درگ جالب بین کوروت C4 و پونتیاک ترنس ام، تقابل اسپرت‌های دهه 80 و 90

دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
در این درگ یک کوروت C4 مدل 1988 با 245 اسب بخار قدرت به مصاف یک پونتیاک ترنس ام مدل 1995 با 310 اسب بخار قدرت رفته است.

خودروهای جذاب لزوماً مدل‌هایی دست‌نیافتنی نیستند و خودروهای اسپرت و عضلانی دهه‌های 80 و 90 نیز پرفورمنس بسیار خوبی را بدون خالی کردن حساب بانکی ارائه می‌کنند. حال در ویدئوی جدیدی دو نمونه از این خودروهای قدیمی دیترویتی در برابر هم قرار گرفته‌اند. شورلت کوروت C4 مدل 1988 و پونتیاک ترنس ام مدل 1995 شرکت‌کنندگان این درگ هستند. زیر کاپوت کوروت پیشرانهٔ 5.7 لیتری هشت سیلندر L98 با 245 اسب بخار قدرت قرار گرفته درحالی‌که ترنس ام از موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر LT1 با 310 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. با وجود قدرت بیشتر، ترنس ام از کوروت قدیمی سنگین‌تر است.

این دو خودرو ابتدا در یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند. در اینجا کوروت لانچ بهتری دارد و از همان ابتدا جلو می‌افتد تا جایی که ترنس ام حتی با وجود قدرت بیشتر هم نمی‌تواند خود را به C4 برساند. کوروت 400 متر را در 16 ثانیه طی می‌کند اما پونتیاک هم خیلی عقب نمانده و پس از 16.7 ثانیه از خط پایان رد می‌شود. در مسابقهٔ رولینگ، ترنس ام لانچ ضعیف خود در درگ قبلی را جبران کرده و ابتدا کمی جلو می‌افتد اما در ادامه کوروت به‌سرعت پیشی گرفت و پونتیاک قدیمی را پشت سر گذاشت. در آخر هم دو خودرو در آزمایش ترمز به رقابت پرداختند که بازهم کوروت پیروز شد.

سپس کوروت در برابر مزدا CX-30 به‌عنوان خودرویی امروزی قرار گرفت. این کراس‌اوور ژاپنی به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 250 اسب بخار قدرت دارد. ممکن است قدرت این خودرو کم باشد اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک در درگ مزیت بزرگی خواهد بود حتی اگر CX-30 بسیار سنگین‌تر از کوروت باشد. مزدا و کوروت طی دو درگ به مصاف هم رفتند که در هردو سوپرکار آمریکایی پیروز شد. این خودرو در درگ اول زمان 16 ثانیه و در درگ دوم 15.9 ثانیه را ثبت کرد درحالی‌که زمان مزدا در مسابقهٔ دوم 17 ثانیه بود.

هرچند کوروت و ترنس ام هرگز به‌اندازهٔ همتایان مدرن خود سریع نیستند اما نسبت به قیمتی که دارند رانندگی بسیار جذابی را فراهم می‌کنند و قطعات یدکی ارزان‌قیمت و همین‌طور سهولت تقویت موتور نیز از دیگر مزیت‌های آن‌ها محسوب می‌شود زیرا پیشرانه‌های V8 بلوک کوچک جنرال موتورز بسیار محبوب هستند و قطعات یدکی و افترمارکتی آن‌ها به‌وفور پیدا می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.