شورلت

درخشش شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ در تست داینو

شورولت پیش از این ثبت سفارش کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ را شروع کرده است. افرادی که فرصت قبلی را از دست داده‌اند هم‌اکنون می‌توانند اقدام به سفارش محصول دوست‌داشتنی این برند بکنند، خودرویی که تا پایان مدل سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد.

اما نکته مهم‌تر اینکه اولین نمونه‌های کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ قبلاً به دست مشتریان رسیده‌اند. همه انتظار داشتیم که این خودرو سریعاً در تست‌های داینو حضور پیدا کند و دقیقاً همین اتفاق نیز رخ داده و یوتیوبری با نام اسپید فنوم ویدئوی مربوط به آن را منتشر کرده است. یکی از اولین نمونه‌های این خودرو در دالاس روی داینو رفته تا ببینیم پیشرانه ۸ سیلندر میل‌لنگ تخت آن چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

این محصول تازه‌نفس شورولت قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتون متر را در میل‌لنگ تولید می‌کند. با در نظر گرفتن میزان تلفات انرژی در گیربکس و دیگر قطعات مکانیکی می‌توان انتظار هدر رفت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قدرت را داشت که این به معنی وجود قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار در سر چرخ ها خواهد بود. پس از سه تست داینوی انجام شده شاهد نتایج بسیار خوبی هستیم. در دو تست اول این خودرو نتایجی بهتر از محاسبات را به دست آورد. با استفاده از تنظیمات SAE داینو، رایانه مرکزی قدرت حدود ۵۹۷ تا ۶۰۰ اسب بخار را روی چرخ ها ثبت کرده است. گشتاور به دست آمده نیز کاملاً با انتظارات همخوانی داشته است.

اما تست سوم احساس‌برانگیزتر بوده است. پس از خنک شدن پیشرانه شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۲۳ قدرت ۶۱۰ اسب بخار در دور ۸۴۰۰ ثبت شده و البته این تست‌ها همگی با دنده‌پنج انجام شده‌اند. به این ترتیب تنها حدود ۹ درصد تلفات قدرت وجود داشته است. در این وضعیت می‌توان گفت یا شورولت قدرت محصول خود را کمتر از میزان واقعی اعلام کرده و یا اینکه گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت شرکت Tremec کارایی بالایی دارد، هرچند ما بیشتر با گزینه اول موافق هستیم. قبلاً نیز برخی خودروسازان قدرت محصولات خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده بودند هرچند کسب قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار روی چرخ ها نتیجه‌ای قابل‌توجه محسوب می‌شود مخصوصاً اینکه این اسب‌ها از دل یک پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی بیرون می‌آیند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. MILADZM

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    کاش میشد یه روز خودروساز ها قدرت رو سر چرخ اعلام میکردن تا دیگه جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمیموند .

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۰
    1. امیر

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      الان شما شک و شبهه داری که محصولات پرفومنس و بی نظیر هیوندای ۱۵۰ اسب قدرت دارن یا ۱۵۵ ؟

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (804 ديدگاه)

      من فکر میکنم آلمانی ها همین کارو میکنن آمریکایی ها هم تا دهه ۸۰ همین کارو میکردن.

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
    3. M

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      فقط دیمن کوروت

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۶
      1. ❤BMW❤

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (319 ديدگاه)

        دیمن کوروت چیه؟

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۱
    4. سبحان

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (56 ديدگاه)

      وقتی اعلام میکنن میگن قدرت موتور ۶۷۰ اسب بخار
      نمیگن قدرت خودرو مثلا ۶۱۰ اسب بخار
      درست ترین حالتش هم همین هستش چون دلایل زیادی وجود داره که باعث میشه قدرت به درستی به چرخ نرسه یا کمتر به چرخ ها برسه
      هنوز تو پیست ها حضور پیدا نکرده و عملکردش تو پیست هنوز جای سوال برای همه که آیا می‌تونه به عنوان قوی ترین ۸ سیلندر تنفس طبیعی دنیا بدرخشه یا نه ولی خب چون این موتور توی مسابقات جواب پس داده و تیم توسعش وقت خیلی زیادی براش گذاشتن
      همه انتظار دارن رکورد های خوبی ازش ببینن هرچند حیف شد نتونستن تو نوربررینگ رکورد گیری بی در سری داشته باشن

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. مازیار

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1605 ديدگاه)

        نتونستن واژه مناسبی نیست
        بعد اون دور نمایشی حداقل چهار پنج تایم نوربرگ رینگ همینجا تو پدال اعلام شد چطور کوروت نتونست؟
        یا هنوز تایم زنی رسمی نشده یا شده و اعلام نشده بهرحال همه منتظرش هستن بخصوص با اون تبلیغات بی سابقه درمورد این نسل

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
        1. سبحان

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (56 ديدگاه)

          نمیدونم شاید هم رکورد گیری کرده باشن و هنوز زمان اعلامش نرسیده من چیزی که متوجه شدم رو گفتم چون یه بار زمان رکورد گیری تصادف شده بود و فرصت نکردن
          یه بار هم زمان گیری کردن تو ترافیک رکورد گرفتن که اون هم اعلام نشد
          همیشه روی کوروت های جدید این حجم رسانه بوده من که اینجوری یادم هست این نسل دیگه به خاطر موتور وسط شدن انتظار عموم هم خیلی زیاد هستش
          ولی اگه به گذشته هم نگاه بکنی متوجه میشی جی ام هیچ وقت نوربررینگ معیار خودش ندیده و هیچ وقت رکورد گیری رسمی انجام ندادن فکر کنم با هیچ ماشینی
          به طور کلی هم به غیر خود آلمانی ها و البته لامبورگینی هیچ کمپانی نمیاد رکورد گیری بکنه تو نوربررینگ فقط برای توسعه استفاده میکنم از این پیست

          موافقم ۳
          مخالفم ۲
        2. مازیار

          ۲۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1605 ديدگاه)

          حرفتون کاملا درسته
          اما اینبار تبلیغاتش خیلی جهت دار هست و در مواردی حتی دوستان همینجا اشاره مستقیم به خط و نشون برای نوربرگ رینگ داشتن البته از قول مهندسین و مسوولان GM
          باید صبر کرد و دید

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
  2. Just toyota

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    عالیه ، تو تست های شتاب هم که توسط موتورترند انجام شده : صفر تا ۹۶ رو ظرف ۲/۶ ثانیه و ۴۰۰ متر هم تو ۱۰/۵ ثانیه طی کرده و به عنوان یک خودرو ۱۱۸ هزار دلاری ( یعنی هم قیمت پورشه ۹۱۱ بیس ) عملکرد فوق العاده ای از خودش به جا گذاشته طوری که تو ۴۰۰ متر میتونه با پورشه ۹۱۱ توربو s ٢۴۰ هزار دلاری رقابت کنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲
    1. سوشیانت

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (618 ديدگاه)

      شتاب صفرتاصدش هم یک دهم ثانیه از پورشه ۹۱۱ توربو اس بهتره هرچند رقیب این ماشین ۹۱۱ gt3 هست چون اون هم مثل کوروت کوپه یک ردیفه هست

      موافقم ۹
      مخالفم ۲۰
      1. بی خیال اسم

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (665 ديدگاه)

        آره از نظر تو بهتره

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
  3. مازیار

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1605 ديدگاه)

    اعلام قدرت موتور روی فلایویل درست هست چون یک موتور روی ماشینها و سیستم های انتقال مختلف افت قدرتهای مختلف داره و این کمیت اسب بخار و گشتاور به عنوان شناسه موتور باید بطور ثابت تعریف بشه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۰
    1. MILADZM

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (260 ديدگاه)

      ممنون آقا مازیار
      راستش همیشه برام سوال بود که چرا قدرت روی فلایول اعلام میشه
      توضیح کامل منطقی بود
      دم شما گرم

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  4. MAJking2

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    {افرادی که فرصت قبلی را از دست داده‌اند هم‌اکنون می‌توانند اقدام به سفارش محصول دوست‌داشتنی این برند بکنند، خودرویی که تا پایان مدل سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد.}
    دوستان اول مقاله یه همچین مَتنی نوشته شده بود منظورش چیه؟
    یعنی z06 تولیدش با پایان سال۲۰۲۳ متوقف میشه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. مازیار

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1605 ديدگاه)

      احتمالا منظور ثبت سفارش برای تولیدات سال ۲۰۲۳ هست

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  5. امیرحسین

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    شاهکاره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۴
  6. Just toyota

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (494 ديدگاه)

    حالا کوروت فکرشو بکنید کوروت Zora که هیبریدیه و قرار سال ۲۰۲۵ وارد بازار بشه ، بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و صفر تا ۹۶ حدود ۲/۲ ثانیه داره ( البته شتابش بر اساس حدس و گمان کارانددرایور هست ) ، این لعنتی دیگه قراره چه هیولایی بشه 😍😍🇺🇸🇺🇸🚀🚀

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
    1. blackwing

      ۲۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      کوروت ZR1 هم بین Z06 و Zora قرار میگیره و سال بعد با موتور تویین توربو و قدرت ۸۵۰ اسب بخار معرفی میشه
      نسل هشتم کوروت تا ۲۰۲۶ تولید میشه و بعد از اون مدل تمام الکتریکی روانه بازار میشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. A.A.S

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ماشاءالله آمریکا

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  8. دیمن

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    شاهکاری از صنعت با اصالت وریشه دار امریکا

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا