بررسی شورولت مالیبو ۲۰۱۴ با موتور ۲ لیتری توربو

شنبه 25 آبان 1392 - 13:02
مطالعه 7 دقیقه
2014 Chevrolet Malibu 2.0L Turbo
پس از فروش متزلزل مالیبو ۲۰۱۳، شورولت تصمیم گرفت، دستی به سر و روی سدان خود بکشد. امّا نتیجه این تغییرات را باید در عمل دید. به همین خاطر، برای...
تبلیغات

پس از فروش متزلزل مالیبو ۲۰۱۳، شورولت تصمیم گرفت، دستی به سر و روی سدان خود بکشد. امّا نتیجه این تغییرات را باید در عمل دید. به همین خاطر، برای بررسی بیشتر، مدل بالای LTZ توربو از این خودرو انتخاب شده است.

مالیبوهای ۲۰۱۴، جلوبندی‌های جدیدی مشابه مدل ایمپالا دارند و مهم‌تر اینکه، بهبود قابل‌توجهی در سیستم تعلیق و فرمان الکترونیکی خودرو داشته‌اند. مدل پایه مالیبو، موتور چهار سیلندر ۲/۵ لیتری دارد. در مقابل، موتور انتخاب شده برای خودروی تست، ۲ لیتری توربو است که برای داشتن آن باید تغییراتی در نرم‌افزار خودرو ایجاد شود. با این حال، موتور توربو می‌تواند ۴۷/۴۵ نیوتن متر، گشتاور بیشتر ایجاد کند؛ یعنی در مجموع، گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن متر. همچنین قدرت تولیدی موتور، ۲۵۹ اسب بخار است.

گیربکس شش دنده اتوماتیک است که به صورت دستی نیز می‌توان دنده‌ها را شیفت داد. در عین حال، هنوز مشکل مالیبوی ۲۰۱۳ در تغییر دنده‌ها حل نشده و راضی‌کننده نیست.

در شتاب، وضعیت بهتری را نسبت به مالیبوی ۲۰۱۳ شاهد هستیم؛ برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت ۶/۲ ثانیه زمان لازم است که این زمان ۰/۱ ثانیه از مدل پارسال کمتر است و بنابراین، با خودرویی چابک‌تر روبرو هستیم. همین‌طور در تست رسیدن به یک چهارم مایل، مالیبوی ۲۰۱۴، در زمان ۱۴/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت از انتها عبور می‌کند که ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۱۳، زودتر رسیده و سرعتش، ۳/۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر بوده است. همچنین در حالت تخت گاز، سرعت نهایی نیز ۱۶ کیلومتر افزایش یافته و به سرعت ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در بخش شاسی، حالت راحت بودن و اطمینان در رانندگی نسبت به حالت اسپورتی ترجیح داده شده است. سیستم تعلیق خودروی توربو، حتی نسبت به مدل پایه ۲/۵ لیتری ۲۰۱۴ نیز کارآیی بهتری نشان می‌دهد. کنترل فرمان الکتریکی مالیبو، تغییر چندانی نداشته است. با این حال مالیبو توربو، قدرت لازم را در ترمز کردن دارد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند در فاصلهٔ ۵۱/۲ متر متوقف شود که فقط ۹۱ سانتی‌متر از فاصله توقف مدل ۲۰۱۳ بیشتر است.

در مجموع، مشکلات زیادی از مالیبوی ۲۰۱۳، هنوز پابرجا هستند. به عنوان نمونه فضای صندلی‌های عقب هنوز تنگ است و آزادی عمل برای پاها وجود ندارد. شاید باورش مشکل باشد؛ ولی رنگ‌های تند، بافت‌ها و مواد به کار رفته در ساخت کابین، کمی آزاردهنده است. طراحی استاندارد و یا طراحی سفارشی، فرقی نمی‌کند؛ در اینجا با همان فضای مالیبو ۲۰۱۳ روبرو هستیم. از این‌رو، شاید تغییرات ایجاد شده برای خیلی‌ها، قانع‌کننده نباشد، ولی باید در نظر داشت که شورولت مالیبو، خودروی بسیار سر به زیری است و مانند مدل‌هایی مانند هوندا آکورد، مزدا ۶ و فورد فیوژن، سر و صدا راه نینداخته است. همچنین توربوشارژر مالیبو همراه با سیستم استارت-توقف موتور، در مدل پایه خودرو، ویژگی‌ای است که آن را برای خریداران از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۳۵۱۰۵ دلار (قیمت پایه: ۲۷۵۷۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4  توربورشاررژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۵۹ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۹۹/۹۶ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: شش دنده اتوماتیک و قابلیت‌تغییر به صورت دستی (شیفت) .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۳ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
  • وزن کلی: ۱۶۵۲ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت درگ) : ۲۴۹/۴۴ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.83 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۷۸ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۵۴ لیتر در صد کیلومتر.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.