شکست سخت شورولت کوروت در مسابقه درگ با نیسان GT-R!

سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 06:40
مطالعه 3 دقیقه
1
مسابقه درگ نیسان GT-R و شورولت کوروت نشان می‌دهد گودزیلا به حدی خوب است که سوپر اسپرت آمریکایی‌ها در برابر آن همانند یک خودروی اقتصادی جلوه می‌کند.
تبلیغات

زمانی که شورولت کوروت در نسل هشتم به طراحی پیشرانه وسط روی آورد، دیگر حس عجیب راه رفتن یک دایناسور با یک جفت کتانی نیو بالانس وجود نداشت. پیشرانه کوروت این بار دقیقاً همان جایی قرار گرفته که باید 70 سال قبل قرار می‌گرفت اما حتی این نوع طراحی نیز نمی‌تواند در برابر دو توربو و سیستم چهار چرخ محرک نیسان GT-R دوام بیاورد.

سوپر اسپرت ژاپنی‌ها اگرچه سیلندرهای کمتری نسبت به کوروت دارد اما از دو مزیت مهم سود می‌برد. توربوها به پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری GT-R کمک می‌کنند قدرت 578 اسب بخار را تولید کند که بسیار بیشتر از قدرت 495 اسب بخار کوروت است. البته گشتاور شورولت بیشتر است و به 637 نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که این رقم برای گودزیلا 632 نیوتون متر خواهد بود. شایان ذکر است هر دو خودرو از لانچ کنترل سود می‌برند. مزیت دوم GT-R به سیستم چهار چرخ محرک مربوط می‌شود درحالی‌که شورولت کوروت نیروی خود را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد. سیستم چهار چرخ محرک نیسان در طرف مقابل اندکی باعث اضافه‌وزن خودرو شده و از این نظر کفه ترازو به نفع کوروت سنگینی می‌کند. در مسابقه اول این گودزیلا است که زودتر از خط استارت کنده شده و تا پایان کار جلوتر از کوروت می‌تازد.

نیسان در مسابقه دوم از لانچ کنترل استفاده نمی‌کند و به همین خاطر در خط استارت قافیه را به رقیب می‌بازد. در حقیقت گودزیلا به حدی کند استارت می‌زند که کوروت به راحتی پیش می‌افتد. در مسابقه سوم شاهد رقابت فشرده‌تری هستیم چراکه هر دو خودرو استارت قابل‌احترامی دارند و حتی به مدت چند ثانیه شانه به شانه یکدیگر حرکت می‌کنند؛ اما GT-R قوی‌تر می‌تواند قبل از خط پایان از کوروت پیشی بگیرد. نیسان مسافت 400 متر را در زمان 10.98 ثانیه و با سرعت 202 کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رقم برای کوروت 11.99 ثانیه و سرعت 191 کیلومتر در ساعت است. شاید دو خودروی موردبحث در آمریکا رقیب مستقیم یکدیگر نباشند اما در تایلند که مسابقه درگ برگزار شده وضعیت متفاوت‌تری دارند. قیمت GT-R و کوروت در این کشور حدود 290 هزار دلار است اما در آمریکا اختلاف قیمت 50 هزار دلاری بین نسخه پایه کوروت استینگری و ارزان‌ترین نسخه نیسان GT-R وجود دارد که همین امر مقایسه بین دو خودرو را کمی سخت می‌کند. اگر قیمت هر دو خودرو یکسان بود شما کدام‌یک را انتخاب می‌کردید؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.