فروش شورولت ایمپالا SS هشت سیلندر 1961 مایکل جردن

چهارشنبه 29 آذر 1402 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
michael-jordan-s-all-original-1961-impala-ss-409-is-for-sale-prepare-for-a-major-surprise-226202_1
در روزهای اخیر، حراج یک دستگاه شورولت ایمپالا SS مدل 1961 با مالکیت مایکل جردن (عکاس حرفه‌ای) خبرساز شده است. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت قابل...
تبلیغات

در روزهای اخیر، حراج یک دستگاه شورولت ایمپالا SS مدل 1961 با مالکیت مایکل جردن (عکاس حرفه‌ای) خبرساز شده است. انتظار می‌رود این خودرو با قیمت قابل توجهی فروخته شود.

ایمپالا SS جزو شاخص‌ترین محصولات شورولت است و آن را می‌توان اولین ماسل‌کار اسپرت در سبد جنرال موتورز دانست. دومین ویژگی شاخص این خودرو به پیشرانه 8 سیلندر 6.7 لیتری مربوط می‌شود که البته عمر کوتاهی داشت و تا سال 1965 جای خود را به یکی از مشهورترین و نمادین‌ترین نیروگاه‌های آهنین شورولت یعنی 8 سیلندر 396 داد.

ایمپالا سوپر اسپرت ویژگی‌های خاص زیادی نسبت به مدل‌های استاندارد نداشت و تنها به تعداد 453 دستگاه تولید شد. اکثر این مدل‌ها از پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری استفاده کرده‌اند و تنها 142 خودرو به پیشرانه بزرگ‌تر 409 اینچ مکعبی (6.7 لیتری) مجهز شده‌اند. با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 555 نیوتون متر، شورولت ایمپالا SS 409 تا چندین سال بر سر زبان‌ها بود. اگرچه بخش پونتیاک به دلیل تولید خودروهای عضلانی شاخص مشهور شد اما ایده تولید چنین محصولاتی در جنرال موتورز مطرح شده و پیگیری می‌شد. بیوک وایلدکت 1962 و شورولت ایمپالا SS با پیشرانه 8 سیلندر 409 جزو بارزترین مثال‌ها در این زمینه هستند. برای درک بهتر باید گفت در سال 1961 تعداد 491 هزار دستگاه ایمپالا تولید شد و نسبت مدل SS به سایر نسخه‌ها برابر با 1 به 1000 بوده است.

چنین خودرویی بسیار کمیاب و ارزشمند است. یافتن نمونه اصلی و دست نخورده از ایمپالا SS  ساده نیست. داستان ما از همین‌جا آغاز می‌شود چراکه یک نمونه مشکی و قرمز از این خودرو با گیربکس 4 سرعته دستی به فروش خواهد رسید.  البته مدل‌های 348 با گیربکس اتوماتیک هم وجود دارند. مالک این جواهر کمیاب در سال 1992 از حراجی برت جکسون ایمپالا SS را خریداری کرده و از آن زمان تاکنون بدون کارکرد قابل توجه، نگه‌داری کرده است.

فروشنده خودروی خود را با قیمت 108 هزار دلاری به فروش می‌رساند و می‌گوید شورولت ایمپالا SS 1961 فقط حدود 6800 کیلومتر کار کرده است. البته جزئیات زیادی از تاریخچه خودرو منتشر نشده هرچند گفته می‌شود قبلاً سه مالک داشته است؛ اما کارکرد خودرو نشان می‌دهد که در هر سال حدود 160 کیلومتر رانده شده و بنابراین خیلی در معرض دید نبوده است. مالک فعلی خودرو مایکل جردن نام دارد اما این فرد همان جردن بسکتبالیست مشهور نیست بلکه در آمریکا به عنوان عکاس حرفه‌ای مشاهیر و سلبریتی‌ها شهرت دارد.

جردن عکاس، کلکسیونر خودروهای آمریکایی است و علاوه بر ایمپالا SS 409 یک شورولت ایمپالای دیگر نیز دارد که از پیشرانه 8 سیلندر 7.7 لیتری با 706 اسب بخار استفاده می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.