شگفتی در خانواده کوروت، تولید ZR1 از E-Ray بیشتر شد
ورق در کارخانهٔ شورلت برگشته است و به نظر میرسد آیندهٔ نزدیک کوروت، بیش از آنکه به سکوت پیشرانههای هیبریدی گره بخورد، با غرش موتورهای بنزینی تعریف میشود. آمار تولید جدید نشان میدهد که از زمان شروع تولید ZR1 در ماه می، شورلت تعداد بیشتری از کوروت ZR1 مدل ۲۰۲۶ را نسبت به مدل هیبریدی E-Ray تولید کرده است؛ بر اساس دادههای تولید کوروت، تنها در هفت روز گذشته ۵۱ دستگاه ZR1 تولید شده است. این آمار، مجموع تولید این هیولای توربوشارژ در مدل ۲۰۲۵ را به ۲۲۸ دستگاه رسانده، درحالیکه مجموع تولید E-Ray روی عدد ۲۲۳ دستگاه باقی مانده است.
کسانی که خط تولید کارخانه کوروت را زیر نظر دارند، متوجه کاهش شدید تولید E-Ray شدهاند. سهم E-Ray از کل تولید مدل ۲۰۲۵ تنها ۴ درصد است درحالیکه این رقم برای مدل ۲۰۲۴ به ۱۲ درصد میرسید. به نظر میرسد شورلت ظرفیت تولید خود را برای پاسخ به تقاضای فزاینده برای ZR1 تخصیص داده و سفارشهای این مدل سریعتر از آنچه انتظار میرفت در حال تحویل هستند. اهمیت این موضوع ازآنجهت است که E-Ray بهعنوان یک کوروت چهارفصل و پلی بهسوی آیندهٔ الکتریکی این برند معرفی شده بود؛ خودرویی که قدرت مدل استینگری را با گشتاور فوری موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک ترکیب میکرد؛ اما در عمل، خریداران بهوضوح نشان دادهاند که قدرت توربوشارژ را به باتریها ترجیح میدهند.
البته این تغییر لزوماً به معنای مرگ کوروت هیبریدی نیست بلکه یک بازنگری استراتژیک است. شورلت خود را برای تولید یک کوروت تمام برقی در آینده آماده میکند و E-Ray بهعنوان یک تجربهٔ انتقالی دیده میشد؛ اما آمار جدید نشان میدهد که فرمول هیبریدی، حداقل زمانی که در کنار یک هیولای ۱۰۶۴ اسب بخاری پارک شده باشد، بهاندازهٔ انتظارها جذابیت ندارد. با پیشی گرفتن ZR1 از E-Ray، واضح است که شورلت تمرکز خود را روی جایی میگذارد که تقاضا وجود دارد. استراتژی فعلی این است که با تولید محدود E-Ray، مسیر هیبریدی را زنده نگه دارد و همزمان اجازه دهد ZR1 با قدرت خیرهکنندهاش، هیجان برند کوروت را در بالاترین سطح حفظ کند؛ اما در حال حاضر، اعداد بهوضوح نشان میدهند که مشعلدار این خانواده کیست.
آمار تولید انواع کوروت مدل ۲۰۲۵
مدل | تولید |
---|---|
استینگری | ۴٬۰۸۱ دستگاه |
Z06 | ۱٬۴۵۶ دستگاه |
ZR1 | ۲۲۸ دستگاه |
E-Ray | ۲۲۳ دستگاه |