قیمت کوروت هم در اروپا به دلیل تعرفههای مختلف بسیار گرانتر از آمریکا بوده و از حدود 77 هزار پوند آغاز میشود.
بااینحال، کوروت استینگری در اروپا هنوز هم از رقبایی مثل پورشه 911 کاررا پایه قویتر و ارزانتر است. این کوپهٔ اسپرت آلمانی با تنها 385 اسب بخار قدرت و 450 نئون متر گشتاور که توسط یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود، حداقل 87 هزار پوند قیمت دارد. در همین حال، اگر خواهان سوپراسپرتی کمی قویتر از کوروت در اروپا باشید باید نزدیک به دو برابر قیمت استینگری هزینه کنید. بهعنوانمثال، قیمت آئودی R8 پایه محرک عقب از 132 هزار پوند آغاز میشود. این ماشین از همان نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی اوراکان استفاده میکند که البته در اینجا تنها 570 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد.
حال کارواو در جدیدترین ویدئوی خود این سه سوپرکار را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کوروت در خط مستقیم در برابر رقبای اروپایی گرانتر چطور عمل میکند. هر سه خودروی این جمع از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند و نیروی موتور در هر سه آنها فقط به چرخهای عقب منتقل میشود تا شرایط کاملاً عادلانه و برابر باشد. با آغاز درگ، همانطور که انتظار میرفت R8 به لطف قدرت بیشتر کاملاً از دو رقیب دیگر جلو میافتد اما کوروت و 911 پابهپای هم پیش میروند و این شرایط تا پایان 400 متر ادامه دارد. در دو درگ ایستادهٔ بعدی هم نتیجه تفاوتی ندارد و پورشه و شورلت تقریباً همزمان از خط پایان عبور میکنند. در این ویدئو اما مسابقههای رولینگ و همینطور آزمایش ترمز هم انجام میشود که آنها را خودتان میتوانید تماشا کنید.