مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نهم، کوپههای اسپرت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ و نیسان GT-R
مجموع آراء: 1389
آراء فورد: 855
آراء نیسان: 534
پیروز دوئل: فورد موستانگ با کسب 61 درصد از کل آراء
شورلت کامارو ZL1
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2016
پلتفرم: آلفا جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10 (امتیاز 9.5 از 10 برای نسخهٔ ZL1)
امتیاز از موتورترند: 8.4 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 21,893 دستگاه
فروش ماه اول 2022 در آمریکا: 11,255 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: پنج ستاره
خطر واژگونی: 8.3 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: 1:34.30
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: 1:27.20
نقاط مثبت: لیست متنوع پیشرانهها با نمونههای V6 و V8 خوشصدا، پرفورمنس عالی نسبت به قیمت، هندلینگ عالی، ارزش بینظیر در برابر قیمت، کیفیت سواری بسیار خوب در نسخههای غیر 1LE، موتور سوپرشارژ آتشین در نسخهٔ ZL1، تواناییهای فوقالعادهٔ پیست در نسخهٔ ZL1
نقاط منفی: دید بیرونی ضعیف، کابین نهچندان جذاب و چشمگیر با متریال پایینتر از حد متوسط، صندلیهای عقب کوچک، پکیج 1LE سواری را بیشازحد سفت و خشک میکند، صندوق بار کوچک و غیرکاربردی، ورود و خروج دشوار
چکیده: هرچند کامارو قابلیتهای استفادهٔ روزمره را قربانی کرده اما شخصیت رانندگی آن قابلستایش است. نسخهٔ ZL1 نیز نهتنها بهترین کاماروی تاریخ محسوب میشود بلکه پادشاه ماسل کارهای مخصوص پیست هم بهحساب میآید. این نسخهٔ 650 اسب بخاری برای کسانی ساخته شده که قلبشان برای پیست و مسابقه میتپد
دوج چلنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2008
پلتفرم: LA کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: 6.5 از 10 (امتیاز 7.5 از 10 برای نسخهٔ هلکت)
امتیاز از موتور ترند: 8.3 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 54,314 دستگاه
فروش شش ماه اول 2022 در آمریکا: 25,868 دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
واژگونی: چهار ستاره
خطر واژگونی: 11.1 درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
تایم در پیست لاگونا سکا: 1:42.70
تایم در پیست ولیو اسپرینگ: 1:32.59
نقاط مثبت: پیشرانههای V8 همی خوشصدا با قدرت رشکبرانگیز در نسخهٔ هلکت، کابین بزرگ و راحت با صندلیهای عقب جادارتر از کامارو و موستانگ، سواری راحت و آرام، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، ظاهری که اصالت از آن تراوش میکند
نقاط منفی: هندلینگی بسیار ضعیفتر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان میدهد، متریال سطح پایین داخلی با کیفیت ضعیف، فقدان ترمز اضطراری خودکار، فرمان بیاحساس، قدرتی بسیار بیشتر از کشش چرخها
چکیده: چلنجر هنوز هم خودرویی جذاب و مناسب برای استفادههای روزمره است اما رانندگی آن نسبت به رقبای چابکتر بسیار متفاوت است. نسخهٔ هلکت نیز زیر کاپوت خود یک راکتور هستهای 800 اسب بخاری دارد که دورهای سریع در پیست را با قهرمانی در مسیر 400 متر مبادله کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
کامارو ZL1 1LE | هلکت ردآی وایدبادی | |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 6.2 لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
ردلاین | 6,500 rpm | 5,800 rpm |
قدرت | 650 اسب بخار | 797 اسب بخار |
گشتاور | 880 نیوتن متر | 960 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.4 ثانیه | 3.7 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.5 ثانیه | 11.8 ثانیه |
پیست Figure-8 | 23.0 ثانیه | 24.3 ثانیه |
حداکثر سرعت | 305 کیلومتر/ساعت | 325 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 41.7 متر | 46.3 متر |
شتاب جانبی | 1.17 جی | 0.95 جی |
دایرهٔ چرخش | 11.7 متر | 11.8 متر |
مصرف سوخت | 14.7 لیتر ترکیبی | 14.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 72 لیتر | 70 لیتر |
تولید آلایندگی | 340 گرم/کیلومتر | 345 گرم/کیلومتر |
وزن | 1762 کیلوگرم | 2047 کیلوگرم |
توزیع وزن | 55 به 45 جلو/عقب | 57 به 43 جلو/عقب |
طول | 4,783 میلیمتر | 5,016 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,811 میلیمتر | 2,951 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 255 لیتر | 455 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 4 نفر |
قیمت | 72,195 دلار | 84,025 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11185956