آئودیپورشهشورلت

درگ جذاب بین کوروت Z06، پورشه 911 GT3، آئودی R8 و دوکاتی پانیگال V4

این روزها خودروهای محرک عقب با پیشرانه‌های حجیم تنفس طبیعی و بدون الکتریکی‌سازی رو به انقراض هستند زیرا خودروهای هیبریدی، الکتریکی و توربوشارژ بر بازار سلطه یافته‌اند. بااین‌حال، ویدئوی جدیدی از هاگرتی نشان می‌دهد که آئودی R8، شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این جمع اما یک مهمان افتخاری بنام دوکاتی پانیگال V4 SP2 هم حضور دارد که سوپرکارهای تنفس طبیعی را به چالش می‌کشد. علاوه بر این، جلوه‌های ویژهٔ فوق‌العاده نیز به جذابیت این ویدئو افزوده‌اند.

در این نبرد، کوروت Z06 برتری دارد زیرا پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ تخت آن ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. آئودی R8 که در اینجا با نسخهٔ محرک عقب پرفورمنس اسپایدر خود حضور دارد، در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد. در این نسخه، پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌های عقب می‌دهد. ضعیف‌ترین خودروی این جمع هم ۹۱۱ GT3 با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت است که تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته هیچ‌گاه نباید یک پورشه را دست‌کم گرفت.

و درنهایت به آخرین و متفاوت‌ترین شرکت‌کنندهٔ این درگ یعنی دوکاتی پانیگال V4 SP2 می‌رسیم که راکب آن رانندهٔ حرفه‌ای مسابقه «جاش هرین» است. این سوپربایک از یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری چهار سیلندر با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۳ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. تحویل این پانیگال به خریداران در ایالات‌متحده در سه‌ماههٔ دوم امسال با قیمت پایهٔ ۳۹,۵۰۰ دلار آغاز شده است. ویدئو با مسابقهٔ درگ سه خودرو آغاز می‌شود و سپس برندهٔ این درگ در برابر دوکاتی قرار می‌گیرد تا ببینیم چهارچرخ سریع‌تر است یا دوچرخ.

مشخصات فنی

کوروت Z06

آئودی R8 RWD

پورشه ۹۱۱ GT3

پانیگال V4 SP2

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری H4 ۱.۱ لیتری V4
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۲۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر ۱۲۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۶۶۵ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۴۶۰ کیلوگرم ۱۹۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۰۹,۲۹۵ دلار ۱۷۳,۷۹۵ دلار ۱۷۱,۱۵۰ دلار ۳۹,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. ali(chevynova)

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      عالی بودن کوروت طبیعیه
      70 ساله داره تولید میشه و همیشه در سگمنت خودش عالی بوده اونم با قیمتی معقول برای همه
      اینم سند حرفم

      https://www.pedal.ir/chevrolet/christian-von-koenigsegg-says-the-c8-corvette-is-mind-blowing/

      موافقم 25
      مخالفم 38
      1. ❤BMW❤

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        اوه

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. BMW/M-POWER

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        چه 70 سال با اصالتی که برای رقابت الگو و معیارش شد پورشه و فراری و انجین هم از جلو یه دفعه اومد وسط ماشین :|

        موافقم 18
        مخالفم 16
        1. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          اهان اره کوروت اصالت نداره چون شده موتور وسط
          مثل بنز که جیلی چین خریدش

          موافقم 13
          مخالفم 25
        2. بی خیال اسم

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          جیلی بخشی از سهام بنز رو خریده
          خب که چی؟

          موافقم 14
          مخالفم 6
        3. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          در مورد عدم اصالت کوروت موتور وسط نطق کردن منم با فروختن سهام بنز به جیلی کمی از اصالت نداشتن بنز رو یادآوری کردم براشون

          موافقم 9
          مخالفم 17
        4. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          ولی خودمونیم مشخصه از بنز خیلی کینه به دل داری حالا نمیدونم چیکار کرده باهات
          همیشه میگن گذشته رو فراموش کن به آینده امیدوار باش

          موافقم 11
          مخالفم 7
        5. viper2

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          حالا اگه موتورش پوشراد بود یا اگه موتور جلو بود همین شما المانی بازا بهش میگفتید عقب افتاده حالا که کاملا بروز شده و اصالتش رو نگه داشته شده تقلید کار . یادمون نره برترین کابین سال متعلق به چه ماشینی بود؟

          موافقم 13
          مخالفم 9
        6. بی خیال اسم

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          آره آمریکا خیلی اصالت داره که
          موسس شورلت اصالتا سوییسی بوده

          موافقم 15
          مخالفم 13
        7. ali(chevynova)

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          آخه آینده ای جلو طرفدارهای بنز نیستش
          گذشته هم چیزی نبود

          موافقم 11
          مخالفم 15
        8. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          باز بهونه های اروپایی فن های متعصب شروع شد آخه مرد حسابی به آدمش چه ربطی داره مهم خود کمپانیه البته دلیل اصلی این حرفت حرص خوردن از مهندسی عالیه شورولته

          موافقم 13
          مخالفم 4
        9. شلبی

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (685 ديدگاه)

          موتور کوروت یدفعه از جلو نیومده عقب این ایده از خیلی سال پیش در جنرال موتورز مطرح بود و پنجاه سال پیش هم کانسپت و نمونه موتور وسط کوروت ساخته شد و در طی سالیان نیز بارها این ایده توسط مهندسین جنرال موتورز مطرح بوده

          موافقم 10
          مخالفم 3
        10. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          نتیجه ۷۰ سال اصالت این شده که انجینی ساخته فراری و پورشه هم نمیتونن بسازن در ضمن باید بگم که انجین f136 رو فراری با کمک مازراتی ساخته😂😂😂

          موافقم 5
          مخالفم 4
    2. علی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      فقط میگم جونم دوکاتی ، پادشاه موتورسیکلتها

      موافقم 21
      مخالفم 13
  2. Reza Waffen SS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    کوروت Z06 : لایک
    911 GT3 : دیسلایک

    موافقم 105
    مخالفم 82
    1. فقط چین

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (106 ديدگاه)

      عملکرد این خودرو ها نهایتا در حد و اندازه خودشان یا کمتر بود انتخاب بنده پادشاه این کلاسFulwin 2 Coupe است .

      موافقم 5
      مخالفم 52
      1. ❤BMW❤

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        اینو از کجا آوردی ؟

        موافقم 11
        مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عملکرد کوروت واقعا تحسین برانگیز و درخور تقدیس هستش باید صبر کنیم ببینم تو پیست نوربرگ رینگ هم میتونه پابپای 911 GT3 بیاد یا نه

    موافقم 63
    مخالفم 2
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      مطمئن باش همونقدر که کوروت خوبه پورش هم خوب تره تازه این فقط نسخه GT3 عه

      من نمیدونم این عقده و کین شما ناشی از چی هستش ؟؟؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
  4. Mohammad

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اوففف کوروتو دیوانه کنندست این ماشین

    موافقم 35
    مخالفم 7
  5. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    دوکاتی چقدر سریع هست واقعا ، طبق جدول توی این پیست فقط ۰/۲ از تسلا پلد افسانه ای کند تر بود 😱🚀🚀

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      حالا این تایمم به خاطر اینه که موتور دو چرخ نمیتونه مثل ماشین ۴ چرخ لانچ کنه..
      ورگنه صفر تا ۳۰۰ دوکاتی زیر ۱۰ ثانیه هست..
      یعنی وقتی از خط پایان رد میشه بالای ۳۰۰ کیلومتر سرعت داره درحالی که پلد سرعتش حدودا ۲۵۰ کیلومتر هست وقتی از خط پایان رد میشه..!!!

      موافقم 27
      مخالفم 5
  6. hamid-rs

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    با ماشین هایی که ۱۰۰ و ۱۶۰ اسب بخار قدرتشون کمتر و با گشتاور هایی که پایینتر درگ میزاره …
    عملکرد کوروت واقعا تحسین برانگیزه و بر منکرش لعنت!
    ولی اینجور درگ و مسابقات ماسمالی شده واقعا زشته
    از قبل مشخص بود که کوروت میبره…
    هرچند که گفتم و همیشه هم میگم؛ پرفورمنس تو خط مستقیم خلاصه نمیشه🙂

    موافقم 18
    مخالفم 18
  7. Amard

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    به 6تایی های جام جهانی نفری یه مجوز واردات خودرو دادن با پرداخت عوارض گمرکی قبل بازی با آمریکا به نظرتون این پاداش چی بود حذف از جام جهانی یا خوردن شش تا گل یا یه چیز دیگه چقدر ارزون شده چهار حرفی اول با ش شروع میشه

    موافقم 38
    مخالفم 2
  8. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    کوروت خیلی خوب بود ولی خداییش پورشه معرکه بود ، اصلا فکرشو نمیکرد انقدر بتونه سریع ۴۰۰ متر رو تموم کنه , نسل قبلی همین gt3 حدود ۱۱/۷ تا ۱۲ ثانیه زمان می‌برد تا یک چهارم مایل رو طی کنه ، قطعا gt3rs جدید تایمی حدود ۱۰/۴ میزنه ، ولی من الان به فکر غول مرحله آخر و پرچمدار ۹۱۱ های gt یعنی عالیجناب gt2rs هستم که احتمالا تا سال ۲ دیگه پورشه رونمایی کنه ، پیش بینی ها بر این هست که قرار یه توربو هیبریدی باشه مثل sf90 یا p1 ( هر چند هنوز تایید نشده ) ولی قطعا بیش تر از ۷۰۰ اسب قدرت داره چون نسل قبلی ۷۰۰ بود این اگه واقعا هیبریدی بشه یه چیزی حدود ۸۰۰ اسب بخار یا حتی بیش تر براش پیش بینی میکنم ، تازه دوستان gt2rs جدید هم بیاد باز پرچمدار محصولات پرفورمنس پورشه نمیشه چون الیور بلوم اعلام کرده که جانشین ۹۱۸ اسپایدر تو سال ۲۰۲۵ و یا یه هایپرکار جدید و متمایز از اون قراره رونمایی بشه و فراموش نکنید نسخه ۳ موتوره و ۱۰۰۰ اسبی تایکان هم در راه است 😍😍🔥🔥

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. blackwing

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (873 ديدگاه)

      منتظر کوروت های بعدی هم باش که با قدرت‌های ۸۵۰ و ۱۰۰۰ اسب بخار وارد میدون میشن…

      موافقم 17
      مخالفم 14
      1. بی خیال اسم

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        منتظریم…

        موافقم 11
        مخالفم 6
      2. Carbonado Aventador

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (4469 ديدگاه)

        جانشین ۹۱۸ بیاد کوروت زورا باید بره گاراژ..!!

        موافقم 18
        مخالفم 20
        1. Carbonado Aventador

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (4469 ديدگاه)

          با ۱۶۰ اسب قدرت بیشتر؟!
          زحمت کشیده..
          .
          .
          بخدا همین کروتم که هی میگید پیست محور پیست محور..
          از اول تا اخر پیست باید دود اگزوز gt2rs رو بخوره!!

          از قدیم گفتن اسپرت ساز یعنی پورشه و فراری

          موافقم 13
          مخالفم 11
        2. blackwing

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (873 ديدگاه)

          کربونادو
          جانشین ۹۱۸ که هایپرکار چند میلیون دلاری قراره باشه چه ربطی به کوروت ۱۵۰ هزار دلاری داره ؟؟؟

          موافقم 14
          مخالفم 1
        3. Amir Machine

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          GT2 RS توئین توربوی 700 اسبی 300 هزار دلاری که فقط خاص پیست توسعه پیدا کرده و برای استفاده‌های روزمره مناسب نیست رو با Z06 تنفس طبیعی 120 هزار دلاری که طبق بررسی‌ها راحت‌ترین سوپرکار برای رانندگی‌های جاده‌ایه مقایسه میکنی؟

          چقدر فضای کامنت‌های سایت حال به هم زن شده، چه فن اروپا چه آمریکا، هردو طرف فقط چرت مینویسین بدون ذره‌ای منطق

          یکی شلنگو میگیره رو 911 و یکی رو کوروت درحالیکه دنیای سوپرکارهای بدون هرکدوم از این دو نام بزرگ بی‌معنی خواهد بود

          موافقم 14
          مخالفم 1
        4. Porsche 911

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          امیر جان توی اکثر بررسی ها گفته شده که GT2 RS راحتی به اندازه ای داره
          درکل بین اسپرت ها ۹۱۱ با پرفورمنس یکسان راحتی بیشتری هم در اختیار خریدار قرار میده

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. viper2

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          کربونادو ماشین به این پیشرفتگی دودم میکنه؟

          موافقم 11
          مخالفم 1
        6. blackwing

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (873 ديدگاه)

          حاجی اسمت نوشته اونتادور ، بعد از پورشه‌ای که دود میکنه صحبت میکنی بعدش میگی اسپرت ساز یعنی فراری ؟!!
          .
          فکر کنم ناهار ماهی دودی خوردی با ماست چکیده و ژله با طعم توت فرنگی

          موافقم 12
          مخالفم 2
        7. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          قشنگ گفتی

          موافقم 10
          مخالفم 7
        8. سوشیانت

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          فعلا که شورولت فراری و پورشه رو له کرده

          موافقم 9
          مخالفم 9
        9. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          هم له کرده و هم تحقیر

          موافقم 9
          مخالفم 11
        10. viper2

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          جالب اینجاست الان شورلت داره پا به پای پورشه و فراری میاد حتی بهتر جذابیتم که نگم براتون توی دنیای تیونینگم که کلا برتری به سمت کوروت هست هممه اینها در حالی که اصل کار جی ام بر روی پیکاپ و ماشین های شهری هست حالا شما فرض کن جی ام یه برند کاملا اختصاصی اسپرت ساز بود دیگه کلا پورشه فراری باید تعطیل میکردن

