معرفی شورلت سیلورادو EV ZR2 با 1100 اسب بخار قدرت
پیکاپهای الکتریکی هنوز بهاندازهٔ همتایان درونسوز خود خریدار پیدا نکردهاند و برای مقایسه، شورلت سیلورادو EV در سال 2024 تنها 7,428 دستگاه فروخته درحالیکه این رقم برای نسخهٔ درونسوز 560 هزار دستگاه بوده است. بااینحال، شورلت با معرفی نسخهٔ مسابقهای جدیدی قصد دارد توجهات بیشتری را به پیکاپ الکتریکی خود جلب کند. این نسخه که سیلورادو EV ZR2 نام دارد، برای شرکت در مسابقهٔ Mint 400 طراحی شده است. این مسابقهای آفرود است که همین هفته در نوادا آغاز خواهد شد.
سیلورادو EV ZR2 که طی تنها پنج ماه توسعه پیدا کرده، در 98 درصد قطعات با نسخهٔ تولیدی یکسان است. این نسخهٔ مسابقهای از قطعات تعلیق جلو و عقب قویتری بهره میبرد که بهطور خاص برای آفرود تنظیم شدهاند. همچنین این پیکاپ به لطف لاستیکهای 37 اینچی گودریچ KM3، فاصلهٔ بسیار بیشتری از زمین دارد. کمکفنرهای سوپاپدار نیمه فعال مالتیمتیک که 33 سانتیمتر تراول را برای چرخها فراهم میکند، دیفرانسیلهای قفل شونده و صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قطعات مهم هم از دیگر ویژگیهای سیلورادو EV ZR2 هستند.
جذابترین ویژگی سیلورادو EV ZR2 اما قوای محرکهٔ سه موتوره است که 1100 اسب بخار قدرت دارد. این رقم افزایش قابلتوجهی را نسبت به قویترین سیلورادو EV جادهای با 754 اسب بخار قدرت نشان میدهد. بهاحتمالزیاد، قوای محرکهٔ این پیکاپ مسابقهای از هامر EV گرفته شده است. همچنین گشتاور این پیکاپ هم حدود 1350 نیوتن متر است که با هامر برابری میکند. سیلورادو EV ZR2 در مسابقهٔ مذکور در کنار پیکاپهای مسابقهای کلرادو ZR2 و سیلورادو ZR2 بنزینی به رقابت خواهد پرداخت و به گفتهٔ شورلت، از آموختههای تیم مسابقهای در نسخههای جادهای استفاده خواهد شد.
سیلورادو EV ZR2 همچنین بهنوعی پیشنمایش سیلورادو EV تریل باس هم محسوب میشود که قرار است تابستان آینده راهی بازار شود. البته شورلت این نسخه را در سال 2022 به نمایش درآورد ولی ازآنجاییکه فرایند تولید سیلورادو EV بیشازحد انتظار طول کشید، نسخهٔ تریل باس به حاشیه رفت و شورلت روی تولید دیگر نسخهها تمرکز کرد. حال اما این شرکت برای عرضهٔ نسخهٔ آفرودی تریل باس با ویژگیهایی مثل رینگهای 18 اینچی با لاستیکهای 35 اینچی آلترین، قلابهای بکسل قرمزرنگ و حالت رانندگی اختصاصی تراین آماده شده است.