شورولت کامارو 1969 فاینال اسپید با 650 اسب بخار قدرت و بدنه فیبر کربنی

یک‌شنبه 9 بهمن 1401 - 12:30
مطالعه 6 دقیقه
viral-1969-camaro
کمپانی فاینال اسپید که در اوکلاهاما آمریکا مستقر است از شورولت کامارو 1969 مجهز به کیت بدنه فیبر کربنی که قدرت 650 اسب بخار دارد رونمایی کرد.
تبلیغات

فاینال اسپید به خاطر تولید دوج چارجر با بدنه فیبر کربنی شناخته شده و بر پایه موفقیت همان خودرو دست به تولید کامارو کلاسیک نیز زده است. استفاده از متریال فیبر کربن باعث می‌شود این خودروی عضلانی و کلاسیک وزن پایینی داشته باشد.شورولت کامارو 1969 فاینال اسپید با نام مستعار "وایرال" شناخته می‌شود و اولین کامارو 1969 دنیا با بدنه فیبر کربنی به شمار می‌رود. در کل بیش از 3 هزار ساعت صرف تولید خودروی موردبحث شده و بدنه آن دارای مشخصات OE است. برای تولید قطعات بدنه از دستگاه اتوکلاو استفاده می‌شود تا حداکثر صرفه‌جویی در وزن تضمین شود و درعین‌حال استحکام و سختی آن دست نخورده باقی بماند. به منظور نمایش صنعت گری باورنکردنی فاینال اسپید و الگوی خاص موجود روی قطعات، بدنه کامارو 1969 موردبحث با پوشش شفاف BASF پوشانده شده است.

داخل کابین نیز رول بار چهار نقطه‌ای سفارشی برای محافظت از سرنشینان وجود دارد. در بخش جلوی کابین صندلی‌های چرمی VXR نصب شده‌اند و کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای با آلکانترا نیز وجود دارند. پشت آمپرهای کلاسیک باعث می‌شوند جذابیت‌های کامارو دو چندان شود. سیستم تهویه مطبوع را نیز شرکت اولد ایر تأمین کرده است. در بخش سیستم صوتی شاهد استفاده از محصولات شرکت آلپین هستیم که شامل آمپلی‌فایر پنج کاناله، بلندگوهای فوکال و ساب ووفر است.

پیشرانه LT4 جنرال موتورز در سینه شورولت کامارو 1969 فاینال اسپید می‌تپد و قدرت 650 اسب بخار تولید می‌کند. پیشرانه از هدرز جدید با جنس فولاد ضدزنگ استفاده می‌کند و اگزوز سفارشی آن نیز دارای مافلرهای مگنافلو است. نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس 6 سرعته دستی ترمک T-56 به چرخ ها فرستاده می‌شود. یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از بدنه فیبر کربنی مدرن در خودروی موردبحث استفاده از گزینه‌های متنوع برای سیستم تعلیق خواهد بود. در این مورد می‌توانیم به ساب فریم‌های اسپیدتک در جلو و عقب به همراه فنرهای پیچشی JRi اشاره کنیم که هندلینگ سطح بالایی را ارائه می‌کنند.

ترمزهای ویلوود با کالیپرهای بزرگ و روتورهای 14 اینچی نیز باعث خواهند شد مالک کامارو 1969 نگرانی از بابت توقف خودروی خود نداشته باشد. ترمزهای یاد شده پشت رینگ‌های سه‌تکه VX3C-SL و لاستیک‌های تویو R888R پنهان شده‌اند. همان‌گونه که می‌دانید بازتولید خودروهای کلاسیک با قطعات بدنه فیبر کربنی در سال‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این دسته از خودروها دارای وزن کم و قدرت بالایی هستند و همراه ظاهر کلاسیک خود می‌توانند توانایی‌های در حد ابر خودروهای مدرن داشته باشند. سلبریتی هایی همچون کوین هارت که مالک دوج چارجر 1970 با بدنه فیبر کربنی است به افزایش محبوبیت چنین خودروهایی کمک کرده‌اند. حتی برخی خودروسازان همچون دوج نیز وارد میدان شده‌اند. دوج از طریق بخش دایرکت کانکشن خود قطعات پرفورمنس را برای محصولاتش ارائه می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.