شورلت

مقایسه شتاب و عملکرد همه نسل‌های کوروت ZR1، از C4 تا C8

کوروت C8 ZR1 با شتاب ۲.۲ ثانیه، عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داده و مقایسهٔ اعداد و ارقام پرفورمنس آن با نسل‌های قبلی ZR1 پیشرفت خیره‌کننده‌ای را نشان می‌دهد.

شورلت کوروت ZR1 از زمان معرفی در نسل چهارم (C4) تا نسل هشتم (C8) در سال ۲۰۲۵، همیشه نماد عملکرد بی‌رحمانه بوده است. C8 ZR1 با پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو و ۱۰۶۴ اسب بخار، استاندارد جدیدی تعریف کرده است. در این مقاله، اعداد شتاب، چسبندگی و ترمزگیری مدل‌های ZR1 در نسل‌های C4، C6، C7 و C8 را مقایسه می‌کنیم تا ببینیم این سوپرکار آمریکایی چگونه تکامل یافته است.

کوروت C4 ZR1

کوروت C4 ZR1 با پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 که توسط لوتوس طراحی شده بود، در ابتدا ۳۷۵ اسب بخار داشت و بعدها در سال ۱۹۹۳ با ۴۰۵ اسب بخار و ۵۲۲ نیوتن متر گشتاور عرضه شد. این خودرو در زمان خود بسیار سریع بود، اما فناوری تایرهای آن دوران در مقایسه با امروز محدود بود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در مدل اولیه تنها ۴.۵ ثانیه بود. رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۴ ثانیه طول می‌کشید و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۸ ثانیه با سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. ترمزگیری از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تا توقف کامل در مسافت ۵۱.۸ متری صورت می‌گرفت و چسبندگی خودرو در آزمایش شتاب جانبی ۰.۸۹ جی ثبت شد. سرعت نهایی C4 ZR1 هم به ۲۸۲ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

کوروت C6 ZR1

در نسل پنجم کوروت خبری از نسخهٔ ZR1 نبود اما C6 ZR1 با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و ۶۳۸ اسب بخار قدرت، پرفورمنس را به سطح جدیدی ارتقاء بخشید. د آزمایش‌های کارانددرایور، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۴ ثانیه، صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در ۷.۶ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۵ ثانیه با سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت ثبت شد. ترمزگیری از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تا توقف کامل ۴۳.۳ متر فاصله نیاز داشت که هنوز هم چشمگیر است. چسبندگی نیز به ۱.۰۷ جی رسید که نشان‌دهنده پیشرفت عظیم در فناوری لاستیک و شاسی بود.

کوروت C7 ZR1

کوروت C7 ZR1 با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ (LT5) و ۷۵۵ اسب بخار قدرت، عملکردی فراتر از تصور ارائه داد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در ۲.۹ ثانیه، صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در ۶ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۷ ثانیه با سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت، پیشرفت قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی نشان می‌داد. با وجود ۱۴۶ کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به C6 ZR1، ترمزگیری از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل تنها ۴۱.۱ متر فاصله نیاز داشت. چسبندگی نیز با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ به ۱.۱۸ جی رسید که حتی از C8 ZR1 و پورشه ۹۱۱ GT3 RS با ۱.۱۶ جی بیشتر است. سرعت نهایی C7 ZR1 به ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و پکیج آیرودینامیکی ZTK آن، ۴۳۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کرد.

کوروت C8 ZR1

کوروت C8 ZR1 با پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو که ۱۰۶۴ اسب بخار و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، سریع‌ترین و قوی‌ترین کوروت تاریخ است. این خودرو صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را با پکیج ZTK در ۲.۲ ثانیه و بدون آن در ۲.۵ ثانیه طی می‌کند. صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۵ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر در ۹.۵ ثانیه با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت (یا ۹.۷ ثانیه با سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت بدون پکیج ZTK) پیموده می‌شود. ترمزگیری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل ۴۲.۷ متر فاصله نیاز دارد که اندکی بیشتر از C7 است. چسبندگی نیز ۱.۱۳ جی ثبت شده که به دلیل تمرکز بر سرعت بیشتر در خط مستقیم و داون‌فورس بالا (تا ۵۴۴ کیلوگرم با پکیج ZTK) کمی کمتر از C7 است. سرعت نهایی C8 ZR1 بدون پکیج ZTK به ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت و با این پکیج به ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت (با ZTK) می‌رسد تا سریع‌ترین کوروت تاریخ لقب گیرد.

