شورلت

شورولت کوروت با کیت بدنه پهن و تعلیق بادی پاندم رونمایی شد

شرکت ژاپنی پاندم از کیت جدید خود برای شورولت کوروت کانورتیبل نسل هشتم رونمایی کرد. این پروژه تیونینگ باعث شده ارتفاع کوروت به شدت کم شود و ظاهر جذابی پیدا کند.

ژاپنی‌ها در تیونینگ کوروت دست تنها نبوده‌اند و شرکت آلمانی بادر نیز تغییراتی را در آن اعمال کرده است. استفاده از کیت بدنه جدید بر پهنای کوروت بسیار افزوده و تغییراتی را در قوس چرخ‌ها به همراه داشته است. این کیت همچنین شامل اسپویلر لبه‌ای جلو و رکاب‌های جانبی متفاوت با تیغه‌های عمودی است. در بخش عقب خودرو یک بال بزرگ ثابت به همراه دیفیوزری خشن دیده می‌شود. رنگ نارنجی بدنه نیز با عناصر مشکی براق همراه شده تا تضاد جذابی را ایجاد کند.

شورولت کوروت پاندم از رینگ‌های ۱۰ پره با ظاهر مشکی براق استفاده می‌کند. این رینگ‌ها ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب دارند و هرکدام ۱ اینچ بزرگ‌تر از رینگ‌های استاندارد کوروت هستند؛ اما تغییرات شرکت بادر آلمان معطوف به کابین خودروست به گونه‌ای که از پوشش مشکی با دوخت‌های سفید استفاده شده است. همچنین اطراف پانل پشت آمپرها و رکاب درب‌ها نیز با فیبر کربن مزین می‌شود.

کیت بدنه شورولت کوروت با ارتقای سیستم تعلیق همراه شده و به همین خاطر سیستم تنظیم ارتفاع نیز وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد ارتفاع کوروت را تا حد امکان کاهش دهد؛ اما در بخش قوای محرکه تغییر چندانی وجود ندارد و این شرکت تنها به استفاده از ورودی هوای فیبر کربنی و اگزوز با سوپاپ‌های قابل تنظیم اکتفا کرده است. برای یادآوری باید گفت پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کوروت نسل هشتم ۴۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند با سفارش پکیج Z51 می‌توان قدرت این نیروگاه آهنین را ۵ اسب بخار بهبود بخشید.

تا سپتامبر ۲۰۲۳ تعداد ۲۵,۴۳۸ دستگاه شورولت کوروت به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد. شورولت برنامه‌های مفصلی برای این نسل کوروت دارد و اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه ZR1 آن منتشر شده‌اند. هنوز اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما گفته می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربوی آن حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. برای مقایسه باید گفت همین پیشرانه در Z06 به‌صورت تنفس طبیعی ۶۷۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند. انتظار داریم ZR1 اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (6762 ديدگاه)

    کیت بدنش بیشتر به ماشین ژاپنی ها میخوره تا کوروت
    ولی در کل زیباست چون اصالت داره و ۷۰ ساله داره با یه قیمت معقول الکی گرونهای اروپایی رو به راحتی شکست میده

    موافقم 24
    مخالفم 40
    1. فقط انگلستان

      ۱۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1031 ديدگاه)

      الکی گرون؟!
      فقط شاسی مکلارن اندازه کل کوروت تکنولوژی و قیمت داره
      علی عزیز دوس ندارم با حرفام باعث ناراحتیت بشم ولی دیگه خیلی خیلی با خودروسازی دیگر کشورها لج پیدا کردی و سرستیز داری باهاشون خیلی از بچه های پدال از این موضوع بدشون میاد
      اگر نقدی بر خودروهای دیگر کشورها داری بیانش کن ولی این روش تو به نظرم درست نیست که بیای و بخوای با هر روشی دیگر شرکت ها رو بکوبی💚

      موافقم 36
      مخالفم 10
      1. مازیار

        ۱۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (813 ديدگاه)

        فقط انگلستان
        تو مقایسه پورشه و کوروت، قسمت نقاط ضعف کوروت اومده “کیفیت در حد اتومبیل ۱۷۰ هزار دلاری نیست”

        این یه پیام واضح می رسونه یعنی گرون تر بودن اروپایی نه تنها توجیه داره بلکه دست بالا رو هم داره
        البته کسی که نقش خواب زده رو بازی می کنه نباید هم پیامی دریافت کنه

        موافقم 21
        مخالفم 7
        1. محسن

          ۱۴ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (161 ديدگاه)

          مشکل اینه شورلت نمیتونه فرق بین خودرو ۱۳ هزار دلاری و ۱۰۰ هزار دلاری رو تشخیص بده برای همین مونتاژش ضعیفه

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. محسن

        ۱۴ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (161 ديدگاه)

        مکلارن جیگره ولی حتی استون و جگوار حتی فراری هم مشکلات مونتاژی دارن هر چند من در قامتی نیستم که از این خدایان اتوموبیل انتقاد کنم ولی باید قبول کرد دیگه

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. مهران

      ۱۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (589 ديدگاه)

      مشکیش جذابتره.
      قیمتش پایینتره چون کیفیت ساخت پایین‌تری داره.تو همه مقاله ها هم اشاره شده به کیفیت ساختش…

      موافقم 12
      مخالفم 5
    3. فقط انگلستان

      ۱۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1031 ديدگاه)

      یا مثلا ماشین هایی مثل فراری یا آستون مارتین برای یه تیکه چرم کابینشون که مثلا اندازه صفحه نمایشگرشون باشه ۳ یا ۴ هزار دلار براشون هزینه میبره دیگه حساب کن کل کابین چقدر چرم لازم داره و بقیه قطعات سازندشون هم بماند.

      موافقم 12
      مخالفم 6
    4. JDM_Japan

      ۱۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (167 ديدگاه)

      حرفات پر از کنایه های بی معنیه پسر

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    توی فورتزا هورایزن 5 اول بازی این کوروت با کیت
    پهن بهت میده که با اون بازی شروع کنی

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. JDM سابق

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (364 ديدگاه)

    خیلی زیبا

    …. توش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  4. Jeferson

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (138 ديدگاه)

    برا من که فابریکش قشنگ تره ، ولی جدای این بحث ها، به نظرم برای طراحی کوروت اگزوز های زاویه دار مناسبه نه دایره ای

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. محسن

    ۱۴ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (161 ديدگاه)

    معمولیش خوشگلتره این کیت بیشتر به درد ماشین ژاپنیا میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا