شورولت کوروت Z06 آماده جلب نظر مشتریان فراری و پورشه می‌شود!

شنبه 15 مرداد 1401 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
Corvette-Z06-4
شکی وجود ندارد که شورولت کوروت Z06 مدل 2023 سوپرکاری تمام‌عیار با پرفورمنسی بسیار خوب است. تاکنون اخبار و مقالات متنوعی درباره پیشرانه 8 سیلندر...
تبلیغات

شکی وجود ندارد که شورولت کوروت Z06 مدل 2023 سوپرکاری تمام‌عیار با پرفورمنسی بسیار خوب است. تاکنون اخبار و مقالات متنوعی درباره پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو منتشر کرده‌ایم اما ظاهراً شورولت در حال آموزش دادن به کادر فروش نمایندگی‌های خود است تا بتوانند جزئیات درست پیشرانه 5.5 لیتری کوروت Z06 را شرح داده و به این ترتیب بتوانند نظر خریداران بالقوه را به خود جلب کنند.

همچنین شورولت با کوروت Z06 می‌خواهد خریداران سنتی سوپرکارها را به‌طرف خود بکشد. به گزارش motor1، اسکرین شات های آزمون تمرین فروش این خودروساز اشاره ویژه‌ای به فراری F8 تریبوتو، مک لارن 720S، پورشه 911 GT3 و آئودی R8 داشته است. مسلماً طراحی یک آزمون با سؤالات مطرح شده توسط خریداران بالقوه شورولت کوروت Z06 بسیار خنده‌دار به نظر می‌رسد اما نکته این است که چنین آزمونی موقعیت‌های واقعی را شبیه‌سازی نمی‌کند. این آزمون برای آموزش تیم فروش در موقعیتی است که Z06 برتر از رقبا ظاهر می شود.

شاید برخی افراد این آزمون را با چاشنی طنز در نظر بگیرند. برای مثال شورولت می‌گوید زمانی که تیم فروش با خریداری که فراری 710 اسب بخاری را نیز در نظر دارد مواجه می شود باید به پیشرانه تنفس طبیعی 670 اسب بخاری دست‌ساز Z06 اشاره کند که البته تأخیر توربو هم ندارد! این خودروساز همچنین روی قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی تاریخ هم تأکید دارد هرچند فراری 812 سوپرفست و پیشرانه 12 سیلندر آن می‌توانند حرف‌هایی برای گفتن دراین‌باره داشته باشند. قطعاً منظور شورولت از این حرف اشاره به قوی‌ترین پیشرانه 8 سیلندر تنفس طبیعی تاریخ است که اساساً تأخیر توربو ندارد و نباید هم داشته باشد چون اصلاً توربو ندارد! البته هنوز مشخص نیست که آیا این پیشرانه می‌تواند عملکردی شبیه نیروگاه فراری داشته باشد یا خیر.

پیشرانه موردبحث همچنین یکی از بخش‌های کلیدی جلب نظر مشتریان پورشه 911 GT3 خواهد بود و به این لیست باید گیربکس 8 سرعته دوکلاچه را نیز اضافه کرد. همین موضوع درباره آئودی R8 هم صدق می‌کند اما گیربکس شورولت کوروت Z06 موضوع اصلی بحث و مقایسه با مک لارن 720S خواهد بود. شورولت به تیم فروش نمایندگی‌ها می‌گوید روی کلاچ قوی‌تر و روان کاری بهتر گیربکس کوروت در پیست تأکید کنند. جالب اینکه اشاره‌ای به پیشرانه مک لارن نشده است. با توجه به تمامی تست‌های داینو و فهمیدن این نکته که مک لارن قدرت 720S را کمتر از حد واقعی اعلام کرده، این عدم اشاره شورولت می‌تواند حرکتی عاقلانه باشد. به نظر ما خریداران شورولت کوروت Z06 دقیقاً می‌دانند که چه خودرویی را انتخاب می‌کنند و نیازی به نام بردن از رقبا نیست. هرچند همین آزمون‌های فروش عجیب و جالب نشان می‌دهند که شورولت درباره کوروت پیشرانه وسط خود چقدر جدی عمل می‌کند!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.