شورلت

معرفی شورلت کوروت ZR1X، ورود به قلمروی هایپرکارها با 1250 اسب بخار

شورلت کوروت ZR1X با قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ZR1 و موتور الکتریکی E-Ray، به قلمروی هایپرکارها وارد شده است.

سرانجام پس از سال‌ها انتظار، غول مرحله آخر کوروت C8 از راه رسید. هیولایی چهارچرخ محرک با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت که برخلاف انتظارات، نه زورا بلکه ZR1X نام دارد؛ اما ZR1X صرفاً ترکیبی از فناوری‌های ZR1 و E-Ray نیست و شورلت آن را به‌عنوان یک هایپرکار واقعی آمریکایی معرفی می‌کند که از تلفیق این دو مدل فراتر رفته است. کن موریس، معاون ارشد جنرال موتورز، می‌گوید:

از روز اول، پلتفرم موتور وسط کوروت را با در نظر گرفتن ZR1X طراحی کردیم. این انقلابی‌ترین پلتفرم در تاریخ کوروت است که گسترده‌ترین طیف خودروهای اسپرت آمریکایی را پشتیبانی می‌کند و عملکردی در سطح جهانی ارائه می‌دهد.

ZR1X بر پایه دو نسخه کوروت، یعنی ZR1 و E-Ray، ساخته شده است. این خودرو از همان موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 مدل ZR1 بهره می‌برد که به‌تنهایی ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، فناوری هیبریدی E-Ray هم این نیروگاه قدرتمند را همراهی می‌کند. البته درحالی‌که E-Ray از باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی و موتوری الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری در محور جلو استفاده می‌کند، ZR1X یک قدم فراتر رفته است. این خودرو با همان باتری و موتور الکتریکی، ۱۸۶ اسب بخار و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند تا سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت قدرت را به محور جلو منتقل کند، پیش از آنکه سیستم الکتریکی جدا شود. مجموع خروجی این سیستم اعداد اعجاب‌انگیز ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است.

شورلت با بهره‌گیری از تجربه دو سال تولید E-Ray، تحویل قدرت موتور ۵.۵ لیتری V8 را بهینه کرده تا عملکردی یکپارچه‌تر و نرم‌تر ارائه دهد. واحد کنترل این خودرو به‌طور مداوم ورودی‌های راننده و شرایط خودرو را بررسی می‌کند تا ترکیب قدرت را بهینه‌سازی کند. سه حالت انرژی نیز برای شرایط مختلف در نظر گرفته شده است که شامل «انجورنس» برای دورهای طولانی در پیست، «کوالیفاینگ» برای ثبت بهترین لپ تایم و «Push-To-Pass» برای تحویل سریع تمام قدرت موجود می‌شود.

سیستم ترمز این خودرو نیز منحصربه‌فرد است. این سیستم که J59 نام دارد و به‌صورت استاندارد در ZR1X و سفارشی برای ZR1 ارائه می‌شود، از کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و ۶ پیستونه در عقب با دیسک‌های ۱۶.۵ اینچی تشکیل شده که بزرگ‌تر از رینگ‌های بسیاری از خودروهای اقتصادی است! خریداران می‌توانند بین دو تنظیمات شاسی انتخاب کنند که شامل نسخه تورینگ با لاستیک‌های میشلن PS4S و تنظیمات مناسب جاده با قابلیت استفاده گاه‌به‌گاه در پیست یا پکیج ZTK با تعلیق سفت‌تر و لاستیک‌های میشلن پایلوت کاپ ۲ می‌شود. هر دو نسخه می‌توانند به پکیج آیرودینامیک با داون‌فورس ۵۴۵ کیلوگرمی مجهز شوند.

به گفته شورلت، ZR1X می‌تواند در کمتر از دو ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه با سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. این اعداد با دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ برابری می‌کنند اما کوروت در پیست‌های پیچ‌درپیچ توانایی‌های واقعی خود را نشان می‌دهد. شورلت این خودرو را آشکارا در نوربرگ‌رینگ تست کرده و انتظار می‌رود بتواند به‌راحتی رکورد فورد موستانگ GTD به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی آمریکایی در این پیست را بشکند.

ZR1X در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل از اواخر امسال روی خط تولید می‌روند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده اما گمانه‌زنی‌ها به قیمت پایه‌ای در حدود ۲۵۰ هزار دلار اشاره دارند که در نسخه‌های فول آپشن می‌تواند حتی به ۳۰۰ هزار دلار هم برسد. این رقم هرچند برای یک کوروت بالاست، اما در برابر پرفورمنسی در سطح هایپرکارها، ارزشمند به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی میباخ

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    دوستان برای دسترسی به پدال یه قسمت web داخل ایتا هست از اون قسمت میتونید وارد شید

    موافقم 4
    مخالفم 3
  2. OM.01

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (680 ديدگاه)

    ترمز 10 پیستون جلو 6 پیستون عقب!دیسک های 16.5 اینچی! موتورهای الکتریکی تا 260 کیلومتر در مدار هستن پس فکر کنم مثل همون ZR1 تاپ اسپید 375 کیلومتر داشته باشه اما با این افزایش توان و گشتاور احتمال میدم تایم پیست سریعتری ثبت کنه حدود 10 درصد

    شورلت کوروت C8 جدید ماشالله ماشالله یا جاست امریکن نیست برخلاف تصور متعصبین… بلکه الگوی هست برای بقیه حتی ما آدم ها! الگوی هست برای تغییر سنت. نتیجه تلاش صدها مهندس با قوم ها و سنین مختلف
    الگوی که مدیون تحقیق در عملیات و مدیریت صنعتی بسیار پیشرفته هست

    رقابت جذابی بین کوروت C8 ZR1X و جانشین فراری SF90 خواهد بود که امسال رونمایی میشه ✌️

    دارم به نسل بعدی فکر میکنم. کوروت C9
    بعید میدونم به این زودی ها پیداش بشه تا 2028 قطعا نسخه های پرچمدار بعد 2030 میان چون باید وایسیم تکنولوژی پیشرفت کنه🤭

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. R@min

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2297 ديدگاه)

      این مدل بیشتر یه درگستر برای تبلیغات و عدد بازی های رسانه ای هست که موفق هم شدن.

      الان ماشینی که با بنزین معمول شتاب زیر ۲ و ۴۰۰ متر زیر ۹ بزنه وجود نداره که این خودش توپو انداخت زمین رقبا ! اگر جی ام روی شاسی و آیرودینامیک این مدل کار می کرد رسما رقیب مستقیم F80 و W1 می شد هر چند تو مسیر مستقیم از این دو تا سریع تر هست ولی تو پیست نه.

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. OM.01

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (680 ديدگاه)

        کوروت میتونست کمی بیشتر شیطنت کنه
        من گفته بودم Z06 میتونست توربو باشه
        بجاش ZR1 به صورت هایبرید و نسخه نهایی زورا (که الان گفتن ZR1X) پیست محور بدنه تمام فیبرکربنی داشته باشه آیرودینامیک پیشرفته دانفورس بیشتر تعلیق پوشراد و…
        اما خب اینجوری نشد. و این شد محصول خروجی که بد نیست. خیلی هم خوبه
        مک‌لارن W1 و فراری F80 هم این ZR1X در حد اندازه اونا تو پیست نمیتونه باشه وزن اونا خیلی سبک تر دانفورس بسیار بیشتر شاسی فیبرکربنی سیستم تعلیق و… به هیچ وج درحد اونا نیست

        رقیب این خودرو میشه GT2 RS جدید جانشین SF90 و بنظرم 296 اسپشیاله هم رقیب این خودرو هست تو پیست فراری که سریعتر از SF90XX بود. به دست مشتری باید برسه ولی 296 اسپشیاله هم به شدت جذابه

        ای کاش F80 همون موتور V12 نگه می‌داشت بهونه های عجیب نمی آوردن🤕 قطعا چالش هایی بوده

    2. ali_x76

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (453 ديدگاه)

      حداکثر سرعتش باید کمتر از ZR1 معمولی باشه (به خاطر اضافه وزن سیستم الکتریکی)
      توی پیست هم فکر نمیکنم تفاوت شاخصی با ZR1 داشته باشه، اصل تفاوتشون توی درگه.
      در کل اسپرت ترین نسخه این نسل ZR1 و پرشتاب ترینشون ZR1X ئه.