مقایسهٔ عملکرد کوروت C8 ZR1 با بوگاتی شیرون سوپراسپرت

برای درک بهتر پرفورمنس فوق‌العادهٔ C8 ZR1، اعداد و ارقام آن را با بوگاتی شیرون سوپراسپرت مقایسه می‌کنیم. با وجودی که کوروت ZR1 تنها دوچرخ محرک دارد، در یک مسابقه درگ می‌تواند تا سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوگاتی رقابت شانه‌به‌شانه‌ای داشته باشد اما با افزایش سرعت، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر بوگاتی شیرون سوپراسپرت خود را نشان می‌دهد و این خودرو ظرف ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. شیرون ۴۰۰ متر را هم در ۹.۱ ثانیه با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. بااین‌حال، با توجه به اختلاف قیمت بیش از ۴ میلیون دلار در مقایسه با بوگاتی، شورلت کوروت ZR1 به طرز شگفت‌انگیزی جذاب و ارزشمند به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (582 ديدگاه)

    C6
    بهترین و جذاب ترین برای من

    موافقم 59
    مخالفم 3
    1. آرش

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (35 ديدگاه)

      C6 عملکرد فوق العاده ای داشت چه در بحث شتاب و سرعت. چه هندلینگ نمی دانم چرا اون زمان کارشناسا خیلی تحویلش نگرفتن

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        دلیلش اینه که اصلا در جریان اخبار اون دوران نیستی.

        یه سرچ بزنی دستگیرت میشه.

        موافقم 17
        مخالفم 1
    2. Corvette c4 zr1

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      منم باهات موافقم
      بنظر شخصی خودم با وجود اینکه c8 ماشین خوبیه ولی من کوروت موتور جلو بیشتر دوست دارم.

      موافقم 14
      مخالفم 3
  2. MehdiTurbo

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    هنوز که هنوز 6 و c7 را با اختلاف زیاد از c8 بیشتر دوست دارم

    موافقم 35
    مخالفم 3
  3. اراز

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    کوروت C7 ZR1 چرا قدیمی نمیشه هنوز یه سرگردون ازخیلی از ماشین دنیا زیباتره

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. Nismo

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1946 ديدگاه)

    از مقایسه با سوپرکارها (فراری) به جایی رسیده که الان دیگه کارانددرایور با هایپرکارها (بوگاتی) مقایسش میکنه
    زنده باد آمریکن کارز

    موافقم 31
    مخالفم 21
  5. هراکلیوس

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (364 ديدگاه)

    کوروت C8 ZR1اگه اروپایی ها تولید می کردن زیر 1میلیون دلار دست خریدار نمیدادن

    موافقم 34
    مخالفم 10
  6. Vette

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (550 ديدگاه)

    به عنوان کوروت فن میگم

    بد ترین zr1 تاریخ با اختلاف c7 zr1 هست

    موافقم 5
    مخالفم 37
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6375 ديدگاه)

      از چه لحاظ

      موافقم 2
      مخالفم 2
  7. BlackWing

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1518 ديدگاه)

    جذاب ترین همون نسل ۶ هست ، هیچ وقت برای یک ماشین باز C6 ZR1 قدیمی نمیشه ، اون ماشین اینقدر خوبه که کابین کم کیفیتش به هیچ عنوان برای مالک یا راننده به چشم نمیاد !

    موافقم 26
    مخالفم 4
  8. حسام توییتا

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ارزو دارم یه دودگه ۲۰۲۰ چلنجر داشته باسم…

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. آریا

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      دودگه چیه😑

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. BlackWing

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1518 ديدگاه)

        🤣🤣 عالی بود حسام

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. رامین کریمی

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (326 ديدگاه)

        شاید اشتباه تایپی داشته سریع جبهه نگیریم دوست عزیز. امیدوارم همه جوانان سرزمینم به آرزوهاشون برسن

