شورلتفراری

درگ هیجان‌انگیز کوروت C8 با فراری ۴۵۸ اسپشیاله

شورلت کوروت C8 و فراری ۴۵۸ اسپشیاله پنج سال باهم اختلاف سن دارند و قیمت آن‌ها نیز بسیار باهم متفاوت است اما وقتی این دو سوپرکار روی پیست درگ می‌روند، اختلاف میان آن‌ها بسیار کمتر می‌شود. ویدئوی جدید کارواو به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. در سینهٔ کوروت پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی جنرال موتورز قرار گرفته که در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر، خروجی آن با کمی کاهش نسبت به نسخهٔ آمریکایی به ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، هرچند فراری هم از یک موتور V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما این موتور ۴.۵ لیتری است و ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس فراری هم دوکلاچه ولی هفت سرعته است که نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. ۴۵۸ اسپشیاله اما علاوه بر قدرت بیشتر، با ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از رقیب آمریکایی سبک‌تر هم هست.

این دو سوپرکار در سه مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به مصاف هم می‌روند. در مسابقهٔ اول کوروت جامپ استارت می‌کند و ۴۵۸ که نمی‌تواند اختلاف را جبران کند، شکست می‌خورد. در مسابقهٔ دوم دو خودرو استارت برابری دارند و فراری به اولین برد خود می‌رسد. در مسابقهٔ پایانی هم هرچند کوروت شروع بسیار بهتری داشت اما این برای غلبه بر فراری که درست پیش از رسیدن به خط پایان جلو افتاد کافی نبود. در مسابقهٔ آخر، فراری ۴۰۰ متر را در ۱۱.۷ ثانیه طی کرد درحالی‌که تایم کوروت با اختلافی جزئی ۱۱.۸ ثانیه بود.

سپس دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که به همان اندازه هیجان‌انگیز است. در مسابقهٔ اول خودروها در تنظیمات معمولی خود قرار می‌گیرند و شاهد نبردی یکنواخت هستیم. در مسابقهٔ دوم که با اسپرت‌ترین تنظیمات هردو خودرو برگزار می‌شود اما فراری از همان ابتدا جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. در چالش آخر یعنی آزمایش ترمز نیز سوپرکار ایتالیایی به لطف ترمزهای فانتزی خود به‌راحتی کوروت را که از ترمزهای معمولی فولادی استفاده می‌کند مغلوب کرد.

به‌طورکلی، هرچند فراری قدیمی هنوز هم نسبت به کوروت جدید عملکرد بهتری دارد اما اختلاف قیمت بین این دو خودرو بسیار زیاد است و کوروت بازهم نشان می‌دهد خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که پرفورمنسی در حد سوپرکارها را ارائه می‌کند. البته این تازه اول کار است و نسخه‌های قوی‌تری از این ماشین مثل Z06 و هیبریدی هم در راه هستند که قطعاً حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

مقایسه مشخصات فنی

 

شورلت کوروت C8

فراری ۴۵۸ اسپشیاله

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۴.۵ لیتری V8
قدرت ۴۸۲ اسب بخار ۶۰۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۳ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۷۷,۲۰۰ پوند ۲۰۸,۰۹۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    هنوز با دیدن ۴۵۸ اسپشیاله روح و روانم شاد میشه
    اون V8 تنفس طبیعی با صدایی دلنشین
    اون طراحی دوست داشتنی فراری

    موافقم ۶۴
    مخالفم ۷
    1. Reza Waffen SS

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3308 ديدگاه)

      انتخابم فراری

      موافقم ۴۵
      مخالفم ۱۲
    2. viper2

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      یه سوال چرا اینقدر صدای کوروت کم بود؟

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. من⁦^_^⁩

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (156 ديدگاه)

        موتور رو برای اروپایی های سوسول رام کردن😐

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  2. Amard

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    ارزش برند و کلاس داشتن یه فراری از کوروت بالاتر اما کوروت سوپر فقرا به حساب میاد برای کسایی خوب که با پول خرید یه سدان یا شاسی بلند لوکس میخان‌ سوپر اسپرت بخرن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۲۵
    1. seyedjavad.mercedesbenz

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (350 ديدگاه)

      تو اروپا قیمت کوروت خیلی بالاتر از آمریکاس و قیمتش دقیقا با ۹۱۱ برابری میکنه

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۶
  3. AMANTE

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (636 ديدگاه)

    هر چه وقت میگذره از کوروت C8 بیشتر و بیشتر خوشم میاد ولی هنوز طراحی ماشین رو دوست ندارم.

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۶
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    معلوم نیست چی سر راه اگزوز کوروت گذاشتن که انقدر قدرت کم کرده ازش از خفه بودن صدای اگزوز کاملا مشخصه.مثل اون قسمت تاپ گیر که تو اگزوز وایپر موز کرده بودن دوتا وایرشم در آورده بودن.وگرنه تایم ۱۱ کوروت کجا ۱۱.۸ کجا.کارواو دیگه ان کار رو در آورده

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴۰
    1. کافر مقدس

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1379 ديدگاه)

      به خاطر قوانین اروپا چند اسب ازش کم شده و کاهش توان داره داستان اگزوز هم به همین خاطره

      در کل این درگها مبنا و اساس ندارن فرق نداره تسلا باشه فراری باشه کوورت باشه اسکانیا باشه . همیشه اینجا خیلی ها گفتن ولی کو گوش شنوا

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۱
  5. dhny

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تقابل ۱۳ سال پیش اروپا و تکنولوژی روز آمریکا
    “GOD”

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۴۰
    1. کافر مقدس

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1379 ديدگاه)

      از کجا به این تقابل علمی دست یافتی . اونم تقابل نسخه پایه با نسخه اسپشیاله

      میدونی که فقط تو ترجمه های پدال به ماشین اسپرت کوروت میگن سوپر کار . تهه مطلب هم مینویسه که کوروت ماشینیه که پرفرمنسی نزدیک به سوپرکارها ارائه میده! ! ! هنوز تکلیف اسپرت بودن و سوپر کار بودن کوروت در ترجمه های پدال مشخص نیست

      کوروت در تایم های رسمی دیگه تایم۱۱ و ۱۱.۴ رو داره اینجا با۱۱.۸ تموم کرده اینا همه نشان بر بی پایه اساس بودن درگ های یوتیوبی هست

      اینم نخوندی گویا
      در اروپا به دلیل قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر، خروجی آن با کمی کاهش نسبت به نسخهٔ آمریکایی به ۴۸۲ اسب بخار قدرت و ۶۱۳ نیوتن متر گشتاور رسیده است

      خوب چرا ماشینی که با کاهش توان مواجه شدن رو درگ میندازن به فراری باید از یوتیوبر بپرسی

      اصولا این درگها توضیح علمی به شما نمیدن که معلوم نی که چه لاستیکی داره راننده کیه چیکارمیکنن برای همین کامنت دادن و کلیک بیت ولی کاربرد اساسی دارن این درگ ها

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱۸
      1. dhny

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (13 ديدگاه)

        مگه ۴۵۸ اون فیلتر ذراتو نداره؟
        در مورد تایما هم کافیه کامنت پایینو بخونی، ۴۵۸ ایتالیا ۱۰.۸ هم زده

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۹
        1. Ferrari

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1707 ديدگاه)

          تایم ۱۰٫۸ رو فراری اعلام کرده، اسپشیال سریعتر از این اعداد ۴۰۰ متر رو طی میکنه

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۳
        2. کافر مقدس

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1379 ديدگاه)

          فراری اون آلایندگی رو نداره نخیر . اسپشیاله تفاوت داره با ۴۵۸ معمولی . ۱۳سال پیش هم نه فراری ۴۵۸ اللخصوص اسپشیاله تا ۲۰۱۵ پرزنت و آپگرید شده

          رقیب ۴۵۸ میشه z06 که اونجا کوروت چند میلی ثانیه جلوتره بر خلاف اینجا که کوورت پایه چند میلی ثانیه عقبتره. اینجا هم باید z06 میاوردن یا ۴۵۸ پایه

          دنبال سنجش ماشین ها تو ۴۰۰متر نباشید . زیر و بم ماشین در پیسته که به چالش کشیده میشه کلا درگ اعتبار خاصی نداره

          موافقم ۷
          مخالفم ۱۸
        3. dhny

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (13 ديدگاه)

          تمام خودروهای اروپا اون فیلتر ذراتو دارن، حتی اونایی که قراره برن آمریکا
          رقیب ۴۵۸ هم کوروت C7 بود که میدونیم نابود شد))))))=
          تهش دوباره میرسیم به اونجا که جنرال موتورز میره برای توسعه کوروتش فراری دست دو میخره

          موافقم ۷
          مخالفم ۳
  6. محمد امین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1888 ديدگاه)

    درگ فوق‌العاده جذابی بود
    ۴۵۸ اسپیشیال واقعا شاهکار ابدی تنفس طبیعی ها هست و بعد از ۸ سال هنوز روی فرم خوبشه ، باطراحی عالی ، صدای بی نظیر ، موتور تکرار نشدنی ، گیربکس بی نقص و وزن کم همینطور ترمز های عالی ، و عملکرد  عالی توی پیست واقعا هیچ نقصی نداره و جزو بهترین سوپرکار های تاریخ هست
    از اون سمت کوروت هم خیلی فرم خوبی نشدن داد ، مخصوصا لانچ عالی ….نسبت به قیمتش واقعا بی نظیره و یکی از بهترین دف عقب ها هست توی لانچ کردن ، حتی بهتر از ۹۱۱ gt3
    تایم هایی که میزد با این ماشین ها واقعا درد آوره ، ۴۵۸ معمولی روی آسفالت ۱۰.۸ هم داره و اسپیشیال باید سریع تر باشه قطعا ، کوروت هم حدود ۱۱ میزنه …
    شاید بعضی ها بگن این درگ منصفانه نبود ، هرچند از نظر قیمتی نبود،  ولی دقت کنید با اینکه فراری قویتره ، اما ۸ سال قدیمی تره و به ۴۵۸ برمیگرده که سال ۲۰۰۹ ساخته شده ، یعنی ۱۳ سال قبل ، واینکه اینقدر خوب ساختهٔ شده بسیار قابل توجهه

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴
  7. ممد ژانگولر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    هر چی عقب کوروت شلوغه بجاش فراری ساده و شیکه
    هر چی قیمت فراری بالاست قیمت کوروت پایینه

    موندم کدومو‌ بخرم‌

    فکر کنم منصرف بشم‌ برم‌ ی پرایدی چیزی فعلا بخرم تا بعد 😂

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  8. datsun

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2373 ديدگاه)

    دور اول هم ۴۵۸ با تاخیر حرکت کرد

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۲
  9. GMA

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    باید یه بررسی کامل صورت بگیره در پیست، جاده های پر ترافیک، اتوبان تا مشخص بشه کدوم خودرو بهتری هست، بنظرم انجام چنین بررسی هایی بسیار جذابه، نه اینکه یه درگ فاقد اعتبار برگزار بشه با تایم هایی که حدود یک ثانیه کند تر از تایم اصلی هستند!

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  10. Jdm باز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (844 ديدگاه)

    عاشق این سبک طراحی فراری هستم، هنوزم فوق العاده است

    در مورد درگ هم بنظرم بهتره کوروت z06 در برابر اسپیشیاله قرار بگیره

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  11. Elmiraj

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2563 ديدگاه)

    اون اختلاف فاحشی که در قیمت ، وزن و قدرت دیده میشه روی آسفالت یا برابره یا بسیار کم…!!!!

    کوروت رقیبی نداره

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲۸
    1. محمد امین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1888 ديدگاه)

      ۸ سال اختلاف رو در نظر بگیر بعد بگو بی رقیب ، این پول زیاد رو برای یه فراری میدی که هر ثانیه گرون تر میشه

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۵
      1. Elmiraj

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2563 ديدگاه)

        ((۸ سال اختلاف رو در نظر بگیر بعد بگو بی رقیب))
        بزودی تقابل Zo6 را با پیستا و F8 خواهیم دید….
        .
        .
        .
        ((این پول زیاد رو برای یه فراری میدی که هر ثانیه گرون تر میشه))
        شما احتمالا از فراری های کارکرده‌ای با سی هزار مایل روی نمایشگر از ۴۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ هزار دلار سقوط کردن خبر نداری…..!

        موافقم ۹
        مخالفم ۱۵
        1. محمد امین

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1888 ديدگاه)

          غیر ممکنه یه فراری از ۴۰۰ هزار دلار به ۱۵۰ برسه مگر اینکه تصادف داشته باشه یا چیزهایی که تاثیر بزاره روی قیمت …. ، مثلا f12 سال ۲۰۱۲ اومد قیمتش حدود ۳۰۰ بود ، الان باکارکرد بالای ده هزار مایل هم ۳۰۰ فروش میره به راحتی، با اینکه نه تولید محدود بود نه …..
          الان تمام ماشین های تولیدی فراری توی پنج سال اخیر دارم با قیمت بیشتر از کارخونه فروش میرن بازار دست دو

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۱
  12. Ferrari

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1707 ديدگاه)

    قیمت کوروت پایینه بخاطر اینکه جنرال موتورز همیشه دنبال ساده ترین و ارزانترین راه برای افزایش پرفورمنس کوروت هست. ماشینی که بیش از ۷۰ ساله تولید میشه اما هنوزم سنگ محک کلاسی که در اون حضور داشته نبوده و همیشه از بهترین ماشینهای اسپرت و سوپراسپرت دنیا الگو گرفته. همیشه از صفر به یک رسیدن سختر از ۱ به ۱۰۰ رسیدن هستش
    اگر جنرال موتور از ایده های فراری که در موتور ۴۵۸ استفاده شده یا مدلهای قبلی که با برسی پورشه ۹۱۱ همراه بوده، کمک نمیگرفت و خودشون مجبور میشدن با ازمون و خطا روشها و ایدهای خودشون رو پیدا کنن، قیمت کوروت همینقدر پایین میموند؟
    وزن خشک فراری ۴۵۸ اسپشیاله ۱۲۹۰ کیلوگرم هستش و وزن کوروت نزدیک ۱۶۰۰ کیلوگرم، برای کاهش وزن باید از متریال های سبک و بسیار گرون قیمت استفاده کرد. برای مقایسه باید بگم ماشین های فرمول یک امسال جز ماشینهای تیم الفارومئو، همشون اضافه وزن دارن و سنگینتر از وزن اعلام شده توسط FIA هستن. تیم ردبول چند هفته قبل اعلام کرد برای کاهش یک کیلوگرم از وزن ماشین، باید ۲۰۰ هزار پوند هزینه کنن فقط برای یک کیلوگرم.
    من به هیچ‌ وجه قصد کوبیدن یا تحقیر کوروت رو ندارم اتفاقا برعکس ماشین بسیار خوب با قیمت عالی هست اما رقبای گران قیمتش ، دلیلی برای گرانی خودشون دارن

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۲
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اگر حرف شما درست باشه پس چرا ۹۱۱ انقدر گرونه.ماشینی که از روز اول هیچ هزینه ای برای طراحی نداشته حتی موتور و گیربگسش هم سالهاست فقط بروز شده پس هزینه در کار نیست ولی بازم گرونه.در حالی که کوروت کلا گذشته رو گذاشت کنار و ماشینی ساخته که تمام اجزا اون از صفر طراحی شدن.اینو یادت باشه کوروت زمانی قویترین وی۸ تنفس طبیعی تاریخ رو ساخته که خود فراری هم دیگه جرائت ساخت همچین چیزی نداره و برای کاهش دردسرها رفت سراغ توربو.یه چیزی یاد گرفتید که کوروت از فراری کپی کرده چیو کپی کرده پیستون سر سیلندر سوپاپ.عزیز من تو انجین درون یوز چیزی برا از نو ساختن نمونده.به هر حال اوج قدرت فراری رو در برابر ابتدایی ترین کوروت داریم که چیزی برا ارائه نداره.وقتی z06 بیاد شماها تو ماشینهدی مورد علاقتون مشابهش رو ندارید تا مقایسه کنید.پس از عظمت کوروت لذت ببرید.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳۱
      1. Porsche 911

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (664 ديدگاه)

        ۹۱۱ در ظاهر هیچ تغییری نکرده ولی زیر پوست خودش خیلی تغییرات کرده که باکس کامنت نمی‌کشه توضیح بدم

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
    2. سعید.۱۳۵۸

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      اولین باره که از خوندن یک کامنت توی فضای مجازی که مخصوص سوپر کارها و اسپرت کارهاست لذت میبرم …👏👏👏👌👌👌 دست مریزاد واژه به واژه ی سخنانتون دقیق ، جامع و به روز بود درود بی پایان

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  13. imanenzo

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    ۴۵۸بسیار طراحی دلپذیر و چشم نوازی داره که بعد از بیش از یک دهه هنوز زیبایی زیادی داره خصوصا با صدای زیبای موتور v8 تنفس طبیعی بسیار لذت بخشه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  14. Kf

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (312 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم ۴۵۸ هست ولیی بابام هم بیاد نمیتونم هزینه نگه داریش رو بدم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  15. sam

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    درگ اصل و فیک

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۵
  16. Scuderia Ferrari

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    این مطلب مستعد کشیده شدن به حاشیه رو داره و منم دوست ندارم مثل سابق بحث های فراری رو به حاشیه ببرم
    میخوام بگم نباید کوروت رو با فراری مقایسه کرد
    بیشتر توضیح نمیدم چون همه دوستان میدونن چرا نباید مقایسه بشن

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. [email protected]!n

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      حرفت کاملا درسته ایمان جان چند نفر اینجا هستن کلا تو هپروتن و کاریشم نمیشه کرد.

      هر دو ماشین بسیار ارزشمند هستن اما دو راه متفاوت رو در پیش گرفتن. فراری و موتور افسانه ای F154 بدون شک بهترین V8 تاریخه (باید دید Z06 چه می کنه اما خب موتور LT6 هم با نگاه به همین موتور ساخته شد) و با کلی هزینه و اشتراکات با ماشین های F1 ساخته شده در کنار شاسی و …. سنگ محک تمام سوپراسپرت های بعد خودشه، از طرفی کوروت یه موتور پوشراده که جی ام تمام تلاششو کرده این عقب موندگی رو با تعلیق و گیربکس و شاسی بسیار مدرن جبران کنه که کاملا موفق هم بوده و این هم بسیار ارزشمنده.

      البته رقیب اصلی F458 هم Z06 هست که رو کاغذ برتره که بایدم باشه یه دهه فاصله هست بین این دو ماشین، کلا باید از هر محصول در حد توانش انتظار داشت.

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۵
      1. محمد امین

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1888 ديدگاه)

        البته منم یه نکته ی کوچیک بگم در تأیید حرف هاتون ، فکر کنم منظورتون موتور f136 باشه ، چون f154 توربو هست … f136 از زمان فراری ۴۳۰ معرفی شد ، البته این موتور نسخه ی بهبود یافته ی همون موتور tipo f131 v8 هست که روی ۳۶۰ هم قرار داشت و جایزه ی بهترین موتور سال ۲۰۰۰ رو گرفت
        F136 سال ۲۰۱۵ با موتور f154 جایگزین شد و موتور f154 هم حسابی خوب عمل کرد

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
        1. [email protected]!n

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          بله امین جان درست میگی اشتباه از من بود ممنون بابت تصحیح.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. Scuderia Ferrari

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3590 ديدگاه)

        منم با شما موافقم
        اگه بین دوستان این مسئله حل میشد که “هدف ساخت” چیه و هر ماشینی به دنبال جذب چه “مشتریانی” هست عالی میشد

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
      3. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        قدرت پوشراد رو حس کردی.اونم یه پوشراد پایه نه سوپر شارژ.اونم با فیلتر ذرات اگر ۴۹۵ اسبش برقرار بود قشنگ پودر میکرد فراری رو.صبر کن کوروت e ray بیاد تا عظمت بیشتر پوشراد رو ببینی

        موافقم ۱
        مخالفم ۷
        1. dhny

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (13 ديدگاه)

          انقدر پوشراد خوبه چرا جنرال موتورز اومد ۴۵۸ خرید و موتورشو بررسی کرد تا ازش الهام بگیره؟

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
        2. حمیدرضا

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (28 ديدگاه)

          پوشراد اگه خوب بود جی ام برای اثبات خودش توی مدلای قوی تر فراری رو کالبد شکافی نمیکرد😅

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  17. meysam

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2852 ديدگاه)

    💖💖 کوروت 💖💖
    یک سوم قیمت فراری

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۴
  18. imamenzo

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشند که نسخه z06کوروت اگر قرار به مقایسه باشه باید با نسخه درنده تر و پیست محور f8 مقایسه بشه که به زودی رو نمایی خواهد شد و فکر میکنم فراری برتری داشته باشه.این اختلاف قیمت هم که دوستان اشاره میکنن بر میگرده به اختلاف کیفیت متریال و امکانات فاحش بین دو خودرو و ارزش و پرستیژ برند که کوروت قابل قیاس با فراری نیست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
  19. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1076 ديدگاه)

    نمونه فیک ۴۵۸ میشه کوروت! جدا از شوخی کوروت ماشین کم نظیری هست اما خب فراری بهترین سوپراسپرت ساز تاریخ هست نمیشه ماشینی رو باش قیاس کرد نه به خاطر یه درگ آبکی اما در مجموع فراری با بقیه رقبا یه مقدار فاصله داره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  20. ممد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط فراری ❤

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  21. سعید.۱۳۵۸

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    عزیزان ببخشید یک کامنت خارج از بحث این درگ میزارم .
    خودمونیم این sf90 هم عجب چیزیه لاکردار رقیبش فقط مک لارن پی وان و یا هفتصد و بیست اس و یا ۷۶۵ ال تی است
    من شنیدم تکرار میکنم فقط شنیدم که بنا به گفته ی خریداران فراری هیچ فراری تا به حال هیجان رانندگی مثل sf90 ارائه نداده . . .
    به نظرم واقعا دیدنیه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا