درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه 911 GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

شنبه 12 آذر 1401 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
aXdwnA7RyZ0hd
این روزها خودروهای محرک عقب با پیشرانه‌های حجیم تنفس طبیعی و بدون الکتریکی‌سازی رو به انقراض هستند زیرا خودروهای هیبریدی، الکتریکی و توربوشارژ بر...
تبلیغات

این روزها خودروهای محرک عقب با پیشرانه‌های حجیم تنفس طبیعی و بدون الکتریکی‌سازی رو به انقراض هستند زیرا خودروهای هیبریدی، الکتریکی و توربوشارژ بر بازار سلطه یافته‌اند. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از هاگرتی نشان می‌دهد که آئودی R8، شورلت کوروت Z06 و پورشه 911 GT3 هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این جمع اما یک مهمان افتخاری بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که سوپرکارهای تنفس طبیعی را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، جلوه‌های ویژهٔ فوق‌العاده نیز به جذابیت این ویدئو افزوده‌اند.

در این نبرد، کوروت Z06 برتری دارد زیرا پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 میل‌لنگ تخت آن 670 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی R8 که در اینجا با نسخهٔ محرک عقب پرفورمنس اسپایدر خود حضور دارد، در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد. در این نسخه، پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 لامبورگینی 570 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌های عقب می‌دهد. ضعیف‌ترین خودروی این جمع هم 911 GT3 با پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت است که تنها 510 اسب بخار قدرت و 470 نیوتن متر گشتاور دارد. البته هیچ‌گاه نباید یک پورشه را دست‌کم گرفت.

و درنهایت به آخرین و متفاوت‌ترین شرکت‌کنندهٔ این درگ یعنی دوکاتی پانیگال V4 SP2 می‌رسیم که راکب آن رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه «جاش هرین» است. این سوپربایک از یک پیشرانهٔ 1.1 لیتری چهار سیلندر با 210 اسب بخار قدرت و 123 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. تحویل این پانیگال به خریداران در ایالات‌متحده در سه‌ماههٔ دوم امسال با قیمت پایهٔ 39,500 دلار آغاز شده است. ویدئو با مسابقهٔ درگ سه خودرو آغاز می‌شود و سپس برندهٔ این درگ در برابر دوکاتی قرار می‌گیرد تا ببینیم چهارچرخ سریع‌تر است یا دوچرخ.

کپی لینک

مشخصات فنی

کوروت Z06

آئودی R8 RWD

پورشه 911 GT3

پانیگال V4 SP2

پیشرانه

5.5 لیتری V8

5.2 لیتری V10

4.0 لیتری H4

1.1 لیتری V4

قدرت

670 اسب بخار

570 اسب بخار

510 اسب بخار

210 اسب بخار

گشتاور

625 نیوتن متر

550 نیوتن متر

470 نیوتن متر

123 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

7 سرعته دوکلاچه

6 سرعته دستی

محور محرک

عقب

عقب

عقب

عقب

وزن

1665 کیلوگرم

1655 کیلوگرم

1460 کیلوگرم

195 کیلوگرم

قیمت پایه

109,295 دلار

173,795 دلار

171,150 دلار

39,500 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.