موستانگ دارک هورس و کوروت استینگری هردو به پیشرانههای V8 با حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت مجهز هستند اما در مسابقهٔ U-Darg کدامیک سریعتر خواهد بود؟
دو اسطوره آمریکایی برای پیروزی به رقابت پرداختهاند. فورد موستانگ دارک هورس در برابر شورلت کوروت استینگری قرار گرفته است. هرچند این خودروها از دنیاهای متفاوتی میآیند اما حالا که اینجا هستند تا ببینیم کدامیک در مسیر مستقیم سریعتر است و کدام بهتر ترمز میکند؟ دارک هورس به موتور ۵ لیتری V8 کایوت تنفس طبیعی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مشتریان میتوانند برای انتقال نیرو، گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، مانند خودروی حاضر در این آزمایش را انتخاب کنند.
در سمت دیگر، کوروت استینگری هم به موتور V8 تنفس طبیعی مجهز است ولی برخلاف موستانگ، این پیشرانه از نوع سنتی پوشراد است که پشت صندلیها قرار گرفته و با سفارش پکیج پرفورمنس مثل نمونهٔ حاضر در این رقابت، ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی کوروت قدرتی کاملاً نزدیک به موستانگ و گشتاور بیشتری دارد درحالیکه از لحاظ وزن هم ۱۶۰ کیلوگرم سبکتر است. همچنین انتقال نیرو هم در کوروت توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد که سریعتر از گیربکس موستانگ است. وقتی کشش بهتر در آغاز حرکت به لطف ترکیب موتور وسط را هم به معادله اضافه کنیم، واضح خواهد بود که موستانگ نمیتواند شانسی داشته باشد.
مسابقهٔ U-Drag شامل پیمودن ۴۰۰ متر، ترمزگیری، هندلینگ و سرعت رولینگ در مسیر برگشت است. کوروت استینگری در حالت پیست قرار میگیرد و از سیستم لانچ کنترل بهره میبرد، قابلیتی که موستانگ فاقد آن است. در دور اول، کوروت با شتابی خیرهکننده پیشتاز میشود و موستانگ را در گردوخاک خود جا میگذارد. همانطور که انتظار میرفت، کوروت زودتر پیچ را طی میکند و به خط پایان میرسد درحالیکه موستانگ برای دنبال کردن آن تقلا میکند. خط پایان به عملکرد ضعیف موستانگ در این دور پایان میدهد. برگ برنده کوروت، لانچ کنترل بود.
در تلاش دوم، موستانگ شروع بهتری نسبت به قبل دارد، اما این بهبود کافی نیست و بازهم پیروزی با اختلاف به کوروت میرسد. در این مسابقه، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای کوروت ۳.۴ ثانیه و برای موستانگ ۴.۵ ثانیه ثبت میشود که هردو کندتر از ادعای سازندگان هستند. کوروت در ۴۰۰ متر نیز با ۱۱.۷ ثانیه در مقابل ۱۲.۷ ثانیه موستانگ پیروز شد. در پایان مسیر، برنده مشخص است. شورلت کوروت استینگری زمان ۳۳.۸ ثانیه را ثبت کرد درحالیکه فورد موستانگ دارک هورس همان مسیر را در ۳۵.۱ ثانیه طی کرد. رانندگان موستانگ را با وجود شکست تحسین کردند. این خودرو تمام ویژگیهای یک ماسل کار واقعی را دارد اما نمیتواند با کوروت رقابت کند.
مشخصات فنی
کوروت استینگری | موستانگ دارک هورس | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۶۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۶۰ کیلوگرم | ۱۸۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۷۰,۱۹۵ دلار | ۶۶,۳۷۵ دلار |
قیمت تستشده | ۹۵,۴۰۵ دلار | ۷۴,۱۵۵ دلار |
net
۱۶ تیر ۱۴۰۴کوروت سوپر اسپرت هست ولی موستانگ اسپرت کوپه هست و با هم فرق دارند و دو دسته متفاوت جالب نیست با هم درگ انجام دهند
amirboss
۱۶ تیر ۱۴۰۴بازم یه مقایسه احمقانه دیگه.
یه پونی کار در مقابل یه سوپراسپرت!!!
بین این دوتا من صد درصد ماستنگ رو انتخواب میکنم چون چیزیه که میخام و نتیجه این مسابقه احمقانه برام مهم نیست.
اما ناگفته نمونه کوروت حسابی خودش رو ثابت کرده و نیاز به تعریف نداره.
امیرحسین
۱۶ تیر ۱۴۰۴chevrolet corvette c8 stingray 2020
.
Ford Mustang Dark Horse Fastback 2024
khasha.yar
۱۶ تیر ۱۴۰۴کوروت از نظر طراحی فاجعه است.
R@min
۱۶ تیر ۱۴۰۴چقدر خوبه زیر نویس میزارین جدیدا دمتون گرم.
! i M α η δ υ α R
۱۶ تیر ۱۴۰۴Nismo جان …
چند وقت پیش توی یکی از پست های ZR1 ، به من ریپ زدی و گفتی شتاب 0 تا 60 مایل کوروت استینگری 2.8s است …
Nismo
۱۱ خرداد ۱۴۰۴
سوابق: (2007 دیدگاه)
[[[ همین mc20 با 640 اسب قدرت شتابش با مدل پایه کوروت برابره !!!
mc 20 640 hp 0-60 2.8
corvette stingray 495 hp 0-60 2.8
با وجود اسب و تورک بیشتر … ]]]
حالا Nismo جان …
یک سوال …
چرا استینگ ری ، توی این ویدیو 3.4 زد !!!
دیدی که 2.8 هندیه !!!
MC20 ، بهترین تایمی که زده 3.2 هست …
با 630 اسب و 1700 کیلو وزن …
این ماشین با حدودا 50 کیلو سبک تر بودن ، داره 3.4 می زنه …
خروجی گیرباکس ها هم که اونقدری متفاوت نیست که توی این مقایسه ، براش نقش قائل باشیم …
می مونه توان …
وقتی استینگ ری ، داره اینجا 3.4 میزنه یعنی چی ؟
این ماشین بره روی داینو ، خیلی بیشتر از 495 تحویل میده …
با 495 اسب واقعی ، اگه به جای گیربوکس سرعت نور هم بگذاری ، شتابش زیر 4 نمیاد …
محاله …
با 495 واقعی ، با این وزن ( 1650 ) ، در بهترین حالت و با کمک فرشته ها ، نهایت 4 می زنه …
488 با 660 اسب و 200 کیلو وزنه کمتر ، 3 می زد …
458 ایتالیا با 570 اسب و 200 کیلو وزن کمتر ، 3.4 می زد …
این نسخه کوروت هم باید پونصد و شصت هفتاد اسبی روی داینو ، تحویل بده …
پس هم شتاب تبلیغاتی 2.8 کشک بود …
هم توان 495 اسبی کشکه …
یادمه توی اون پست ، اصرار داشتی که شتاب 2.8 درسته و می زنه …
حتی یادمه بهت گفتم :
NISMO جان …
طبق افاضات شما یعنی کوروت پایه با وجود 569 اسب توان کمتر نسبت به ZR1 ، فقط شتابش نسبت به زد آر وان ، 0.6 ثانیه کمتره ؟
🤔🤔🤔🤔🤔
یعنی جی ام ، این همه زور زده ، 569 اسب به توان محصول پایه اش اضافه کرده که شتابش فقط 0.6 ثانیه بهبود پیدا کنه ؟
😬😬😬😬
انصافا خودت همچین ادعاهای عجیب غریبی رو باور میکنی ؟
Amir Machine
۱۶ تیر ۱۴۰۴کوروت استینگری بارها شتاب 2.8 رو زده حتی روی آسفالت معمولی، نه تبلیغاتی بوده نه کشکی:
https://www.pedal.ir/chevrolet/bmw-m2-vs-chevrolet-corvette-drag/
موتور پوشراد تنفس طبیعی با دو سوپاپ در هر سیلندر و تکنولوژی کنونی موتورهای بلوک کوچیک GM هم بیشتر از 500 اسب نمیتونه تولید کنه، بیخود داستان سرایی نکن دوست من
hosen
۱۶ تیر ۱۴۰۴انتظار دیگه ای هم نمیرفت
کوروت واقعا تو لانچ عالیه