        موافقم 3
        مخالفم 2
  9. JDM سابق

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    تفاوت لانچ کنترل ZR1 و ZO6
    ببینید تفاوت لانچ کنترل این دوتا باهم زیاد نیست ولی شرایط لانچ کردنشون متفاوته
    ببینید در کوروت Z06 چون حجم موتور کمتر قدرت بالایی کشیدن و موتور تنفس طبیعی هست موتور دور بالا خواهد بود به همین دلیل محدوده لانچ Z06 بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ RPMخواهد بود. حالا این یه مشکلی ایجاد می‌کنه ،چون وقتی دور بالا میره انجین کنترل پذیری خودش رو از دست میده چون پای راننده علنا از حالت سرگاز دادن خارج میشه راننده مجبوره هی گاز بده تا گشتاور و ببره بالا، این مورد تو مواردی که سطح لیزه برای راننده سخت میشه، همین باعث میشه که در حالت PTM خودرو زاویه باز شدن دریچه گاز و کمتر می‌کنه، تایمینگ جرقه زنی رو ریتارد می‌کنه تا موتور حین لانچ کردن ضعیف تر عمل کنه، از طرفی فشار روغنی که رو صفحات کلاج گیربکس رو میاره و کمتر می‌کنه تا انتقال قدرت به صورت تقه ای صورت نگیره اما هیچ کدوم ازینا نمیتونه مثل لانچ ZR1 عمل کنه چون اولاً شما گشتاور کمی در دست داری که بعد از اینکه آزادش کنی بلافاصله باید با اسب بخار دور بالا سرو کله بزنی، لازم به ذکره هر دو سیستم لانچ این خودرو ها قابلیت تنظیم لغزندگی سطح رو دارن،
    حالا چرا ZR1 بهتر لانچ می‌کنه
    دلیلش اینکه ZR1 انجین توربو شارژ داره
    قبل از لانچ توربو pre spool میشن وست گیت برقی باعث تنظیم بوست تو دوره پایین میشه ببینید ما تو دور پایین به گشتاور بالا نیاز نداریم، ما به گشتاور هدفمند و هدایت پذیر نیاز داریم، وقتی گشتاور دور پایین تنظیم نشه و به صورت منعطف اعمال نشه لانچ تبدیل میشه به یک نوع شبه برنوت
    لایه های تنظیم دور تو ZR1 بیشتر از Z06 هست، اول باید بوست توربو تنظیم بشه، زاویه باز شدن دریچه گاز تنگ تر میشه بعد تایمینگ جرقه زنی ریتارد میشه
    محدوده لانچ در ZR1 بین۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ RPM هست
    تنظیم دور تو کوروت ZR1 به مراتب راحتتره چون در حالتی که توربو بوست اضافی رو رد میکنه موتور قدرتش رو می‌تونه از ۶۷۰ اسب بخار Z06 کمتر کنه تو کمترین حالت شاید کمی از نسخه پایه استینگری قوی تر باشه چون توربو ها در این شرایط بسیار منعطف هستن
    این فقط به اینجا ختم نمی‌شه، میشه گفت گیربکس ZR1 مستحکم ترین دوال کلاج دنیا رو داره چون اولین باره می‌بینیم یه گیربکس دوال کلاج از یه موتور بنزینی ۱۰۰۰ اسبی تغذیه میشه
    گیربکس ZR1 کد فنی M1K داره درصورتیکه کد فنی ZO6 M1Lهست
    در M1K ما شفت کلاج و شفت اصلی بزرگتر داریم دنده ها بزرگتر شدن و خنک کن هم بزرگتر شده
    اما بازم جریان به اینجا ختم نمیشه
    گیربکس بزرگتر فشار روغن بیشتر رگلاتور قوی تر و تعداد صفحات کلاج بیشتری هم داره، این خیلی به قطع و وصل کردن و درگیری و عدم درگیری کلاج هنگام لانچ کمک می‌کنه
    چون قدرت بالاست موضوع انتقال قدرت باید حساس تر انجام بشه وگرنه امکان داره دف بترکه یا پلوس ببره یا حتی پوسته گیربکس بشکنه
    این مورد باعث میشه قطع و وصل قدرت طیف گسترده تری رو هنگام لانچ بر عهده بگیره علاوه بر این تمام سنسور ها و کامپیوتر ها نسبت به Z06 توسعه پیدا کردن
    حالا علاوه بر این
    این استحکام افزایش وزن هم بر عهده داره
    موتور هم افزایش وزن داشت
    قرار گیری موتور گیربکس سنگینتر عقب خودرو یعنی لانچ فوق تر روی محور عقب
    در آخر باید بگم هر ماشینی قلق لانچ کردن خودشو داره، قدرت بالاتر بره لانچ کردن هم سخت تر میشه، حتی همین ZR1 هم نیاز به تمرین و قلق گیری داره

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Vette

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (550 ديدگاه)

      آقا دمت گرم
      همیشه از کامنت هات نهایت استفاده رو میکنم

      موافقم 6
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        لطف دارید شما 🙏

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. صامورایی

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      نظر شخصی من اینه که تقسیم وزن ۶۰-۴۰ رو محور عقب یکی از مهمترین نقش ها رو داره ولی نسل قبل حدود ۵۰-۵۰ بود تا اونجا که من دیدم،،به علاوه اینکه نسل جدید در مقابل قبلی تایرهای عقب پهن تری هم داره و نوع تایر هم درحالت استاندارد 4s هستش که اگه پک ZTK رو اعمال کنی به Cup 2R تغییر میکنه،،اون کوروتی که هم که C/D باهاش تایم زد هم همین پک رو داشت در نتیجه چسبندگی خیلی بیشتری داشت چون کاملا برای پیست و لپ تایمه این تایر،،اختلاف قدرت بیش از ۳۰۰ اسبی، گیربکس DCT در مقابل اتومات، تنظیمات PTM، تغییرات سیستم تعلیق حتی همون Magnetic Ride جدید، سایز و نوع تایر و…‌به ویژه این اخریا تو پیست خواهیم دید چه میکنه،،

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. JDM سابق

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        حرفت درسته اما این تغییرات رو کوروت Z06 هم نسبت به استنگری داشت اما لانچش سخت تر از استنگری بود و معمولاً در مورد قلقل گیری لانچ Z06 در فضای مجازی صحبت میشد

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. R@min

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      چیزی که من فکر می کنم و دیدم دو علت اصلی سیستم کنترل گشتاور و گیربکس باشه چون تمام این صحبتا که درست هم هست زمانی کارآمده که گشتاور بطور کارآمد منتقل بشه.

      چیزی که تو ویدیوها دیدم انگار تو دنده یک و دو گشتاور پایینی به چرخ ها داده شد شاید ۵۰۰ یا ۶۰۰ نیوتن و تا زمانی که هرزگردی رد نمی کرد گیربکس رو همون دنده قفل بود و بعد پایدار شدن شرایط سیستمی شبیه به اوربوست به طور انفجاری قدرت انتقال میداد تا دنده ۵، حالا این سیکل کمتر از چند ثانیه اتفاق می افته ولی خیلی دقیق !

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. JDM سابق

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        TCM خوده گیربکس رو GM خودش روش کار کرده Hoerbiger و Delphi برا برد و سلنوید و … رو به سفارش GM طراحی میکنن، کالیبراسیون توسط GM انجام میشه حتی GM اختصاصی کامپیوتر رو قفل کرده حالا درکنار تنظیمات GM کالیبراسیون شاهکار LT7 هم اضافه کن

        ولی همین گیربکس رو مازراتی MC20 هست ماشاالله مازراتی و مگنتی مارلی کالیبراسیون و برنامه نویسی روش جوری انجام دادن که تبدیل به یه ماشین تِرفورمنس تبدیل بشه نه پرفورمنس!!

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2282 ديدگاه)

          LT7 که مبحث جداگانه هست واقعا خلاقانه کار کردن که در آینده ازش جزئیات بیشتری بیرون میاد.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2550 ديدگاه)

          JDM سابق …

          آریای عزیز …

          [[[ ولی همین گیربکس رو مازراتی MC20 هست ماشاالله مازراتی و مگنتی مارلی کالیبراسیون و برنامه نویسی روش جوری انجام دادن که تبدیل به یه ماشین تِرفورمنس تبدیل بشه نه پرفورمنس ]]]

          لطفا ، لطفا و لطفا با احترام صحبت کنیم !!!

          ترمک ، ZF ، گرازیانو ، گتراگ و … هر برندی که محصولی میسازه ، اول به مشتریش میگه چقدر می خوای بسلفی و بعد بگو برای چه کاری می خوای …

          ذات مازراتی گرند تورره و برای جویدن هوکنهایمرینگ و نوردشلایف ، ساخته نشده …

          مازراتی محصول پیست محور نساخته که بیاد استیفر دمپرز بگذاره و فنر بندی و موتور ، گیربوکسش و جوری کالیبره کنه که قبل هر پیچ 5G شتاب جانبی به راننده وارد کنه و بعد هر پیچ بخواد پرواز کنه !!!

          اولا ، مازراتی 20 ساله مسابقه شرکت نکرده …

          معلومه که بعد از 20 سال دوری از مسابقات ، وقتی می خوای سوپر کار بسازی ، در تخمین های اولیه ای که زدی ، دچار خطا هم میشی …

          ثانیا ، بعد از 20 سال خانه نشینی ، طبیعیه که هیچ تصویری از بازاریابی و قیمت محصولش نداشته باشه …

          بیاد محصول پیست محور 400 هزار دلاری ست آپ کنه بده بیرون ، رو دستش بمونه ، ازش ایراد نمی گیرن که مشتریان وفادار تو که پیست محور نمی خوان که پیست محور ساختی !!!

          از اینا بگذریم …

          برنامه نویسی سال 2018 مازراتی برای 730 نیوتن متر گشتاور رو با برنامه نویسی برای 1200 نیوتن متر در سال 2024 مقایسه می کنی ؟

          بازار هدف و مشتریان این دو محصول با هم فرق میکنه …

          توان و خواسته ها و نیاز ها و هدف گذاری این دو محصول با هم فرق میکنه …

          موافقم 2
          مخالفم 6
        3. JDM سابق

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1017 ديدگاه)

          @! i M α η δ υ α R
          درود
          راحت باش عزیز
          منم درسته از C8 ZR1 تعریف کردم
          اما یه نسل قبلش (C7 ZR1) جوری کوببدم که یه چندتا از دوستان عزیز پدال ناراحت شدن، هرکسی ناخواسته عاشق یه ماشینی میشه منم حق میدم از بدوبیراه بش ناراحت میشه ولی باور کن اگر کل سایت اینجوری باشن اصلا اینچنین بحث های خاله زنک بازی که متاسفانه از هر طرف ژاپنی اروپایی و آمریکایی باز در سایت شکل میگیره می‌خوابه،
          حالا بریم سره بحث اصلیمون
          داداش شتاب و پرفورمنس این ماشین هیچ جوره قابل دفاع نیست چه گرند تورر باشه چه سوپراسپورت های پرفورمنس
          این ماشین موتور معرکه ای داره
          گیربکس معرکه ای داره
          وزنش هم خوبه محل قرارگیری موتور و… تقریباً همه فاکتورهای پرفورمنس رو در سطح بالایی داره ولی بازم پرفورمنسش تو ذوق میزنه تو هرکلاسی باشه،این فقط می‌تونه از کم کاری مازراتی باشه

        4. ! i M α η δ υ α R

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2550 ديدگاه)

          آریای عزیز …

          [[[ داداش شتاب و پرفورمنس این ماشین هیچ جوره قابل دفاع نیست چه گرند تورر باشه چه سوپراسپورت های پرفورمنس ]]]

          شما که خودت احتمالا فنی و قطعا بسیار با اطلاعاتی …

          این شتاب و پرفورمنس برای یک گرند تورری که فقط لباس سوپرکار تنش کردن ، قابل قبوله …

          DNA مازراتی ، کوپه اسپرت بودنه و با این ژنتیک و این نام خانوادگی ، این اعداد احتمالا توجیه پذیر هستند ( هر چند ممکنه برای دیگران کافی نباشه ، که قابل احترامه … )

          مازراتی به اصطلاح هیچ وقت ایجی نبوده ( اوت پوتش هیچ وقت The edge of performance نبوده ) …

          از این تفاسیر گذشته من هم دوست دارم اون بابایی که مپینگ گیرباکس و دریچه گاز این ماشین رو نوشته رو پیداش کنم و یه تسویه حساب اساسی باهاش بکنم
          ( 😁😁😁 چون پتانسیل این کانفیگ ، بیشتر از این حرف هاست ) اما در نظر بگیریم داریم در مورد سال 2018 و چند تا مدیر احمق و دست خالی مازراتی و 20 سال دوری از موتوراسپورت و یه غرور صد ساله ( که مشاوره گرفتن افت داره براش ) صحبت میکنیم …

          بر خلاف نظرت ، متقدم این ماشین اولین ضربه رو پشت میز طراحی ، از جیب خالی ( قناعت یا خساست ) خورد …

          این ماشین تا قیامت ، 2 تا سیلندر کم داره …

          جایی که به جای انتخاب متریال و طراحی و توسعه صفر تا صدی یک انجین 8 سیلندر اختصاصی و جدید ، به بلوک موتور و سرسیلندر عاریه ای از آلفا قناعت کردند ( باز جای شکرش باقیه که فناوری احتراق پیش محفظه رو توش استفاده کردند ) …

          این ماشین از حداقل 200 کیلو اضافه وزن رنج می بره …

          وزنش در بدترین حالت ، باید 1500 کیلو با مایعات و همه کوفت و زهرمارهاش در میومد …

          لامبو اوتادور قدیمی با اون کانفیگ با و 12 سیلندر ، 1780 کیلو باشه بعد این با 6 سیلندر و دو توربو ، 1700 کیلو باشه …

          خلاصه گفتنی زیاده …

          سر دوستان رو درد نیارم بهتره …

    4. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6375 ديدگاه)

      جی دی ام جان عالی بود دستت درد نکنه👏👌

      نکته آخر برام جالب بود و دوتا سوال داشتم در موردش،
      یادمه تو یه ویدئو درگ، نمیتونست با موستانگ درست لانچ کنه، یعنی قلقشو بلد نبوده قاعدتاً دیگه؟

      و اینکه برا همینه که دیمن 170 اینقدر سخته لانچ باهاش؟
      البته که اون این همه سیستم های کنترلی نداره

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. JDM سابق

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        اونا اصلی ترین دلیلشون اینکه موتور جلو هستن
        موتور وسط یا عقب برای لانچ کردن بهترین هستن
        درکنار این موارد شما یه موتور تا خشتک مسلح به گشتاور و اسب بخار داری
        نمیگم کامپیوتر خودرو تأثیر نداره اما محل قرارگیری موتور میشه گفت نقش اصلی رو ایفا میکنه

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6375 ديدگاه)

          👍👍👍

          موافقم 1
          مخالفم 2
  10. دکتر استاپ

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    جذاب ترین نشون برای من C7 ZR1 عه سریعه زیباست و شخصیتش درست مثل یه ماشین آمریکایی

    موافقم 8
    مخالفم 6
  11. R

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1380 ديدگاه)

    با این قدرت باید دو دف میشد

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6375 ديدگاه)

      و دقیقا نکته اینجاس که با این همه قدرت و بدون دو دف، از دو دف ها بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. R

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1380 ديدگاه)

        منظورت از بهتره چهارصد متره؟ اونم با یک دهم ثانیه؟ فعلا توی پیست رکورد نزده وقتی میگیم بهتره باید از هر لحاظ بهتر باشه چه تو خط مستقیم چه توی پیست

        1. Taha Ayoobi

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (6375 ديدگاه)

          اونم درست میشه

  12. حسن

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2386 ديدگاه)

    تحسین برانگیز ترین خودروی تاریخه
    تو هر رده که بوده بهترین اونا به دنیا نشون داده
    یه زمانی موتور جلو دف عقب بود بهترین عملکرد بین این خودروها را داشت هیچ رقیبی نزدیکش نبود و دائم با موتور عقب و 4 چرخه ها مقایسه میشد
    کوروت حالا یا خودش یا مدلهای مختلفش تو کل تاریخ تولیدش اعدادش یا اول بوده یا دوم و تمام اولها موتور عقب 4 چرخ بودن
    الان هم استانداردهای جدیدی تو این رده تعریف کرده هیچ رقیبی نداره
    بدون اغراق بهترینه

    موافقم 13
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6375 ديدگاه)

      جوریه که بقیه برا رقابت باهاش باید سه چهارتا مدل بیارن ولی شورلت با یه مدل تو همه بخش ها با بقیه رقابت میکنه

      موافقم 5
      مخالفم 8
  13. حسن

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2386 ديدگاه)

    واقعا تصور جمع نقیضین در یک جا قابل تحسینه
    تو خط مستقیم خوبه از تمام خودروهای همتراز سرعتش بیشتره375 بخوای اسم ببری انگشت شمار از 4 تا غول که مختص حداکثر سرعت ساخته شدن کمتره تواتارا هنسی و کونیک و بوگاتی
    شتابش فعلا نمیشه صد گفت اما نهایتا یکی دو تا برقی وهیبرید با 4 محور متحرک رقیبشن
    تو پیست عالیه و اینجا واقعا باید بهش توجه بشه 375 تا سرعت و شتاب 2.2 با دانفورس مورد نیاز برای عملکرد عالی در پیست یه کم مشکل ایجاد میکنن و این هر دو تا را یکجا جمع کرده
    هر طرف نگاه کنی یه پارامتر جدید تو حوزه ی خودش ارائه میده

    موافقم 10
    مخالفم 10
  14. Cadillac-V

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (437 ديدگاه)

    بدون هرگونه تعصب باید قبول کنیم که کوروت با مهندسی آمریکایی به همه سوپر‌اسپرت ساز های معروف نشون داد که حتی می‌تونه با یه هایپر کاری مثل بوگاتی شیرون هم مقایسه بشه، دیگه سوپر‌اسپرت که چیزی نیست،و این یعنی اوج مهندسی و شاهکار بودن یه خودرو…

    باید خوشحال بود که میان این همه برقی شدن و بی روح شدن صنعت خودروسازی هنوز یه سریا هستند که دارن جولان میدن تو این صنعت

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. حمیدرضا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (501 ديدگاه)

      نمردیم و فهمیدیم مهندسی امریکایی یعنی ماشین موتور وسط با میلنگ تخت و تویین توربو اصلا هم شبیه اروپایی ها نیست😂

  15. HFball

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (239 ديدگاه)

    چقد نسل c7 جذابه منو یاد وایپر میندازه

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. حسن

      ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2386 ديدگاه)

      کاملا درست گفتی نزدیکترین و بهترین خودروی مشابه وایپر بزرگ همین C7 بود
      افعی تا ابد در تاریخ
      ۱۳ پیستی که دوج وایپر در زمان سلطنتش رکورددار آن‌ها بود

      لاگونا سکا – ۱.۲۸.۶۵ رُد آتلانتا – ۱.۲۶.۵۴ واترفورد هیلز – ۱.۱۰.۸۹
      نلسون لدجز – ۱.۰۶.۲۱ موتان مایل – ۵۱.۱۷ جینجرمن ریس‌وی – ۱.۳۱.۹۱
      پیتزبورگ اینترنشنال ریس کامپلکس – ۵۸.۳۷ گراتان ریس‌وی – ۱.۲۲.۰۹
      ویرجینیا اینترنسنا ریس‌وی – ۲.۴۰.۰۲ ویلو اسپرینگ ریس‌وی – ۱.۲۱.۲۴
      موتور اسپرت رنچ – ۱.۱۶.۹۸ باتن ویلو ریس‌وی پارک – ۱.۴۷.۷۰
      ایندی موتوراسپرت رنچ – ۱.۳۳.۷۵
      مساله ی مهم اینه مک‌لارن P1 و پورشه ۹۱۸ تو این پیستها رکورد زدن و ازش شکست خوردن
      پورشه 918 تولید 2013 قدرت بیشتر جدیدتر موتور عقب هیبرید 4 چرخ متحرک
      مکلارن پی یک تولید 2014 قدرت بیشتر جدیدتر موتور عقب هیبرید

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. Cadillac-V

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (437 ديدگاه)

        الحق که اینا ماشاالله داره
        جز ماشاالله با چیز دیگه ای نمیشه توصیفش کرد

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. حسن

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2386 ديدگاه)

          واقعا فقط میشه همین را گفت اون زمان انقد 918 با دبدبه و کبکبه رونمایی شد برای به اتیش کشیدن دنیا و انقد از تکنولوجی برتر و توانایی برقی و کشنده بودنش صحبت بود که اصلا نمیشد اتیش اروپا را با اب خاموش کرد
          بعد رونمایی … وایپر زد نابودشون کرد تو هیچ پیستی راه بهشون نداد
          از همون موقع المانیها چسبیدن به پیست نوربر و بقیه پیستها شدن عه و پیف در حالی که یک پیست خطرناک کشنده بود و اعتراضات زیادی داشت تا موفق شدن مسابقات را در اون تعطیل کنن اما راننده ی حرفه ای که خیلی زیاد مسیر را بره توش جواب میده و سیاست فولکس شد تربیت راننده برای نوربر و رسانه ها هم از جون مایه گذاشتن براشون

      2. Taha Ayoobi

        ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6375 ديدگاه)

        حسن یبار من پروفایلتو با وایپر اشتباه گرفتم اون اولا😂

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. حسن

          ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2386 ديدگاه)

          چراغاش که صد خود وایپره تو این عکس هم اولین چیزی که به چشم میاد چراغاس

  16. Taha Ayoobi

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6375 ديدگاه)

    کوروت ترکونده
    لامصب همه نسل هاش عالی بودن، هر کدوم تو زمان خودش بی نظیر جذاب بود.
    زد آر وان کاری کرده که اصلا زبان قاصره

    موافقم 5
    مخالفم 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا