شورلت کوروت ZR1X با قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ZR1 و موتور الکتریکی E-Ray، به قلمروی هایپرکارها وارد شده است.
سرانجام پس از سالها انتظار، غول مرحله آخر کوروت C8 از راه رسید. هیولایی چهارچرخ محرک با ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت که برخلاف انتظارات، نه زورا بلکه ZR1X نام دارد؛ اما ZR1X صرفاً ترکیبی از فناوریهای ZR1 و E-Ray نیست و شورلت آن را بهعنوان یک هایپرکار واقعی آمریکایی معرفی میکند که از تلفیق این دو مدل فراتر رفته است. کن موریس، معاون ارشد جنرال موتورز، میگوید:
از روز اول، پلتفرم موتور وسط کوروت را با در نظر گرفتن ZR1X طراحی کردیم. این انقلابیترین پلتفرم در تاریخ کوروت است که گستردهترین طیف خودروهای اسپرت آمریکایی را پشتیبانی میکند و عملکردی در سطح جهانی ارائه میدهد.
ZR1X بر پایه دو نسخه کوروت، یعنی ZR1 و E-Ray، ساخته شده است. این خودرو از همان موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 مدل ZR1 بهره میبرد که بهتنهایی ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، فناوری هیبریدی E-Ray هم این نیروگاه قدرتمند را همراهی میکند. البته درحالیکه E-Ray از باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی و موتوری الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری در محور جلو استفاده میکند، ZR1X یک قدم فراتر رفته است. این خودرو با همان باتری و موتور الکتریکی، ۱۸۶ اسب بخار و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و میتواند تا سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت قدرت را به محور جلو منتقل کند، پیش از آنکه سیستم الکتریکی جدا شود. مجموع خروجی این سیستم اعداد اعجابانگیز ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است.
شورلت با بهرهگیری از تجربه دو سال تولید E-Ray، تحویل قدرت موتور ۵.۵ لیتری V8 را بهینه کرده تا عملکردی یکپارچهتر و نرمتر ارائه دهد. واحد کنترل این خودرو بهطور مداوم ورودیهای راننده و شرایط خودرو را بررسی میکند تا ترکیب قدرت را بهینهسازی کند. سه حالت انرژی نیز برای شرایط مختلف در نظر گرفته شده است که شامل «انجورنس» برای دورهای طولانی در پیست، «کوالیفاینگ» برای ثبت بهترین لپ تایم و «Push-To-Pass» برای تحویل سریع تمام قدرت موجود میشود.
سیستم ترمز این خودرو نیز منحصربهفرد است. این سیستم که J59 نام دارد و بهصورت استاندارد در ZR1X و سفارشی برای ZR1 ارائه میشود، از کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو و ۶ پیستونه در عقب با دیسکهای ۱۶.۵ اینچی تشکیل شده که بزرگتر از رینگهای بسیاری از خودروهای اقتصادی است! خریداران میتوانند بین دو تنظیمات شاسی انتخاب کنند که شامل نسخه تورینگ با لاستیکهای میشلن PS4S و تنظیمات مناسب جاده با قابلیت استفاده گاهبهگاه در پیست یا پکیج ZTK با تعلیق سفتتر و لاستیکهای میشلن پایلوت کاپ ۲ میشود. هر دو نسخه میتوانند به پکیج آیرودینامیک با داونفورس ۵۴۵ کیلوگرمی مجهز شوند.
به گفته شورلت، ZR1X میتواند در کمتر از دو ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه با سرعت بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. این اعداد با دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ برابری میکنند اما کوروت در پیستهای پیچدرپیچ تواناییهای واقعی خود را نشان میدهد. شورلت این خودرو را آشکارا در نوربرگرینگ تست کرده و انتظار میرود بتواند بهراحتی رکورد فورد موستانگ GTD بهعنوان سریعترین خودروی تولیدی آمریکایی در این پیست را بشکند.
ZR1X در نسخههای کوپه و کانورتیبل از اواخر امسال روی خط تولید میروند. قیمت این مدل هنوز اعلام نشده اما گمانهزنیها به قیمت پایهای در حدود ۲۵۰ هزار دلار اشاره دارند که در نسخههای فول آپشن میتواند حتی به ۳۰۰ هزار دلار هم برسد. این رقم هرچند برای یک کوروت بالاست، اما در برابر پرفورمنسی در سطح هایپرکارها، ارزشمند به نظر میرسد.
مهدی میباخ
۲۷ خرداد ۱۴۰۴دوستان برای دسترسی به پدال یه قسمت web داخل ایتا هست از اون قسمت میتونید وارد شید
OM.01
۲۷ خرداد ۱۴۰۴ترمز 10 پیستون جلو 6 پیستون عقب!دیسک های 16.5 اینچی! موتورهای الکتریکی تا 260 کیلومتر در مدار هستن پس فکر کنم مثل همون ZR1 تاپ اسپید 375 کیلومتر داشته باشه اما با این افزایش توان و گشتاور احتمال میدم تایم پیست سریعتری ثبت کنه حدود 10 درصد
شورلت کوروت C8 جدید ماشالله ماشالله یا جاست امریکن نیست برخلاف تصور متعصبین… بلکه الگوی هست برای بقیه حتی ما آدم ها! الگوی هست برای تغییر سنت. نتیجه تلاش صدها مهندس با قوم ها و سنین مختلف
الگوی که مدیون تحقیق در عملیات و مدیریت صنعتی بسیار پیشرفته هست
رقابت جذابی بین کوروت C8 ZR1X و جانشین فراری SF90 خواهد بود که امسال رونمایی میشه ✌️
دارم به نسل بعدی فکر میکنم. کوروت C9
بعید میدونم به این زودی ها پیداش بشه تا 2028 قطعا نسخه های پرچمدار بعد 2030 میان چون باید وایسیم تکنولوژی پیشرفت کنه🤭
R@min
۲۷ خرداد ۱۴۰۴این مدل بیشتر یه درگستر برای تبلیغات و عدد بازی های رسانه ای هست که موفق هم شدن.
الان ماشینی که با بنزین معمول شتاب زیر ۲ و ۴۰۰ متر زیر ۹ بزنه وجود نداره که این خودش توپو انداخت زمین رقبا ! اگر جی ام روی شاسی و آیرودینامیک این مدل کار می کرد رسما رقیب مستقیم F80 و W1 می شد هر چند تو مسیر مستقیم از این دو تا سریع تر هست ولی تو پیست نه.
OM.01
۲۷ خرداد ۱۴۰۴کوروت میتونست کمی بیشتر شیطنت کنه
من گفته بودم Z06 میتونست توربو باشه
بجاش ZR1 به صورت هایبرید و نسخه نهایی زورا (که الان گفتن ZR1X) پیست محور بدنه تمام فیبرکربنی داشته باشه آیرودینامیک پیشرفته دانفورس بیشتر تعلیق پوشراد و…
اما خب اینجوری نشد. و این شد محصول خروجی که بد نیست. خیلی هم خوبه
مکلارن W1 و فراری F80 هم این ZR1X در حد اندازه اونا تو پیست نمیتونه باشه وزن اونا خیلی سبک تر دانفورس بسیار بیشتر شاسی فیبرکربنی سیستم تعلیق و… به هیچ وج درحد اونا نیست
رقیب این خودرو میشه GT2 RS جدید جانشین SF90 و بنظرم 296 اسپشیاله هم رقیب این خودرو هست تو پیست فراری که سریعتر از SF90XX بود. به دست مشتری باید برسه ولی 296 اسپشیاله هم به شدت جذابه
ای کاش F80 همون موتور V12 نگه میداشت بهونه های عجیب نمی آوردن🤕 قطعا چالش هایی بوده
ali_x76
۲۷ خرداد ۱۴۰۴حداکثر سرعتش باید کمتر از ZR1 معمولی باشه (به خاطر اضافه وزن سیستم الکتریکی)
توی پیست هم فکر نمیکنم تفاوت شاخصی با ZR1 داشته باشه، اصل تفاوتشون توی درگه.
در کل اسپرت ترین نسخه این نسل ZR1 و پرشتاب ترینشون ZR1X ئه.
R@min
۲۷ خرداد ۱۴۰۴یه ذره اسم مسخره ای داره گفتن حرف X از کلمه extreme میاد که همون زورا خیلی بهتر بود.
بنظرم زود معرفی کردن هر چند همه می دونستن چی تو راهه.
Vette
۲۷ خرداد ۱۴۰۴سنگین میشه که
ای کاش پک باتری بهتری میزاشتن
🇩🇪Porsche means the god of automobile manufacturing and engineering🇩🇪
۲۷ خرداد ۱۴۰۴یه سوال
زورا هم قراره با همین قدرت بیاد؟؟؟؟؟
اگه قدرتهاشون برابره پس چرا دو تا مدل هستن چون اگه اشتباه نکنم زورا هم قراره با حدوداً ۱۲۰۰ بیاد
ولی در کل فکر نکنم زیاد پرفروش بشه چون این قیمت برای کوروت واقعاً بالاست ولی پرفورمنس خوبی داره
کوروت یا باید خیلی گرون بزنه یا خیلی ارزون نباید هم ارزون بزنه هم گرون اینجوری یکی از مدلهاش پرفروش نمیشه
حتی طرف میتونه با تقویت مدلهای خیلی ارزونتر پرفورمنس بهتری از این مدل بگیره
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۴کوروت هر مدلش منطقه خودش رو داره محصولاتش به قلمرو هم دیگه ورود نمیکنن
B
۲۷ خرداد ۱۴۰۴این همون زوراست مثلا
Taha Ayoobi
۲۷ خرداد ۱۴۰۴الله اکبر، الله اکبر.
لا اله الا الله
رسما اومده عالم و آدمو جر بده.
ماشالا جنرال موتورز
ماشالا کوروت
ماشالا شورلت
برام سواله چرا زورا نیست و اینکه ممکنه زورا با قدرت بالاتر بیاد یا نه.
منتظر کامنت های تکمیلی دوستان اهل فن هستیم.
(Ali(chevynova
۲۷ خرداد ۱۴۰۴کوروت سربلندمون کرده اونم با قیمت مناسب و تولید انبوه
۷۲ ساله این شاهکار همینه
حمیدرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۴کنترل کن خودتو طاها😁😁
👑🇩🇪PORSCHE🇩🇪👑
۲۷ خرداد ۱۴۰۴هم اروپایی خوبه و هم آمریکایی
کلاً اروپا و آمریکا سطح خودروسازیشون خیلی بالاتر از آسیا هست
ولی بعضی از خودروسازیهای آسیا هم به شدت پیشرفته هست
ولی در کل این شورولت کوروت واقعاً فوق العاده هست من که خیلی ازش خوشم اومده
واقعاً کوروت خودروی خوبیه چون پرفورمنس فوق العاده رو با قیمت واقعاً ارزون میده به مشتری ولی باز به نظر من از نظر مهندسی به پاگانی و مکلارن و فراری و لامبورگینی نمیرسه
البته این رو هم میدونم که شورولت برای ساخت یه همچین شاهکاری از فراری کمک گرفته ولی خب واقعاً خودروی خفنی ساختن
امیدوارم یه روزی بتونم یه کوروت بخرم و کلی ازش لذت ببرم
سوشیانت
۲۷ خرداد ۱۴۰۴شما که مدرکی نداری ولی خب احتمالا اونجا بودی و دیدی که از فراری کمک گرفته دیگه؟! جناب ترول عزیز😁😉
Nikan jaaaaaaaaaaaag
۲۷ خرداد ۱۴۰۴همین اگه فراری بود ۲.۵ میلیون دلار…..
ehsan.fa
۲۷ خرداد ۱۴۰۴قیمت پایه ۲۵۰ هزار دلار ، بعد من اخیرا تمامی دارایی هام رو قیمت کردم که بفروشم برم ،تحمل تنش بیشتر از این رو ندارم ، بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار دلار میشه.یک عمر درس بخون کار کن حتی نمیتونم یه خونه بخرم بعدش برم کارگری.
A1
۲۷ خرداد ۱۴۰۴به امید روندنش کف تهران
۲۷ خرداد ۱۴۰۴تا اون موقع مگه وجود داره؟
مهردادکمال
۲۷ خرداد ۱۴۰۴تا کی اینترنت این وضع رو داره
۲۷ خرداد ۱۴۰۴تا پایان جنگ
حدود هفته دیگه
حمیدرضا
۲۷ خرداد ۱۴۰۴دسخوش این ماشالا داره👌
تبریک به همه امریکایی دوستان❤️
Homayoun
۲۷ خرداد ۱۴۰۴تو این شرایط بد چه باحالی بود یادم نمیاد این اولین باره که یه هایپرکار با قدرت بالای هزارودویست اسب با قیمت دویست و پنجاه هزار دلار به دنیا ارائه شده(خودروهای استاندارد منظورمه نه تیونینگ شده)واقعا تیم توسعه دهنده کوروت گل کاشتن و بی تعارف تا جایی که سن من قد میده و میدونم این بهترین نسل کوروت هستش که تونسته لامبورگینی و فراری رو تو بازی خودشون شکست بده دیگه صحبت خط مستقیم و کابین بی کیفیت و هرزگردی لاستیک موقع حرکت نیست کوروت zr1x تقریبا تمام آیتمهایی که یه سوپرکار اروپایی باید داشته باشه داره
سوشیانت
۲۷ خرداد ۱۴۰۴خوبه ولی به اندازه zr1 چشمیگر نبود، از zr1 انتظار قدرت بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ اسب رو داشتیم با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار معرفی شد از این انتظار داشتم که وارد قلمرو ۱۳۰۰ اسبی بشه البته خب هنوز این ماشین به طور کامل معرفی نشده و فعلا نباید قضاوت کرد اما نکته ای که وجود داره ما باز هم به توانایی بسیار بالای دوج پی میبریم که این ماشین با وجود سیستم هیبرید و چهارچرخ محرک احتمالا باز هم اندکی شتاب صفرتاصد کند تری خواهد داشت
mr-gtc
۲۷ خرداد ۱۴۰۴فقط خوراک رولینگ های شبونه توی اتوبان و آزادراست
حسن
۲۸ خرداد ۱۴۰۴بسیار عالی و جذاب
شاهکار دیگری از قلب دنیا
طنین اوای کانتری من در دشتهای باز
حسن
۲۸ خرداد ۱۴۰۴اغاز فصلی جدید در تحولات دنیای خودرو
این خودرو ترکیبی از همه چیز است در حد اعلای مقتضیات موجود در دنیا بهتر از این ترکیب هرگز نمیشد ساخت
بزرگواران این شما و این الماس دنیای خودروی جهان
حسن
۲۸ خرداد ۱۴۰۴به نظرم بیشترین فشار را بر رقبا خواهد اورد و طی چند سال اینده شاهد رونماییهای عجولانه و بسیار بدی از طرف اروپاییها خواهیم بود و هیچکدام نخواهند توانست نزدیک این اعداد شوند مگر هر خودرو در یک ایتم
یکی در شتاب یکی در حداکثر سرعت و دیگری در پیست