شورلت کلورادو ZR2 بایسون معرفی شد؛ رقابت سنگین با رنجر رپتور و تاکوما TRD

چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 16:30
مطالعه 5 دقیقه
Chevrolet-Colorado_ZR2_Bison-2024-1280-02
امسال ابروانت‌های اندازه متوسط با تجهیزات آفرود و پیشرانه‌های قدرتمند، تنوع بسیار خوبی دارند. پس از معرفی رنجر رپتور و تاکوما TRD پرو، حالا...
تبلیغات

امسال ابروانت‌های اندازه متوسط با تجهیزات آفرود و پیشرانه‌های قدرتمند، تنوع بسیار خوبی دارند. پس از معرفی رنجر رپتور و تاکوما TRD پرو، حالا کلورادو ZR2 بایسون نیز به این گروه پیوسته است.

اولین کلورادو در سال 2003 رونمایی شد و تا سال 2012 روی خط تولید باقی ماند. نسل دوم، سال 2011 به بازار تایلند رسید و از سال 2015 برای قاره امریکا تولید شد. حالا با گذشت زمانی نسبتا طولانی، نسل سوم معرفی شده است تا وارد رقابت سخت با رقبای پرشمار امریکایی و ژاپنی شود.

نسخه‌ی پایه از کلورادو 2024، موتور 2/7 لیتر توربوشارژ مجهز به اینترکولر دارد. این پیشرانه 5 سیلندر، 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در بعضی بازارها، کلورادو Z71   با موتور 2/7 لیتر، دارای 310 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور است.

قوی‌ترین مدل کلورادو با پیشرانه‌ی ZR2، قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 583 نیوتن‌متر دارد. این پیکاپ با تجهیزات ویژه از سری بایسون (Bison) بهترین وانت اندازه متوسط جنرال موتورز برای طبیعت‌گردی و رانندگی آفرود محسوب می‌شود.  این مدل در زمان 8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نسبت به ZR2 استاندارد، حدود یک ثانیه، کندتر است.

علاوه‌بر چرخ‌های 17 اینچ با تایرهای 35 اینچ مخصوص بیراهه‌نوردی، سیستم تعلیق ویژه با فنربندی قابل تنظیم برای کلورادو ZR2 بایسون وجود دارد. مجموعه‌ی این تجهیزات با عبارت اختصاری AEV مخفف  American Expedition Vehicles به معنی خودروهای مخصوص سفر امریکایی، شناخته می‌شوند. دیگر موردی که شورلت کلورادو مجهز به لوازم AEV را از نسخه‌های استاندارد متمایز می‌‌کند؛ نصب چرخ زاپاس در پشت راننده و چسبیده به کابین است.

در قسمت‌های مختلف اتاق و خصوصا زیر بدنه، صفحه‌های استیل محافظ وجود دارند تا رادیاتورها، جعبه فرمان و گیربکس هنگام حرکت در مسیرهای سخت، آسیب نبینند. فاصله‌ی کف ZR2 بایسون از سطح زمین، 30 سانتی‌متر است و حدود 4 سانتی‌متر ارتفاع بیشتر نسبت به ZR2 استاندارد فراهم می‌کند. زاویه شیب قابل صعود و نزول با ZR2 بایسون، 38/2 و 25/2 درجه است. نهایت زاویه‌ی قابل پیش بین محورهای جلو و عقب (breakover angle)  نیز 26/9 درجه خواهد بود.

تجهیزات نصب شده روی شورلت کلورادو ZR2 بایسون، وزن خالص را به 2390 کیلوگرم می‌رساند که نسبت به ZR2 استاندارد، 143 کیلوگرم سنگین‌تر است. همچنین وزن قابل حمل در پشت و تریلر کششی نیز، کمتر از ZR2 خواهد بود؛ به‌طوری که مدل بایسون، 476 کیلوگرم در قسمت مخصوص بار و 2/5 تن ظرفیت قابل کشش تریلر وجود دارد. این شرایط برای شورلت کلورادو ZR2 استاندارد، 580 کیلوگرم و 2720 کیلوگرم است.

از نظر تجهیزات اضافی و لوازم لوکس سفارشی، شورلت کلورادو ZR2 بایسون قابل رقابت با رنجر رپتور و تویوتا تاکوما TRD پرو نیست. مواد داخل کابین نیز، فاقد ادوات فیبرکربن و کیفیت بالاتر از حد استاندارد هستند. هنوز قیمت نسل جدید شورلت کلورادو مشخص نیست اما می‌توان انتظار داشت برای ZR2، حدود 48 هزار دلار پرداخته شود و نسخه‌ی بایسون، 60 تا 65 هزار دلار باشد. ارزان‌ترین مدل شورلت کلورادو در مدل WT احتمالا آستانه قیمت 31 هزار دلار را حفظ خواهد کرد.  حدود قیمت رنجر رپتور 80  هزار دلار و تاکوما TRD پرو 50 هزار دلار است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.