شورلت LCF، کامیون ایسوزو با برند آمریکایی و پیشرانه بنزینی!

دوشنبه 31 شهریور 1404 - 15:00
مطالعه 3 دقیقه
کامیون شورلت LCF
شورلت کامیون‌های LCF که درواقع همان کامیون‌های ایسوزو هستند که در آمریکا عرضه می‌شوند را به پیشرانه بنزینی مجهز می‌کند.
تبلیغات

دنیای کامیون‌های سنگین و نیمه‌سنگین، دهه‌ها است که با غرش موتورهای دیزلی گره خورده است اما به نظر می‌رسد شورلت قصد دارد این معادله را تغییر دهد. طبق گزارش‌های جدید، کامیون‌های محبوب سری LCF مدل‌های ۶۵۰۰ و ۷۵۰۰ شورلت که در حال حاضر فقط با موتور دیزلی قدرتمند کامینز عرضه می‌شوند، به‌زودی به یک گزینهٔ موتور بنزینی جدید مجهز خواهند شد. این قلب تپنده جدید، اولین موتور بنزینی ساخت کامینز با نام B6.7 Octane خواهد بود. این موتور که بر پایهٔ پلتفرم دیزلی موفق B6.7 ساخته شده، قدرتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۸۱۰ تا ۹۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند که کاملاً با رقیب دیزلی خود قابل‌مقایسه است.

اما برگ برندهٔ اصلی این موتور بنزینی، سادگی آن است. با انتخاب این پیشرانه، مالکان از شر بسیاری از پیچیدگی‌های موتورهای دیزلی مدرن خلاص می‌شوند. این یعنی دیگر خبری از سیستم DEF (محلول ادبلو)، چرخه‌های بازسازی فیلتر ذرات و سیستم‌های هوارسانی پیچیده نخواهد بود. این تغییر به معنای کاهش چشمگیر هزینه‌های نگهداری، سهولت در کاربری روزمره و دردسر کمتر برای رانندگان و صاحبان کسب‌وکارها است. کامینز ادعا می‌کند که موتور اکتان بسته به نوع کاربری، تا ۱۰ درصد مصرف سوخت بهینه‌تری نسبت به سایر موتورهای بنزینی کلاس متوسط دارد. علاوه بر این، این موتور با بنزین معمولی اکتان ۸۷ کار می‌کند که فرآیند سوخت‌گیری را بسیار راحت‌تر و در دسترس‌تر می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجستهٔ موتور B6.7 Octane، بهره‌گیری از ترمز موتور به همراه تنظیم‌کننده‌های هیدرولیکی است. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تا بدون استفادهٔ مداوم از ترمزهای اصلی، سرعت کامیون را کنترل کند. این ویژگی نه‌تنها باعث کاهش استهلاک لنت‌ها و دیسک‌های ترمز می‌شود، بلکه به پایین آمدن هزینهٔ کل مالکیت کمک شایانی می‌کند. همچنین، تنظیم‌کننده‌های هیدرولیکی نیاز به تنظیمات دوره‌ای ترمز را از بین می‌برند و یک دردسر دیگر را از دوش مالکان برمی‌دارند. در صورت نهایی شدن این تصمیم، افزودن گزینهٔ بنزینی به سری کامیون‌های شورلت LCF، رقابت را در این بازار داغ‌تر کرده و به اپراتورهایی که به دنبال پیچیدگی کمتر، نگهداری آسان‌تر و سوخت‌گیری راحت‌تر هستند، گزینه‌ای جذاب و کارآمد ارائه خواهد داد.

کامیون‌های سری LCF درواقع کامیون‌های ایسوزو هستند که با برند شورلت در آمریکا عرضه می‌شوند. این کامیون‌ها در آمریکای شمالی با پیشرانهٔ دیزلی B6.7 کامینز و گیربکس آلیسون به فروش می‌رسند که حالا قرار است یک گزینهٔ بنزینی هم به آن اضافه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.