  3. R@min

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2297 ديدگاه)

    یه ذره اسم مسخره ای داره گفتن حرف X از کلمه extreme میاد که همون زورا خیلی بهتر بود.

    بنظرم زود معرفی کردن هر چند همه می دونستن چی تو راهه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. Vette

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (554 ديدگاه)

    سنگین میشه که
    ای کاش پک باتری بهتری میزاشتن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. 🇩🇪Porsche means the god of automobile manufacturing and engineering🇩🇪

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (428 ديدگاه)

    یه سوال
    زورا هم قراره با همین قدرت بیاد؟؟؟؟؟
    اگه قدرت‌هاشون برابره پس چرا دو تا مدل هستن چون اگه اشتباه نکنم زورا هم قراره با حدوداً ۱۲۰۰ بیاد
    ولی در کل فکر نکنم زیاد پرفروش بشه چون این قیمت برای کوروت واقعاً بالاست ولی پرفورمنس خوبی داره

    کوروت یا باید خیلی گرون بزنه یا خیلی ارزون نباید هم ارزون بزنه هم گرون اینجوری یکی از مدل‌هاش پرفروش نمی‌شه
    حتی طرف می‌تونه با تقویت مدل‌های خیلی ارزون‌تر پرفورمنس بهتری از این مدل بگیره

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6540 ديدگاه)

      کوروت هر مدلش منطقه خودش رو داره محصولاتش به قلمرو هم دیگه ورود نمیکنن

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. B

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1077 ديدگاه)

      این همون زوراست مثلا

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. Taha Ayoobi

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6540 ديدگاه)

    الله اکبر، الله اکبر.
    لا اله الا الله
    رسما اومده عالم و آدمو جر بده.
    ماشالا جنرال موتورز
    ماشالا کوروت
    ماشالا شورلت
    برام سواله چرا زورا نیست و اینکه ممکنه زورا با قدرت بالاتر بیاد یا نه.
    منتظر کامنت های تکمیلی دوستان اهل فن هستیم.

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. (Ali(chevynova

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7888 ديدگاه)

      کوروت سربلندمون کرده اونم با قیمت مناسب و تولید انبوه
      ۷۲ ساله این شاهکار همینه

      موافقم 4
      مخالفم 10
    2. حمیدرضا

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (535 ديدگاه)

      کنترل کن خودتو طاها😁😁

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. 👑🇩🇪PORSCHE🇩🇪👑

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (428 ديدگاه)

    هم اروپایی خوبه و هم آمریکایی
    کلاً اروپا و آمریکا سطح خودروسازیشون خیلی بالاتر از آسیا هست
    ولی بعضی از خودروسازی‌های آسیا هم به شدت پیشرفته هست
    ولی در کل این شورولت کوروت واقعاً فوق العاده هست من که خیلی ازش خوشم اومده
    واقعاً کوروت خودروی خوبیه چون پرفورمنس فوق العاده رو با قیمت واقعاً ارزون میده به مشتری ولی باز به نظر من از نظر مهندسی به پاگانی و مکلارن و فراری و لامبورگینی نمی‌رسه
    البته این رو هم می‌دونم که شورولت برای ساخت یه همچین شاهکاری از فراری کمک گرفته ولی خب واقعاً خودروی خفنی ساختن

    امیدوارم یه روزی بتونم یه کوروت بخرم و کلی ازش لذت ببرم

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (243 ديدگاه)

      شما که مدرکی نداری ولی خب احتمالا اونجا بودی و دیدی که از فراری کمک گرفته دیگه؟! جناب ترول عزیز😁😉

      موافقم 2
      مخالفم 1
  8. Nikan jaaaaaaaaaaaag

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همین اگه فراری بود ۲.۵ میلیون دلار…..

    موافقم 19
    مخالفم 6
  9. ehsan.fa

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1973 ديدگاه)

    قیمت پایه ۲۵۰ هزار دلار ، بعد من اخیرا تمامی دارایی هام رو قیمت کردم که بفروشم برم ،تحمل تنش بیشتر از این رو ندارم ، بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار میشه.یک عمر درس بخون کار کن حتی نمیتونم یه خونه بخرم بعدش برم کارگری.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. A1

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    به امید روندنش کف تهران

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6510 ديدگاه)

      تا اون موقع مگه وجود داره؟

      موافقم 1
      مخالفم 4
  11. مهردادکمال

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    تا کی اینترنت این وضع رو داره

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6510 ديدگاه)

      تا پایان جنگ
      حدود هفته دیگه

      موافقم 2
      مخالفم 18
  12. حمیدرضا

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (535 ديدگاه)

    دسخوش این ماشالا داره👌
    تبریک به همه امریکایی دوستان❤️

    موافقم 6
    مخالفم 5
  13. Homayoun

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1148 ديدگاه)

    تو این شرایط بد چه باحالی بود یادم نمیاد این اولین باره که یه هایپرکار با قدرت بالای هزارودویست اسب با قیمت دویست و پنجاه هزار دلار به دنیا ارائه شده(خودروهای استاندارد منظورمه نه تیونینگ شده)واقعا تیم توسعه دهنده کوروت گل کاشتن و بی تعارف تا جایی که سن من قد میده و میدونم این بهترین نسل کوروت هستش که تونسته لامبورگینی و فراری رو تو بازی خودشون شکست بده دیگه صحبت خط مستقیم و کابین بی کیفیت و هرزگردی لاستیک موقع حرکت نیست کوروت zr1x تقریبا تمام آیتمهایی که یه سوپرکار اروپایی باید داشته باشه داره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  14. سوشیانت

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    خوبه ولی به اندازه zr1 چشمیگر نبود، از zr1 انتظار قدرت بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ اسب رو داشتیم با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار معرفی شد از این انتظار داشتم که وارد قلمرو ۱۳۰۰ اسبی بشه البته خب هنوز این ماشین به طور کامل معرفی نشده و فعلا نباید قضاوت کرد اما نکته ای که وجود داره ما باز هم به توانایی بسیار بالای دوج پی میبریم که این ماشین با وجود سیستم هیبرید و چهارچرخ محرک احتمالا باز هم اندکی شتاب صفرتاصد کند تری خواهد داشت

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. mr-gtc

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (497 ديدگاه)

    فقط خوراک رولینگ های شبونه توی اتوبان و آزادراست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2426 ديدگاه)

    بسیار عالی و جذاب
    شاهکار دیگری از قلب دنیا
    طنین اوای کانتری من در دشتهای باز

    موافقم 3
    مخالفم 2
  17. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2426 ديدگاه)

    اغاز فصلی جدید در تحولات دنیای خودرو

    این خودرو ترکیبی از همه چیز است در حد اعلای مقتضیات موجود در دنیا بهتر از این ترکیب هرگز نمیشد ساخت
    بزرگواران این شما و این الماس دنیای خودروی جهان

    موافقم 3
    مخالفم 2
  18. حسن

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2426 ديدگاه)

    به نظرم بیشترین فشار را بر رقبا خواهد اورد و طی چند سال اینده شاهد رونماییهای عجولانه و بسیار بدی از طرف اروپاییها خواهیم بود و هیچکدام نخواهند توانست نزدیک این اعداد شوند مگر هر خودرو در یک ایتم
    یکی در شتاب یکی در حداکثر سرعت و دیگری در پیست

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا