ارتقاء کوروت به سطحی جدید با ZR1 توئین توربو و زورا هیبرید 1000 اسب بخار

سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1402 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
Corvette-1
کوروت با نسخهٔ ZR1 توئین توربو با 800 اسب بخار قدرت و زورا هیبریدی با 1000 اسب بخار قدرت به قلمروی فراری، مک‌لارن و لامبورگینی وارد خواهد شد.
تبلیغات

زمانی که نسل هشتم کوروت با پیشرانهٔ پشت سرنشینان و تناسبات یک فراری موتور وسط وارد بازار شد، شایعات فراوانی پشت آن به راه افتاد. از دل همهٔ این شایعات اما خبری نسبتاً قطعی بیرون آمده است که کوروت C8 نهایتاً سراغ محصولات بالا ردهٔ فراری، مک‌لارن و لامبورگینی خواهد رفت. این اخبار طی چند سال آینده با ورود دو کوروت پرفورمنس بالا بنام‌های ZR1 و زورا به حقیقت مبدل می‌شود. این مدل‌ها هردو از بسیاری قطعات Z06 درخشان کنونی مثل پیشرانهٔ V8 میل‌لنگ تخت، بدنهٔ پهن‌تر، لاستیک‌های بزرگ و ترمزهای کربن سرامیکی استفاده می‌کنند اما قوای محرکه، پرفورمنس و هدف ZR1 و زورا باهم متفاوت است.

کپی لینک

کوروت ZR1

ZR1 به نسخهٔ توئین توربوی پیشرانهٔ 5.5 لیتری هشت سیلندر Z06 مجهز می‌شود که ظاهراً قدرت را به بیش از 800 اسب بخار می‌رساند. ZR1 نیز مثل Z06 همچنان محرک عقب باقی خواهد ماند اما احتمالاً به عناصر آیرودینامیکی فعال مثل بال عقب و اسپلیتر جلو مجهز می‌شود و پکیجی مخصوص پیست به سبک Z07 را ارائه خواهد کرد. هرچند وزن ZR1 به دلیل توربوشارژرها و نیاز به خنک‌کنندگی بیشتر موتور احتمالاً حدود صد کیلوگرم نسبت به Z06 افزایش پیدا خواهد کرد ولی پیش‌بینی می‌شود به لطف قدرت بیشتر بتواند در کمتر از 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این سریع‌ترین کوروت در پیست مسابقه خواهد بود و درعین‌حال در خیابان راحتی Z06 را خواهد داشت. ZR1 از لحاظ پرفورمنس در برابر سوپراسپرت‌هایی مثل مک‌لارن 750S و پورشه 911 توربو S قرار می‌گیرد اما با قیمت پایه‌ای که تخمین می‌زنیم 150 هزار دلار باشد، بسیار ارزان‌تر از رقبا خواهد بود.

کپی لینک

کوروت زورا

شورلت قصد دارد از نام مشهورترین مهندس ارشد خود یعنی «زورا آرکوس دانتوف» برای پرچم‌دار خانوادهٔ کوروت C8 استفاده کند. وی در بیرون کشیدن کوروت از دوران تاریک دهه 50 با ترکیبی از قدرت V8 آمریکایی با تکنولوژی‌های جدید آن زمان مثل ترمزهای دیسکی، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، تعلیق مستقل عقب نقشی اساسی داشت و این دقیقاً همان کاری است که زورا در نسل C8 انجام خواهد داد. تکنولوژی جدید این دوران الکتریکی‌سازی است و قوای محرکهٔ زورا ترکیبی از پیشرانهٔ توئین توربوی ZR1 با موتور الکتریکی 160 اسب بخاری خواهد بود که هم‌اکنون در دماغهٔ کوروت E-Ray نصب شده است. سیستم هیبریدی E-Ray به قدرت موتور ZR1 می‌افزاید و مجموع قدرت زورا را به 1000 اسب بخار می‌رساند.

البته زورا می‌تواند 1900 کیلوگرم وزن داشته باشد اما به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، بهترین عملکرد خانوادهٔ کوروت را در خط مستقیم خواهد داشت تا جایی که انتظار می‌رود در حدود 2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و 400 متر را در کمتر از 10 ثانیه طی کند. بااین‌حال، زورا به دنبال رکورد زدن در پیست‌ها نخواهد بود و قصد دارد نسخه‌های با ویژگی‌های لوکس و سواری راحت برای سفرهای طولانی باشد. قیمت این نسخه از حدود 200 هزار دلار آغاز می‌شود ولی قدرت و پرفورمنس زورا آن را در برابر قوی‌ترین سوپراسپرت‌های بازار مثل لامبورگینی روولتو و فراری SF90 قرار خواهد داد که بسیار گران‌تر هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.