          موافقم 6
          مخالفم 4
        11. ali(chevynova)

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          کلا ماشینهای آلمانی و اروپایی نهایتشون یه چرم پوست گاو هلندی هست و یه قیمت پرت همین ، چیزی دیگه ندارن بهش بنازن

          موافقم 5
          مخالفم 7
    2. R@min

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1676 ديدگاه)

      gtr3 rs به خاطر تولید دان فورس بیشتر کندتر هم هست و برای درگ ساخته نشده. انقدر با قطعیت نظر میدین خود مهندسای پورشه می مونن چی بگن.

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. ناشناس

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        دوست عزیز چطور میتونه کند تر باشه ، وقتی آیرودینامیک بهتری داره ، وقتی که خود شرکت سازنده گفته صفر تا صدش ۳/۲ ثانیه هست در حالی که برای gt3 معمولی ۳/۴ تایم داده ، درسته که gt3rs ماشین درگ نیست ولی تو خط مستقیم هم حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره ، نسل قبلیش تو درگ هوراکان پرفورمناته اسپایدر و برقی هایی امثال تسلا مدل ۳ پرفورمنس رو شکست داده ( همین مدل ۳ قاتل خیلی از سوپرکار ها هست )

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1676 ديدگاه)

          شما بدیهیات ابتدایی این صنعت رو به جای رویا پردازی در نظر بگیری متوجه قضیه میشی‌ و فکر نمی کنم نیازی به باز کردن این مسائل ساده باشه.

          حتی اگر این موارد رو در نظر نگیری تو سایت پورشه چهارصد مترو ۱۰.۹ زده و هیچ راننده ای هم نتونسته باهاش زیر ۱۱ بزنه.

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. d1123

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (100 ديدگاه)

          R@min
          1 تو کدوم بخش از سایت پورشه زده 400 مترو در 10.9 ثانیه طی میکنه؟
          2 اگه همین ویدئو رو میدید، متوجه بودید که GT3 در 10.9 ثانیه مسیر یک چهارم مایل رو طی کرده.
          3 مت واتسون توی بررسی GT3 توی جاده تقریبا ناهموار زمان 10.85 رو برای 400 متر ثبت کرده.
          ….

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. d1123

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        توی شتاب اولیه اون داون فورس میتونه مفید هم واقع بشه.
        فقط توی رسیدن به سرعت های بسیار بالاتر دچار مشکل میشه.
        ولی اگه حرف شمارو سند در نظر بگیریم، که کم شدن نیروی عمودی سطح منفی، به عملکرد توی 400 متر کمک شایانی میکنه؛ پس جی تی 3 مجهز به پکیج تورینگ باید بتونه زمان بهتری ثبت کنه؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. R@min

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1676 ديدگاه)

          میزان تولید دانفورس rs اصلا قابل مقایسه با مدل های پایین ترش نیست و واقعا نمی دونم چرا انقدر موضوع رو پیچیده تصور می کنین. قدرت تولیدی این ماشین در حدی نیست که بتونه با دانفورس تولیدی مقابله کنه.

          بادی کیت rs و چینش ورودی های هوا بر مبنای حفظ حداکثری پایداری در اطراف چرخ هاست اما gt3 تمرکز روی پایداری کلی بدنه داره و این دلیل اصلی تولید دانفورس بالا در کنار بال عقب بزرگش هست. بنظر خودت چرا خود پورشه تایم چهار صدمتر این ماشین رو رسمی اعلام کرده بر خلاف gt3 معمولی ؟؟

          راجب سوال دومت هم برو سایت پورشه رو rs کلیک کن تو تب پرفورمنس می بینی. داریم راجب rs حرف می زنیم.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  9. ali(chevynova)

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    کوروت بار دیگه نشون داد سطح عملکردی یه ماشین رو قیمت بالا و پرت تعیین نمیکنه
    چرم و چوب و تولید محدود بودن در پیست هیچ اهمیتی نداره بلکه ترکیب یه انجین خوب و گیربکس عالی با میکس شاسی خوب میتونه معادلات رو عوض کنه

    موافقم 19
    مخالفم 29
    1. ali(chevynova)

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      کوروت نزدیک 60 هزار دلار ارزونتره از اون 2 تا ماشینی که نمیدونم اصلا اسمشون چی چیه ولی اندازه 200 هزار دلار پرفورمنسش بهتر بود

      موافقم 13
      مخالفم 40
      1. احمدرضا

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (728 ديدگاه)

        اسماشون هست توی توضیحات
        ماشین های معروفی هستن
        عجیبه اسمشون نشنیدین

        موافقم 36
        مخالفم 4
        1. ehsan

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (175 ديدگاه)

          عالی بود 🤣🤣🤣

          موافقم 10
          مخالفم 0
      2. ناشناس

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        در خوب بودن کوروت شکی نیست ، ولی ۹۱۱ یه افسانه هست که الان بیش تر از ۵۰ ساله رو خط تولید پورشه قرار داره و ده ها مدل مختلف ازش ساخته ، به جرات میگم که جزو ۵ خودرو محبوب تاریخ هست اونور میدان هم که r8 افسانه ای قرار داره که همانطور که در ویدئو مشخصه بهش میگن لامبورگینی آلمانی ( البته در واقع این آئودی بوده که موتور هوراکان رو ساخته و حتی پلتفرمش هم خود آئودی توسعه داده ) عجیبه که شما تا حالا اسم این اعجوبه ها رو نشنیدید

        موافقم 7
        مخالفم 1
      3. BMW/M-POWER

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (110 ديدگاه)

        “اون ۲ تا ماشینی که نمیدونم اصلا اسمشون چی چیه”
        ببین مهندسی برتر و اسم افسانه ای “911” با طرف چیکار کرده که داره از شدت فشار هذیان میگه
        اسم پورشه 911 رو که خیییلییییی خوب باید بدونی بالاخره تو یه بخش هایی الگو و معیار همین کوروت بوده!!!!
        واقعا همیشه میگم ای کاش توی تاریخ یه بار امثال پورشه و فراری و بنز و لامبورگینی و مکلارن توی سوپر اسپرت ساختن یه بار همین کوروت رو معیار قرار میدادن این بنده های خدا یه مقدار دلشون خوش باشه اینقدر فشاری نشن هذیان بگن

        َ

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          فعلا برتری کوروت در اینجا فشار به شما آورده اونم با قیمت خیلی کمتر

          موافقم 2
          مخالفم 10
        2. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          gt3 یه رکورد افسانه ای با اون نسبت قدرت به وزن توی نوربرگ ثبت کرد و ما داریم لذتشو میبریم
          البته نکته ی مهم اینکه پورشه به تنهایی اینکارو کرده نه الگو گرفتنی بوده نه معیاری نه کپی کردنی
          حالا ببینیم کی فشار میخوره

          موافقم 5
          مخالفم 4
        3. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          دقیقا d1123
          خود gm خیلی خوب میدونه چیرو بنچمارک کنه بعد اینا اسمشم نمیدونن
          بالاخره باید یه جوری خودشونو اروم کنن دیگه

          موافقم 5
          مخالفم 4
        4. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          تو بحث انجین چی؟ تو اون که از کسی الهام نگرفته ولی باز پورشه رو شکست داده

          موافقم 1
          مخالفم 6
        5. Ali

          ۴ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (77 ديدگاه)

          والا این امسال شما هستید که فشاری شدین
          مرسدس خودش سوپر اسپرت نمیسازه و درضمن اون هایپر کاری که به نظر من هایپرکار نیست ( مرسدس بنز وان ) ، اخیرن تو پیست آتش گرفت این از بنز ، در مورد مهندسی پورشه هم آره مهندسی عالی داره ولی شورولت کوروت هم به اون اندازه مهندسی خوبی داره ، چون تو پیست ویرجینیا تمامی سوپر اسپرت های گرون تر از خودش رو تو تایم شکست داده .

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. d1123

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        شما که اسمشونو نمیدونی.
        ولی جی ام خوب میدونه که بجای فورد جی تی چیارو بنچ مارک کنه.

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          دمت گرم خوب گفتی
          ماشالا gm خیلی خوب 911 رو میشناسه ولی نمیدونم چرا این بنده ی خدا حتی اسمشم نمیدونه

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          فعلا که جنرال موتورز انجینی ساخته که رقباش تو خواب هم بهش نمیرسن این ها فقط بهونست

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. BMW/M-POWER

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      کوروت هر موقع با “نسبت قدرت به وزن مشابه پورشه” تونست تایمی حتی نزدیک تایم نوربرگ پورشه بزنه اون موقع در مورد قیمت حرف بزن

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. ali(chevynova)

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        اون 2 تا ماشین هم که از کوروت باختن هر زمان تونستن با قیمت معقول عرض اندام کنن بیا صحبت کن

        موافقم 3
        مخالفم 9
        1. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          عیار واقعی ماشین توی پیست معلوم میشه
          برد و باخت هم اونجا مشخص میشه
          بازم میگم کوروت هر موقع با “نسبت قدرت به وزن مشابه پورشه” تونست تایمی مثل پورشه بزنه اون موقع در مورد قیمت حرف بزن
          زیاد هم نگران قیمت و جیب مردم نباش اونی که دنبال پرفورمنس باشه خیلی خوب میدونه از کدوم کشور و کدوم برند ماشین بگیره

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          اینجا هم پیست بود دیگه محوطه تره بار نبود که استاد
          هرچند که برای کوروت شکست دادن این 2 تا ماشین هرجای دیگه باشه مثل همین رقابت بازم آسونه اونم با قیمت کمتر، دقت کن قیمت کمتر

          موافقم 3
          مخالفم 9
        3. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          @ali(chevynova)
          خودتو نزن به اون راه منظورم از پیست همون رقابت توی جهنم سبزه نه خط مستقیم
          منظورم از تایم، زمان یک دور پیسته نه مستقیمی
          ینی واقعا فک کردی منظور من از پیست چیه ؟ البته مقصر نیستی بالاخره کل درکت از رقابت خلاصه میشه توی تایم 400 متر
          به طرف میگی پیست هنوز نمیدونه منظورت چیه
          تایم خط مستقیمو ولش کن این کوروت هنر نکرده با 160 اسب قدرت بیشتر تو مستقیمی سریع تر بوده
          عملکرد این کوروت هم توی نوربرگ میبینیم
          گرچه این تایم نوربرگ پورشه با این نسبت قدرت به وزن رو کوروت باید تو خواب ببینه یه تقسیم کن ببین چند چنده
          پرفورمنس هزینه داره

          موافقم 3
          مخالفم 3
        4. viper2

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          والا تا اونجایی که ما دیدیم کسایی که دنبال پرفورمنس هستن بیشتر سمت محصولات جی ام و تویوتا و موپار و نیسان میرن و تقویتشون میکنن ما که ندیدیم بیان پورشه رو تقویت کنن

          موافقم 4
          مخالفم 4
        5. ali(chevynova)

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          bmw
          زیاد عصبی نباش
          آروم کامنت بذار
          موفقیت چشمگیر کوروت اینجا مشخصه
          کپی و الگو گرفتنی هم که گفتی طبیعتا یکسری داستان تخیلی بوده در حد فیلمهای هری پاتر

          موافقم 4
          مخالفم 6
      2. blackwing

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (873 ديدگاه)

        دوست‌عزیز BM”WC” M POWER
        فعلاً فشار رو شما داری میخوری چون ۹۱۱ که میگی با اختلاف ۵.۵ ماشین از کوروت خورده
        به ازای هر ماشین ۱ دونه فشار بخوری میشه ۵.۵ که خارج از توان تحمله واقعاً

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. بی خیال اسم

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          با توان بیشتر برده
          خیلی زحمت کشیده
          این ماشین واس درگ نیست

          موافقم 6
          مخالفم 5
        2. ali(chevynova)

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          توانش بیشتر بوده
          وزنش بیشتر بوده
          قیمتش هم کمتر

          موافقم 3
          مخالفم 8
        3. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          دوست عزیز …
          قشنگ برو یه ماشین حساب بردار نسبت قدرت به وزن دو تا ماشینو حساب کن مقایسه کن بعد کامنت بزار

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. BMW/M-POWER

          ۱۲ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          دوست عزیز blackwing
          با این wc که کنار بی ام و گذاشتی سهامش یه 200 درصدی افت کرد نکن از اینکارا
          ولی یه توصیه میکنم بهت ادم هیچوقت نباید چشمشو بروی حقیقت ببنده
          بالاخره وقتی 911 بشه معیار و الگوی “کوروت 70 ساله” برای ساخت سوپراسپرت “قابل رقابت” توی سگمنت خودش یه مقدار برای شماها سنگینه و فشار زیادی وارد میکنه و صد در صد برد کوروت با 160 اسب بخار بیشتر از 911 توی درگ خیلی میتونه شماهارو اروم کنه

          موافقم 5
          مخالفم 5
        5. بی خیال اسم

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          کار خاصی نکرده علی شوی نوا
          نگاه تایم چهار صد مترش کن
          فقط یک دهم ثانیه با بیمر ام ۵ سی اس تفاوت داره

          تازه بی ام و در کلاس سدان قدرت کمتر وزن بیشتر😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 5
        6. سوشیانت

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1920 ديدگاه)

          اتفاقا شورولت شاهکار کرده بی خیال اسم تونسته به شتاب صفزتاصد ۲.۶ برسه که پورشه و بنز و آئودی و… حریفش نمیشن

          موافقم 4
          مخالفم 2
      3. viper2

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        فشار = نیرو به سطح
        هر چه سطح کمتری داشته باشید فشار بیشتر است .

        موافقم 6
        مخالفم 5
      4. Ali

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (77 ديدگاه)

        داداش فشاری نشو ، پورشه هم می‌تونه اما تو خواب 😂😂😂
        یعنی آنقدر جمله هات خنده داره که دل درد گرفتم ، یعنی پر قدرت ترین پیشرانه ی تنفس طبیعی ساخته شده تاریخ ، تو اشکال بگیری و بیای با پیشرانه های پورشه مقایسه کنی من دیگه حرفی ندارم .

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. BMW/M-POWER

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      بله که به لطف پورشه و فراری و جمعی از دیگر سوپر اسپرت سازان به واقعیت پیوست

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. ali(chevynova)

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        فراری رو که فورد جی تی در لمانز لوله کرد رفت
        پورشه هم اینجا لوله شد
        جای دیگه هم باز لوله میشن

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. BMW/M-POWER

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          @ali(chevynova)
          به نکته ی ظریفی اشاره کردی
          یاد فیلم ford vs ferrari افتادم که “یک” قسمت بود
          اتفاقا اروپایی ها قصد داشتن یه فیلم در مورد قهرمانی های بنز و فراری و پورشه و … توی لمانز بسازن بعد دیدن یه فیلم جوابگو نیست بعد گفتن پس بهتره یه سریال خیلی بلند بسازیم که شاید همون قهرمانی های یه فراری توش جا بشه
          سریال خیلی بلندی خواهد بود و مختص آمریکایی فن ها
          پیشنهاد میکنم وقتی ساخته شد حتما به همراه دوستانت این سریال جذاب رو تماشا کنی
          تخمه و چیپس یادت نره

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. ali(chevynova)

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          عه خوبه
          ببینیم شاید واقعیت رو تغییر بده اون سریال البته اگه مثل هشدار برای کبرا ۱۱ خالی بندی نباشه

          موافقم 3
          مخالفم 4
        3. blackwing

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (873 ديدگاه)

          دوست عزیز Empa-Ver
          اروپا توان ساخت یه فیلم درست حسابی رو نداره ، نهایتاً با همکاری ۱۵ تا کشور اتحادیه اروپا بتونن یه فیلم در حد جشنواره کَن بسازن ، مثل پروژه میباخ اگزلرو که لاستیک‌هاش رو ایتالیا ساخت ، بدنه رو آلمان ساخت ، موتور رو توی اتریش جمع کردن ، یا هواپیمای کنکورد… همه باهم جمع بشن تازه میشه یه ایالت تگزاس…
          YEHAAAA 🇺🇸

          موافقم 8
          مخالفم 3
        4. BMW/M-POWER

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          @ali(chevynova)
          خیالت راحت واقعی ترین چیزی خواهد بود که با چشمات میتونی ببینی
          البته حواست باشه فشارت نره بالا

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. blackwing

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (873 ديدگاه)

        یعنی میخوای بگی نمیدونستی بی‌ام‌و …بیش نیس ؟ 😂 جلو چشمم وسط پیست آزادی یدونه E46 یاتاقان زد ، شما بیمر دوستا خون پورشه رو بخورین سیر نمیشین حالا داری از افتخارات ۹۱۱ به ما میگی ؟
        همین که کوروت و ۹۱۱ از ۵۰ سال پیش باهم رقابت داشتن واسه کمپانی بی‌ام WC یه رویاست چون هیچ نماینده‌ای تو این رقابت نداره و نخواهد داشت

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. BMW/M-POWER

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          اتفاقا کانسومر ریپورتز همین دو هفته پیش یه لیستی از قابلیت اطمینان ماشین ها منتشر کرد که پدال هم خبرشو کار کرد بهتره یه نگاه بندازی و از رتبه ی 3 بی ام و و رتبه ی 17 کادیلاک و 20 شورلت لذت ببری
          بی ام و موتور نمیسازه 8 سیلندر 100 لیتری بعد 300 اسب ازش بکشه بیرون
          بی ام و دنبال پرفورمنسه وقتی سال 1982 بی ام و از موتور m12 چهار سیلندر 1499 سی سی توربو ماکسیمم 1400 اسب بخار میکشید بیرون شما کجا بودید؟
          موتور های m12 , m13 بی ام و هنوز هم رکورد دار قویترین موتور های فرمول وان تا امروز هستن
          در ضمن بی ام و اندازه ی تمام مدل های تولیدی ماشین امثال کادیلاک و شورلت فقط جایزه برای انجین برده در مورد انجین بهتره به بی ام و اشاره نکنی برای خودت میگم
          میرسیم به اون حرفی که در مورد رقابت کوروت و 911 گفتی کدوم رقابت؟؟؟؟؟
          میخوام بدونم دقیقا کی کوروت توی تاریخ تونسته با 911 ها رقابت کنه؟؟
          911 ها با فراری و نیسان جی تی ار و امثال اینا رقابت میکردن اونوقت کوروت این وسط چی میگه؟
          بعدش هم این wc که میگی فایده نداره من دارم از تایم 10.6 m5cs توی جدول لذت میبرم

          موافقم 2
          مخالفم 3
  10. Lamborghini

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چه صدای لذت بخشی با روح و روان آدم بازی می کنه به شخصه این مدل های اتمسفریک رو به نمونه های توربو ترجیح میدم چند دهم ثانیه سریعتر بودن نمونه های توربو ارزش فدا کردن صدا رو نداره.
    البته روی صحبتم فقط کلاس سوپر کار بود با خودرو های خانوادگی کاری ندارم چه الکتریکی باشه چه درون‌سوز.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. احمدرضا

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    چه شروع طوفانی واسه کوروت
    باریکلا
    M5 cs پا به پاش رفته تو جدول
    رکورد دوکاتی خیلی بهتر از M1000 بود
    تقریبا یک ثانیه
    ممکنه بخاطر زمین یا راننده باشه هرچی بود نباید ٨ دهم جا بمونه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. blackwing

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (873 ديدگاه)

    وای پسر کوروت عجب چیزیه 🤦🏻‍♂️🤌🏼🤌🏼🤌🏼
    تصور اینکه ZR1 و Zora با قدرت‌های ۱۰۰۰ اسب بخار چطوری قراره باشن خیلی سخته 🤦🏻‍♂️
    فکر کنم راحت ۴۰۰ متر رو تو خونه ۹ ثانیه بزنن

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. بی خیال اسم

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      زیر ۹ ‌که احتمالش خیلی کمه واسه ماشین ها این کلاس

      و هزار اسب شاید به سختی بتونه زیر ۹ بره

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. blackwing

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (873 ديدگاه)

        اگر با این لانچ کنترل و گیربکس باشه راحت ۹ میزنه
        فکر کن روی این موتور دوتا توربوچارجر نصب کنن…

        موافقم 7
        مخالفم 3
    2. R

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      تند نرو بوگاتی با اون عظمت ۹.۱ میزنه اونوقت چطور کوروت هزار اسبی زیر ۹ میزنه اونم راحت؟

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. blackwing

        ۱۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (873 ديدگاه)

        من تند نمیرم ، کوروت تند میره… ببینیم و تعریف کنیم 🙂
        کوروت Z06 ثابت کرد این اتاق کوروت حرف‌های زیادی برای گفتن داره

        موافقم 6
        مخالفم 4
  13. HAMID

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    تبلیغ جالبی واسه کوروت بود

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. ali(chevynova)

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      واقعیت جالبی هم برا شکست اون 2 تا ماشین بود

      موافقم 7
      مخالفم 12
    2. blackwing

      ۱۲ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (873 ديدگاه)

      کوروت با ۷۰ سال سابقه و انبوهی از افتخارات و پیروزی ، نیاز به تبلیغ نداره
      این کره‌ای‌ها و چینی‌ها هستن که تا ۷۰ سال دیگه باید تبلیغ کنن

      موافقم 7
      مخالفم 6
  14. Hadi

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    GT3 و Z06 شاهکار مهندسی آلمان و آمریکا 🇺🇸🇩🇪
    دو تا هیولا کنار هم خیلی جذاب بود درگ جفتشون خیلی دوست داشتنین و انتخاب یکیشون برام خیلی سخته…
    R8 با اون V10 و صدای جذابش جالبه کوروت هم صداش شبیه V10 شده و خیلی جذابه 👌🏼

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. faster

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    911 turbo s

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. R@min

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1676 ديدگاه)

    تو درگ که طبیعیه برده کوروت، قدرت بیشتر و یه لانچ کنترل و گیربکس بی نقص کارو در میاره.

    باید دید بعد این کمپین تبلیغاتی کی تو پیست میاد ؟!

    موافقم 12
    مخالفم 3
  17. Sobhan

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من بین اینا واقعا دوگاتی رو بر میدارم 😂تازه این هم سری ترین دوگاتی نبود 🙌

    موافقم 3
    مخالفم 3
  18. d1123

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    this is an American Ferrari

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. سوشیانت

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1920 ديدگاه)

      اون وقت چجوری به این نتیجه رسیدی؟ فراری هم میتونه یه شورولت ایتالیایی باشه

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. بی خیال اسم 2

        ۲۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (133 ديدگاه)

        مهم اینه که
        هیچکس به فراری نمی گه شورلت ایتالیایی

        به شورلت می گن فراری آمریکایی
        خخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا