شورلت

بازسازی وارونه شورولت کامارو 2014 به شکل پونتایک ترنس AM کلاسیک

اگر یک طرفدار خودروهای عضلانی هستید، ممکن است در تخیلات خود به فکر ترکیب مدل‌های مختلف افتاده باشید؛ برای نمونه شاید از خود پرسیده باشید که حاصل ترکیب شورولت کامارو و پونتیاک ترنس AM چطور خواهد شد؟! ظاهرا یک مالک خلاق به این سوال پاسخ داده است و حال قصد دارد تا حاصل دسترنج خود را در مزایده «مِکیوم» به فروش برساند. این کامارو توسط یک شرکت توسعه‌دهنده مدل‌های گوناگون پونتیاک، در روزگار خود به این شکل درآمده است و «کامارو SS ترنس AM هورست ادیشن» نام دارد. تنها ۱۵ عدد از این دستگاه تولید شده‌اند؛ خودروی یادشده نیز نهمین عضو این مجموعه دورگه و جالب تلقی می‌شود.

قطعات زیادی در طراحی بخش بیرونی بدنه استفاده شده‌اند تا شمایل کلی خودرو بیش از یک کامارو به پونتیاک ترنس AM نزدیک شود. چهره جلوی خودروی درحالی‌که هنوز هم همان فرمپردازی کامارو رو را در خود دارد اما به‌کلی دگرگون گشته است؛ هم‌اکنون شاهد استفاده از سپر جدید، جلوپنجره کلاسیک دوگانه پونتیاک، مه‌شکن‌ها و چراغ‌های دوگانه شبیه پونتیاک یادشده هستیم که به‌جای سفید، نارنجی هستند. استفاده از فضاسازی پونتیاک در باقی بخش‌های بدنه نیز ادامه دارد؛ روی کاپوت این خودرو شاهد پرنده فریادکش و زردرنگ ترنس AM هستیم که به کسانی که آن را می‌بینند نشان می‌دهد با خودرویی جدی سروکار دارند.

 

تیونر به بخش جلویی بسنده و نکرده و در کنار خودرو نیز شاهد استفاده از رینگ‌های طلایی با دورکشی نقره‌ای مخصوص ترنس AM هستیم که درون تایرهای گودیِر ایگل F1 قرار گرفته‌اند. یک خط طلایی نیز از کاپوت برروی خط شانه خودرو ادامه می‌یابد تا به بخش پشتی خودرو برسد؛ جایی که شاهد بهره‌وری از یک سپر کاملا جدید، اسپویلر نازک و چراغ‌های منحصربه‌فرد شبیه چراغ‌های ترنس AM هستیم. فروشنده در لیست مشخصات این خودرو ذکر کرده است که سقف فیبرکربنی این کامارو به‌صورت T شکل باز می‌شود.

نیروگاه این کامارو بازسازی‌شده یک موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 است که قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار دارد. این قدرت ازطریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا راننده بتواند به‌راحتی توجه جمعیت را به خود جلب کند.

 

بخش داخلی نیز شاهد تغییرات متعددی بوده است؛ صندلی‌های چرمی، داشبورد سراسری و تخته درها به دو رنگ نارنجی و سیاه مزین شده‌اند تا با رنگ بدنه و چراغ‌ها تطبیق داشته باشند. تیونر برای هرچه جذاب‌تر کردن این خودرو، بخش‌هایی از جنس فیبرکربن را در نیز درون کابین جاسازی کرده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    خداییش خوب شده

    موافقم 14
    مخالفم 2
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    رویای کودکی تا الان من.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  3. mohamadreza83

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    برای چندمین بار از دست اندرکاران سایت خواهش میکنم یه مطلب تاریخچه در مورد پونتیاک ترنس ام کار کنید.
    قطعا از طرف کاربران سایت هم خیلی خوب استقبال میشه .

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. meysam

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    چقدر خوش سلیقه‌ست

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. Carbonado Aventador

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    حکایت این ماشین شده مثل شترمرغ..
    نه شتره نه مرغه!!
    .
    با این حال باز با سلیقه کار‌کردن و قشنگه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (370 ديدگاه)

    ترجیح میدم یه پونتیاک فابریک کلاسیک بگیرم یدونه ام کامارو ۴ سیلندر واسه روزمره !

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. مازیار

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2478 ديدگاه)

    مثل عمل جراحی اشتباه تو یه فیلم کمدی

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. Jdm باز

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    من کلا از این جور کارها زیاد خوشم نمیاد
    معلوم نیس کاماروئه یا ترنس ام

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. viper2

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    پونتیاک عشقه . موتورش عشقه . صداش عشقه . نوک تیزش عشقه . اسمش عشقه . همه چیش عشقه .
    مدل ۷۴ اش چقدر عشقه . دیوانه کنندس . تو شیرازم یه دونش هست وقتی تو خیابون رد میشه . همه ماتشن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. احمدرضا

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    قیمه هارو ریختن تو ماستا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. بهنام

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (984 ديدگاه)

    مشخصه خیلی وقت و هزینه صرف کرده و این ماشین حتما واسه خودش ارزشه بالایی داره
    ولی بنظر من یه پونتیاک کلاسیک خیلی زیباتره تا این اگه میخواد ماشین بروز با رخ کلاسیک سوار بشه هم نظرم اینه که یه پونتیاک کلاسیک بگیره بازسازی کنه و از نظر فنی ارتقا بده مثل فنی همین کامارو را روی پونتیاک پیاده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ARMAN

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ای کاش هنوز ترنس ام بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا